Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4165
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Vin 10 Iul 2009, 23:44

Din cate imi aduc aminte exista o linie ce pleca din Ionel, trecea in Serbia ...ajungea la Meda(sau Pardany) ....apoi intra din nou in Romania pe o distanta mica in apropiere de Foeni...iesea din nou in Serbia si ajungea la Jasa Tomic.
In 09.07.2009 am ajuns in zona Ionel si m-am gandit sa vad daca mai exista ceva din vechea linie ce unea Romania de Serbia.
Cateva poze la iesirea din gara catre granita :

















O iau la pas catre iesirea din sat:

















Movila de pamant si traversa taiata reprezinta capatul de linie in Romania :



Dupa aceasta movila terasamentul a fost transformat in drum de acces folosit de Politia de Frontiera :



Pe aici a fost odata o cale ferata :



Cladirea garii din Pardany se observa in zare :



Am sa pun si cateva harti ca sa va pot exemplifica traseul liniei :









Mai astept de la voi si alte informatii...daca am gresit ceva ..va rog sa ma corectati...
Sper ca v-a placut!


Ultima editare efectuata de catre myster2008 in Joi 23 Iul 2009, 21:42, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Mar 21 Iul 2009, 10:29

Daca nu ma insel a existat o astfel de legatura si intre Comlosu Mare de pe linia 217 Lovrin - Nerau si orasul Kikinda din Serbia.
Linia trecea pleca din statia Comlosu Mare trecea prin localitatea Nakovo (Serbia) si ajungea in capatul celalalt al statiei Kikinda fata de linia de la Jimbolia.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Mar 21 Iul 2009, 12:29

Tot la Jasa Tomic ajungea si linia de la Cruceni. Acum acest fost nod de cale ferata care a devenit statie terminus este abandonat. Din cate am inteles linia Secanj - Jasa Tomic este inchisa.

Si inca un lucru legat de linia 927. Initial linia pleca din statia Jimbolia dar in urma stabilirii granitei cu Serbia linia Checea - Ionel ramasese izolata de restul retelei de cale ferata. De aceea linia a fost construita din nou pe 8,6km intre Carpinis si Checea si refacuta pana la Ionel, darea ei in exploatare avand loc pe data de 24 iunie 1937.

Sunt multe alte legaturi cu Serbia si Ungaria in aceasta zona care au fost desfintate. Daca va uitati cu atentie pe Google Earth inca se mai vad terasamentele, chiar si unele poduri...
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 466
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3244
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Ionel (Romania--Meda,Pardany (Serbia)   Mar 21 Iul 2009, 14:33

Alte legaturi desfiintate: Graniceri,Pecica-Batania(Ungaria) sau Jamu Mare cu Serbia
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Mier 22 Iul 2009, 08:45

Am lucrat exact in sectorul in care Romania e inconjurata pe trei parti de Sirbia(a III -a poza de pe google earth postata)
treceam zilnic pe trecerea la nivel cu linia in cauza si apoi mergea paralel cu terasamentul,am vazut si un podet abandonat.De asemenea zaream zilnic cladirea garii din Pardani.
Din pacate in zona sint doar legende rurale legate de linie, de cine a demontat-o, cine a intretinut-o etc nimeni nu stie ceva concret, personal tind sa cred ca traficul a fost oprit odata cu degradarea relatiilor intre URSS si Tito, atunci cind s-a oprit si traficul intre Stamora Si Bazias prin Virset si Biserica Alba.


Linia din Cruceni continua pina la Iasa Tomici (vechea denumire era Modos fara legatura cu podul Modos peste Bega cum se intelege in monografia R. Bellu) din Iasa Tomici era o linie spre Medja ( vechi Pardani) iar de acolo avea alta destinatie dar, se ramifica si spre Ionel (Johanisfeld) din Checea linia ajungea la Jimbolia.

Dupa tratatul de la Trianon Jimbolia a ajuns la sirbi ulterior facindu-se un schimb de terenuri intre Romania si Sirbia, linia a ramas taiata de granita in doua locuri si dupa multi ani s-a construit racordul din Carpinis.

Linia sirbeasca intre Iasa tomici si Medja a ramas in peaj prin Romania, este trecuta si pe hartile cadastrale ale comunei Foieni.
Pentru a o fotografia este nevoie de ,,cunostinte" pentru ca in zona sint politisti de frontiera, mai ales ca uneori se deschide un punct de frontiera, cunostinte pe care eu le am dar nu am mijloc de deplasare pina acolo. Practic terasamentul este paralel cu drumul intre cele puncte de frontiera Foieni I si II
Myster ai avut noroc ca nu te-au luat politistii de frontiera la Ionel, sau poate acum nu mai sint pe acolo.

Cum inainte era Imperiu sigur ca legaturile s-au facut in alta logica a lucrurilor, linia Virset - Ilia permitea circulatia fara rebrusment se poate observa bucla din Lugoj, de asemenea kilometrarea liniei a ramas aceeasi incepind din Ilia daca nu ma insel.Dupa 1918 s-a stabilit sa fie doar 2 puncte de trecere si linia a fost taiata la Jamu Mare.

Linia de Giera se continua pina la Boka, linia de Nerau asa cum s-a scris e de fapt construita ulterior din Comlos, linia de valcani e intrerupta la granita, linia de la Cenad.
Sus In jos
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4165
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Joi 23 Iul 2009, 19:16

Iata linia in peaj care trece prin Romania :



Punctul verde reprezinta locul unde am facut urmatoarele poze, care nu ar fi putut fi facute fara amabilitatea unui prieten , I., caruia ii multumesc :









Ultima editare efectuata de catre myster2008 in Joi 23 Iul 2009, 21:43, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4165
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Joi 23 Iul 2009, 19:34

Iata si harta cu vechea legatura intre Cruceni (Romania) si Jasa Tomic (Serbia) :



--- cu rosu linia in peaj care vine de la Pardany
--- cu galben vechea linie Cruceni -- Jasa Tomic
--- cu albastru actuala linie Cruceni -- Timisoara Nord

Sper ca aceste informatii sa va fie de folos.... Very Happy
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Vin 24 Iul 2009, 08:47

Exact, punctul verde de unde ai pozat este o fosta trecere la nivel, in 2000 am lucrat in zona, daca mergeai inspre Pardanj ai fi vazut si un podet.
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 466
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3244
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Vin 24 Iul 2009, 09:45

Harta din cartea Judetele patriei-Judetul Timis (1979)


Valcani

Jamu Mare

Linia care lega Pecica de Batania(nu se vede pe harta) desfiintata prin 1987-88
Sus In jos
myster2008
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1387
Varsta : 34
Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania
Reputatie : 4165
Data de inscriere : 15/08/2008

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Vin 24 Iul 2009, 22:43

Din cate am vazut eu pe pagina cailor ferate din Serbia linia Pardany-Jasa Tomic nu mai exista , iar Jasa Tomic -- Secanj apare pe harta dar nu are nici un trafic...probabil e inchisa.
Sus In jos
http://www.forumtrenuri.com
cristi ar



Numarul mesajelor : 466
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3244
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: IONEL (Romania) --MEDA, PARDARY (Serbia)   Sam 25 Iul 2009, 00:14

Cred ca aproape toate liniile din Arad si Timis care merg spre granita continuau in Serbia si Ungaria
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Lun 27 Iul 2009, 07:57

Pardanj -Iasa Tomici nu mai exista normal, ca doar era in peaj pe la noi.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3255
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6371
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Mar 28 Iul 2009, 01:20

In harta topografica tiparita in 1996 linia exista pana la Meda.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
nexxus



Numarul mesajelor : 14
Varsta : 44
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2680
Data de inscriere : 17/08/2009

MesajSubiect: gara Iam   Lun 17 Aug 2009, 11:36

Am si eu niste poze f. interesante de la Iam, pe fosta linie Oravita - Bazias - prima linie din Romania, iar luna asta as dori sa ajung si la Jasenovo, in Serbia, pe aceeasi linie, precum si la Biserica Alba si Vracev Gaj, vis-a-vis de socol, pe malul Nerei !!!
Sus In jos
nexxus



Numarul mesajelor : 14
Varsta : 44
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2680
Data de inscriere : 17/08/2009

MesajSubiect: gara Iam si imprejurimi   Lun 17 Aug 2009, 12:42

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)   Astazi la 03:53

Sus In jos
 

IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)
» Nemtii de la DB Schenker Rail Romania cauta mecanici de locomotiva
» Vitezele de circulatie pe liniile din Romania
» ZS-Serbia
» Istoricul locomotivelor folosite in Romania
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-