Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Sectiile secundare ale M200

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 16:14

In acest nou topic vreau sa prezint intr-o forma mai "concentrata" datele esentiale despre sectiile secundare ale M200. Am cautat ca informatiile sa fie cat mai corecte; totusi cu toate acestea este posibil sa se fi strecurat si greseli, pentru care imi cer anticipat suze-eventualele corectii sunt binevenite):

1. Bartolomeu- Zarnesti (numar linie 203, lungime 24 km, an inaugurare 1894, #, a, se circula in 1990 la "cale libera")

2. HM Valea Hmorodului- Sinca Noua- Rampa Sinca Veche (fosta parte din M200, 11 km, an inaugurare 1908, linie inchisa in 1943 si demontata din teren in 1948)

3. Rampa Sinca Veche- Sinca Veche- Sercaia (fosta parte din M200, 10 km, an inaugurare 1908, inchisa in ?. Exista in teren, dar nu este utilizabila. Era sectie cu conducere centralizata)

4. Ucea- Victoria (numar linie ?, 9 km, inaugurata in noiembrie 1939. Este deschisa numai pentru traficul de marfa, fiind inchiriata de "Viromet SA". Sectie cu conducere centralizata.)

5. Avrig- Grupa 1 Marsa (fosta parte din M200. Aveea 5 km, a fost construita in anii 50'' probabil. Dupa 1990 desfiintata si demontata din teren. Era sectie cu conducere centralizata)

6. Piatra Olt- Podu Olt (linia 201, lungime 164 km, construita in mai multe etape: 1886, 1887, 1897, 1898 si 1902. Dublata intre Ramificatie Ramnicu Valcea- Cozia HM. Secircula in sistem "cale libera", BLA si BLAS)

7. Ramificatia Cisnadie- Cisnadie HM. (parte din M200 in MT 1996/1997, lungime 6 km, inaugurata in 1894. Inchiriata firmei "Constructii Feroviare Sibiu", este deschisa numai pentru traficul de marfa, fiind sectie cu conducere centralizata)

8. Lotru- Brezoi ( numar linie ?, lungime 4 km. Inaugurata- ca linie normala- in 1908. Undeva pana in 2010 este desfiintata si demontata din teren. Era sectie cu conducere centralizata.)

9. Raureni- Ocnele Mari (numar linie ?, lungime 4 km. Inaugurata in 1888, dupa 1965 este folosita numai pentru traficul de marfa. Sectie cu conducere centralizata. Statia industriala Ocnele Mari are 3 linii si o remiza)

10. Ocnele Mari- Ocnita Valcea (numar linie ?, lungime 2 km. Inaugurata in 1888 si desfiintata si demontata din teren in 1965. Era sectie cu conducere centralizata)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 16:38

11. Babeni- Antestatie CET Govora (numar linie ?, lungimea 8 km, inaugurata dupa 1960. Deschisa numai pentru traficul de marfuri, sectie cu conducere centralizata.

12. Babeni- Alunu (linia 205, 44 km, inaugurata in 1986, #,a, se circula la cale libera. VS initiala era de 50 km/h)

13. Filiasi-Simeria (linia 202, 201 km, inaugurata in mai multe etape din 1870 pana in 1948. Electrificata in totalitate si dublata intre Simeria-Livezeni si Copacioasa HM- Lunca Budieni. Sectie cu BLA)

14. Subcetate- Hateg (parte din linia 211, lungime 4 km, inaugurata in 1908. In anul ? este inchisa, astazi mai exista in teren dar este necirculabila. Se circula la cale libera)

15. Hateg- Sarmisegetusa HM (parte din linia 211, lungime 17 km, inaugurata in 1908. Din ? este inchisa, in 2006 fiind demontata din teren. Se circula la cale libera)

16. Sarmisegetusa HM- Boutari HM (parte din linia 211, lungime 19 km, inaugurata in 1908, si a fost singura cale ferata cu cremaliera din Romania. Inchisa in 1978 si desfiintata si demontata din teren in cursul anilor 80'. Se circula la cale libera)

17. Livezeni- Lupeni (linia 214, lungime 17 km. Inaugurata in 1870, #, a, este electrificata. Se circula in 1990 in sistem BLA)

18. Lupeni- Uricani- Valea de Brazi ( numar linie ?, lungime 8 km. Linia a fost construita in anii 50', este inchisa din anul ?, exista in teren dar este necirculabila. Se folosea sistemul "cai libere")

19. Petrosani- Petrila (numar linie ?, lungime 2 km. Linia a fost construita in anii 50', si este deschisa numai pentru traficul de marfa. Sectie cu conducere centralizata.

20. Targu Jiu- Amaradia  HM- Rogojelu- Rovinari- Turceni- Filiasi (linia 221, lungime 77 km. Inaugurata in 1967, este electrificata in totalitate si dublata intre Filiasi- Rogojelu. Se circula partial in sistem BLA, partial in sistem de cale libera)

21. Amaradia HM- Barsesti (numar linie ?, lungime 8 km, inaugurata in 1967. Linia este deschisa numai pentru traficul de marfa, este electrificata si in 1990 se circula in sistem de cale libera)

22. Turceni- Dragotesti (numar linie ?, lungime 28 km, inaugurata in 1967. Linia este deschisa numai pentru traficul de marfa, este electrificata si in 1990 se circula in sistem de cale libera. In 2004 au circulat ultimile trenuri de calatori)

23. Targu Carbunesti- Albeni (linia 219, lungimea de 15 km. Linie inagurata in 1983, este deschisa numai pentru traficul de marfa. In 1990 se circula in sistemul caii libere. Singurele trenuri de calatori au circulat in 1996/1997. Au fost incepute lucrari de electrificare)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 16:55

24. Albeni- Seciurile HM (fosta parte din linia 219, inaugurata in 1983, lungimea de 8 km. In 1990 se circula la cale libera. In anul ? este inchisa ca urmare a alunecarilor de teren din zona. Astazi mai exista in teren, dar este necirculabila)

25. Simeria- Barcea Mica- Hunedoara (linia 207, inagurata in 1884, lungimea 15 km, #, a. Intre statiile Simeria si Barcea Mica linia este dubla, cu sistem BLA, iar intre statiile Barcea Mica si Hunedoara linia este simpla cu sistemul caii libere. Linie electrificata)

26. Barcea Mica- CS Hunedoara/Baza 6 Pestis (inaugurata in 1884 cand s-au pus bazele combinatului, lungime 3 km, se circula la cale libera. Linie simpla electrificata)

27. Sibot- Cugir (linia 206, inaugurata in 1906, lungime 13 km, #, a. In 1990 se circula la cale libera. Linie electrificata)

28. Sebes Alba- Depozit militar Petrestii de Padure. (numar linie ?, inaugurata in anii 50', lungime 11 km. Era sectie cu conducere centralizata. Inchisa din anul ?, exista in teren dar este necirculabila. Deservea urmatoarele unitati: "Elis Pavaje", "Fabrica de celuloza si hartie", un gater, o sectie a CS Hunedoara si depozitul militar)

29. Barabant- Zlatna HM (linia 210, inaugurata ca linie normala in 1983, lungimea 38 km, #, a. In 1990 se circula la cale libera)

30. Ilia- Lugoj (linia 212, inaugurata inainte de 1918, lungimea 83 km, #, se circula la cale libera)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 17:10

31. Radna- Timisoara Est (linia 213, lungime 64 km, inaugurata in 1897, #, a. Se circula la cale libera)

32. Mintia- Paulis Lunca- Paulis Lunca Grupa Tehnica (fosta parte din linia 209, intreaga linie 209 Mintia-Brad fiind inaugurata in 1987. Tronsonul Mintia- Paulis Lunca- Paulis Lunca Grupa Tehnica are o lungime de 3 km, si este deschis numai pentru traficul de marfa. Se circula in sistemul caii libere)

33. Paulis Lunca- Brad (fosta parte din linia 209, intreaga linie 209 Mintia-Brad fiind inaugurata in 1987. Tronsonul Paulis Lunca- Brad aveea o lungime de 27 km, circulandu-se in sistem caii libere. In primavara anului 1997 este inchis, iar in 2007 desfiintat si demontat din teren)

34. Arad- Pecica- Nadlac (linia 215, in lungime de 52 km, #, a. Construit in 1883 pana la Pecica si dupa 1956 pana la Nadlac. Se circula la cale libera)

35. Pecica- Battonya (linie construita in 1883, in lungime de 15 km. Dupa 1956 este desfiintata si demontata din teren)

36. Aradu Nou- Periam- Samnicolau Mare- Valcani HM (linia 216, inaugurata in 1870, in lungime de 81 km, #, a. Se circula la cale libera)

37. Sanandrei- Periam- Lovrin- Nerau (linia 217, inaugurata inainte de 1918, in lungime de 79 km, #, a. Se circula la cale libera)

38. Ronat Triaj Grupa D- Lovrin-Samnicolau Mare- Cenad. (linia 218, inaugurata in 1895-1896, in lungime de 68 km. Se circula la cale libera)

39. Sibiu- Copsa Mica (in trecut linia 301, acum linia 208. Inaugurata in 1873, are o lungime de 45 km, #. Linie echipata cu BLA)

Explicatia notatiilor:

# linie deschisa atat pentru traficul de calatori cat si pentru cel de marfa
a linie inchiriata operatorului privat "Sc Regiotrans SRL"
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 17:24

Pentru liniile care nu apar in nici un mers de tren, si pe care probabil nu au circulat nicioadata trenuri de calatori (Lotru-Brezoi, Sebes Alba- Petrestii de Padure, Petrosani- Petrila, Lupeni- Valea de Brazi, etc) distantele kilometrice le-am masurat cu ajutorul Google Earth (e posibil sa nu fie 100% exacte).

Am mentionat numai liniile de ecartament normal, cele de ecartament ingust fiind tratate destul de cuprinzator la alte topice.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 18:47

Ideea nu e rea
Citeva consideratii personale:

5. linia de Mirsa pare a fi in teren conform google.

Avrig

https://maps.google.ro/maps?q=avrig&hl=ro&ll=45.726435,24.366217&spn=0.03613,0.084543&sll=45.741065,21.21659&sspn=0.144482,0.338173&hnear=Avrig,+Sibiu&t=m&z=14&layer=c&cbll=45.72645,24.36635&panoid=Y2auf2aSMlpYw9Oxj1_gig&cbp=12,238.75,,0,14.25

Mirsa
https://maps.google.ro/maps?q=avrig&hl=ro&ll=45.702778,24.363899&spn=0.009096,0.021136&sll=45.741065,21.21659&sspn=0.144482,0.338173&hnear=Avrig,+Sibiu&t=m&z=16&layer=c&cbll=45.702894,24.363691&panoid=TA1Kw2MW9LSYfkWt3QPsEg&cbp=12,269.73,,0,11.6

https://maps.google.ro/maps?q=avrig&hl=ro&ll=45.702244,24.364852&spn=0.001137,0.002642&sll=45.741065,21.21659&sspn=0.144482,0.338173&hnear=Avrig,+Sibiu&t=m&z=19&layer=c&cbll=45.702244,24.364852&panoid=0HAiQADJONNNo1KTJ7GYWg&cbp=12,154.08,,0,13.98

https://maps.google.ro/maps?q=avrig&hl=ro&ll=45.700172,24.368549&spn=0.001137,0.002642&sll=45.741065,21.21659&sspn=0.144482,0.338173&hnear=Avrig,+Sibiu&t=m&z=19&layer=c&cbll=45.700172,24.368549&panoid=ZHfIM7YudGX4Lm2K9hHgTw&cbp=12,150.24,,0,-1.83

Linia intra in fabrica

https://maps.google.ro/maps?q=avrig&hl=ro&ll=45.698673,24.371227&spn=0.001137,0.002642&sll=45.741065,21.21659&sspn=0.144482,0.338173&hnear=Avrig,+Sibiu&t=m&z=19&layer=c&cbll=45.698508,24.371521&panoid=vw3iArDL2-XcIMlDDA9EVA&cbp=12,153.26,,0,4.29

11. Babeni -Antestatie , daca e linia CET ului nu are numar CFR
16. linia s-a demontat in 2006 eu am ajuns in zona in urma celor care o demontau.
22. in mersul de calatori avea numarul 221
23. din cite stiu linia a fost electrificata si s-au inceput lucrari de demontare a catenarei.
24. aparent linia 219 este Vilcele -Rimnicu Vilcea. Linia Carbunesti -Albeni -Seciurile trebuia sa faca jonctiune cu linia Alunu nu cu 219
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 467
Varsta : 38
Localizare : Arad
Reputatie : 3250
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Dum 05 Ian 2014, 23:05

Timisoara Est-Radna, Aradul Nou-Valcani si Sanandrei-Periam sunt cu conducere centralizata nu cale libera.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Lun 06 Ian 2014, 07:45

Am spus cum era in 1990- acum majoritatea secundarelor le-au facut cu conducere centralizata! Dintre toate liniile secundare preluate de operatorii privati, foarte putine au mai ramas cu cale libera si semnalizarea mecanica in functiune (Bartolomeu- Zarnesti, Alunu-Babeni si care o mai fi)
Sus In jos
alex.barac.5



Numarul mesajelor : 243
Varsta : 28
Localizare : Sibiu
Reputatie : 1541
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Lun 06 Ian 2014, 10:27

7. Pe linia spre Cisnadie nu imi amintesc sa fi vazut vreodata un tren, fie el si marfar. Ma indoiesc ca se mai circula pe acea linie...
Sus In jos
Luna



Numarul mesajelor : 1466
Reputatie : 3571
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Mier 08 Ian 2014, 14:19

Pe M214 cam de 5 ani cred ca cel putin o portiune se circula doar la cale libera, BLA e doar un vis.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Vin 10 Ian 2014, 12:53

alex.barac.5 a scris:
7. Pe linia spre Cisnadie nu imi amintesc sa fi vazut vreodata un tren, fie el si marfar. Ma indoiesc ca se mai circula pe acea linie...

S-ar zice că ruta a fost redeschisă prin 1993, cînd a circulat un tren aniversar după cum se poate vedea în setul de poze de la linkul următor:
https://www.facebook.com/nan.florin.14/media_set?set=a.555837377825010.1073741916.100001962570760&type=3
fotograf: Florin Nan

În mersurile vremii, pînă în 1995, nu apare însă niciun tren pe ruta Sibiu - Cisnădie.

Traficul rutei în 1995/1996:

CM 2522: Sibiu(6:20) - Cisnădie(6:51)
CM 2521: Cisnădie(7:15) - Sibiu(7:41)
CM 2524(O.S.): Sibiu(8:35) - Cisnădie(9:01)
CM 2523(O.S.): Cisnădie(9:10) - Sibiu(9:36)
CM 2526: Sibiu(14:20) - Cisnădie(14:47)
CM 2525: Cisnădie(15:33) - Sibiu(16:00)
CM 2528(O.S.): Sibiu(16:50) - Cisnădie(17:16)
CM 2527(O.S.): Cisnădie(17:25) - Sibiu(17:51)
CM 2530: Sibiu(22:04) - Cisnădie(22:32)
CM 2529: Cisnădie(23:20) - Sibiu(23:46)

Traficul rutei în 1996/1997:

PM 2522(*): Sibiu(6:15) - Sibiu Triaj h(6:24) - Cisnădie H(6:46)
PM 2521(*): Cisnădie H(7:15) - Sibiu Triaj h(7:36) - Sibiu(7:42)
PM 2524(O.S.): Sibiu(8:35) - Cisnădie(9:01)
PM 2523(O.S.): Cisnădie(9:10) - Sibiu(9:36)
PM 2526(**): Sibiu(14:20) - Cisnădie(14:47)
PM 2525(**): Cisnădie(15:33) - Sibiu(16:00)
PM 2528(O.S.): Sibiu(16:53) - Cisnădie(17:19)
PM 2527(O.S.): Cisnădie(17:25) - Sibiu(17:51)
PM 2530(**): Sibiu(21:55) - Cisnădie(22:23)
PM 2529(**): Cisnădie(23:20) - Sibiu(23:46)

(*) - Sîmbăta, duminica și în zile de sărbători legale, circulă numai pe distanța Sibiu - Sibiu Triaj
(**) - Nu circulă sîmbăta, duminica și în zile de sărbători legale

Cursele de față erau făcute mai mult ca sigur cu automotoare Malaxa Bm-Mot(S900).
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Silviu Sintea



Numarul mesajelor : 91
Reputatie : 2221
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Mier 27 Apr 2016, 17:04

Calea ferata din Marsa e inca in teren (inclusiv pe platfoema fostei Intreprinderi Mecanice Marsa). A fost folosita si pt. trenuri de calatori?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Sectiile secundare ale M200   Astazi la 15:25

Sus In jos
 

Sectiile secundare ale M200

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Sectiile secundare ale M200
» Sectiile secundare ale M400
» Sectiile secundare ale M300
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» M900 Sectii secundare
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-