Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 MDmot si Bzmot

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
KQQ

avatar

Numarul mesajelor : 355
Reputatie : 3460
Data de inscriere : 21/06/2009

MesajSubiect: MDmot si Bzmot   Mier 01 Iul 2009, 17:10

1. MDmot (Piroska / Rosette) este o garnitura care poate fi considerată atat unitate de tip tras-împins cât și automotor. Componența unei asemenea garnituri e următoarea:

1. MDmot. Este un vagon motor care are aspectul unei locomotive; chiar codificarea lui arată că poate fi considerat atât locomotivă cât și vagon motor în cadrul ramei:
M= locomotivă diesel
D = capacitatea de a transporta bagaje
mot = unitate motoare în cadrul ramei

numarul de ordine (parc) al unităților motoare este de tipul 3yyy

Vagoane 20-05 Bx
vagon 10-05 Ax
vagon pilot 27-05 Btx care are și agregatul pentru încălzire

Din câte am observat, x = vagon cu statut de remorcă iar t = vagon pilot.

Rama respectivă are o viteză maxim admisă de 100 km/h și circulă pe liniile neelectrificate din Ungaria; pozele de pe railfaneurope și nu numai înfățișează astfel de garnituri circulând în partea de est a acestei țări

2. Bzmot. Este un automotor alcătuit dintr-o singură unitate, codificat 90 55 54-29 yyy-z, dar care are posibilitatea de a circula:
-cu două remorci Bzx seria 50 55 24-28
-în tandem cu un alt automotor
se practică și formula vagon motor + vagon remorcă (+vagon remorcă) + vagon motor. 3 sau 4 unități.

Cel puțin o parte din aceste automotoare sunt rezultatul transformării unor vagoane de călători de clasa a II-a, pe 2 osii. Inițial, vitea maximă era de 70 km/h. În prezent Bzmot-urile nemodernizate au voie să circule cu 80 iar IP-ul cu 90.

IP-ul (Interpici) constituie modernizarea Bzmot-ului astfel încât să asigure confortul unui intercity. Înafara amenajării salonului*, merită menționată capacitatea automotorului de a circula cu un vagon pilot Btzx 50 55 80-28. Acesta:
-provine din Bzx
-are, ca și vagonul motor, dotările unui intercity*

Atât vagonul motor Bzmot modernizat (care și-a păstrat seria 54-29, deși teoretic, aparține clasei 6112**) cât și vagonul pilot Btzx 80-28 au două variante:
-una care are parbrizul divizat - ca și Bzmot-ul vechi
-una care are parbrizul unitar, fiindu-i eliminat acel stâlp

Viteza maximă la ambele variante este de 90 km/h

Bzmot-uri (modernizate și nemodernizate) pot fi observate la Salonta și, dacă nu greșesc, și la Valea lui Mihai.

* Are AC
** materialul rulant motor al MAV păstrează ambele codificări
-cea veche
-cea nouă, gândită după modelul croat: xxxx yyy-z
Sus In jos
 

MDmot si Bzmot

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Automotoare Bzmot (H-START)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-