Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
feroviar



Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 920
Data de inscriere : 11/06/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 29 Apr 2015, 13:15

riciu a scris:
Nu ma pricep la poduri, insa mi-aduc aminte ce a spus un "nas" acum cativa ani: la unul din podurile lui Saligny, un stalp de sustinere ar fi putin inclinat si ca acolo e cea mai mare problema a podurilor lui Saligny. Nu stiu daca e asa sau nu.

Nu stiu ce intelege nasul prin stalp, insa prin iunie 97 (la doi ani de la trecerea ultimului tren pe podurile vechi) se lucra la una din culeele podului de peste Bratul Borcea. Am scris cu italice "se lucra" deoarece in zona nu era niciun muncitor sau vreo amenajare de santier, insa rambleul fusese excavat de jur imprejurul culeei. Nu stiu cand a fost realizata culeea, dar dupa cat de ingrijit este lucrata, cred ca este o "ctitorie a Epocii de Aur". In mod cert nu este cea de la inaugurarea podului. Nici tablierul podului nu a supravietuit in forma originala.
Fotografia cu podul peste Bratul Borcea, in care se poate observa tablierul inainte de distrugere, face parte din colectiile cabinetului de Stampe al Academiei Romane, dar a fost preluata de mine de pe art-historia.blogspot.ro. Va recomand tuturor - indeosebi celor care doresc restaurarea si punerea in valoare a podurilor vechi - sa aruncati o privire aici si aici.



Tablierul a fost refacut dupa Primul Razboi Mondial. Se poate observa ca sectiunea transversala a acestuia este acum una dreptunghiulara,



pe cand cea a podului de la Cerna Voda este trapezoidala (e tuguiat spre varf).



Ultimele doua fotografii apartin evident colegului TVlad.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3642
Reputatie : 4628
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 29 Apr 2015, 13:34

Sus In jos
feroviar



Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 920
Data de inscriere : 11/06/2014

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 29 Apr 2015, 16:26

dan tm a scris:
oare din aceasta poza de razboi ne dam seama daca a fost tot trapezoidal?



Parerea mea e ca ne putem da seama. Daca va uitati la cele doua grinzi (liniile rosii) care urmeaza conturul superior al tablierului, veti vedea ca ele sunt paralele pana intr-un punct (linia galbena), adica pe portiunea in care sunt dispuse orizontal. De acolo ele incep sa urce spre coama din dreptul pilonilor. Daca tablierul ar fi avut sectiunea transversala de forma dreptunghiulara, acele grinzi ar fi trebuit sa ramana echidistante (paralele, daca le-am privi de sus) pe toata lungimea acestuia.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4655
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 29 Apr 2015, 19:12

Ce spirit de observatie aveti, formidabil! Intr-adevar sectiunea primului pod peste Borcea era trapezoidala, nu am nici un dubiu. Oare de ce nu l-or fi refacut intocmai?
@92Dragos, multumesc Smile Asteptam informatii cu evolutia lucrarilor; sper sa progreseze vizibil pina atunci.
Sus In jos
Razvan Tudor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 644
Varsta : 25
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2984
Data de inscriere : 10/01/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 01 Iul 2015, 19:20

Podul "nou" de la Fetesti


~~~~~

~~~~~

~~~~~

~~~~~

~~~~~


Firul I este scos din teren si se circula pe firul II, dar si pe firul III, podul vechi (a iesit treaba frumoasa dupa minima reabilitare si a fost o senzatie frumoasa sa trec pentru prima data pe el cu 1681). Spre Cernavoda au scos contrasinele si lucrau la scoaterea elementelor de prindere a sinei, o parte fiind indepartate, in centrul podului doar linia a fost scoasa, in rest nicio activitate serioasa, iar in partea dinspre Fetesti au vopsit fierul de sub sina si lucrau la instalarea de noi elemente de prindere a sinelor. De asemenea, au vopsit aproape tot tablierul metallic.

La podul vechi de la Cernavoda nu se lucra, era doar un nene cocotat pe un stalp si lucra ceva la o consola. Atat. Infrastructura inca asteapta.
Sus In jos
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4467
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 01 Iul 2015, 22:05

Care aveti acces la informatii, dati de veste pe acest topic cand se pune in circulatie vreun tren care transporta sina, ca sigur vor aduce ceva nou sa monteze pe poduri. Nu de alta, dar e printre putinele trenuri pe care nu le-am filmat ! Multumesc anticipat !
Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4655
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Lun 13 Iul 2015, 01:12

Am poze mai proaspete. Smile Iata, am trecut si eu ( posibil pentru prima data Smile ) pe podul vechi de la Fetesti.

Aici se vede ca au construit un peron nou pentru acest fir III :



Ne indepartam de cele doua fire mai noi:



Viaductul, complet refacut :



Mai au de lucru la structura metalica a podului, dar aceste lucrari se vor face sub circulatie. Vedeti in poza urmatoare, au instalat niste sine pe care, prin exterior, culiseaza niste carucioare de lucru :







Acum sintem pe insula Balta Ialomitei, in drum spre statia Ovidiu :



La capatul celalalt al insulei, spre Cernavoda, se lucreaza la terasament :



Aici, unde se gareaza utilajele, e renumita baterie Dunarea. A mai ramas din ea numai turela de observatie si o incinta de beton. Partea cu armamentul a fost demolata in 1987 pentru a face loc noilor fire ( II si III ) ale caii ferate :



Revenind, pe podul Carol I se lucreaza la instalarea catenarei si la viaductele de acces. Au inceput dinspre insula spre Cernavoda. Iata, viaductul e vopsit :



Dar numai pina aici :



Nu am mai avut cum sa fotografiez, dar va spun ca in statia Cernavoda Pod s-a instalat deja firul I, cel care duce spre pod. Nu am vazut daca are continuitate cu linia de pe pod, dar banuiesc ca da.

O intrebare pentru cei care cunosc mai bine : la inaugurarea din 1895 podul ( mai scurt ) de la Fetesti ( peste Borcea ) a fost botezat " Anghel Saligny " iar cel de la Cernavoda " Regele Carol I " ? Sau cel de la Fetesti nu avea nici un nume ? ( Saligny numindu-se inca de atunci prima statie in directia Constanta, cea care isi pastreaza si azi numele )
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5535
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Lun 13 Iul 2015, 02:30

Până la urmă cu ce viteză se circulă pe pod ? Încă mai fac probe, sau s-a stabilit ?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2023
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4655
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Lun 13 Iul 2015, 13:16

Se circula incet ~ 20 km/h; nu am remarcat placuta ca sa va pot spune exact cu ce viteza.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 142
Varsta : 33
Localizare : Paris
Reputatie : 723
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Lun 13 Iul 2015, 15:02

Probabil era 30 km/h. Cam asta e viteza cu care se circula pe tronsoane de proba. Nu cred ca era mai putin.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Jurnal Feroviar



Numarul mesajelor : 340
Reputatie : 922
Data de inscriere : 27/05/2015

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Lun 13 Iul 2015, 18:13

Momentan 30km/h iar peste 2 saptamani 60km/h.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4977
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Mier 02 Sept 2015, 19:17

In data de 28 august, intorcandu-ma de la mare, am facut cateva poze la podul de la Cernavoda. Firul de contact pe vechiul pod este refacut in totalitate, se lucra in continuare la piloni, cale de rulare, etc.

Se vede luciul aramiu al noii catenare












Un utilaj, urmat de un semnal





Racordul cu firele 1 si 2



La podul de la Fetesti nu am prea facut poze, situatia este cam aceeasi.
Se lucreaza la firul 2 pe podul nou, in urmatoarea poza se vede in planul indepartat un marfar pe firul 3. Viteza pe firul 3 este tot de 30 km/h, nu 60 km/h cum spunea un coleg la acest topic ca va fi.


_________________
Sus In jos
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2243
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Joi 03 Sept 2015, 18:21

Sper ca ce se vede in poza "Racordul cu firele 1 si 2" nu e varianta finala a noii linii pe podul de la Cernavoda......curba stinga..curba dreapta...V MAX CRED 5 KM/H....
Sus In jos
tzifrea



Numarul mesajelor : 46
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2014
Data de inscriere : 19/07/2011

MesajSubiect: Cernavoda / Borcea - 1/4 Septembrie   Sam 05 Sept 2015, 16:48

1 si 4 Septembrie

Am calatorit cu un fost mecanic care mi-a spus ca pe podul vechi de la Borcea deja se circula, el a circulat in August, cel de la Cernavoda inca nu e pregatit. Tot de la dansul am inteles ca motivul pentru care se reamenajeaza cele doua poduri vechi e ca au gasit cate o fisura in ambele poduri comuniste, iar daca nu ar incepe sa le reabiliteze, la anul nu ar mai fi circulabile.

































Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3587
Localizare : Brașov
Reputatie : 5753
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Sam 03 Oct 2015, 23:34

Din data de 1 octombrie s-a inchis firul 2 pe podul de la Cernavoda, trenurile de pe sensul Fetesti-Constanta circula pe fir normal iar cele care vin de la Constanta si merg spre Fetesti circula pe firul 3 (podul Anghel Saligny).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene   Astazi la 19:38

Sus In jos
 

Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Lucrari de reabilitare a podurilor Dunarene
» Linia 501-lucrari de reabilitare-tronsonul Onesti-Tg.Ocna
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: LUCRARI LA C.F. DIN ROMANIA-