Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
ldh.ro

avatar

Numarul mesajelor : 116
Varsta : 39
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 1195
Data de inscriere : 24/06/2014

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Lun 27 Iul 2015, 13:56

Un panou de anul acesta există? IR 1944/5 e trecut că ar opri pe-aci?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13789
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17147
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Lun 27 Iul 2015, 13:59

Da, este trecut in gara ca opreste, este afisat mersul pe o hartie lipita in geam unde era casa de bilete.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
ldh.ro

avatar

Numarul mesajelor : 116
Varsta : 39
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 1195
Data de inscriere : 24/06/2014

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Lun 27 Iul 2015, 14:02

Karpaty a scris:
Da, este trecut in gara ca opreste, este afisat mersul pe o hartie lipita in geam unde era casa de bilete.

Am citit bine, era? Să înțeleg că nu mai există, nu se mai vând bilete în această gară?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13789
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17147
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Lun 27 Iul 2015, 14:11

Eu mereu am gasit inchisa casa de bilete, nu stiu sigur daca mai este sau nu casa de bilete. Pentru 2-3 trenuri cate trec pe acolo si la 2 calatori pe zi nu cred ca renteaza sa ti deschisa o casa de bilete.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4336
Reputatie : 5500
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Lun 27 Iul 2015, 22:25

In sezon si trenurile alea ar fi o alternativa si macar temporar ar putea fi o casa de bilete.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 13789
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17147
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Mar 28 Iul 2015, 02:31

dan tm a scris:
In sezon si trenurile alea ar fi o alternativa si macar temporar ar putea fi o casa de bilete.

Pentru trenurile IR se pot cumpara bilete on-line sau direct din tren la tarif de casa, cum am spus, pentru 2-3 calatori cati urca din Baneasa nu se merita casa de bilete deschisa.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4336
Reputatie : 5500
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Mar 28 Iul 2015, 10:54

Din discutiile de pe aici s-a desprins ideea ca nici nu exista legaturi RAT ca sa ajungi in Baneasa.
Si on line cita lume cauta trenuri? multi cauta mersul trenurilor nu CFR Calatori cu atit mai putin infofer.
Si acolo alta problema ca trebuie sa alegi gara din Bucuresti.

Ar fi o chestie daca pentru cei nefamiliarizati cu calea ferata ar fi afisate posibilitatile de plecare din Bucuresti Nord, urmate de gr. B si apoi de Baneasa.

Asa cui ii da prin cap sa caute plecari din Baneasa?

deci cu putina ,,miscare" care sa includa si o colaborare cu RAT probabil ar fi mai multa lume in Baneasa.

Sigur ca ar mai trebui ca la casele de bilete sa ti se spuna ca ai tren Constanta -Baneasa, sau de ce nu Baneasa-Brasov, Baneasa -Craiova.

Eram in gara de nord si intreaba unu cind e cel mai tirziu tren spre Craiova, asta ii spune ca 1696, mai tirziu nu este? nu , nu este.
Normal mai era si Serdika dar cica pe ala l-a considerat cel mai devreme ca e deja miine.

Sus In jos
ldh.ro

avatar

Numarul mesajelor : 116
Varsta : 39
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 1195
Data de inscriere : 24/06/2014

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Mar 28 Iul 2015, 11:05

Într-adevăr, e o problemă cu localitățile care sunt deservite de 2 sau mai multe gări (sau să le spunem opriri). Probabil dacă cei ce administrază infofer-ul ar fi mai maleabili și să permită să treci și ca opțiune doar localitatea interesată, oferindu-ți ca rezultate toate plecările/sosirile din toate stațiile ce deservesc acea localitate, ar veni în ajutorul utilizatorilor (în special a turiștilor sau a celor ce locuiesc în altă parte ce nu cunosc cu exactitate gările principale).
Sus In jos
Vitosa



Numarul mesajelor : 4932
Reputatie : 7596
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Mar 28 Iul 2015, 21:00

Cum adica nu exista legaturi RAT ca sa ajungi la gara Baneasa ?
Ia cauta aici http://www.ratb.ro/index.php
liniile de autobuz 131, 205, 261, 304, 335, 449, 780, 783

Din pacate vina apartine conducatorilor CFR care de-a lungul timpului s-au multumit cu statului acestei gari ca gara de tranzit !
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL
avatar

Numarul mesajelor : 7991
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12770
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Sam 01 Aug 2015, 19:27

ldh.ro a scris:
Un panou de anul acesta există? IR 1944/5 e trecut că ar opri pe-aci?

Da, panoul exista si sunt trecute si IR 1944 si 1945,



image hosting no registration

Peronul pustiu si o poarta veche inchisa, toate pozele sunt facute joi 30 iulie 2015


upload an image



how to capture screen

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL
avatar

Numarul mesajelor : 7991
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12770
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Sam 22 Aug 2015, 19:26


_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL
avatar

Numarul mesajelor : 7991
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12770
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Vin 22 Iul 2016, 14:43

Panoul cu Mersul Trenurilor - 2016

uploading images

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2828
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5352
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Joi 28 Iul 2016, 10:03

Cateva date istorice despre gara Bucuresti-Baneasa

Conform cartii Constructii pentru transporturi in Romania (din anul 1986), si a schitelor din aceea carte (extrase din aceea carte, care ofera date foarte interesante pentru intreg Complexul Feroviar Bucuresti, se gasesc pe site-ul Tramclub, sectiunea Bucuresti, Diverse, Posibila retea de tren urban, pagina Cool, in anul 1903, cu ocazia executiei liniei ferate din interiorul municipiului Bucuresti- asa-numitul inel mic (in 1903 se deschide linia ferata care se desprindea din M800, trecea prin fosta statie Herastrau si ajungea la statia Bucuresti-Obor/Gara de Est), pe locul unde este situata astazi statia Bucuresti-Baneasa, se realizeaza o statie- denumita Mogosoaia (a nu se confunda cu actuala statie Mogosoaia).


In anul 1936, din initiativa regelui Carol al doilea, se executa noua statie Bucuresti-Baneasa , in principal pentru a prelua rolul de gara regala.
Conform wikipedia, gara Bucuresti-Baneasa a fost construită de către Direcția Generală a CFR în 1936 cu scopul de a crea un cadru solemn pentru primirile regale. Planurile au fost întocmite de arh. Duiliu Marcu, iar execuția a aparținut echipei condusă de ing. Mihai Gheorghiu.
Gara avea un sistem de aer conditionat (poate de provenienta americana) si super performant pentru anii 50-60. La primirea delegatiilor oficiale se acoperea peronul cu un imens covor persan. Seful garii era cel care facea mersul trenului atat pentru trenul special cat si pentru locomotiva ante-mergator, care de obicei mergea cu 30 minute inaintea trenului special din motive de securitate.
In anul 1939 in gara Baneasa sunt amenajate linii speciale pentru trenurile regale, dupa ce, in acel an, linia speciala pentru trenurile regale din Gara de Nord este desfiintata.


Tot in anul 1936 a fost executat si vechiul pasaj feroviar, de la iesire din statia Bucuresti-Baneasa, peste DN1, realizat dintr-un tablier metalic, cu o deschidere de 36,50 m.


In anii 1950, datorita dezvoltarii industriei si in aceasta parte a capitalei, pe langa rolul de gara pentru sefii de stat ai Romaniei, gara Bucuresti-Baneasa capata si functia de a deservi, prin linii industriale, unele unitati industriale, comerciale si de depozitare (fosta rampa de incarcare a vagoanelor a casei presei, rampa de descarcat vagoane pentru centrala termica a casei presei, depozitele Jiului, fabrica de paine Jiul- prin calea ferata industriala ce traversa strada Baiculesti, Bdul Poligrafiei si strada Dridu-, linia industriala pentru depozitele Petrom ce trecea prin fata liceului -acum Colegiu Tehnic Media, linia pentru Romexpo).
Pentru manevrarea vagoanelor de marfa de pe aceste linii industriale, dupa 1950, gara Baneasa este extinsa cu o grupa de marfa cu 8 linii, situate inspre vest fata de cladirea de calatori, astfel incat statia si dispozitivul de linii a ei ajunge sa se intinda de la pasajul peste DN1, pana aproape de pasajul Jiului.


Conform cartii Constructii pentru transporturi in Romania, in anul 1962, se executa lucrari pentru asigurarea conditiilor de formare si pregatire a trenurilor de calatori, si in statia Bucuresti-Baneasa (dupa ce anterior asemenea lucrari fusesera executate si in statiile Bucuresti-Obor si Bucuresti-Progresul).

Aceste lucrari au fost generate si de situatia creata dupa desfiintarea unor sectoare de cale ferata situate in interiorul municipiului Bucuresti (care formau asa-numitul inel mic), fapt care a impus dispersarea activitatii de formare si pregatire a trenurilor de calatori si in alte statii, decat Bucuresti-Grivita.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2828
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5352
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Joi 28 Iul 2016, 10:28

Spre sfarsitul anilor 1950, incepe dezafectarea si desfiintarea unor segmente de cale ferata, din interiorul municipiului Bucuresti, si astfel gara Baneasa (din nod feroviar), devine o simpla statie pe M800.

Conform acceleiasi carti, la data de 1 august 1959, are loc dezafectarea caii ferate dintre statia Herastrau si statia Bucuresti-Obor. Dezafectarea acestei linii s-a facut insa fara desfiintarea statiilor Herastrau si Bucuresti-Obor, a caror activitate feroviara s-a desfasurat in continuuare, cu unele modificari.
Ca urmare a acestor masuri, s-a descongestionat circulatia rutiera pe arterele rutiere principale , eliminandu-se asteptarile la bariere, a caror durata ajungea uneori sa depaseasca 4 ore, in cazul pasajului de la capatul statiei Obor, spre Herastrau.
Lucrarile au fost executate de ICI-CF, sub conducerea directa a inginerului sef Costel Andoniu (citat din cartea sus-mentionata).

In perioada anilor 1985-1987, ca urmare a realizarii cartierului de blocuri Aviatiei si a bulevardului Aviator Serbanescu (cu linie de tramvai), este dezafectata si portiune de linie Bucuresti Baneasa- Herastrau si implicit statia Herastrau.

In anul 1982 se termina dublarea portiunii din M800, pe distanta Pasarea- Ram. Pasarea- Pantelimon- Bucuresti Baneasa- Ram. Pajura, dupa ce in anul 1978 M800 fusesera electrificata, de la Bucuresti Nord la HM Agigea Ecluza.


Inainte de 1989, gara Bucuresti-Baneasa indeplinea 3 roluri principale

-Gara pentru trenurile oficiale (din 1974- gara prezidentiala)

-Pentru deservirea traficului de calatori (unele trenuri sezoniere spre litoral si automotoarele spre Snagov-Plaja HM)

-Pentru deservirea traficului de marfa, de la unitatile industriale amintite anterior (care erau racordate la statia Bucuresti-Baneasa prin linii industriale).


Dupa 1990, incepe decaderea garii Bucuresti-Baneasa.

Trenurile prezidentiale sunt utilizate din ce in ce mai rar de presedintii Romaniei de dupa 1990, traficul de calatori scade drastic prin gara Baneasa, iar liniile industriale ce legau gara Baneasa de diverse unitati industriale sunt desfiintate (a mai ramas doar calea ferata industriala ce traverseaza strada Baiculesti).

Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL
avatar

Numarul mesajelor : 7991
Varsta : 45
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12770
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   Vin 29 Iul 2016, 12:42

Imi amintesc ca prin anii 1985- 1987 in Gara Bucuresti Baneasa nu mai opreau trenurile estivale ci doar cele 4 perechi de trenuri Bucuresti Baneasa - Snagov Plaja daca nu ma insel.

La Depozitele Jiului se afla o locomotiva albastra LDE 130 sau LDH 45 M, nu mai stiu care din cele doua serii era pentru ca eram mic cand o vazusem. Si-o mai aminteste cineva?

Dar de locomotiva albastra seria 85 sau 86 de la Betoniera Pipera aproape de Gara Herastrau?

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita   

Sus In jos
 

Bucuresti Baneasa, o istorie care incet, incet se uita

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» FOSTA LINIE BUCURESTI BANEASA - HERASTRAU- OBOR- 23 AUGUST
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» IR 14038/14039 Brasov-Ploiesti Vest-Bucuresti Baneasa-Constanta (RT)
» Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]
» Bucuresti-Ciulnita-Calarasi cu regio 8015/8593
Pagina 6 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: STATII DE CALE FERATA DIN ROMANIA :: STAȚII ȘI HALTE (A, B, C)-