Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Linii industriale

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul
AutorMesaj
tudor_toma82



Numarul mesajelor : 35
Reputatie : 2626
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: caile ferate industriale din judetul Constanta   Lun 31 Mai 2010, 00:49

Salut,

Tot la acest topic cred ca se incadreaza si caile fertae industriale ale judetului Constanta si ma refer aici, in special, la cele din zona Navodari !

Daca va veti uita pe Google Earth sau alt program asemanator, veti vedea ramificatiile din dreptul garii Dorobantu sau Palas care merg spre Navodari prin satele/orasele Lumina si Ovidiu si au nenumarate ramificatii catre combinate diferite, totul culminand cu "depoul" de la Rompetrol Midia ! De asemenea, linia continua pana la Sitorman unde, cand eram mic, pe vremea primului nostru dictator (al doilea conducandu-ne actualmente) exista un combinat foarte important !

Din ce stiu, de la Rompetrol exista chiar transport al lucratorilor cu automotoare catre Constanta ! Si, dc nu ma insel, intr-un timp (prin anii 90, la inceput), era un automotor chiar in mersul trenurilor catre Navodari !

Ar fi fost interesant de prelungit linia de la Sitorman catre Tulcea pe aceasta varianta !

De asemenea, tot ca linii industriale ar fi de mentionat liniile care duc in portul Constanta ! Aici, doi precizari importante: ramificatia din linia Constanta - Mangalia catre portul Constanta se face undeva la Agigea (!!!), unde trenul ia o curba interesanta intorcandu-se la 180 de grade catre Constanta !
Al doilea lucru: nu stiu cati cunosc renumitul tunel construit de Saligny pe la 1870 - 80 care traverseaza subteranul Constantei in jur de 500 - 600 de metri si care scurteaza imens drumul catre port !!! Acel tunel a functionat pana prin 1992 si a fost lasat in paragina de minunatii nostri conducatori ! O adevarata bijuterie arhitecturala, la fel ca si podul de la Cernavoda etc ! Nu stiu dc s-a mai mentionat despre el pe acest forum, desi l-am citit si il citesc zilnic, insa mass-media a abordat subiectul de cateva ori, atragand si atentia asupra pericolului prabusirii blocurilor ituate deasupra acestui tunel !
Pentru cunoscatorii Constantei, tunelul incepe undeva lnga depoul Constanta de langa pod si iese in port in dreptul garii, in spatele blocurilor ! Desigur ca acum boschetii sunt la ordinea zilei, dar a r fi interesant dc ar putea cineva sa fac poze din zona ! Eu unul am copilarit la Cta, dar din pacate ajung tot mai greu pe acolo !

Anyway, sper ca am mai ajutat topicul un pic si sper sa se rezolve odata si problema infrastructurii noastre, desi mi-am cam pierdut optimismul de tot !
Cat despre tunel, poate ar trebui un topic separat !

Iata si cateva link-uri despre aceasta constructie:

http://www.financiarul.com/articol_17285/tunelul-lui-anghel-saligny-solutia-pentru-traficul-greu-in-portul-constanta.html
http://www.panoramio.com/photo/20086563
http://www.ziare.com/social/bucuresti/tunelul-lui-saligny-risca-sa-inghita-blocuri-intregi-din-constanta-684174
http://ro.altermedia.info/reportajinvestigatii/oraul-de-sub-noi_1793.html

Ultimul e foarte complex !

Multa bafta,

T
Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2693
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Linia industriala Raureni - Ocnele mari   Dum 04 Iul 2010, 20:09

Iata cateva imagini cu linia industriala spre Ocnele Mari (VL). Din pacate cand am mers la Ocne fara aparat era si cate o garnitura, azi insa, nu.

Racordarea se face intr-o grupa de linii industriale ce deserveau fabricile din zona cum ar fi (banuiesc, cine stie mai bine sa ma corecteze): actualul Vel Pitar, fabrica de ata, etc


Trecere la nivel in curbura racordarii

Vedere spre Ocnele Mari, de langa aceeasi trecere la nivel

Din fata RAR ului,(sau vechiul IMSAT dupa cum am vazut) vedere spre racordarea de la Raureni (aprox 6-700m distanta de la racordare)

...si spre Ocnele Mari

Vederi de la trecerea la nivel cu DN 64, spre Raureni


...si spre Ocnele Mari

Aproape de salina, vedere spre Raureni

...si salina





Sus In jos
kaylyn



Numarul mesajelor : 19
Varsta : 34
Reputatie : 2361
Data de inscriere : 08/07/2010

MesajSubiect: linii industriale   Joi 08 Iul 2010, 16:35

eu sunt nascut in dragasani valcea poate sa ma ajute cineva aveti informatii in ce stare sunt linile de cale ferata de la gara zlatarei ce faceau legatura cu fabricille din zona ? multumesc
Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2693
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 19:14

Salutare tuturor!
M-am hotarat duminica 18.07.2010, sa fac un minireportaj despre linia industriala Brezoi - Gara Lotru si m-am hotarat sa il postez aici, considerind ca este cel mai potrivit.
Dupa multe spicuiri, am ales pozele care urmeaza si sper ca sunt suficient de expresive pentru ce am vrut sa expun.
Pornim din aceasta curte (aproape de centrul Brezoiului), unde nu stiu ce a fost...

...ne intoarcem 180 de grade si plecam...

imediat urmeaza o trecere la nivel


...apoi linia intra printre niste curti, cea din dreapta in sensul de mers, fiind asta:


Urmeaza putin mai in jos o zona unde liniile se grupau, ba chiar am gasit si o remiza de locomotive...

...si nu numai, have a look inside!


Plecam mai departe pe langa remiza...






Ultima editare efectuata de catre dan ciprian in Joi 22 Iul 2010, 11:30, editata de 1 ori
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3253
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6367
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 19:23

Doamne, asa ceva numai in Romania se putea intampla, sa fie taiata linia si locomotiva CFR Marfa sa ramana izolata in depou
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2693
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 19:26

Inca o trecere la nivel si trecem pe partea stanga a drumului, coborind spre DN 7, de aici cu mici exceptii linia exista integral



Din stanga, mai venea un fir de pe o platforma


Fostul macaz...

Tirfoanele au fost taiate cu autogenul...

...urmeaza o curba, dupa care mai apare o ramificatie:


care se pierde in balarii si garduri ridicate recent...

"Aceasta ducea pe platforma exploatarii miniere valcea" - mi-a zis un localnic
"Dar domnu, de ce faceti poze? O scoateti si pe asta?"



Ultima editare efectuata de catre dan ciprian in Joi 22 Iul 2010, 11:29, editata de 1 ori
Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2693
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 19:28

Plecam mai departe, pe firul principal...


De aici linia intra pe o alta platforma care arata ca o fosta baza de aprovizionare cu diverse materiale si incepe sa descrie o raza larga spre stanga dupa care urmeaza podul peste raul Lotru...


...traversam raul, incepem pe raza pe dreapta, traversind un scurt debleu...

...pe urma subtraversam DN 7...

Dupa pod urmeaza o scurta linie dreapta, urmata de inca o raza mare pe stanga printre case

...dupa cre mergem putin paralel cu DN 7



Sus In jos
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2693
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 19:31

Dupa linia dreapta descriem inca o raza pe dreapta...

...si ajungem la Olt...

...il traversam si ce sa vezi?
Inca o raza pe stanga... Smile


..dupa care se intrevede gara Lotru

Si aparatul de cale care face jonctiunea... in fundal P 2463

Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7918
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12522
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Mar 20 Iul 2010, 20:45

Un reportaj deosebit, si destul de detaliat! Pot adauga si ca este destul de trist! Cea mai mare surpriza a fost locomotiva din remiza, care inca mai rezista , si inca in stare destul de buna!!!! Felicitari!!! a26

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3380
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Vin 06 Aug 2010, 18:19

In cartea "Brezoi - File de istorie" scrisa de ing. Gheorghe Efrim este un subcapitol despre transportul dintre Brezoi si gara Lotru, unde se face referire si la calea ferata Brezoi - Lotru. Initial, intre fabrica si Lotru, transportul lemnelor se realiza prin funicular. Apoi s-a hotarat constructia caii ferate Brezoi - Lotru:

"[...] Acest funicular a functionat pana in 1908 (a fost executat in 1902), cand s-a pus in functiune linia normala Brezoi - Lotru. Marea dificultate, in realizarea acestei legaturi, o constituia constructia a doua poduri mari peste Lotru si Olt.

Un pod metalic, ce s-a construit peste apa Lotrului a depasit acest obstacol. Astfel, podul de lemn, care a creat numeroase discontinuitati ale circulatiei intre Oltenia si Transilvania, a fost inlocuit. Podul nou asigura, pe o singura banda, intermitent, atat circulatia trenului, cat si circulatia vehiculelor, pana in 1953.

La construirea celui de-al doilea pod, respectiv peste Olt, au participat ca finantator, atat Societatea Lotru, cat si Societatea Oltul si Vasilatul. Astfel, se asigura circulatia pietonala,a vehiculelor, dar in special cea feroviara.

Din actele societatilor forestiere de pe Lotru rezulta ca anual plecau cca 10.000 de vagoane de marfa, ziua si noaptea. Doua locomotive, cu un parc de vagoane impresionant, asigurau acest transport. In paralel, se facea si transportul pe apa, cu plutele, dar numai de primavara pana toamna.

Inca din 1935, Directia CFR autoriza Societatea Lotru pentru a efectua transportul pe linia ferata normala, intre Fabrica Lotru, din Brezoi si Gara Lotru, cu plata a 235 lei pe an si a unui acar pentru trenul CFR din acea gara.

Intre 1950 - 1970, trenuletul, cum era numit, facea si curse de persoane, intre Brezoi si Gara Lotru, statia de persoane fiind atunci unde este actualmente posta orasului."
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
tudor_toma82



Numarul mesajelor : 35
Reputatie : 2626
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Tunelul lui Anghel Saligny catre portul Constanta   Sam 07 Aug 2010, 03:02

Hai salut,

Va mai scrisesem eu acum vreo cateva saptamani, pe acest topic, legat de tunelul lui Saligny ! Prea multa lume nu stie de ele, desi, daca ati citit reportajele catre care va dadusem link-urile, veti constata cata importanta are / a avut atat istorica, cat si ca fluidizare a traficului feroviar ! La ora actuala are importanta doar pentru faptul ca oricand se poate intampla o tragedie in lant prin surparea lui ! Si, totusi, in ca ar mai putea fi renovat si la ora actuala, dc dl. mazare nu ar avea alte prioritati (Rio de Janeiro probabil ) !

Anyway, ideea e ca am ajuns in concediu in oasul copilarie aka Constanta si mi-am luat inima in dinti sa ma bag prin boschetarii pentru mai multe poze si iata ce aiesit (datorita importantei acestui tunel, poate ar fi mers chiar un topic, dar momentan e bine si aici):

Tunelul a fost creat pentru a face legatura directa dintre Bucresti sau orice alta destinatie catre portul Constanta pe distanta cea mai scurta ! Si anume doar 500 de m de tunel, in loc de o multime de km cat se fac acum pentru ca marfarele sa ajunga in portul Constanta ! Dupa cum am mai spus, la ora actuala, marfarele trebuie sa ajunga pe la Agigea, unde exista o bucla care le intoarce in portul Constanta ! O nebunie totala !

Accesul se face din dreptul depoului Constanta, unde exista o vale intre liniile care duc direct in gara Constanta si cele care duc direct catre Mangalia (adica racordul de Mangalia) ! Valea respectiva era perfecta pentru constructia acestui tunel si nu prezenta niciun fel de obstacole ! Dar iata cum arata acum ! Mi-a fost extrem de greu sa fac poze in partea aceasta a tunelului, pentru ca am stat cocotat pe linia Constanta-Mangalia (pericol permanent sa treaca trenul), am mers prin niste boscheti imensi, air vegetatia si cocioabele de tigani sunt la ordinea zilei !

Accesul catre tunel (oarecum spus) printr-un pasaj foarte stramt (o singura masina incape) care subtraverseaza linia Constanta-Mangalia in dreptul Garii Cta !


Iata cam ce colauri sunt in zona, de nici nu-ti vine sa crezi ca pe acolo a trecut candva Saligny saracul si ca dedesubt este un monument istoric !






Acum si valea propriu-zisa ! V-am spus, pozele in zona aceasta nu sunt extrem de edificatoare, dar veti intelege cand o sa vedeti tevile si vegetatia existente ! Intrarea in tunel este "sub mine" cum pozam !







Iat si poza de pe sina pe care statem, catre gara Cta ! Eram in mijlocul traficului catre Mangalia !


Si iata si iesirea tunelului in port ! Este sub niste blocuri, chiar in dreptul Portii nr. 4 de acces in port ! Practic poti sa intri oarecum nestingherit ! Accesul in port l-au mutat mai spre interiorul podului, insa pasaela existenta acolo este intesata de camere de luat vederi ! In mod normal, datorita job-ului, pot oricand intra in port, insa chiar nu am avut timp de aceasta data, pentru niste poze si mai bune ! Sper ca in viitorul apropiat !
Culmea e ca in copilarie veneam foarte des cu bicicletel pe aici, fara sa stim ce este sub noi ! Iat pozele , fara comentarii:





















Iata cam cum arata "solul" unde sa afla sina propriu-zisa !


Si un zoom in mlastina:


Daca vreti si niste alte informatii, am gasit un site recent joie.ro ! Informatii despre Constanta si are si informatii detaliate depsre tunel !
Sper ca nu va-m agasat cu prea multe amanunte si sper, cat de curand, cand mai ajung acolo, sa fac niste poze trasnet !

Bafta !




Sus In jos
sorinucu



Numarul mesajelor : 315
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 2899
Data de inscriere : 26/01/2010

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Sam 07 Aug 2010, 11:50

Am citit intr-un articol pe internet cum ca Primaria Constanta ar dori sa faca din acest tunel feroviar, unul rutier, pentru preluarea traficului de pe importantele bulevarde si strazi ale municipiului Constanta. Mare pacat !
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/sorinucu
tudor_toma82



Numarul mesajelor : 35
Reputatie : 2626
Data de inscriere : 06/11/2009

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Dum 08 Aug 2010, 02:30

sorinucu a scris:
Am citit intr-un articol pe internet cum ca Primaria Constanta ar dori sa faca din acest tunel feroviar, unul rutier, pentru preluarea traficului de pe importantele bulevarde si strazi ale municipiului Constanta. Mare pacat !

Intr-adevar, a fost vehiculata si aceasta idee, insa, in primul rand, tunelul trebuie reabilitat substantial ! Adica, pana la a i se stabili destinatia finala (desi este pacat sa nu-l lase pentru circulatie strict feroviara), el trebuie refacut apropae in totalitate ! Pe de o parte ai vazut pozele mele ! Pe de alta parte, daca te-ai uitat in reportaje, ai vazut ca in interior se poate face speologie in adevaratul sene ! Si asta se intampla acum vreo 2-3 ANI !!!! Da-ti seama ce este acum inauntru ! Plus ca, mai nou, de pe site-ul joie.ro, am aflat ca din interiorul tunelului pornesc alte tunele laterale care duc undeva mult sub pamant, locuri in care au fost descoperite inclusiv uniforme naziste ! Deci, e clar ca acest tunel are si o importanta istorica cu totul deosebita, plus ca ar ajuta enorm infrastructura feroviara din zona, MAI ALES PORTUL !

Dar astae tara in care traim si nu imi fac sperante prea mari ! Dar, retine (cum am mai si scris) este un pericol enorm cu blocurile / soselele care sunt deasupra lui ! Oricand pot sa cada ! Dovada este faptul ca la nici 500 dem de iesirea tunelului, practic in acelasi "deal" cu vedere la port s-au produs niste cratere imense in locul unde primaria deja INARISE MALUL (!!!!!!) si unde vor / vroiau sa construiasca un mall ! Aceste cratere sun la nici 10 metri de blocuri ! Este un mare scandal zilele astea in COnstanta cu aceste cratere !

Asta e... E minunat !
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7918
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12522
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Linii industriale   Sam 04 Sept 2010, 21:14

Linii care din Constanta (M800) duc in port






_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
jionutz



Numarul mesajelor : 614
Varsta : 34
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 3080
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: Linii industriale   Dum 05 Sept 2010, 11:13

am si eu nevoie de niste informatii
de pe m 201 statia zlatarei Hm se ramifica linie spre uzina mecanica dragasani si alta spre fabricile din dragasani
stie cineva despre starea lor?
multumesc
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Linii industriale   Astazi la 21:50

Sus In jos
 

Linii industriale

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Linii industriale
» Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai
» Linii industriale in Bucuresti!
» Constructii si reconstructii de linii
» Electrificari de linii
Pagina 2 din 9Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-