Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 24 ... 42  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13886
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17275
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 30 Iul 2012, 23:44

liviulav33 a scris:
Dar nu era mai ușor să atașeze această garnitură unui tren IR la Deda ,în loc de Războieni?

Pai nu o ataseaza in Razboieni la nimic , este un tren Regio pe ruta Tg Mures-Razboieni format din garnitura lui 1870 .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
liviulav33
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1492
Varsta : 42
Localizare : Buzău
Reputatie : 4247
Data de inscriere : 14/03/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 30 Iul 2012, 23:51

Mulțumesc de informație!Eu credeam că sunt vagoane directe către litoral și că ar fi fost mai scurt drumul pe Deda.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13886
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17275
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 30 Iul 2012, 23:57

liviulav33 a scris:
Mulțumesc de informație!Eu credeam că sunt vagoane directe către litoral și că ar fi fost mai scurt drumul pe Deda.

Tg Mures nu mai are grupa directa pentru litoral , trebuia sa aibe grupa directa care circula cu trenul 1934/1935 dar cum acest tren a fost anulat s-a renuntat si la grupa de Tg Mures . Wink

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2638
Localizare : depinde
Reputatie : 5363
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mar 31 Iul 2012, 08:38

liviulav33 a scris:
Dar nu era mai ușor să atașeze această garnitură unui tren IR la Deda ,în loc de Războieni?

Ba da, dar asta explica-le te rog ca nebuni nu intelege....oricum pana am avut sezonier multa lume mergea la Sighisoara sau Deda ca e mare ocolirea via Razboieni..
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13408
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15647
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mar 31 Iul 2012, 12:58

Păi varianta cea mai logică să mergi din Tg. Mureș la mare (sau la București sau altundeva în S țării) e să mergi cu autobuzul la Sighișoara și să iei trenul de acolo. Traseul CF te dezavantajează să folosești tren direct. De fapt, mi s-ar părea normal ca la fiecare tren de rang superior care trece prin Sghișoara să fie legătură cu autobuz de Tg. Mureș.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mier 01 Aug 2012, 08:58

Asta ar prezuma sa gindeasca si aia de la CFR si sa iti iei bilet de tren valabil si la autobuz. Nu mai spun ca alte companii feroviare au autobuzele lor.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mier 01 Aug 2012, 13:24

Depinde cum o iei ca daca trenul te lasa la Sighisoara la 00:00 sau la 01:59 nu se merita sa stai pana dimineata sa iei busul spre Mures, si invers, mai bien alegi trenul direct chiar daca ocoleste si la ce tarife au busurile pe Sighisoara-TG.Mures unii ar prefera C&I direct pe toata distanta decat sa se trambaleze de la bus la tren.
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2638
Localizare : depinde
Reputatie : 5363
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mier 01 Aug 2012, 23:37

paall a scris:
Depinde cum o iei ca daca trenul te lasa la Sighisoara la 00:00 sau la 01:59 nu se merita sa stai pana dimineata sa iei busul spre Mures, si invers, mai bien alegi trenul direct chiar daca ocoleste si la ce tarife au busurile pe Sighisoara-TG.Mures unii ar prefera C&I direct pe toata distanta decat sa se trambaleze de la bus la tren.

Revenind de la litoral lumea vine cu 1945 si in 60mn ai trenul Deda-Tgms dar multi schimb tren la BUC ma refer la 1648 care te duce pana acasa etc
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Joi 02 Aug 2012, 08:20

Eu ma refeream sa aiba CFR-ul niste autobuze(CFR Bus), nu sa stea calatorii dupa autobuz, ci la coborire te urci in autobuz cu bilet cumparat de unde ai venit cu trenul.


http://www.bus-bild.de/bilder/setra-s-300er-serie-27928.jpg
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2638
Localizare : depinde
Reputatie : 5363
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Joi 02 Aug 2012, 09:07

dan tm a scris:
Eu ma refeream sa aiba CFR-ul niste autobuze(CFR Bus), nu sa stea calatorii dupa autobuz, ci la coborire te urci in autobuz cu bilet cumparat de unde ai venit cu trenul.


http://www.bus-bild.de/bilder/setra-s-300er-serie-27928.jpg

Da sa stii chiar ar cam trebui sa-ne asigure dar inca n-am ajuns la acel nivel...

Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 305
Reputatie : 2107
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: 405   Mar 07 Aug 2012, 20:04

Dat fiind faptul că această magistrală este una secundară, niciodată nu au existat, nu există nici în prezent, și nu vor exista nici în viitor proiecte de dublare sau electrificare a acestei linii, nici nu figurează pe lista liniilor propuse la îndemnul FMI spre închidere definitivă pe bază de nerentabilitate (listă publicată anul trecut în Monitorul Oficial). Deci eu m-aș mulțumi dacă această linie s-ar reabilita până la viteza originală de 80 km/o pe toată lungimea, și, desigur, cu automatizarea (treceri la nivel asfaltate, schimbătoare de cale, semnale luminoase/electrice pentru fiecare linie în parte) gărilor din orașele cu peste 10.000 de locuitori, și anume: Iernut (n-are decât 3 linii), Luduș. În prezent Deda, Reghin, Târgu Mureș Nord, Târgu Mureș, Târgu Mureș Sud (localitatea Cristești pentru combinatul de îngrășăminte chimice Azomureș, cel mai mare combinat de acest tip din țară), Războieni sunt automatizate.

Limitările de viteză sunt destule. Foarte multe dintre acestea nici nu sunt datorate slăbirii liniei, ci pur și simplu din varii motive cauzate de vizibilitate sau accidente recente de la trecerile la nivel. Mi se pare însă absurd să mai existe aceste limitări, dat fiind faptul, că toți cei care au intrat până acum pe calea ferată, au intrat pe lumina roșie, deci toți se pot considera niște sinucigași. Mai sus am amintit gările automatizate, deci trecerile la nivel asfaltate din raza acelor gări sunt automatizate dacă, știu bine (rectificați voi), indeferent de viteză, active de la distanța de 1 km, deci au lumini roșii alternativ-intermitente și avertizare sonoră, multe dintre ele mai au și semibariere, semnale de avarie pentru trenuri pe ambele părți la câte 50 de m, ce altceva mai trebuie? Între Târgu Mureș Nord - Târgu Mureș de exemplu se circulă cu 50 km/o, deși linia ar permite chiar și 80 km/o. Noaptea marfarele și bagă în secret 80-ul, fără nici o goarnă! Și asta din cauza unor sinucigași din anii trecuți! Deși, cu cât merge mai încet trenul, cu atât va ajunge mai târziu, va pierde călători, deci bilete, deci bani, deci încasări, deci va înregistra pierderi, va consuma mai mult timp combustibilul, zgomotul trenurilopr va trebui suportat mai mult timp de câtre locuitorii din zonă, și sunt rânduri mai lungi la trecerile la nivel, din cauza timpilor de așteptare mai lungi, mașinile nu opresc motoarele, deci iarăși poluare cu zgomot și fum, doar așa, nemaivorbind de nerăbdarea șoferilor. Multe mașini nici nu mai opresc la lumina roșie, mai ales cei care ajung primii, chiar dacă ajung mai târziu și trenul e în fața lor!

Deci eu aș ridica toate aceste limitări cauzate nu de slăbirea fizică a liniei. Căci între Târgu Mureș - Târgu Mureș Sud viteza este de 80 km/o, și sunt acolo 3 treceri la nivel asflatate. Viteza aceasta de 80 nu e chiar atât de rea, mașinile pot circula cu 100 km/o în afara localităților pe drum de rang european, câteva secțiuni sunt paralele cu calea ferată, toți depășesc trenurile, dar să nu uităm, că M 405 e o magistrală, totuși, secundară...

Sunt foarte mulțumit de IR-ul pentru București (prin Deda), Budapesta (unul prin Oradea, altul prin Arad), ar trebui reintrodus și 2 vagoane clasa 2 tip compartimente pentru Mangalia spre Deda, chiar și cuplat la un alt tren mai important, măcar în perioada vacanței școlare... Mare păcat însă, că IR-ul Galați - Timișoara s-a rupt în 2, exact la Târgu Mureș! Și nici nu mai intră la Miercurea Ciuc, ca pe vremuri mai bune, deși de la Siculeni ar fi prima stație, doar 8 km, în timp ce stă la Siculeni 20 de minute, când schimbarea locomotivei nu necesită decât 12 minute, iar Siculeni are 2.761 de locuitori, în timp ce Miercurea Ciuc, totuși: 41.971.

Bine că a (re)introdus după mai mulți ani privatul de TransFeroviarCălători București relația zilnică directă pentru Cluj Napoca (deși CFRCălători are IR-ul pentru Budapesta prin Cluj Napoca - Oradea, numai că aceasta e mai scump), circulă ca un IR la preț de R cu un automotor 3 vagoane clasa 2, vezi:

http://www.transferoviarcalatori.ro/mersul-trenurilor/cluj-tgmures.html

Referitor la mutarea căii ferate în Târgu Mureș, idee mai veche a primarului, mi se pare o utopie, o gafă de 1 aprilie, un vis, praf în ochi bun doar pentru campania electorală! Dacă și-ar fi luat meseria mai în serios, deja de mult ar fi construit tunelul de sub Platoul Cornești între fosta fabrică de calculatoare și Spitalul Nou... Că la Târgu Mureș există nu doar gara, ci și depoul de locomotive, revizia de vagoane, și nimeni nu se va duce în afara orașului la Cristești pentru o călătorie cu trenul, când acolo întotdeauna va fi poluare, sau, mă rog, la Târgu Mureș Nord, care nu are decât 2 linii, a doua cu traverze din lemn putrezite cu 15 km/o.

Dar întotdeauna am fost de acord cu desființarea liniilor industriale, cel din spatele fostului Cocoșul de Aur s-a și desființat. A dispărut complet, nici urmă de ea. Sau linia pentru fosta fabrică de zahăr (deja demolat, aici vor să construiască un cartier ANL - zic eu foarte bine), care era dublă.

Am și o întrebare, băieți:

Oare șeful de gară din Târgu Mureș citește această postare?
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2638
Localizare : depinde
Reputatie : 5363
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 03 Sept 2012, 11:38

Czirjak Arpad a scris:
?

Am luat banii pentru modernizarea garii, sa vedem ce o sa-ne iasa pe acolo, normal trebuie schimbat si peroane si jungla dintre sine chiar daca facem parte din UE.Cat despre seful din gara, e un mare PRAF cica vine politia dupa mine cand mai pozez, m-o pus la acelasi nivel cu niste chinuiezii d-ala care i-au facut rupt de nervozitate cu pozatul.
Sus In jos
Vale



Numarul mesajelor : 248
Varsta : 36
Localizare : Tirgu Mures
Reputatie : 2280
Data de inscriere : 08/12/2011

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 03 Sept 2012, 15:48

A existat proiect de electrificare, in 89 s-a si construit depoul de locomotive electrice in Tg Mures... asa ca fii mai atent cu folosirea termenului niciodata
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 305
Reputatie : 2107
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect:    Mier 19 Sept 2012, 13:07

He-hei, bine v-am regăsit și azi, băieți. Azi am tot navigat pe google-maps, imagine prin satelit, și știți ce am descoperit? Fosta linie dintre Cuci-Bogata-Luduș! Oare voi veți observa vechiul traseu, cu cele 2 poduri Mureș desființate? Eu da, am văzut clar! Chiar și în prezent sunt 2 poduri Mureș pe acolo (deci cândva erau 4, unul după altul), cu 30 km/o, pe care tot vor să le desființeze, și să construiască calea ferată fără poduri, printr-un traseu puțin ocolitor, deviind cele 2 poduri existente, dar cred cu durata de viață expirat de pe Mureș.

Am mai descoperit și linia industrială singur fir, neelectrificată de la Războieni pentru Ocna Mureș, ieșire spre Aiud, curbă de 90 de grade spre stânga, podul Mureș, și... cred că pentru ceva carieră... Pe teren, după câte știu, ultima oară când am călătorit pe-acolo, e semnalizat doar cu semnalizare de manevră, funcțională, deci bănuiesc că se mai folosește... După câte știu eu, niciodată nu au circulat pe-acolo trenuri de călători.

Și am mai descoperit și linia industrială de la Gornești, aceasta se ducea în fosta îngrășătorie de porci, care azi e complet demolată.

Dar am descoperit și linia industrială de la Cuci spre termocentrală, nici asta nu se mai folosește de ani buni, că termocentrala e 100 % pe bază de gaz.

De desființat deja s-au desființat în ultimii 22 de ani gările: Brâncovenești, Gornești, Cuci, nu a mai rămas nici un șurub, nici o piatră, doar fostul terasament pe care a preluat-o natura, și clădirea, în care au rămas ceferiștii șomeri, cu 1 leu chirie pe metru pătrat, deschizând niște cârciume și alte de-astea... S-au degradat în puncte de oprire.

Și am mai descoperit și linia delta de la Deda, adică o linie directă de la Reghin spre Sărățel, fără a mai intra în Deda. Cred că nici nu are rost să se folosească, dat fiind faptul că fieșce tren trebuie să intre în Deda pentru schimbarea locomotivei din cauza electrificării. E o linie delta deci între podul Mureș și podul de pe șoseaua Deda-Reghin...

Știți ce am mai descoperit? O veche hartă CFR, datând din 1938, iată aici:

http://trainz.uv.ro/maps/cfr/cfr_1938.html

Se vede clar, că au existat de la Târgu Mureș spre Reghin 2 stații scoase din uz, la Sângeorgiu de Mureș, și la Ernei. S-au scos probabil din cauza curselor de maxi-taxi, care în ultimii 22 de ani s-au înmulțit ca ciupercile. Poate cineva dintre șefii CFR are acțiuni la aceste societăți de maxi-taxi?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11109
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Mier 19 Sept 2012, 13:25

Intre Ludus si Cuci s-a modificat putin traseul probabil din cauza ca zona era cu risc de inundatii si s-a construit o varianta mai la nord (si pentru a mai reduce din numarul de poduri peste Mures).
Sunt multe astfel de devieri in toata tara. Cateva exemple (pe care le stiu eu):
704 intre Serbesti si Hanu Conachi
500 intre Orbeni si Faraoani
606 la Sarca
502 inte Rosu si Floreni
803 la iesire din Medgidia
919 la iesire din Timisoara Nord
200 intre Sercaia si Valea Homorod
si altele...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   

Sus In jos
 

405 : Deda - Targu Mures - Razboieni

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni
» 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)
» Mersul trenurilor Targu Mures(sosiri,plecari)
» Targu Mures (405)
» Filmulete din Targu Mures
Pagina 6 din 42Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 24 ... 42  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-