Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 MDmot si Bzmot

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
KQQ



Numarul mesajelor : 349
Reputatie : 3106
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: MDmot si Bzmot   Mier 01 Iul 2009, 17:10

1. MDmot (Piroska / Rosette) este o garnitura care poate fi considerată atat unitate de tip tras-împins cât și automotor. Componența unei asemenea garnituri e următoarea:

1. MDmot. Este un vagon motor care are aspectul unei locomotive; chiar codificarea lui arată că poate fi considerat atât locomotivă cât și vagon motor în cadrul ramei:
M= locomotivă diesel
D = capacitatea de a transporta bagaje
mot = unitate motoare în cadrul ramei

numarul de ordine (parc) al unităților motoare este de tipul 3yyy

Vagoane 20-05 Bx
vagon 10-05 Ax
vagon pilot 27-05 Btx care are și agregatul pentru încălzire

Din câte am observat, x = vagon cu statut de remorcă iar t = vagon pilot.

Rama respectivă are o viteză maxim admisă de 100 km/h și circulă pe liniile neelectrificate din Ungaria; pozele de pe railfaneurope și nu numai înfățișează astfel de garnituri circulând în partea de est a acestei țări

2. Bzmot. Este un automotor alcătuit dintr-o singură unitate, codificat 90 55 54-29 yyy-z, dar care are posibilitatea de a circula:
-cu două remorci Bzx seria 50 55 24-28
-în tandem cu un alt automotor
se practică și formula vagon motor + vagon remorcă (+vagon remorcă) + vagon motor. 3 sau 4 unități.

Cel puțin o parte din aceste automotoare sunt rezultatul transformării unor vagoane de călători de clasa a II-a, pe 2 osii. Inițial, vitea maximă era de 70 km/h. În prezent Bzmot-urile nemodernizate au voie să circule cu 80 iar IP-ul cu 90.

IP-ul (Interpici) constituie modernizarea Bzmot-ului astfel încât să asigure confortul unui intercity. Înafara amenajării salonului*, merită menționată capacitatea automotorului de a circula cu un vagon pilot Btzx 50 55 80-28. Acesta:
-provine din Bzx
-are, ca și vagonul motor, dotările unui intercity*

Atât vagonul motor Bzmot modernizat (care și-a păstrat seria 54-29, deși teoretic, aparține clasei 6112**) cât și vagonul pilot Btzx 80-28 au două variante:
-una care are parbrizul divizat - ca și Bzmot-ul vechi
-una care are parbrizul unitar, fiindu-i eliminat acel stâlp

Viteza maximă la ambele variante este de 90 km/h

Bzmot-uri (modernizate și nemodernizate) pot fi observate la Salonta și, dacă nu greșesc, și la Valea lui Mihai.

* Are AC
** materialul rulant motor al MAV păstrează ambele codificări
-cea veche
-cea nouă, gândită după modelul croat: xxxx yyy-z
Sus In jos
 

MDmot si Bzmot

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Automotoare Bzmot (H-START)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-