Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
geno



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 826
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Dum 07 Sept 2014, 15:04


Salutare!

Stiu ca poate ar fi intrat si la topicul de linii desfiintate, dar am vrut sa dau un pic mai multa vizibilitatea acestui subiect.

As vrea sa aflu mai multe informatii despre fostele linii de conexiune cu imperiul austro-ungar.Am descoperit pe niste siteuri informatii despre o fosta CF Nyiregyhaza(H)-Mateszalka(H)-Zajta(H)--Peles(RO)-Lazuri(RO)- Satu Mare.Dupa un mic research pe gmaps se vede foarte clar ca in Satu Mare la iesirea Nordica din Gara, unde e acum remiza, cred era o linie care o lua in diagonal spre granita(Lazuri), exact pe langa(sau peste?) actuala strada Lazarului(strada in diagonal la capatul Nordic al orasului). Urmele liniei nu prea mai sunt vizibile, dar totusi se vede clar cam pe unde au fost garile si in Lazuri si in Peles, in fiecare comuna existanda chiar strada Garii Smile. In Zajta(H) pare la fel parasite gara deci nu cred ca mai merge nici la ei linia(dar totusi nu este chiar acoperita de pamant).

Pana cand a fost functionala aceasta linie? Era legatura directa SM- Budapesta sau tot prin Debrecen era si atunci cel mai rapid traseu? La vecinii de peste granita din Mateszalka exista un nod care se imparte in 3 ramificatii spre Romania: Zajta-Peles; Csenger- Oar??; Nagyecsed- Carei.

Cel mai bine s-au pastrat urmele CF spre Carei care trece prin Berveni, Camin. Pana cand a fost functionala si aceasta CF?
Ramificatia Csenger-Oar(SM) am totusi impresia ca nu a trecut granita in Romania niciodata! sau ma insel? Oricum daca ne uitam pe gmaps din nou se vede clar ca cele doua localitati erau legate printr-o sosea cel putin inainte.Am o vaga banuiala ca acolo era defapt frontiera rutiera?(Petea a fost facuta mai incolo). Daca cineva are informatii mai exacte despre acest subiect il rog sa le impartaseasca cu noi.








Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2119
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Dum 07 Sept 2014, 22:00

geno a scris:
Cel mai bine s-au pastrat urmele CF spre Carei care trece prin Berveni, Camin. Pana cand a fost functionala si aceasta CF?

Pe sectia Nagyecsed - Carei se circula si azi, MAV avand doua curse cu circulatie zilnica pe aceasta linie, doar ca trenul nu mai opreste nici la Berveni si nici la Camin, gara Carei fiind acum statia de frontiera. Primul tren:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslvzs/vt?v=12720&d=14.09.07&language=2&ed=5409D9F7

Al doilea tren:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslvzs/vt?v=12718&d=14.09.07&language=2&ed=5409D9F7
Sus In jos
BL82



Numarul mesajelor : 26
Reputatie : 1600
Data de inscriere : 15/08/2012

MesajSubiect: Re: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Lun 08 Sept 2014, 13:58

Vezi harta retelei MAV in 1914/1915:
http://www.vasutallomasok.hu/terk/MAVterkep.jpg

Vorbim despre 2 linii secundare:
1. CF Satu Mare - Fehergyarmat, deschisa in 1898
2. CF ferata Mare - Mateszalka, deschisa in 1908

Liniile se mai vad pe harta CFR din 1921:
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/images/harta_cfr_1921.jpg

Dupa primul razboi mondial CFR nu a reluat traficul, sinele fiind scoase la trecerea de frontiera. In Romania, liniile dispar de pe harti candva pe la 1930.
In Ungaria, ciotul Zajta - Fehergyarmat a fost conectat la linia Csenger - Mateszalka prin construirea sectiei Fehergyarmat - Kocsord in 1925. In 1940, MAV reconstruieste cele 2 linii pana la Satu Mare si reia traficul. Dupa 1945 acelasi lucru ca dupa 1918, dar pe teritoriul roman liniile sunt desfiintate complet (dupa Wikipedia, Satu Mare - Oar e scoasa in 1972).

In Ungaria, pe aceste linii se circula si acum (au fost inchise in 2009 dar redeschise in 2010 dupa victoria la alegeri a lui Orban).

Mateszalka - Carei nu a fost desfiintata niciodata. Aceste linii nu erau principale, trenurile Satu Mare - Budapesta mergeau prin Valea lui Mihai - Debrecen.
Sus In jos
geno



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 826
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Lun 08 Sept 2014, 23:25

Multumim pentru informatii, foarte interesante de altfel.

Pe harta din 1921 Zajta apare la noi Smile, se jucau baietii inca cu granita dupa razboi. Interesant ca linia spre Fehergyarmat a fost conceputa ca un fel de linie periurbana cu Satu-Mare, care oricum era cel mai mare oras din zona. Am inteles ca si Csenger a avut un recul de dezvoltare dupa despartirea de SM. Oricum odata cu intrarea in Schengen, probabil cel putin auto se va reface legatura pe la Oar-Csenger, deschizand o noua zona de dezvoltare metropolitana.

Satu Mare era un nod cu foarte multe ramificatii feroviare, gen Oradea sau Timisoara, desi multe dintre ele secundare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12046
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14083
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Mar 09 Sept 2014, 08:34

O simplă privire pe Google Earth ne arată o groază de drumuri întrerupte brusc de graniță, atât cu Ungaria, cât și cu Ucraina și Bulgaria (în Cadrilater). Nu știu cum s-au trasat granițele astea după Război, după ce criterii și, mai ales, de ce după intrarea în UE nu s-au deschis PTF-uri. Cel puțin pentru Ungaria și Bulgaria era suficient un container cu 2 polițiști de frontieră și un vameș + 3 calculatoare, o budă și 2 mașini de poliție. Măcar pe rutier puteau să facă ceva, că pe feroviar sunt slabe rău speranțele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO   Astazi la 02:46

Sus In jos
 

Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO
» 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» 415 : Satu Mare - Ardud - Șomcuța Mare și General Avramescu - Ardud
» Excursie feroviara Oradea - Satu Mare - Sarmasag - Marghita - Oradea
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-