Forumul pasionatilor de trenuri din RO
Bine ati venit pe Forumul pasionatilor de trenuri din Romania !!!
Sper ca ceea ce veti gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din RO

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  
Distribuiti | 
 

 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Urmatorul
AutorMesaj
Karpaty
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7591
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Sam 05 Noi 2011, 00:27

srazvi a scris:
karpaty a scris:
Ceva noutati despre deschiderea circulatiei ? trebuia sa se deschida din Septembrie la sfarsit , nimeni nu stie nimic ? Crying or Very sad
Si cat va costa un bilet, daca la Sovata pe 28 km dus-intors e 30 lei, pe Band-Mihesul De Campie? 1000lei?

Nu trebuie sa gandim asa , biletul va fi cat sa poata merge calatorul cu acel tren .

Referitor la linia Turda Abrud ca se va face cale normala cu banii statului este foarte bine dece sa nu se faca ? e un pas inainte spre dezvoltarea zonei si a transportului .
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7145
Varsta: 25
Localizare: București, Drumul Taberei
Data de inscriere: 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Sam 05 Noi 2011, 00:46

kristi kkk a scris:
Rosia Montana ar fi o sansa inclusiv pt. linia Turda - Abrud.

Roșia Montană Gold Corporation o să stea acolo vreo 10 ani (în cel mai fericit caz), după care o să plece și o să ne lase unul din cele mai mari iazuri de steril din lume (o vale întreagă). Mă îndoiesc că vor investi într-o cale ferată, mai ales că e puțin probabil ca ea să fie amortizată în timpul ăsta.

Ca off-topic, nu ar trebui să trageți speranțe prea mari din RMGC... vor lua aurul și vor pleca, în maxim 10 ani zona va fi la fel de ghost-town ca acum, doar că va avea ditai halda de steril lângă ea.
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
srazvi



Numarul mesajelor: 665
Varsta: 34
Localizare: Arad
Data de inscriere: 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Vin 25 Noi 2011, 01:06

Ziarul 21 a scris:
Alertă! Ni se fură ”Mocănița”!
Calea ferată a mocăniței de pe Valea Arieșului este dezmembrată bucată cu bucată și transportată în județul Mureș, la Miheșu de Câmpie.
Mai multe TiR-uri cu gabarit depășit și o macara, un tractor fără număr de înmatriculare ieșit parcă de la Uzinele Grivița, în vremea lui Gheorghe Gheorghiu Dej, manipulate de circa douăzeci de oameni. Iată o desfășurare de forțe suficientă pentru a atrage atenția celor care trec pe drumul dintre Turda și Abrud, în zona localităților Lungești, Vidolm, Buru. Alarmați de un cetățean care a dorit să-și păstreze anonimatul, ne-am deplasat rapid la locul faptei. Acolo șeful echipei ne-a cerut legitimația și ne-a întrebat de ce am mers acolo fără organele de poliție. ”De ce, sunteți violenți și periculoși?”, l-am întrebat. ”Nu, dar așa mi s-ar fi părut normal…”, ne-a mai spus omul căruia i-am cerut lămuriri despre activitatea de acolo.
Sute de bucăți de cale ferată, fiecare în greutate de 600 de kilograme erau smulse, rând pe rând cu cabluri tractate de un tractor și erau așezate una lângă alta în apropierea ecartamentului căii ferate înguste, din cincizeci în cincizeci de metri. Apoi sosea o automacara care ridica șinele așezându-le pe platforma camioanelor cu gabarit depășit. Acestea plecau apoi spre localitatea Miheșu de Câmpie din județul Mureș. Întrebarea care se pune este ce se întâmplă cu șinele odată ajunse acolo? Inspectorul de la SAAF Timișoara spune una, în timp ce patronul firmei care le transportă susține cu totul altceva. Funcționarul SAAF spune că toate bucățile sunt transportate pentru a fi montate într-o altă cale ferată îngustă în timp ce patronul firmei – cu care am stat de vorbă două minute – susține că le face un serviciu celor de la SAAF depozitându-le șinele până când această instituție decide ce va face cu ele. Aceasta cu toate că omul, patron al firmei SC Indor Mur Exim, recunoaște că el este cel care în prezent reface traseul fostei linii înguste Band-Miheșu de Câmpie, componentă a liniei de cale ferată Târgu Mureș-Band. O simplă căutare pe internet ne-a ajutat să aflăm că linia dintre Târgu Mureș și Band făcea legătura dintre municipiu și zona de câmpie a județului. Traseul, cu o lungime de 27 de km (până în Band) a fost utilizat pentru transportul de persoane până în 1998 când transportul feroviar de pe lina îngustă a fost trecut în conservare. Din Band linia se ramifică în două direcții: spre Lechința și spre Miheșul de Câmpie. Ultima dată când linia a fost recondiționată și folosită s-a întâmplat în 2004 cand proprietarul liniilor (SAAF) a avut o tentativă (eșuată) de a promova turismul feroviar și de a redeschide spre folosință liniile folosite în trecut pentru transportul de persoane. Momentan linia (desi existentă) este impracticabilă din cauza întreruperii acesteia în punctul în care se intersecta cu liniile de tren (normal), decizie luată din motive de siguranță.
Inspectorul SAAF ne-a declarat că acțiunea de ridicare a șinelor și transportare a lor la Miheșu de Câmpie se face ca urmare a unei decizii a SAAF Timișoara, care se ocupă de administrarea acestui traseu, Turda-Abrud. În fapt, șeful Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj-Napoca a trimis documentul cu nr.2475001 din 16.03.2011 către Societatea de Administrare a Activelor Feroviare Timișoara, punct de lucru Cluj-Napoca, în atenția inginerului Florin Herdea. Iată conținutul acelui document: ”Din verificările efectuate pe linia de cale ferată îngustă Turda-Ocolișel, aflată în conservare și administrată de SAAF Timișoara, rezultă faptul că în ultima perioadă s-au intensificat distrugerile și furturile de șine de cale ferată și material mărunt de cale. De asemenea s-a constatat că mai multe persoane au scos șinele de cale ferată și au amenajat drumuri de acces pe locul pe unde trecea calea ferată. Alăturat vă trimitem CD-urile cu nr…. din 15. 03.2011 cu filmările efectuate pe linia îngustă, cu o parte din neregulile constatate. Pentru prevenirea și stoparea furturilor vă propunem să sesizați organele competente din cadrul SAAF Timișoara în vederea luării măsurilor ce se impun pentru protejarea patrimoniului propriu (eventual ridicarea șinelor de cale ferată desprinse din tirfoane, abandonate de-a lungul căii ferate).”
Gheorghe Hanciu, inspector special în cadrul SAAF Timișoara este cel care a coordonat întreaga acțiune de ridicare a materialului fix de cale ferată de la Vidolm înspre Turda. El ne-a mai spus: ”Desfășurăm o activitate de preluare a activelor feroviare care au fost dezmembrate de răufăcători și care sunt supuse furturilor. Activitatea se desfășoară conform actelor trimise de SAAF București și Serviciul Regional SAAF Timișoara. Firma care preia calea ferată o transportă la Miheșu de Câmpie pentru a fi montată pentru o activitate turistică. Aceste șine nu sunt vândute, se preiau de aici, urmează a fi vândute firmei respective, în funcție de cantitatea ridicată și transportată de aici. Este vorba de 25 de kilometri de cale ferată dintre Vidolm și Turda, care nu face parte din patrimoniu.”
Omul vorbește despre porțiunea căii ferate înguste Turda-Abrud din județul Alba pentru că autoritățile județene de acolo și-au făcut treaba, spre deosebire de cele din județul Cluj. Cei din Alba au reușit să declare calea ferată de la Abrud până la limită cu județul Cluj ca parte a patrimoniului cultural.
Tindem să îl credem pe Gheorghe Hanciu pentru că el ne-a și arătat un document cu toate însemnele care să-l facă oficial și a avut amabilitatea să-mi arate și legitimația. Iată ce se menționa în ordinul de deplasare cu nr. 103/39 din 7 noiembrie 2011, în virtutea căruia acționa el, ordin emis de Serviciul Regional al SAAF Timișoara: ”Hanciu Gheorghe, inspector special I este delegat pentru predare cu proces-verbal materiale CF Turda-Vidolm către firma SC Indor Mur Exim SRL Târgu Mureș în vederea …..(indescifrabil) ulterioare a unei custodii”.
Muncitorii lucrează la dezmembrarea și transportul căii ferate de acolo din data de 8 noiembrie. Șeful lor susține că se ridică doar porțiunile care au fost afectate de furturi și distrugeri. Normal, am spune noi, acelea se scot ușor, pentru celelalte este nevoie de mai multă muncă și de utilaje speciale.
Pentru a elucida ce afacere se desfășoară acolo și pentru a putea spune cu certitudine dacă este legală sau ilegală vom reveni cu amănunte. Pentru că la Turda există un proiect de refacere a căii ferate înguste, dacă se va reuși obținerea finanțării necesare. Însă dacă întreaga cale de rulare a ”mocăniței” este dezmembrată și transportată de aici, putem spune că proiectul autorității turdene suferă o gravă lovitură, poate chiar mortală.
Pai asa se face o linie, luand de la alta, de ce n-au facut pe valea Ariesului mocanita, macar acolo era peisaj pitoresc, numai bun pentru turism, trebuia la campie cu putine dealuri si mai si cer preturi enorme. Normal ca SAAF e la mijloc, ei au dus si aburoasele de peste tot la Tg Mures si cand vrei sa le pozezi "nu se poate iti trebuie autorizatie". Adio CFR, adio turism auto
Sus In jos
J.N.



Numarul mesajelor: 2
Localizare: Germania
Data de inscriere: 11/12/2011

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Lun 12 Dec 2011, 00:06

Bună ziuă,

I am new on this forum and I have some question about the Târgu Mures narrow gauge:

Will the line to Mihesu de Câmpie be reopened completely in 2012 or just one section? Which trains will run on the line?

Last year, the railway in Sovata was reopened with 764.052 and some "cabrio "waggons. Will it be the same on the line to Mihesu de Câmpie? What about further steam engines or L45H (class 87) on Târgu Mures system?

I am sorry for writing in English, but most of "my" Romanian can only be made via "Google Translate" Wink ...so:

Sunt nou pe acest forum și am câteva întrebări despre ecartament îngust Târgu Mureș:

Va line la Mihesu de Câmpie fi redeschisă în întregime în 2012 sau doar o secțiune? Care trenurile vor circula pe linia?

Anul trecut, calea ferata din Sovata a fost redeschis, cu 764.052 și câteva "cabrio" vagoane. Va fi la fel pe linie la Mihesu de Câmpie? Ce zici de motoare cu aburi sau alte L45H (CFR 87) pe Târgu Mures sistem?

Îmi pare rău pentru scris în limba engleză, dar de cele mai multe "meu" român se poate face numai prin intermediul "Google Translate"Wink

Mulțumesc pentru răspunsuri! Thank you very much for answers!
Sus In jos
Karpaty
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7591
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Sam 24 Mar 2012, 13:20

Stie cineva in ce stadiu se afla lucrarile intre Mihesu de Campie si Band + Lechinta si Band ? Cand se va circula pe aceasta sectie ?
Sus In jos
Karpaty
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7591
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Mar 01 Mai 2012, 16:29

In Mihesu de Campie linia spre Band





In Lechinta liniile au fost scoase .
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor: 1755
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 16/01/2010

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Mier 02 Mai 2012, 00:00

Exceptional, avem balast nou, curat! cat Pe cind oare primele trenuri?
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 2758
Varsta: 25
Localizare: Mures
Data de inscriere: 20/08/2008

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Mier 02 Mai 2012, 00:10

Saptamana trecuta am vazut si eu in Targu Mures niste muncitori care trebaluiau pe la liniile de ingusta de langa fosta gara. Saptamana asta trag o fuga pe traseu sa vad daca au repus linia in locurile unde lipsea sau unde a fost acoperita cu asfalt de desteptii de la drumuri.
Sus In jos
Karpaty
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7591
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Mier 02 Mai 2012, 02:39

Linia a fost scoasa si repusa cu noi traverse si balast nou , asa s-a lucrat si pe portiunea Raciu-Teaca si din ce am inteles pe acea bucata vor circula trenuri in aceasta vara , lucrarile vor continua , astfel linia din Teaca va ajunge in Lechinta iar din Raciu la Band unde se va unii cu cea ce vine din Mihesu de Campie . Zona Mihesu de Campie este cu multe lacuri unde se merge pentru pescuit la greu , ei deja se gandesc la aceasta sectie unde vor sa aduca ceva automotoare si sa aduca eventualii pescari si nu numai , asta pe viitor ca nu se poate asa imediat , oricum e foarte bine ca totusi se face ceva .
Sus In jos
Karpaty
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor: 7591
Localizare: Bucuresti
Data de inscriere: 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie   Mar 29 Mai 2012, 23:40

http://www.bistriteanul.ro/TEACA_Un_tren_cu_aburi_de_65_de_ani_merge_astazi_din_pasiune-1337865208860.html

cheers cheers cheers cheers cheers cheers

Vreau sa aflu programul pe care il au mocanitele si cea de la Teaca si cea de la Sovata pentru luna Iunie .
Sus In jos
 

407 : Targu Mures - Band - Lechinta si Band - Mihesu de Campie

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 5 din 15Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din RO ::  :: -