Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 31, 32, 33  Urmatorul
AutorMesaj
miguel1975



Numarul mesajelor : 35
Reputatie : 789
Data de inscriere : 06/06/2015

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Mier 09 Noi 2016, 19:25

stie cineva dc trenul 1641 acumuleaza intarziere dela dej spre jibou(pe infofer apare intarzierea la galgau)
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10027
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 12872
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Mier 09 Noi 2016, 20:16

miguel1975 a scris:
stie cineva dc trenul 1641 acumuleaza intarziere dela dej spre jibou(pe infofer apare intarzierea la galgau)

Face 7-8 min la Ileanda e primit pe baza de OC
Sus In jos
Vice30



Numarul mesajelor : 116
Reputatie : 801
Data de inscriere : 16/08/2015

MesajSubiect: Remember IC542/541   Vin 11 Noi 2016, 10:05

Cine a călătorit cu IC 542/541? Ce amintiri frumoase aveți din acele călătorii?

IC 542 îl așteaptă pe IC541 la Malnaș-Băi (19 Iulie 2011).



IC542 la Sfântu Gheorghe. Îl așteaptă pe IR 406 "CORONA"



IC542 între Izvoru Mureșului și Sândominic (stația CF se numește Izvoru Oltului)



IC542 la Băile Tușnad



IC542 la Lunca Bradului pe Valea Mureșului



IC542 - cuplare locomotivă electrică în stația DEDA

Sus In jos
alex1987



Numarul mesajelor : 240
Reputatie : 2106
Data de inscriere : 28/05/2012

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Sam 12 Noi 2016, 20:46

Am ales acest tren in 2011 pentru o calatorie de la TG Musers la Brasov.Am aterizat in Targu Mures, iar de la aeroport, microbuzul m-a lasat aproape de gara.Soferul a fost foarte mirat ca nu ma duc la dube, ca toata lumea, insa facusem niste calcule, ca tocmai pierdusem plecarea unei dube, si urmatoarea care pleca ar fi avut sosirea in Brasov cam pe la aceeasi ora cu acest tren, poate cu 20 de minute mai devreme,insa am ales trenul pentru pasiune, confort, si pt faptul ca aveam cupoane pe vremea aia, desi tot a fost mai scump biletul.Nu am regretat nicio clipa, un peisaj extraordinar de toamna, confort si curatenie similar cu alte state europene.Decat sa fi stat in autogara sau prin vreo cafenea sa astept duba, am stat in tren si m-am bucurat de calatorie.
Sus In jos
92Dragos
Moderator si Fotograful anului
Moderator si Fotograful anului
avatar

Numarul mesajelor : 2638
Localizare : depinde
Reputatie : 5366
Data de inscriere : 24/05/2010

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Sam 12 Noi 2016, 21:06

Eu am amintiri si mai faine, pe cand avea alstomuri pana-n dec.2007 am fost cu el Gheorgheni-Tg Mures prea frumos !

_________________
Sus In jos
rayldegm

avatar

Numarul mesajelor : 30
Varsta : 20
Localizare : Reghin, Mures
Reputatie : 242
Data de inscriere : 29/11/2016

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Mier 30 Noi 2016, 17:49

Un video facut de mine pe 2 mai anul asta Smile

Intrarea in Mariselu dinspre Saratel.



Si niste fotografii din martie de la tunelul dintre Monor si Rapa de Jos (iesirea spre Monor).



Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13416
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15658
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Mier 30 Noi 2016, 23:34

Observați uzura firului exterior al căii, datorată locomotivelor cu boghiuri pe 3 osii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Daniel Trifu
User Dezactivat
User Dezactivat
avatar

Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 231
Data de inscriere : 01/12/2016

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Vin 02 Dec 2016, 23:09

Datorita locomotivelor co-co? nu cumva din pricina faptului ca nu este prevazuta nici o instalatie de uns buza bandajului sau din pricina trenurilor supratonate pe care le tot plimba privatii?
Este clar ca mai ai de invatat la capitolul "rezistenta materialelor"
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13416
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15658
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Sam 03 Dec 2016, 01:53

La locomotivele Co'Co, din cauza soluției tehnice ești forțat să rulezi cu profil conic. Așa că n-ai forță de centraj, iar roata atacantă exercită forțe foarte mari asupra firului exterior. Se învață asta la orice curs de dinamică a vehiculelor feroviare (că degeaba știi rezistență dacă nu știi și dinamică)

Da, poți să folosești diverse sisteme de uns buza bandajului, inclusiv montate pe locomotivă. Dar asta nu înseamnă că, în secolul 21, trebuie să îți adaptezi toată infrastructura pentru o soluție tehnică depășită de 50 de ani. Că EA-ul e Co'Co pentru că, la momentul proiectării lui, nu se inventase reglarea continuă a forței de tracțiune, iar ca să ai aderență îți trebuia masă mare pe osie și osii motoare cât mai multe, de aia puneai și 6t de balast pe EA. Pe un EA ai un număr limitat de caracteristici de tracțiune, câte una pentru fiecare treaptă de graduator. Dacă ce-ți trebuie ție e între ele ce faci?
Pe un Taurus sau pe un ES64F ai o infinitate de caracteristici, deci îți e mai ușor să o găsești pe cea potrivită.

Apropo de supratonaj, STI-urile impun ca infrastructura să suporte o sarcină pe osie de 22,5 t. A noastră suportă 20 - 21 t (mă refer la liniile interoperabile, nu la Ineu - Cermei). E destul de greu să ajungi cu vagonul la 20t pe osie. Și chiar dacă o faci, profilul S-78 al roților îți reduce mult uzura la curbe.
Probabil că te referi la supratonatul trenului în general, fără să depășești sarcina maximă pe osie la vagoane... ceea ce poate să ducă la patinaj locomotiva, numai că patinajul produce altfel de uzuri (gropi în șine ca s-o zic popular), nu ca cele din poze. Și iar o dăm în tehnologia depășită a EA-ului.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 751
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3602
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Sam 03 Dec 2016, 10:03

Daniel Trifu a scris:
Datorita locomotivelor co-co? nu cumva din pricina faptului ca nu este prevazuta nici o instalatie de uns buza bandajului sau din pricina trenurilor supratonate pe care le tot plimba privatii?
Acolo in curba resepctiva,ca si toate cele care aduc cu cea din poza, trebuiesc montate suplimentar ungatoare de cale,care evident au anumite dezavantaje...!
Un tren supratonat evident ca nu are treaba cu uzura firului exterior al sinei .
Sus In jos
Daniel Trifu
User Dezactivat
User Dezactivat
avatar

Numarul mesajelor : 17
Reputatie : 231
Data de inscriere : 01/12/2016

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Sam 03 Dec 2016, 23:37

Mda. Nu stiu cati dintre voi a avut de lucru cu metalurgia sau au luat un aparat de sudura (macar cu electrod) in mana.
Personal am studiat (si inca studiez) domeniul.
Sa dam copy-paste din documente stim si noi dar nu ne pretam la asa ceva. ete ia http://www.agir.ro/buletine/468.pdf
O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)?
Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat?
Nu sustin ca EA-urile noastre sunt cele mai tari din ...parcare. Am asistat deseori la cantariri in statiile Chitila si s-a trecut cu vederea faptul ca unele vagoane au fost puse in circulatie cu osii supratonate.
Cat despre exfolieri la nivelul bandajului sau acestea pot avea mai multe cauze, printre care pierderea coeficientului conului de frecare, exfolieri cauzate de obiecte pe coroana sinei, exfolieri cauzate de arcuri electrice si asa mai departe.
Eu ma opresc aici. mai multe discutii despre astfel de picanterii stiti foarte bine unde le gasiti, inclusiv cu grafice si animatii descriptive.
Apropo, faceti ceva cu baza aia de date SQL ca se vad toate MD5-urile.

shell> mysqlcheck [options] --default-auth
shell> mysqlcheck [options] --ssl
shell> mysqlcheck [options] --login-path
shell> mysqladmin [options] --optimise
shell> mysqladmin [options] --ssl
Sus In jos
AndreiCFRbv

avatar

Numarul mesajelor : 101
Varsta : 18
Localizare : Brasov
Reputatie : 1500
Data de inscriere : 01/09/2013

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Joi 08 Dec 2016, 23:27

Pana la urma e cineva capabil sa explice ce a intrebat baiatul asta? Cum e cu forta centrifuga?
Sus In jos
http://www.railnet.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 751
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3602
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Vin 09 Dec 2016, 15:57

AndreiCFRbv a scris:
Pana la urma e cineva capabil sa explice ce a intrebat baiatul asta? Cum e cu forta centrifuga?

Ce a intrebat ?
Sus In jos
AndreiCFRbv

avatar

Numarul mesajelor : 101
Varsta : 18
Localizare : Brasov
Reputatie : 1500
Data de inscriere : 01/09/2013

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Vin 09 Dec 2016, 17:13

Daniel Trifu a scris:

O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)?
Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat?
Daca e nevoie va imprumut ochelarii mei!
Sus In jos
http://www.railnet.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 751
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3602
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   Vin 09 Dec 2016, 18:17

AndreiCFRbv a scris:
Daniel Trifu a scris:

O mica intrebare. Conteaza oare marca sinei in toata ecuatia asta si tipul de otel al bandajului? oare? Nu cumva are o influenta foarte mare si forta centrifuga (care ar trebui oarecum sa fie in echilibru cu cea centripeta)?
Oare un tren (cu marfa vrac descoperita) la ploaie nu devine supratonat?
Daca e nevoie va imprumut ochelarii mei!
Pai alea sunt intrebari fara sens real,pentru ca a intrebat lucruri care sunt deja stabilite , asa ca mentine pozitia de lucru ,ca daca stia asta nu mai intreba,asa cum nici tu nu o mai faceai (cautand probabil smanta adevarului neadevarat ascunsa in mintea rasarita a unui proaspar major) Very Happy .
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare   

Sus In jos
 

M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» Mateszalka-Zajta-Satu Mare; Mateszalka- Carei si alte foste CF H-RO
» 415 : Satu Mare - Ardud - Șomcuța Mare și General Avramescu - Ardud
» Excursie feroviara Oradea - Satu Mare - Sarmasag - Marghita - Oradea
» 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu
Pagina 32 din 33Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 17 ... 31, 32, 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-