Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Sectiile secundare ale M300

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 19:32


1. Ploiesti Vest- Ploiesti Crang (numar linie ?, inaugurata in 1931, atunci cand s-a inaugurat si gara Ploiesti Vest. Lungimea cca 3 km, se circula la cale libera. Linie electrificata, deschisa numai pentru traficul de marfa)

2. Ploiesti Crang- Ploiesti Nord (numar linie ?, inaugurata in 1931 , lungimea cca 4 km, si desfiintata si demontata din teren dupa 1960. Se circula la cale libera)

3. Ploiesti Vest- I.L.Caragiale- Mija- Targoviste Nord- Teis HM (linia 302, inaugurata in 1946, lungimea 46 km. Se circula la cale libera. lInie inchiriata de TFC)

4. I.L.Caragiale- Ditesti Ram.1- Ditesti Ram.2- Filipestii de Padure- Provita- Gura Palangii (linia 303, inaugurata in 1946, lungime 17 km. In 1990 se circula la cale libera. In prezent linie deschisa numai pentru traficul de marfa)

5. Ditesti RAM.1- Moreni (fosta parte din linia 303, inaugurata in 1946, lungimea 8 km. In 1990 se circula la cale libera. Linia a fost demontata si desfiintata din teren probabil in 2004).

6. Provita- Magureni (fosta parte din linia 303, inaugurata in 1946, lungimea 1 km. Se circula la cale libera. Linia a fost demontata si desfiintata din teren probabil dupa 1960).

7. Ploiesti Sud- Ploiesti Nord- Maneciu (linia 304, inaugurata inainte de 1918, lungime 51 km, se circula la cale libera. inchiriata de TFG, dar fara trenuri de calatori deocamdata. Ploiesti Sud- Ploiesti Nord=linie electrificata)

8. Buda- Slanic Prahova (linia 306, inaugurata in 1882, lungimea 34 km, se circula la cale libera. Inchiriata de TFG)

9.Campina- Campinita (linia 305, inaugurata in 1882, in lungime de 2 km. Se circula la cale libera. Linia este deschisa numai pentru traficul de marfa. Statia Campinita este echipata cu instalatie CED-CR-2 si deservea principalele intreprinderi din municipiul Campina: Rafinaria "Steaua Romana", "PCC Sterom", "Electroutilaj", "Neptun", "Turnatoria Orion")

10. Campinita- Ram. Brebu- Telega (fosta parte din linia 305, inaugurata in 1882, lungimea 3 km. Se circula probabil la cale libera. In anii 80' linia este desfiintata si demontata din teren)

11. Brasov- Satulung (numar linie ?, a fost prima cale ferata suburbana din Romania, inaugurata in 1892. Aveea o lungime de 12 km si era probabil "sectie cu conducere centralizata". Desfiintata si demontata complet din teren in 1960)

12. Augustin- Capeni (numar linie ?, inaugurata in 1958, lungimea 5 km, sectie cu conducere centralizata. Folosita numai pentru marfa)

13. Vanatori- Odorhei (linia 308, inaugurata inainte de 1918, lungimea 38 km, in 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Regiotrans SRL")
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 20:01

14. Blaj- Praid (linia 307, inaugurata inainte de 1918, lungimea 113 km. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Sc Regiotrans Srl")

15. Razboieni- Ocna Mures/Uioara (numar linie ?, inaugurata inainte de 1918, lungimea 4 km. Sectie cu conducere centralizata, deschisa numai pentru marfa)

16. Campia Turzii- Turda (linia 309, inaugurata in 1882, lungimea 9 km. Linie electrificata, echipata cu BLA. Deservea intreprinderile din Turda: Fabrica de sticla, Casirom, Combinatul Chimic, Holcim, Comcereal, Depozite Petrom)

17. Huedin- Calatele HM (linia 311, inaugurata inainte de 1918, lungimea 14 km. Era probabil sectie cu conducere centralizata. In 1997 este inchisa iar in 2007 desfiintata si demontata din teren)

18. Timisoara Nord- Ronat Triaj Grupa D- Sanandrei- Aradu Nou- Ram. Micalaca- Arad- Santana- Nadab- Chisineu Cris-
-Ciumeghiu- Salonta- Oradea Vest- Oradea (linia 310, inaugurata in mai multe etape: 1877, 1887, inainte de 1918 si terminata in 1922. Lungimea totala este de 178 km. Electrificata intre Timisoara Nord si Arad. Se circula in sistem BLA (Timisoara Nord- Arad, Ciumeghiu-Oradea), BLAS (Arad-Santana) si cale libera (Santana-Ciumeghiu)

19. Oradea Vest- Cheresig HM (linia 312, inaugurata inainte de 1918, lungimea 17 km. Si in 1990 era probabil sectie cu conducere centralizata. Inchisa in anii 90' si redeschisa in 2013, de operatorul "Regional Srl Cluj Napoca". Statiile erau: Post Ajutor Miscare Paloda (deservea "Nutrientul SA" , un complex de porcine), HM Girisu de Cris (cu 3 linii, desfiintata ca HM in ?) si Cheresig HM (tot cu 3 linii, desfiintata ca HM cu ocazia reabilitarii liniei). Ca o curiozitate, inainte de 1990 aici s-au testat locomotivele LDE clasa 64 "mule"!

20. Nadab- Graniceri HM (linia 313, construita in perioada interbelica, lungimea 20 km. In 1990 probabil se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Regiotrans Srl")

21. Oradea Est- Rontau h. (fosta HM)- Baile Felix hc. (fosta parte din linia 314. Inaugurata in 1885, lungimea 7 km, sectie cu conducere centralizata, inchiriata de operatorul TFG si deschisa numai pentru traficul de calatori)

22. Rontau HM- Baile 1 Mai/Episcopiei HM (numar linie ?, inaugurata in 1885, lungimea 2 km. Era probabil sectie cu conducere centralizata. In 1966 este desfiintata si demontata din teren)

23. Baile Felix hc.- Ceica- Rogoz- Holod (fosta parte din linia 314, construita inainte de 1918, lungimea 42 km. Se circula la cale libera. In 1994 este inchisa ca urmare a unei alunecari de teren. Linia mai exista in teren, dar este inutilizabila)

24. Rogoz- Dobresti (linia 315, construita inainte de 1918, lungimea 11 km. Se circula la cale libera. Inchisa in ? si demontata din teren in cea mai mare parte in 2009)

25. Holod- Ram. Holod- Beius- Stei- Vascau (fosta parte din linia 314, construita inainte de 1918, lungimea 56 km. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Regional Srl")

26. Ciumeghiu- Tinca- Holod Vest HM- Holod (linia 316, inaugurata inainte de 1918, lungimea 45 km. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Regional SRL")

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 20:06

27. Santana- Siria h.- Pancota- Ineu- Sebis- Gurahont- Varfurile HM- Brad (linia 317, inaugurata in mai multe etape intre 1877 si 1896, in lungime de 144 km. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Regiotran Srl")

28. Ineu- Cermei (linia 318, inaugurata inainte de 1918, lungimea 14 km. In 1990 se circula probabil la cale libera. Inchiriata operatorului "Regiotrans Srl").

Pentru liniile la care nu am putut afla exact anul inaugurarii, am folosit "Harta CFR din 1921", liniile care apar marcate pe aceea harta fiind construite inainte de 1918.
Sus In jos
Lumunita Stana



Numarul mesajelor : 150
Varsta : 46
Localizare : Santandrei
Reputatie : 1258
Data de inscriere : 28/11/2013

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 20:52

Oradea-Felix este doar pana in februarie 2014 inchiriata de TFC
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 21:13

E vorba de trecut si prezent. Sau nu intelegi?
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3837
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 22:05

Referitor la rautaciosul "Sau nu intelegi?": Ea nu a spus " E PANA IN FEBRUARIE BA" ci a facut o referinta la acea linie, o informatie pe care a dorit sa o imparta si cu ceilalti utilizatori. Pana la urma e o doamna, si ar trebui un pic de respect, adica un raspuns mai cizelat cum ar fi "Aici este vorba doar despre trecut si prezent  Wink  " . E asa greu sa fim putin mai buni? Suntem o comunitate, ar trebui sa fim mai prietenosi, altfel avem doar de pierdut.
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 467
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3247
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 22:38

Siria e Hm. nu e h.
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 467
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3247
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Joi 09 Ian 2014, 22:48

Liniile 302 Ploiesti Vest-Teis Hm si 304 Ploiesti Nord-Maneciu nu sunt inchiriate de TFG.
Timisoara Nord-Arad-Utvinisu Nou linie electrificata cu BLA.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Vin 10 Ian 2014, 09:49

De electrificat stiam ca este numai Timisoara Nord- Arad!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Vin 10 Ian 2014, 10:13

@ Paul CFR ,

probabil nu ai prins pe forum discutiile dure despre ingradirea discutiilor care au fost mai demult. Tot asa se punea problema ca nu ni se permite sa ne exprimam decit in ..limite". S-a lasat cu excluderi, banari, suspendari pentru incalcarea bunei cuviinte si a caracterului crestinesc al acestui forum.

Acum observ ca de o vreme te erijezi in aparator pacii, linistii si bunei purtari pe acest forum, peste tot intervii de parca ai fi tu un batrin intelept care ne tragi la raspundere si ne inveti bunele maniere pe noi, niste copilasi prost crescuti si neastimparati.

Asta e un forum feroviar si de multe ori limbajul feroviar nu este cu ,,sarut minusitele, stimabila" ci este mai direct, dar tu la virsta ta nu ai de unde sa stii ce inseamna o activitate feroviara adevarata pentru ca nu ai prins-o si esti obisnuit doar sa chibitezi din fata calculatorului si mai treci citeodata prin gara Radauti unde nu mai vin trenuri.

_____________
Linia este electrificata pina la Utvinisu Nou.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Vin 10 Ian 2014, 11:19

ldh80 a scris:

1. Ploiesti  Vest- Ploiesti Crang (numar linie ?, inaugurata in 1931, atunci cand s-a inaugurat si gara Ploiesti Vest. Lungimea cca 3 km, se circula la cale libera. Linie electrificata, deschisa numai pentru traficul de marfa)

2. Ploiesti Crang- Ploiesti Nord (numar linie ?, inaugurata in 1931 , lungimea cca 4 km, si desfiintata si demontata din teren dupa 1960. Se circula la cale libera)

3. Ploiesti Vest- I.L.Caragiale- Mija- Targoviste Nord- Teis HM (linia 302, inaugurata in 1946, lungimea 46 km. Se circula la cale libera. lInie inchiriata de TFC)

O precizare: Segmentul Ploiești Vest - Crîngul lui Bot a fost dat în folosință abia mai tîrziu, între 1961-1963.


Citat :

4. I.L.Caragiale- Ditesti Ram.1- Ditesti Ram.2- Filipestii de Padure- Provita- Gura Palangii (linia 303, inaugurata in 1946, lungime 17 km. In 1990 se circula la cale libera. In prezent linie deschisa numai pentru traficul de marfa)

5. Ditesti RAM.1- Moreni (fosta parte din linia 303, inaugurata in 1946, lungimea 8 km. In 1990 se circula la cale libera. Linia a fost demontata si desfiintata din teren probabil in 2004).

6. Provita- Magureni (fosta parte din linia 303, inaugurata in 1946, lungimea 1 km.  Se circula la cale libera. Linia a fost demontata si desfiintata din teren probabil dupa 1960).

Segmentul Provița - Măgureni a fost închis traficului de călători în 1968, dar cred că marfa a mai circulat ceva ani pînă spre 1990. Segmentul Provița(Filipeștii de Pădure) - Gura Palăngii a fost însă închis traficului de călători în 1976.

Citat :

9.Campina- Campinita (linia 305, inaugurata in 1882, in lungime de 2 km. Se circula la cale libera. Linia este deschisa numai pentru traficul de marfa. Statia Campinita este echipata cu instalatie CED-CR-2 si deservea principalele intreprinderi din municipiul Campina: Rafinaria "Steaua Romana", "PCC Sterom", "Electroutilaj", "Neptun", "Turnatoria Orion")

10. Campinita- Ram. Brebu- Telega (fosta parte din linia 305, inaugurata in 1882, lungimea 3 km. Se circula probabil la cale libera. In anii 80' linia este desfiintata si demontata din teren)


Segmentul Cîmpinița - Telega a fost închis traficului de călători prin 1974-1975, iar segmentul Cîmpina - Cîmpinița în 1976.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2357
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4708
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Vin 10 Ian 2014, 11:26

Multumesc de precizari! Tocmai de asta am deschis acest topic- pentru a se putea aduce precizari mai exacte asupra datei când au fost inchise liniile, desfiintate sau când a fost suspendat traficul de calatori pe ele!

De remarcat ca in anii 70 mai multe segmente de linii scurte au fost inchise traficului de calatori! Probabil faptul ca aceste segmente erau prea scurte si aparitia in aceea perioada a autobuzelor Roman diesel, cu o capacitate de transport marita fata de vechile TV-uri, au condus la aceste lucruri!
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1858
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5065
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Vin 10 Ian 2014, 12:02

ldh80 a scris:
14. Blaj- Praid (linia 307, inaugurata inainte de 1918, lungimea 113 km. In 1990 se circula la cale libera. Inchiriata operatorului "Sc Regiotrans Srl")

15. Razboieni- Ocna Mures/Uioara (numar linie ?, inaugurata inainte de 1918, lungimea 4 km. Sectie cu conducere centralizata, deschisa numai pentru marfa)

Pînă prin 1960, a existat un timp și trafic de călători. În MT 1960/1961, scrie negru pe alb "pe această rută vor circula numai autobuse"(sic!).

Citat :

16. Campia Turzii- Turda (linia 309, inaugurata in 1882, lungimea 9 km. Linie electrificata, echipata cu BLA. Deservea intreprinderile din Turda: Fabrica de sticla, Casirom, Combinatul Chimic, Holcim, Comcereal, Depozite Petrom)

Închisă traficului de călători în 1967-1968.

Citat :

17. Huedin- Calatele HM (linia 311, inaugurata inainte de 1918, lungimea 14 km. Era probabil sectie cu conducere centralizata. In 1997 este inchisa iar in 2007 desfiintata si demontata din teren)

Închisă traficului de călători în 1992.

Citat :

21. Oradea Est- Rontau h. (fosta HM)- Baile Felix hc. (fosta parte din linia 314. Inaugurata in 1885, lungimea 7 km, sectie cu conducere centralizata, inchiriata de operatorul TFG si deschisa numai pentru traficul de calatori)

Adică Oradea Est - Cordău hc.

24. Rogoz- Dobresti (linia 315, construita inainte de 1918, lungimea 11 km. Se circula la cale libera. Inchisa in ? si demontata din teren in cea mai mare parte in 2009)[/quote]

Închisă traficului de călători în 1977.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
apmatei



Numarul mesajelor : 116
Reputatie : 1380
Data de inscriere : 25/06/2013

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Sam 11 Ian 2014, 19:15

O alta linie pe care nu am vazut-o mai nicaieri mentionata, este linia Uzina Mecanica Plopeni Santier 2 - Plopeni Sat. Este adiacenta lui 306.

Din cate stiu, in santierul 2 se faceau explozibili si cu ajutorul acestei linii erau aduse vagoanele incarcate cu bombe pe linia 306, care facea legatura cu infrastructura feroviara a tarii.

Linia a fost neelectrificata si cred ca de la inceputul anilor '90 nu a mai circulat nimic pe ea. Ea este inca vizibila la intersectia cu soseaua din Plopeni Sat, insa nu stiu daca mai este prezenta fizic in padure.

Mai jos vedeti o imagine din Google Maps. Am incadrat in linii albastre linia despre care vorbesc. Din cate vad pe harta, in apropierea uzinei se desface in 2 linii.

Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Dum 12 Ian 2014, 13:16

Era considerata o linie industriala chiar daca avea citiva km.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M300   Astazi la 14:11

Sus In jos
 

Sectiile secundare ale M300

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Sectiile secundare ale M300
» Sectiile secundare ale M400
» Sectiile secundare ale M200
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Filmare din tren in luna aprilie 2009 pe M300 intre Cluj Napoca si Oradea
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 300-