Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 CFR si Revolutia din decembrie '89

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2566
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4374
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: CFR si Revolutia din decembrie '89   Vin 24 Ian 2014, 20:46

...Daca tot suntem la "CFR - FILE DE ISTORIE" (istoria-domeniu care, recunosc, ma pasioneaza!) m-am gandit ca este potrivit sa aflam ceva date, amanunte, relatari mai mult sau mai putin cunoscute, legate de activitatea CFR din acele zile ale Revolutiei, nu le spun "fierbinti" desi vremea era destul de calda, tin minte... Asadar, daca aveti amintiri personale, istorisiri ale apropiatilor sau relatari din presa sau mass-media, toate legate de cum s-a derulat "revolutia" si in spatiul CFR, eu le astept cu multa nerabdare...

Incerc eu un debut timid cu doua "constatari", una "bibliografica", alta ceva mai "personala"...
...In cartea lui Grigore Cartianu - "Crimele Revolutiei" este descrisa minutios prinderea a doi generali care aveau asupra lor o multime de date care puteau rezolva foarte multe din necunoscutele Revolutiei de la Timisoara, acestia participand activ la evenimentele de acolo si nu numai. Citez in continuare partea din carte ce ne intereseaza...
"...Dupa "rezolvarea" cadavrelor(n.m. cele 40 de cadavre arse din ordinul Elenei Ceausescu), Generalii Nuta si Mihalea isi procura buletine de identitate false cu ajutorul unui capitan de Militie. Cei doi generali se indreapta apoi spre Arad unde conduc operatiunile de reprimare din zona Hotelului Parc, soldate cu moartea a 19 persoane!
La 23 decembrie 1989, generalii iau trenul de la Arad spre Bucuresti. Tolba le este ticsita cu dovezi privind operatiunile desfasurate in cele doua orase din Banat, inclusiv misiunile executate de cetateni straini. Sunt hotarati sa-si scape pielea prin valorificarea comorii informative pe care o detin. Nu se indoiesc ca noua Putere abia ii asteapta!
In dupa-amiaza aceleiasi zile, sefii Militiei din Deva primesc un telefon de la Arad prin care li se comunica faptul ca in trenul Panonia 22 se afla doi generali care trebuie retinuti. Ordinul fusese dat de la Ministerul Apararii Nationale, la sefia carui tocmai se instalase g-lul Nicolae Militaru, vechea "cunostinta" a lui Nuta.
Militienii hunedoreni primesc numarul vagonului si locurile unde se afla Nuta si Mihalea. In cateva minute se ia hotararea ca generalii sa fie interceptati si arestati pe traseul spre Bucuresti, in gara Simeria[...] Operatiune de retinere este o combinatie perfecta intre ridicol si impostura! "Ne-au trimis sa ii arestam avand asupra noastra un pistol-mitraliera si doua-trei pistoale normale, in conditiile in care nu stiam ce vom gasi acolo. In plus, am avut doar o pereche de catuse! Am ajuns in vagonul al cincilea unde am aflat ca generalul Nuta este la WC, iar Mihalea se afla in compartiment. Doi dintre noi am ramas la usa WC-ului, iar eu m-am deplasat in compartiment, unde mai erau un cetatean cu un copil. A intrat locotenentul Badescu care i-a pus pistolul in piept lui Mihalea spunandu-i :"Domnule general, esti arestat!". Am luat bagajele de sus si am iesit in hol. Vazand ca generalul Nuta nu mai iese din WC, am impins usa cu piciorul si l-am luat in starea care era. Momentul penibil a fost cand am fost nevoiti sa-i retinem. Catusele i-au fost puse lui Mihalea, iar Nuta a fost legat cu cureaua de la proprii pantaloni. Nu au opus rezistenta..." povestea ofiterul Velu Caluser, cel care a coordonat arestarea"
Probabil unii dintre voi stiti, acesti doi generali au avut, ca multi altii, un destin tragic, cazand victime razbunarii generalului Militaru, cel care fusese deconspirat ca spion sovietic cu zece ani in urma, datorita anchetei acestor doi generali si a colonelului Trosca, si el ucis cu barbarie in fata MAPN impreuna cu "uslasii" sai.

...Si o a doua chestiune care mi-a ramas pe retina oarecum personal si mie si tuturor hunedorenilor care au trecut macar o data prin gara Hunedoara multi ani dupa Revolutie este faptul ca turnul de apa din incinta garii a fost serios mitraliat atat dinspre cladirea garii cat mai ales dinspre unitatea de pompieri aflata in imediata apropiere! S-a crezut probabil ca turnul detine "teroristi"!... Cert este ca semnele gloantelor care au atins turnul au fost vizibile macar vreo cinci ani de la Revolutie...


Va astept cu informatii ...on-topic!!! :shock: 
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4667
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: CFR si Revolutia din decembrie '89   Vin 24 Ian 2014, 23:10

Nu prea are legatura una cu alta, eu pe 21 decembrie '89 seara am venit in Bucuresti cu ultimul tren de la Timisoara. Se pare ca hotarisera sa izoleze orasul, nimic nu mai pleca, nimic nu se mai ducea intr-acolo. Calatoria nu a fost cu nimic deosebita, lumea nu avea curajul sa vorbeasca despre evenimente. Pe la Severin am vazut niste chestii in Dunare si am intrebat daca or fi portretele lui Ceausesc aruncate in Bega cu citeva zile inainte. Nu cred ca mamei i-a picat bine intrebarea asta dar nu s-a lasat cu nici o urmare Smile A propos de bancul ala cu cafelele....
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2566
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4374
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: CFR si Revolutia din decembrie '89   Lun 27 Ian 2014, 20:32

...Acesta este turnul sau "castelul de apa" despre care vorbeam... Gaurile gloantelor le-a sters timpul nu oamenii...


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: CFR si Revolutia din decembrie '89   Sam 15 Mar 2014, 21:49

Nu are legatura strict cu revolutia, dar face parte tot din aceea perioada- perioada inceputului anilor 90', cand pe fondul democratiei prost intelese, au avut loc multe acte de vandalism si agresiuni in trenuri si gari, chiar si asupra personalului SNCFR (daca imi aduc aminte era atunci o revista "Violenta" unde erau prezentate astfel de cazuri)

Evenimente grave au loc si in anii 1990-1991, in zona judetelor Harghita si Covasna, provocate de elemente iredentiste maghiare. Astfel, în perioada care a urmat revoluției, foarte mulți cetățeni de naționalitate română au fost agresați în trenurile de călători care circulau în zona cu populație majoritară secuiască și maghiară, între stațiile Ciceu, Izvorul Oltului, Ghimeș, Palanca, pentru simplul motiv că nu vorbeau ungurește. Aceste acțiuni naționalist-șovine s-au petrecut atât în anul 1990, cât și în 1991: la 9 aprilie 1990, pe trenul de persoane 4014, doi tineri maghiari au agresat în stația de cale ferată Izvorul-Olt mai mulți români, în noaptea de 29-30 iunie 1990, tot aici, un grup de șapte maghiari au agresat mai mulți români, la 23 octombrie 1990 un grup de muncitori români de la Intreprindere minieră Bălan pentru motivul că vorbeau în limba română au fost loviți de patru tineri maghiari în timp ce așteptau autobuzul în stația Izvorul-Olt, autorii fiind din comunele Sândominic și Cârța. În seara zilei de 10 februarie 1990, în trenul de persoane 4014 un grup de 20-30 tineri maghiari toți fără bilete, au agresat pe conductorul C.F.R. și patrula de poliție în stația Izvorul-Olt aruncând cu pietre și cărămizi. În gara din Miercurea-Ciuc precum și în autogară în mai multe rânduri au fost agresați români pentru că nu vorbeau în limba maghiară .

De asemenea, din presa vremii, au fost cazuri chiar de controlori de bilete batuti sau aruncati din tren, pe fondul reactiei slabe a politiei TF de atunci!
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2566
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4374
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: CFR si Revolutia din decembrie '89   Mar 18 Mar 2014, 22:28

...Curios este ca "elementele" de care vorbeai s-au pornit la astfel de acte dupa venirea "democratiei"!... Au acumulat energii in "epoca de aur" dar nu au avut curajul sa le consume atunci ci doar cand vremurile au fost mai permisive!... Mad Pacat, ce au castigat dintr-un astfel de comportament?? Evident, nimic mai mult decat o eticheta pe care multi dintre ei nu au cum sa o mai schimbe! Sad 
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: CFR si Revolutia din decembrie '89   Astazi la 18:18

Sus In jos
 

CFR si Revolutia din decembrie '89

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Fotografia lunii decembrie 2012
» LA MULTI ANI DE SF. NICOLAE (6 decembrie)
» TRENURI DE CRACIUN SI ANUL NOU
» FOTOGRAFIA LUNII DECEMBRIE 2010 - VOT
» Mersul Trenurilor 2016/2017
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-