Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni

In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44
AutorMesaj
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2764
Localizare : Targu Mures / Gheorgheni
Reputatie : 5844
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Dum 14 Ian 2018, 08:51

Trebuie sa mai puna Iasiul eventual Cluj-Iasi via Ghimes.
Sus In jos
laurentzu



Numarul mesajelor : 415
Varsta : 33
Localizare : Iasi
Reputatie : 1157
Data de inscriere : 08/06/2016

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Lun 15 Ian 2018, 11:00

92Dragos a scris:
Trebuie sa mai puna Iasiul eventual Cluj-Iasi via Ghimes.
Daca s-a scos Iasi-Brasov mi-e greu sa cred ca o sa se puna Iasi - Tg Mures.
Sus In jos
rayldegm

avatar

Numarul mesajelor : 38
Varsta : 21
Localizare : Reghin, Mures
Reputatie : 604
Data de inscriere : 29/11/2016

MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   Joi 17 Mai 2018, 20:36

Trenul "Boldogasszony" in trecere prin Reghin, 17.05.2018.
https://youtu.be/c1gqbDwCzmc
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2477
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Ieri la 02:02

Prima atestare documentară a pelerinajului de la Șumuleu-Ciuc e din 1442. În 2015 s-a înregistrat un număr de aproximativ 250.000 de pelerini. Participă la pelerinaj și primarul orașului, dar și președintele ungar, împreună cu soția sa. Primul tren cu pelerini de la Budapesta e din 2008 sub numele de Acceleratul Secuiesc (traducere ad literam), din 2010 vine și un al doilea tren special cu pelerini sub numele de Expresul de Șumuleu-Ciuc, iar din 2012 vine și un al treilea, sub numele de Maica Fericită – asta din ultimă prin Târgu Mureș – asta-mi place cel mai mult, are și vagoane nostalgice, istorice, pe lângă vagonul restaurant, vagonul de dormit și vagonul clasa 1, respectiv compartiment pentru bagaje: cărucioare, handicapați, bicicliști, etc. Are și priză cu 220 și free wi-fi! Acest tren circulă sub patronajul președintelui parlamentului ungar. 20 de vagoane = 500 de metri, nu opresc decât la Szolnok, Oradea și Cluj. (+opriri forțate de câte 12 minute din cauza schimbărilor de locomotive din cauza lipsei electrificării la Püspökladány, Biharkeresztes – aici schimbă locomotiva la una românească, Războieni-rebrusare, Deda) Vagoane clasa 2 tip un singur salon. Celelalte 2 trenuri merg prin Dej – nu că ar fi mai scurt drumul pe acolo, ci pentru că e electrificat și nu trebuie să schimbe locomotiva: e mai simplu pe-acolo. Drumul durează aproximativ 12 ore, din care doar 2 ore și ceva în Ungaria. Dar mai există zilnic 2 trenuri IR între Budapesta – Brașov: Harghita și Corona, unul prin Târgu Mureș – acum n-are decât 1 vagon clasa 1 și 2 vagoane clasa 2 tip compartimente, destule pentru numărul actual de călători. E prea mult o distanță atât de mare cu autobuzul de la Budapesta la Miercurea Ciuc (nu se înghesuie decât indienii și sărăcimea), și condițiile de călătorie nici nu se pot compara cu trenul!
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2477
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Ieri la 02:04

Și-acum, doar pentru pasionații cu-adevărat înrăiți. M-am uitat la vitezele "Boldogasszony Zarandokvonat", care azi se prezintă astfel: Budapest Nyugati (km 0) – Budapest Kőbánya-Kispest 10 km cu 80 km/o din cauza traverzelor din lemn, dar se circulă doar cu 60 din motive de siguranță din cauza traficului intens, Kőbánya-Kispest – Albertirsa 44 km cu 120 km/o, Albertirsa – Cegléd 17 km cu 140 km/o, Cegléd 40 km/o – n-am reușit să aflu motivul, Cegléd – Szolnok 28 km cu 160 km/o, Szolnok 40 km/o, n-am reușit să aflu motivul, Szajol – Püspökladány 77 km cu 160 km/o, Püspökladány – frontieră 51 km cu 100 km/o, dar pe multe porțiuni sunt limitări de doar 60! Anul trecut s-a început electrificarea căii ferate singur fir dintre Püspökladány – frontieră, lucrările decurg bine, conform planului, trebuie dat în folosință în 2020. Cu aceasta paralel se vor scoate și limitările de 60 de pe această porțiune. Se va trece și la automatizare, însă n-am reușit să aflu, dacă toată linia se va face cu semnalizare tip bloc de linie automat. Dublare nu se va face sigur, că traficul nu o cere. Între Budapesta – Püspökladány se va trece treptat la 160 km/o pe toată linia până în 2020, semnalizarea se schimbă la cele cu trepte multiple de viteză. – acolo unde semnalizarea e gata, se poate circula și cu 160, dacă locomotiva și vagoanele pot. Șinele sunt deja gata pentru 160 km/o, semnalizarea tmv trebuie terminat până în 2020, la cele bla se circulă doar cu 120. Deci... În 2020 de la Budapesta până la frontieră cu o singură locomotivă electrică cu peste 160 km/o până la Püspökladány, de acolo cu 100 km/o, în 2 ore și ceva. România încă n-a electrificat nici porțiunea aia dublă de doar 50 km dintre Cluj – Huedin, deși Emil Boc a promis-o!
Sus In jos
Czirjak Arpad



Numarul mesajelor : 318
Reputatie : 2477
Data de inscriere : 07/08/2012

MesajSubiect: .   Ieri la 02:06

Știți la ce m-am gândit? La relansarea traficului de călători de pe M 405, astfel: câte 1 automotor simplu Desiro-Siemens tren regio, la fiecare 2 ore câte 1, între orele 6–22, de la Deda, respectiv Războieni, cu opriri de câte 1 minut în fiecare stație. M 405 = 113 km cu viteza medie de 60 km/o (1 minut pe km) + 28 de stații = 141 de minute (2 ore și 21 de minute). Nici nu e o idee chiar atât de rea! Mai știți?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni   

Sus In jos
 
405 : Deda - Targu Mures - Razboieni
Sus 
Pagina 44 din 44Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-
Mergi direct la: