Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Istorie feroviara prezentata in medalii...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Mar 11 Feb 2014, 21:06

Cautand altceva... am descoperit un site de numismatica feroviara din care va prezint mai intai cele dedicate istoriei feroviare romanesti:

1. Calea ferata Bucuresti-Constanta-Podul peste Dunare

Pentru cei care nu cunosc limba franceza, am incercat o traducere cat mai fidela a descrierii:
"Descriere:
Tara: ROMANIA-1895-Medalie inaugurala-Editor: LAUER-Rotunda cu belciug-29.0 mm –Bronz aurit.
Avers:
In interiorul unui cerc de ciubuce (ornamente), busturile alaturate ale regelui (Carol I) si reginei, intoarse spre stanga.
De jur imprejur (pe exerga), legenda: IN- AMINTIREA-INAUGURAREI-PODULUI-PESTE-DUNAREA-LA-FETESTI-CERNAVODA-DIN-ROMANIA
Revers:
In interiorul unui cerc de ciubuce, vederea unui pod suspendat , traversat de un tren in miscare spre dreapta.
De jur imprejur (pe exerga), legenda: RECUNOSTINTE-DINASTIEI-LEGIUITOARE-SI-GUVERNULUI  *1895 * (dedesubt, Editorul) LAUER"

Mai exista si o a doua medalie dedicata acestui eveniment:

2.Calea ferata Bucuresti-Constanta-Podul peste Dunare

si descrierea aferenta:
"Descriere:
Tara: ROMANIA-1895-Medalie inaugurala-Gravor principal: Scharff (A.)-Rotunda-70.0 mm –Bronz,Bronz aurit.
Avers:
Bustul regelui in mare tinuta, intors spre stanga. Pe exerga, legenda: CAROL I REGE AL ROMANIEI  - in stanga, o ramura de lauri; in dreapta: A.SCHARFF I WIEN.
Revers:
In prim plan Danubius reprezentat de un mosneag  asezat in papuris, cu mana dreapta sprijinita pe o urna rasturnata; alaturi o vasla; la picioarele sale, in dreapta, scutul cu emblemele Romaniei. In departare un peisaj aratand fluviul brazdat de nave si traversat de un pod din care se vad  cinci arcade; pe tarm, stabilimente industriale;
Deasupra, doua sirene imbratisate, desfasurand o banderola pe care citim: PODUL REGELE CAROL I. Dedesubt, la dreapta:OCTOMBRE 1890 I SEPTEMBRE 1895."
Pentru a observa mai bine detaliile dati click pe imaginea mai mare prezentata .
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Mier 12 Feb 2014, 22:20

Inca o medalie dedicata aceluiasi eveniment realizata de gravorul german KULLRICH:

Inaugurare pod principal
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Joi 13 Feb 2014, 19:57

Inaugurare tunel Mestecanis-1902

“Descriere:
Romania-1902-Placheta inaugurare-Gravor principal-Schwartz (Stefan)- Rectangulara vertical avand partea superioara in arc de bolta- 77mm X 54mm- Bronz.
Avers:
Doi mineri batand un sfredel de mina. Deasupra, pe cinci linii:
DER VERWALTUNGSRATH
DER
BUKOWINAER LOCALBAHNEN
ZUR ERINNERUNG AN DEN
TUNNEL BAU
La baza, in dreapta: ST. SCHWARTZ
Revers:
Portalul unui tunel: deasupra o banderola la extremitatile careia se gasesc scutul cu emblemele Austriei la stanga si celalalt cu emblemele provinciei Bukowina in dreapta.
Pe banderola: JULI 1900 – APRIL 1902
Pe exerga: MESTICANESTI TUNNEL - 1622m
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Vin 14 Feb 2014, 20:44

O placheta omagiala dedicata Directorului CFR Emil Miclescu in perioada 1 septembrie 1899 - 2 decembrie 1908:

Omagiu Directorului CFR Emil Miclescu-1908

“Descriere: Emil Miclescu (Directorul Cailor Ferate-omagiu)
Romania-1908-placheta-Omagiu pentru intreaga activitate- Gravor-Storck (Fr)-Rectangulara vertical-68.0mm x 45.0mm-Bronz
Avers:
In partea superioara, inconjurat de motive geometrice triunghiulare, un medallion ce poarta profilul vazut din dreapta al  lui Miclescu. In jurul medalionului: EMIL S. MICLESCU-(o roata inaripata)- 1908 – FR  STORK. In partea inferioara, doua motive geometrice verticale, incadreaza inscriptia: PERSONALUL CAILOR / FERATE ROMANE ~/ OMAGIU DE RECUNOSTINTA /~~FOSTULUI LOR / DIRECTOR GENERAL
Revers:
Pe fundalul unui peisaj montan, din care apare un tren remorcat de o locomotiva cu abur fumegand, iesind dintr-un tunel si parcurgand un viaduct; la partea inferioara un geniu inaripat tinand la picioarele sale un scut purtand inscriptia < CFR > si intinzand o coroana de lauri deasupra unui om gol, asezat, tinand in mana intinsa infata lui, o roata inaripata;la picioarele sale se afla o roata si un cupon de sina. Pe latura din dreapta: FR  STORCK.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Lun 17 Feb 2014, 21:56

Inaugurarea tunelului Beresti pe linia 703 Galati- Barlad

Cunoscut si sub numele de Beresti-Talasmani a fost realizat intre iunie 1906- decembrie 1911. Lucrarile au fost incepute simultan din ambele parti de inginerii italieni Pietro Bertolero si Giuseppe  Giachetti.La inaugurare era cel mai lung tunel din Romania in lungime de 3330 m.

Descriere medalie:

"Romania- 1912-Medalie inaugurala-Editor:Johnson (S.)-Gravor principal: Marchetti (U.) – forma rotunda- diametru 50.0mm-bronz
Avers:
De jur imprejur: CAROL I REGELE ROMANIEI. Bustul sau in uniforma militara, intors spre stanga. Jos in stanga: U. MARCHETTI.
Revers:
Portalul unui tunel din care iese o locomotiva vazuta din fata, fumegand. De fiecare parte, un zid de sustinere; deasupra, stanci si cativa arbori in dreapta. La partea superioara, pe trei linii: C.F.R. / TUNELUL BERESTI / MAIU 1912 / In dreapta pe zid: ANTREPRISA / P. BERTOLERO. Jos, in stanga: U. MARCHETTI."
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Mier 19 Feb 2014, 18:49

Tunelul Teliu:
Strapungere tunel Teliu-1926
Descriere:
"Romania- 1926- Medalie inaugurala- Editor: Huguenin- Forma rotunda- diametru 40.0mm-argint.
Avers:
De jur imprejur: CONSTRUIT DE DIRECTIA GEN. DE CONSTR. DE C.F. TUNELUL TELIU PRIN SOCIETATEA JULIUS BERGER  T. A.G. BERLIN/ .LINIA BRASOV BUZAU STRAPUNS 1926 LUNGIMEA  4370M. In centru, in partea superioara: stema Romaniei avand in fundal castelul Bran  si castelul Peles din Sinaia. In partea inferioara: harta in relief a regiunii unde se afla tunelul Teliu.
Revers:
Un grup de muncitori sub intariturile constructiei tunelului. In mijlocul intariturilor, la partea superioara: (doua ciocane incrucisate), dedesubt /COLABORATORILOR SI AJUTOARELOR / DEDICATA DE JULIUS BERGER TIEFBAU AG / BERLIN –BRASOV – BUCURESTI. In jos pe exerga: FIDELITER ET CONSTANTER. Pe marginea din dreapta: HUGUENIN.
Comentariu:
Tunelul  feroviar Teliu, situat pe linia Harman- Intorsura Buzaului, este cel mai lung tunel din Romania, situat in apropierea satului Teliu, din regiunea Brasov. Lung de 4369.5 m, este dotat cu o cale ferata dubla electrificata. El a fost construit de intreprinderea germana Julius Berger intre 1924 – 1929."

Tunelul a fost proiectat pentru linie dubla electrificata.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Vin 21 Feb 2014, 18:00

Lui Cezar Mereuta- Director general CFR 1933-1936
Descriere:
“ Romania- 1936 – Medalie –Omagiu – Gravor principal: Resch –Forma rotunda – Dimensiune: 60.0 mm – Bronz
Avers:
De jur imprejur: LUI CEZAR  MEREUTA PRIETENII SI ADMIRATORII SAI LA 60 ANI  12 III 1936. In centru, bustul lui C. Mereuta.
Revers:
In dreapta, Mercur (zeul comertului) asezat, tinand in mana dreapta un caduceu (baston inaripat cu doi serpi incolaciti in jurul lui – simbolul comertului ), stanga fiind pusa pe o roata dintata care face parte din produsele  industriale, situate langa el si avand in fata  sa   o serie de produse agricole. Zeul priveste trecerea unui tren remorcat de o locomotiva cu abur, intr-un efect de perspectiva. In departare, in ultimul plan se vede un soare stralucitor ce apare de dupa muntii care au la picioare un grup de sonde. In partea de jos, stema regala avand la baza o panglica inscriptionata: NIHIL SINE DEO. Jos pe marginea din stanga, numele gravorului: RESCH.”

Cezar Mereuta, Director General CFR este bunicul Prof. Dr. Cezar Mereuta care a predat la Universitatea din Pitesti si la SNSPA.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Dum 23 Feb 2014, 13:53

1938- Inaugurarea Liniei Ilva Mica – Vatra Dornei
Descriere:
“ Romania – 1938 – Medalie inaugurala –Gravor: Emil W.Becker – Rotunda – Diametru:60.0 mm – bronz
Avers:
De jur imprejur: CAROL II REGELE ROMANILOR. La baza: ramuri de laur si stejar. In centru: Portetul regelui profil dreapta. La baza portretului semnatura: E.W. BECKER
Revers:
Pe exerga, in jumatatea superioara pe doua randuri: LINIA  ILVA – MICA  VATRA – DORNEI. Pe al doilea rand: 75 KILOMETRI  9 TUNELURI   5 VIADUCTE.
La mijloc, in stanga pe o panglica ce infasoara frunze de laur si stejar: 1934 si in dreapta: 1938
In jumatatea inferioara pe doua randuri:
CONSTRUITA SUB GLORIOASA DOMNIE M.S. REGELUI CAROL II.
MINISTRUL COMUNIC. M. GHELMEGEANU. PRES.CONS. ADM. G-RAL. M. IONESCU. DIR. G-RAL. C.F.R. I. MACOVEI.
In centru, in partea superioara, harta in relief a treseului liniei.In stanga hartii e scris : ILVA MICA iar in dreapta: VATRA DORNEI
Pe orizontala ce separa harta de partea centrala, inscriptia: DATA IN CIRCULATIE urmeaza roata inaripata si apoi: 18 DECEMB. 1938.
Partea centrala reprezinta un peisaj montan avand in partea de sus, sub roata inaripata, un scut impartit in doua pe orizontala. In partea de sus a scutului scrie : JUD. NASAUD si stema  sa,  in partea de jos scrie: JUD. CAMPULUNG  alaturi de stema. De o parte si de alta a scutului , doua viaducte pe fundalul unor varfuri muntoase.Mai jos,  portalul unui tunel din care iese o locomotiva cu abur, fumegand. Pe cazanul locomotivei initialele C.F.R.
In partea stanga a tunelului pe margine scrie: ARH.  A.P. si in dreapta: E. W. BECKER.
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5663
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8553
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Dum 23 Feb 2014, 15:43

Este interesant ce ne prezentați dumneavoastră aici. Mulțumim că împărtășiți și cu noi aceste informații!
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Mar 25 Feb 2014, 23:08

Inca doua plachete, una dedicata in 1937- Palatului Administrativ CFR (Catalog ordine si medalii- perioada Regalista- capitolul Regatul Romaniei-poz.- MRR 072)
1937- Palat Administrativ CFR
Descriere:
Placheta -1937-bronz alb-dreptunghiulara- 80/50 mm-grosime 4 mm
Avers:
Vederea in perspectiva aeriana a machetei, la baza careia scrie: PALATUL ADMINISTRATIV CFR
Revers:
Legenda urmatoare pe 10 randuri:
PORNIT IN ANUL 1937 SUB DOMNIA / M.S. REGELUI CAROL II / FIIND / MINISTRU AL COMUNICATIILOR / DL. R. FRANASOVICI / PRESEDINTE AL CONSILIULUI / DE ADMINISTRATIE C.F.R. / DL.N. TABACOVICI / DIRECTOR GENERAL C.F.R. / DL. I. MACOVEI

Si o alta dedicata in 1939-Palatului Administrativ CFR
1939 Palatul Administrativ CFR
Descriere:
Placheta-1939-bronz – dreptunghiulara-80/50 mm-grosime 3 mm
Avers:
Vederea in perspectiva de la sol a machetei , la baza careia scrie: PALATUL ADMINISTRATIV CFR. – in dreapta numele gravorului : ST. IORDAN
Revers:
Legenda urmatoare pe 11 randuri: PORNIT IN ANUL 1937 SUB DOMNIA / M.S. REGELUI CAROL II / PUNANDU-SE PIATRA FUNDAMENTALA / IN ANUL 1939/ ODATA CU SERBAREA DE 70 DE ANI / DE LA INCEPUTUL / CAILOR FERATE ROMANE / FIIND / MINISTRU AL COMUNICATIILOR. M. GHELMEGEANU/ PRESEDINTE AL CONS. AD.TIV C.F.R. I. GR. PERIETEANU/ DIRECTOR GENERAL C.F.R. I. MACOVEI
In luna iunie a anului 1939 au avut loc serbarile “Ceferiadei” cu prilejul jubileului de 70 de ani.

@ andrei_tm -ma bucur ca v-am starnit interessul  Very Happy
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Mier 26 Feb 2014, 22:52

1941-60 ani de la inaugurarea liniei Buzau- Marasesti
Descriere:
Romania -1941- Placheta aniversara –gravori: Onofrei & C. Iotzu - rectangulara  terminata  in arc de cerc la partea superioara – 58/400/105 mm – 3 mm grosime – bronz.
Avers:
In partea de sus o Victorie inaripata cu o facile in mana stanga si o roata inaripata in mana dreapta. Dedesubt, o roata inaripata sub care e scrisa legenda pe 10 randuri :
1881 OCTOMBRIE 1941 / ANI / 60 / DE LA PRIMA / CALE FERATA / BUZAU / MARASESTI / REALIZATA DE / INGINERI / ROMANI / De o parte si de alta ramuri de maslin.
Revers:
La partea superioara o roata inaripata sub care e scrisa legenda: 1881 / OCTOMBRIE / INAUGURAREA LINIEI / BUZAU / MARASESTI /
Sub legenda, o harta in relief a zonei, pe care e figurata linia  aniversata, avand scrise cele 4 statii principale : BUZAU –R. SARAT –FOCSANI – MARASESTI
In partea de jos numele gravorului: ONOFREI.
Totul inconjurat cu un chenar de ciubuce impletite.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Joi 27 Feb 2014, 20:34

1943-Inaugurarea liniei Bucuresti – Urziceni - Faurei
Descriere:
Romania – 1943 – Placheta inaugurala – rectangulara  verticala – 130 x 61 mm –bronz
Avers:
Intr- un chenar de frunze de laur stilizate, in partea superioara pe fondul ramurilor de lauri, doua medalioane reprezentand portretele fata in fata, al regelui Mihai I, la stanga si al maresalului Antonescu, la dreapta, separate de o spade inversata, strapungand o roata inaripata stilizata. La partea inferioara scrie: IN ANUL DE GRATIE / 1943 / SUB GLORIOASA DOMNIE A / MAIESTATII SALE REGELUI / MIHAI I / CONDUCATORUL STATULUI / FIIND MARESALUL / ION ANTONESCU / MINISTRUL COMUNICATIILOR / ATTA CONSTANTINESCU / DIR.GEN. C.F.R. / GENERAL T.C. OREZEANU /
(dedesubt trei scuturi)
Revers:
In partea superioara, o harta pe care linia Bucuresti-Urziceni – Faurei , este reprezentata printr-o linie dublata de o linie punctata. Sunt figurate si alte linii, dintre care cea reprezentata de o linie  dubla intrerupta este linia Bucuresti – Ploiesti – Buzau.
La partea inferioara: ( o roata inaripata stilizata) sub care scrie: INAUGURAREA / LINIEI / BUCURESTI / URZICENI / FAUREI / 11 – XI / 1943.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Joi 27 Feb 2014, 20:36

Cel putin o portiune risca sa fie inchisa.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Dum 02 Mar 2014, 15:12

Omagiu inginerului Elie Radu
Descriere:
Romania -1931- Medalie omagiala -Diametru : 59.8 mm-bronz
Avers:
Bustul lui Elie Radu  profil stanga. De jur imprejur pe semicercul superior: 1853.INGINERULUI ELIE RADU.1931 Pe semicercul de jos: INGINERII ROMANI RECUNOSCATORI
Revers:
Deasupra  un compas si un echer prin care trece o ramura de maslin. Mai jos pe noua randuri scrie:
/DIRECTOR GENERAL DE PODURI SI / SOSELE STUDII SI CONSTRUCTII /PRESEDINTE AL CONSILIULUI / TEHNIC SUPERIOR / PROFESOR LA SCOALA DE PODURI SI / SOSELE LA POLITEHNICA / DIN BUCURESTI / MEMBRU DE ONOARE / AL ACADEMIEI ROMANE /
Jos doua frunze de stejar
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Lun 03 Mar 2014, 21:23

Aniversare 25 ani –Expresul CFR

Descriere:
Romania – 1935 – Jeton  (medalie aniversara)-Forma octogonala prinsa cu pamblica tricolora -Dimensiuni: 31.8 x 28.4 mm- bronz
Avers:
Un personaj feminin fluturand un steag pe care scrie EXPRESUL. In partea de jos inscriptia CFR. In stanga o frunza de stejar sub care sunt inscrisi anii: 1912 /1937
Revers:
O roata inaripata pe un cupon de sina feroviara.

Reprezinta un:""Jeton de reclama (medalie), emis(a) cu ocazia a 25 de ani de la infiintarea EXPRESUL, Societate de ajutor a personalui C.F.R., la 1 Mai 1912 (1912-1937).""                                                        Sursa:
http://bankware.de.com/jetontokenwerbe-marke-expresul-cfr-1937-rum%C3%A4nienromania-eisenbahnenrailway-e140634069621.html
Asociatia mai functioneaza si azi prin unele centre feroviare.
Iata si o diploma a acestei vechi asociatii feroviare:

Diploma Asociatia Expresul CFR
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istorie feroviara prezentata in medalii...   Astazi la 09:59

Sus In jos
 

Istorie feroviara prezentata in medalii...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Istorie feroviara prezentata in medalii...
» Industria feroviara romaneasca
» Excursie feroviara Bistrita Nord - Bistrita Bargaului
» excursie feroviara
» IR 1632: Oradea - Cluj Napoca - Bucuresti Nord - Constanta
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-