Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Incarcare baterii vagoane calatori

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
goguboeru



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 1146
Data de inscriere : 21/10/2013

MesajSubiect: Incarcare baterii vagoane calatori   Sam 09 Noi 2013, 11:01

Buna ziua.

Stie cineva ,ma poate ajuta cu urmatoarele informatii :

1- cu ce se face incarcarea bateriilor de la vagoanele CFR de calatori in timpul mersului, cu alternator sau dinam ?
2- ce putere si tensiune au/scot aceste generatoare (alternatoere sau dinamuri) ?
3- de la ce turatie incep sa incarce bateriile ?

Eventual daca stie/are cineva niste date sau scheme de la instalatia de incarcare a bateriilor.

Cred ca numai aici pe acest forum pot afla aceste informatii.
Multumesc pt.timpul Dvs.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10216
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Incarcare baterii vagoane calatori   Sam 09 Noi 2013, 11:32

1.Dinam.. Alternatorul prezinta sa ai un pic de tensiune in baterie,ca sa existe un pic de curent in excitatie din releul de tensiune,ca alternatorul sa incarce.(in lipsa bateriilor,alternatorul va scurtcircuita puntea redresoare(ca->cc).Probabil de aia si folosesc dinam... ah si ca dinamul produce direct curent continuu..
Acest sistem este invechit deja .. Nu mai avem vagoane din seriile vechi(gen 21-47,20-47,etc) atat de multe ,care sa foloseasca acest sistem.
Sistemul nou este cu sursa de incarcare .. Mai multe detalii:
http://www.tehmin.ro/ro/produse/sisteme-de-incarcare-a-bateriei-de-acumulatori/statia-de-incarcare-a-bateriei-de-acumulatori-de-pe-vagoanele-de-calatori---siba-1500-230-24

Mai sunt si alte tipuri de incarcare,in special vagoanele apte international,dar nu sunt familiarizat cu toate.
2.Bateriile sunt la 24 de volti.... deci acestea trebuie sa incarce tensiuni>24 V..
3.Fiind dinamuri,tensiunea pe care o produc este strict legata de turatia dinamului.Cu alte cuvinte ele incarca mereu,atat timp cat sunt in rotatie.Exista insa un releu si aici,bateriile intra in functiune la o anumita tensiune .. Deci cel care va raspunde la intrebarea 2,iti va raspunsul si la aceasta intrebare,ca este una legata tot de tensiune si nu de rotatie.
Sus In jos
goguboeru



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 1146
Data de inscriere : 21/10/2013

MesajSubiect: Re: Incarcare baterii vagoane calatori   Sam 09 Noi 2013, 12:00

Multumesc mult pt raspuns.

Dar m-am intaratat si am inceput sa dau telefoane.
Am vorbit chiar acum cu cineva din CFR care mi-a dat urmatoarele info:

Sunt 2 tipuri de "generatoare" unul care este antrenat printr-un ax cardanic de roata si sunt puse pe niste vagoane mai vechi care au ramas destul de putine 11-47 sau 21-47
Astea 21-47 
si alt tip este asa zisul "arici"  (i se spune asa datorita faptului ca are niste aripioare de racire) ce este montat direct pe axul boghiului si care este antrenat prin 2 roti dintate cu rolul de a ridica turatia. Bineinteles ca angrenajul este in carcasa.
El asigura tensiunea de incarcare a bateriilor de la viteza de 5 Km/h si preia si tot consumul.
Si mi-a mai spus ca din cate stie sunt si niste diode redresoare pe acolo pe undeva .
Nu a stiut sigur daca sunt alternatoare sau dinamuri.
Tensiunea din cate stie este de 12 sau 24 v iar amperajul 185 sau in jur de 300 . Nu stia sigur.
Am promisiunea sa capat mai multe info si sigure Luni.

Am sa le postez aici poate intereseaza pe cineva ,asta daca nu deranjeaza si considerati ca isi au locul aici.
Sus In jos
calator



Numarul mesajelor : 42
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 1435
Data de inscriere : 11/02/2013

MesajSubiect: Re: Incarcare baterii vagoane calatori   Lun 11 Noi 2013, 21:18

Pentru incarcare baterii si alimentare servicii la bordul vagoanelor se folosesc surse statice alimentate de la locomotiva cu 1500Vca in trafic intern. Ele scot tensiuni de 28,8Vcc pentru incarcarea bateriilor, 230Vca pentru prize salon, eventual si instalatii de iluminat, 3x400Vca pentru climatizare si instalatii vagon restaurant, etc. Iata cateva modele produse de ICPE SAERP.

- Convertizor static pentru servicii auxiliare vagoane de călători - specificații tehnice
Tensiune de alimentare: 1500Vac (-30%...+25%) / 50Hz (±2%)
Tensiune reglabilă pentru încărcarea bateriilor: 28Vdc (±3%)
Tensiune de ieșire conform normelor UIC
Tensiune de ieșire dependentă de temperatura ambiantă: 0,06Vdc / °C
Putere nominală: 6kW
Curent limitat de încărcare baterie: 70Adc (±8%)
Curentul total limitat: 200Adc (±8%

- Convertizor static pentru vagoanele de clasa I dotate cu aer condiționat - specificații tehnice
Tensiune de alimentare: 1500Vac (-30%...+25%) / 50Hz (±2%)
Curentul maxim absorbit: 65A
Randamentul minim: 86%
Tensiune reglabilă pentru încărcarea bateriilor: 28Vdc (±2%)
Tensiune de ieșire conform normelor UIC
Tensiune de ieșire dependentă de temperatura ambiantă: 0,06Vdc / °C
Tensiune maximă de încărcare: 30Vdc
Curent limitat de încărcare baterie: 80Adc (±5%)
Curentul total limitat: 200Adc (±5%)
Tensiune de ieșire 230 Vac (±8%) / 50Hz (±1%)
Formă de undă sinusoidală THD < 2%
Putere la cos fi = 0.8: 16,2kW
Curentul maxim debitat: 55A
Tensiune de ieșire 3 x 400 Vac (±5%)/ 50Hz (±1%)
Formă de undă sinusoidală THD < 8%
Putere la cos fi = 0.8: 32kVA
Putere maximă (pentru 5 secunde): 70kVA
Tensiune auxiliară 1500 Vac (-30%..+20%) / 50Hz (±1%)
Putere la cos fi = 0.8: 38kVA
Protecție la scurtcircuit prin siguranță fuzibilă încorporată

- Convertizor static pentru vagoanele de călători internaționale (montat sub vagon) - specificații tehnice
Tensiune de intrare 1: 1500Vac (-30%...+20%) / 50Hz
Tensiune de intrare 2: 1000Vac (-30%...+20%) / 16 2/3Hz
Tensiune de intrare 3: 1500Vdc (-30%...+20%)
Tensiune de intrare 4: 3000Vdc (-30%...+30%)
Tensiune reglabilă pentru încărcarea bateriilor: 28Vdc (±2%)
Tensiune de ieșire conform normelor UIC
Tensiune de ieșire dependentă de temperatura ambiantă: 0,06Vdc / °C
Curent limitat de încărcare baterie (var.1): 70 Adc (±8%)
Curent limitat de încărcare baterie (var.2): 100 Adc (±8%)
Curentul total limitat (var.1): 200Adc (±8%)
Curentul total limitat (var.2): 250Adc (±8%)
Tensiune de ieșire 230 Vac (±8%) / 50Hz (±1%)
Formă de undă sinusoidală THD < 8%
Putere la cos fi = 0.8: 12kVA
Tensiune de ieșire 3 x 400 Vac (±8%)/ 50Hz (±1%)
Formă de undă sinusoidală THD < 8%
Putere la cos fi = 0.8: 42kVA
Tensiune de ieșire 485 Vac (±8%) / 50Hz (±1%)
Putere la cos fi = 0.8: 3kVA
Sus In jos
goguboeru



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 1146
Data de inscriere : 21/10/2013

MesajSubiect: Re: Incarcare baterii vagoane calatori   Mar 12 Noi 2013, 20:46

.Multumesc pt raspuns.
Dar ma interesau cele model mai vechi care incarcau doar atunci cand vagonul se deplasa. Cele de mai sus sunt surse de alimentare/incarcare baterii care sunt alimentate din reteaua de contact sau in depou din reteaua de 230V

Eu am obtinut urmatoarele info :

Generatrorul tip "arici "ce se monteaza pe axul osiei este de 2 tipuri

1 - 5506.205-000:00/1 si are urmatoarele caracteristici:

Puterea-3.0kW
Tensiunea 30 v
Curentul 100a
Turatia de anclansare 940min -1
Turatia de mers in gol 1120 min -1
Turatia nominala 1650min -1
Turatia maxima admisa 8500 min-1
Frecventa 165-850 Hz
Tensiunea continua de excitatie 30 v
Curentul continuu de excitatie 5A
cos 1,0
Clasa de izolatie B/E
Aerul de racire 10m/s
Masa 42 Kg
Gradul de protectie IP 66
Clasa de executie climatica FT I

2 - 5506.206-000:00/1 si are urmatoarele caracteristici:

Puterea-4.5kW
Tensiunea 30 v
Curentul 150a
Turatia de anclansare 1800 min -1
Turatia de mers in gol 2100 min -1
Turatia nominala 2800 min -1
Turatia maxima admisa 8500 min-1
Frecventa 280-850 Hz
Tensiunea continua de excitatie 30 v
Curentul continuu de excitatie 5A
cos 1,0
Clasa de izolatie B/E
Aerul de racire 10m/s
Masa 42 Kg
Gradul de protectie IP 66
Clasa de executie climatica FT I

Am pentru ele manualul de intretinere si reparatii.

Pt modelul care este antrenat de un ax cardanic , nu am obtinut deocamdata decat codul lui
si cum se numeste :
Generator sincron de curent alternativ trifazat de tip GI-03/17.05

Mai am manualul de reparatie cu schemele lui si schema de conectare a bobinelor. Din pacate NU are datele tehnice



Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Incarcare baterii vagoane calatori   Astazi la 16:31

Sus In jos
 

Incarcare baterii vagoane calatori

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Istoricul vagoanelor de calatori din Romania
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)
» caut baterii de cfr pot sa fie de iluminat vagoane,locomotiva etc
» Vagoane seria 11-31 si 21-31
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: VAGOANE-