Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Vagoane seria 19-80 si 21-80

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Urmatorul
AutorMesaj
Katalyn



Numarul mesajelor : 4769
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5672
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Joi 10 Sept 2015, 15:27

21-80 043 in Revizia de vagoane Ploiesti Sud alaturi de expiratul 19-50 018 si 20-55 097 care era spalat de catre doua femei.

21-80 043 by Ali Karpeten, on Flickr

Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4769
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5672
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Joi 11 Feb 2016, 05:24

Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4769
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5672
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Joi 24 Mar 2016, 23:52

19-80 013 si 19-80 016 pe un local de Urziceni.

DSCN3221 by Ali Karpeten, on Flickr

21-80 142 pe IR 460 Sofia-Buc.Nord

DSCN3379 by Ali Karpeten, on Flickr
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Vin 25 Mar 2016, 09:39

Adică 10-90 alea până la numarul 21 nu merg downgradate pe trenuri de lung parcurs dar astea 19-80 merg pe post de clasa a 2 a pe un tren de navetă
Am văzut pe la cehi slovaci 21-70 au interior modernizat cu canapea dintr-o singură bucată doar spătarele sunt individuale deci ar merge pe trenuri de noapte
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12092
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14134
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Vin 25 Mar 2016, 10:26

Nu cumva cele de la slovaci sunt 2nd hand de la DR? Așa au și bulgarii 21-50, care merg pe Sofia - Budapesta și care au banchetă îmbrăcată în material textil (și se doarme bine pe ea, am testat în ultimul concediu).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ALEXCFR



Numarul mesajelor : 1902
Varsta : 21
Localizare : Rm.Sarat-Bucuresti
Reputatie : 3526
Data de inscriere : 05/03/2013

MesajSubiect: VAGOANE SERIA 19/21-80   Dum 27 Mar 2016, 14:28

19-80 023 in compunerea trenului R 9112/9109


Sus In jos
http://trenuricfr2014.bossforum.net/
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 13:35

Dr2005 a scris:
Nu cumva cele de la slovaci sunt 2nd hand de la DR? Așa au și bulgarii 21-50, care merg pe Sofia - Budapesta și care au banchetă îmbrăcată în material textil (și se doarme bine pe ea, am testat în ultimul concediu).

Ceva de genu asta am vazut si chiar ar fi ok pentru trenurile de noapte
https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/Henry-Posner-III-ein-etwas-anderer-Bahnchef,syltshuttle142.html
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4720
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 13:55

Aceste vagoane au marcat unele premiere la CFR

-Primele vagoane- in numar mare- din parcul CFR-Calatori (pe atunci- SNCFR) , echipate cu frana cu disc si apte pana la 160 km/h.

Este adevarat ca vagoane cu frana cu disc mai aparusera la CFR si inainte de 1989 (cele ale trenului prezidential in 1973, si cele ale seriei 26-47 in anii 1980), dar erau intr-un numar restrans (seria 26-47) sau nu erau folosite in traficul comercial cu calatori (trenul prezidential).


-Primele vagoane din dotarea CFR prevazute la fiecare capat si cu cate doua tuburi de 10 bari, pentru actionarea anumitor sisteme automate a vagonului (usi automate, etc).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12092
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14134
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 15:45

26-47 a fost un eșec, Astra Arad nu a reușit niciodată să conceapă și să realizeze o frână cu disc care să și funcționeze. Boghiurile trenului prezidențial sunt fabricate în Germania și doar puse sub vagon la Arad.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4720
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 16:00

In privinta vagoanelor 26-47, au fost totusi (din cate am inteles de pe forum) cca 50 de bucati produse si intrate in parcul CFR. Acum ele totusi au circulat cativa ani, iar daca nu ar fi indeplinit conditiile de siguranta in circulatie, nu ar fi circulat pe reteaua CFR.

Nu am inteles de ce au ales aceste vagoane pe care sa le echipeze cu frana cu disc, in conditiile in care ele au circulat la trenuri cursa si personale, unde viteza- indiferent de tipul vagonului- pentru aceasta categorie de trenuri- nu putea depasi 100 km/h.

Normal ar fi fost ca acele boghiuri cu frana cu disc care au fost montate la vagoanele 26-47 sa se fi montat la vagoanele folosite inainte de 1989 la trenuri rapide si accelerate 20-57, 20-47, etc, pentru a se putea valorifica avantajele frânei cu disc la viteza mai mari.

Problema ca pe atunci nici nu exista in Romania o linie de cale ferata pe care sa se fi putut circula- in exploadare comerciala (excludem poligonul de la Faurei)- cu o viteza mai mare de 140 km/h (datorita atat infrastructurii- prindere indirecta tip K, dar si datorita sistemului de semnalizare si siguranta- BLA cu indusi).
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12092
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14134
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 16:25

Etajatele erau grele și nici frâna de mare putere nu era bine stăpânită de Astra Arad. Vagoanele nu au rezistat prea mult în exploatare, au fost făcute doar ca să se raporteze Partidului că se fac vagoane etajate și la noi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
19jimmy84
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2430
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4923
Data de inscriere : 05/06/2010

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 18:55

Sus In jos
http://www.youtube.com/user/19Jimmy84
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3686
Reputatie : 4680
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Lun 28 Mar 2016, 21:27

Acuma sa nu aruncam in Astra, au facut ce s-a putut in conditiile alea, dar trenurile au circulat pe aici fara mari incidente, au facut fata pe naveta, eu doar cu ele am circulat.
Probabil ca Astra nu a avut tehnologia sa imbunatateasca frina atunci in comunism, de aceea s-a si oprit probabil productia.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12092
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14134
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Mar 29 Mar 2016, 00:10

Tot ce s-a produs la Arad din anii '60 încoace (cu excepția metroului) a fost licență sau copy-paste după ceva. De fapt, cam toată ,,tehnologia" românească produsă în comunism a fost copiată după cea occidentală sau rusească, probabil voiau cu orice preț să scape de influența ,,porcilor de capitaliști" interbelici, precum N. Malaxa. Numai că în anii '80, când specialiștii formați în perioada interbelică erau de mult la pensie, nu a mai avut cine să facă cercetare, toată ,,cercetarea" se baza pe copierea unor piese aduse din afară.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Mar 29 Mar 2016, 14:43

Nu neapărat.. În industria petrolului eram cam vârf de lance Smile
In domeniul feroviar nu eram cu progresul, dar nu înseamnă că am copiat tot..
Aveam și noi multă legislație proprie.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Vagoane seria 19-80 si 21-80   Astazi la 04:09

Sus In jos
 

Vagoane seria 19-80 si 21-80

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Vagoane seria 11-31 si 21-31
» Vagoane seria 19-76 si 20-76
» Vagoane seria 11-47 si 21-47
» Vagoane seria 22-96 si 84-96
» Vagoane seria 19-70 si 21-70
Pagina 13 din 14Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-