Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Poduri feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 21:22

Poduri feroviare.


Am avut o discutie cu DUAL despre podurile feroviare la linia 800.Discutia a fost de spre prezenta sudurilor la podurile de cale ferata precum si a sablarii in santier.

Inainte de revolutie la materia OM(organe de masini) ni se spunea ca sudurile nu rezista la sarcinile care apar la un pod feroviar.
De atunci stiinta a evoluat si azi altfel se pune problema podurilor.

Alaturat am citeva poze din timpul lucrarilor la podul Timiseni(km 14+800).

Era pe net o poza cu acest pod, pe saitul CFR dar nu o gasesc, insa am una aproximativ din acelasi loc.



Viaductul de acces si primul tronson au fost inlocuite cam prin 1994-1995, apoi a fost o pauza in lucrari.



Dupa ce s-au reluat lucrarile, tronsoanele podului au fost descarcate din vagoane in apropierea santierului. Exista o prtiune mai inalta (este posibil sa fi ramas de cind s-a construit rambleul)

Am citeva poze facute pe film, insa doar citeva sint scanate in 2005, asa incit nu va pot arata prea multe.

asadar dupa ce au fost descarcate, tronsoanele se sableaza la capetele de imbinare, se vede incinta de prelata albastra unde se sableaza dar si tronsoanele sablate care au alta culoare la capete





Apoi podul incepe sa prinda forma pe un amplasament alaturat podului vechi

   

Au crescut apele,

 

Au fost discutii despre suduri, grinzile vechiului pod nu au suduri in timp ce orientarea suruburilor noului pod e perpendiculara pe o sudura.

 

imagini cu podul vechi


si fara podul de schinduri



vechile reazeme



tronsoanele noi sint aproape gata

 



trebuie reparata o pila( piciorul podului)



dar si culeea Timiseni






tronsoanele pentru podetul provizoriu precum si pentru restul esafodajului au fost aduse de la Talmaciu.

Urmeaza demontarea podului vechi si riparea celui nou.

Trenul de lucru de la Craiova.


 

portiunile sablate au fost asamblate si date cu vopsea




incinta unde grinzile se sablau concomitent la ambele capete, se vad scheletele corturilor de prelata si un carucior




Se lucreaza la culee





Se lucreaza si la pila





fier vechi




Aici se observa suduri



si in interior



Aici vedeti rampa despre care v-am spus la inceput. In plan indepartat se vede accesul la linia ferata, pe acolo au fost descarcate dn vagoane toate elementele podului. Nu am reusit insa sa vad nici o data pe unde au fost duse inapoi la Talmaciu grinzile folosite.
Fierul vechi s-a taiat acolo pe loc.




Primul tronson e gata de mutare, betonul e turnat, podul vechi e demontat.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 21:45

Podul e gata de riparare, insa observ ceva ce mi se pare interesant, dar la pozare sint amator.





La drum,





S-a lucrat la pila



avanseaza incet



si este pe pozitie, mai trebuie lucrat la culee



A urmat tronsonul situat peste firul apei, nu am poze.

dar am poze dupa aceea.







Pentru ce sint sinele din afara caii? cele din interior stiu ca sint pentru cazurile de deraiere,






sint 2 platbande sudate pe viaductul de acces (tipul ala nu era prietenos)






Cam atit despre sablare, sudare, ripare. Am pozat cam ce am crezut eu ca ar trebui.

Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 22:17

Frumos dane .. au avut atelier specializat la fata locului ,dar vad ca sudura a fost doar pentru stabilitate la un guseu .. In rest am vazut ca tot la joante de montaj s-au rezumat.. Trebuie sa specificam ca diametrul nitului = diametrul gaurii (pentru ca acestea se introduc prin batere si sunt incalzite in general in acest proces.. Diametrul gaurii la prinderea cu surub este mai mare cu 1 mm pentru suruburile sub M24(parca) si cu 2 mm pentru cele peste M24.. Orientarea suruburile se face astfel incat eforturile sa fie preluate via tije.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 22:26

Da, au sablat acolo, insa nu cred ca au facut ei ceva suduri, desi aveau aparat(triodina parca ii zice).

Trebuie sa mai spun ca unele tronsoane au fost complet acoperite de apa atunci cind cu inundatiile. Santierul s-a aflat in albia majora.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 22:36

Aici le-au folosit :d Razz .. Am observat ca la toate podurile se inlocuieste vechiul tablier cu structura din beton .. De ce ? Pai in opinia mea(si nu sunt CFDP'ist) cred ca are de-a face cu VS pe pod .. ca la cele pur metalice se folosesc traverse de lemn care se prind de structura metalica;pe cand cu beton poti face frumos o infrastructura de vis si se pot folosii traverse de beton cu VS ridicat.

Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6391
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 22:52

Felicitari pentru reportaj. Cool 
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Dum 19 Ian 2014, 23:24

DUAL, nu stiu ce sa zic, cred ca asa au venit de la Pitesti, gata sudate.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Poduri feroviare   Astazi la 04:12

Sus In jos
 

Poduri feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Poduri feroviare
» PODURI DIN SUA
» Dicționar de termeni tehnici si notiuni feroviare
» Accidente feroviare
» Lucrari de reabilitare poduri si podete - Regionala Constanta
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-