Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 202-207 o alta iluzie pierduta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4368
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 08:50

Salut calduros toti membrii acestui frumos colectiv de  pasionati ai "segmentului feroviar"! Ma numesc George si la debutul meu pe acest impecabil forum nu am vrut sa vin cu "mana goala" astfel ca o sa va retin atentia cu un subiect care a trecut neobservat (nici nu se putea practic altfel, o sa vedeti de ce!) chiar si celor care sunt din zona Hunedoarei.
    Citeam in vreo cateva surse mai vechi cu cativa ani in urma o serie de detalii legate de activitatea fostului Combinat Siderurgic de la Hunedoara despre care s-a vorbit destul si la topicul liniei 207! La un moment dat mi-a sarit in ochi o informatie care mi-a oferit ceva batai de cap... Se preciza acolo ca la sfarsitul anilor 70 si inceputul anilor 80, in plina activitate siderurgica, se cautau solutii cat mai eficiente pentru fluidizarea transportului de marfa in si dinspre combinat, stiindu-se ca linia 207 era la timpul respectiv printre cele mai aglomerate tronsoane din tara (13 curse calatori dus-intors, nenumarate  transporturi de marfa). Astfel stand lucrurile s-a venit cu ideea infiintarii unei linii adiacente care sa evite clasica portiune aglomerata si sa se "iasa" intr-un mod mai facil din "fundatura" Hunedoarei. Cel mai la indemana se prezenta a fi o derivatie care sa iasa de pe 207 in zona "Arcelor Mittal" de astazi (inainte de halta Hunedoara, sens spre Simeria) sa tranziteze zona Buituri apoi dealul Batiz (printr-un tunel) pentru ca apoi trecand pe langa catunul Sancrai, cobora usor spre a face jonctiunea cu 202 undeva inainte de intrarea in halta Calanu Mic.
   Folosindu-ma de mijloace oarecum rudimentare (harta clasica de hartie, adaugiri "personale" etc), dar, mai ales cunoscand topografia locului, am imaginat cum ar fi putut arata acest tronson daca s-ar fi pus in practica. Mentionez ca nu am reusit sa dau de nici o schita macar teoretica a liniei, probabil in arhivele fostului combinat exista asa ceva, insa pe viitor pot apela la unii cunoscuti care au lucrat la proiectari in acele timpuri si, bineinteles, daca o sa obtin informatii in plus o sa vin aici cu ele. Pana atunci postez doar ce am la momentul de fata, o harta cu insemnele si inserarea acelei posibile linii. La o privire atenta se poate observa ce mult ar fi contat aceasta linie in peisajul feroviar si industrial al locului... Sa exemplificam aici numai alimentarea combinatului cu carbune dinspre Valea Jiului, cat ar fi scurtat drumul si poate nu atat scurtarea traseului obisnuit cat evitarea a vreo doua triaje si lungile asteptari "la  semnal". De mentionat ca acest posbil traseu nu scurtcircuita nici un drum important din zona.
   Nu am idee de ce s-a renuntat la acest proiect desi el se vehicula macar cu vreo zece ani inainte de Revolutie. Am dorit astfel sa va pun in atentie un alt proiect "epuizat" inainte de a fi finalizat macar pe hartie. Nu este o poveste inventata!..., o sa vin sper cat de curand si cu ceva surse bibliografice la care acum nu am acces.
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4368
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 08:58

Sorry, nu ma prea am cu postatul imaginilor si nu reusesc sa asez harta! Oare, vreunul dintre voi ma poate ajuta cu parcursul de cadrare a imaginilor? Multumesc mult!
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4368
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 09:02



Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4368
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 09:05

Ok, cu ajutor din exterior am reusit inserarea imaginii! Scuze ptr. interventiile stangace dar cred ca traseul poate fi observat usor! Zi buna sa aveti!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 10:24

Interesant, nu am auzit niciodata despre intentia de construire a acestei linii. Daca facem legatura si cu proiectul de unificare a acestor 4 orase(Deva Simeria, Hunedoara, Calan) ne dam seama ce ar fi insemnat aceasta linie.

Daca totusi pe undeva s-a gindit aceasta linie, trebuie sa admitem ca s-a optat pentru o alta solutie, mai rapida si mai ieftina.

S-au construit racordarile de la Simeria in bucla peste M 200 si apoi in continuare pina la Pestis o linie dedicata de marfa si statia Pestis pentru CSH. Apoi s-a electrificat linia 207 si traficul de marfa de pe 202 circula spre Hunedoara fara a se interfera cu traficul de calatori din Simeria si fara a se incrucisa cu M 200.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 11:43

Salut ... Daca as construio astazi,eu unul as face 2 tunele si as racarda-o in linia 1,in zona fostei linii industriale ce se desprindea din linia 1 din statia Calan ..
Sus In jos
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1575
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 3413
Data de inscriere : 30/12/2011

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 11:53

Interesant acest proiect ca acesta mai sunt zeci in tara aceasta amintesc dintre ele linia Bicazul Ardelean Gheorghieni, Buzau Nehoiasu Intorsura Harman Brasov Campulung Muscel Brasov , din pacate acum irealizabile.
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/servtrans888
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 12:03

Hmm .. asta era mai realizabil Very Happy ... doar ca atunci nu se stia unde va ajunge astazi CFR Smile) dpdv al calatorilor .. atunci aveam tren direct spre toata tara Smile.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Joi 31 Oct 2013, 13:26

Bicazul Ardelean, Cimpulung Muscel, Intorsura Buzaului nu erau prioritare, si ar fi dat mari probleme in executie, eforturile erau indreptate spre Albeni-Seciuri-Alunu si Vilcele -Rimnicu Vilcea, Hirlau-Botosani, Dingeni -Saveni-Miorcani.

S-a terminat Deva -Brad si daca nu ma insel se studia Vascau -Virfurile.

Probabil ca pe masura finalizarii unora, se studiau si celelalte variante. Din cartea ,,Constructii pentru transporturi in Romania" putem afla ca era studiata o linie din Timna spre Vinju Mare -Portile de Fier II.(sirbii au adus linia la Portile de Fier II) erau in studiu, o linie Iablanita -Moldova Noua, Odorheiul Secuiesc-Vlahita-Miercurea Ciuc (cu probleme deosebite in constructie.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10895
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Vin 01 Noi 2013, 07:34

Liniile care erau în plan înainte de 1989:

http://www.forumtrenuri.com/t313-liniile-noi
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Vin 01 Noi 2013, 12:31

As zice ca astea au fost aprobate pentru planurile alea cincinale .. Se stie cum se facea treaba in comunism .. De aia si despre ce zice Dantm nu o sa gasesti prin alte carti...Organizarea asta era pentru ei un punct forte,ca odata ce se desena un plan de interes national,se tineau de el! Nu se apucau de 3 autostrazi si nu terminau una.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9196
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11832
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Vin 01 Noi 2013, 12:47

dan tm a scris:
Interesant, nu am auzit niciodata despre intentia de construire a acestei linii. Daca facem legatura si cu proiectul de unificare a acestor 4 orase(Deva Simeria, Hunedoara, Calan) ne dam seama ce ar fi insemnat aceasta linie.

Daca totusi pe undeva s-a gindit aceasta linie, trebuie sa admitem ca s-a optat pentru o alta solutie, mai rapida si mai ieftina.

S-au construit racordarile de la Simeria in bucla peste M 200 si apoi in continuare pina la Pestis o linie dedicata de marfa si statia Pestis pentru CSH. Apoi s-a electrificat linia 207 si traficul de marfa de pe 202 circula spre Hunedoara fara a se interfera cu traficul de calatori din Simeria si fara a se incrucisa cu M 200.
Pe linia de Marfa circulau si trenurile de calatori imi aduc aminte ca Hunedoara-Bucuresti circula pe firul 1 adica cel cu 80km/h de la Barcea iar personalul Simeria-Hunedoara pe linia de marfa care avea viteza de 60km/h se inatalneau undeva in zona unde se desparteau firele de circulatie
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Vin 01 Noi 2013, 13:57

Eu tind sa cred ca linia se ramifica(dupa cum a mentionat dan tm parca) dupa actualele hale ale laminoarelor de sarma si nu in Barcea Mica .. Stiu sigur ca firul 2 din Barcea Mica,care pleaca ca unic fir spre Hunedoara a fost construit in 82! si electrificat tot in 82 parca!Si probabil terasamentul nou include si actuala halta Peshtis , pana undeva in zona haltei Laminoare(astazi Hunedoara halta)
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2565
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4368
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Sam 02 Noi 2013, 19:57

Ca si completare vin cu textul original care argumenteaza in genere relatarea mea! Am preluat citatul dintr-o lucrare de licenta din anul 1989 a unui eminent profesor de geografie din Hunedoara ( Raluca Biscarean-"Influenta reliefului asupra dezvoltarii, sistematizarii si esteticii urbane a municipiului Hunedoara"). La subcapitolul "circulatia feroviara" se gasesc urmatoarele:
[i]"Hunedoara este deservita de o linie ferata secundara ce deriva din nodul feroviar Simeria. Combinatul beneficiaza de o bogata retea feroviara interna [...] Avand in vedere importanta Hunedoarei in industria siderurgica, volumul mare de transport pe c.f., totodata avand in vedere ca linia c.f. Simeria-Hunedoara nu are continuitate si legatura la alte retele c.f., dupa anumite studii facute de Institutul de Proiectari Hunedoara, se propune a se realiza o legatura feroviara directa intre Hunedoara si Calan pe valea Buituri si valea Sancraiului cu racord in linia Filiasi-Tg.Jiu-Simeria in Statia Calan Bai. Lungimea traseului va fi de 8 km si se poate realiza prin executarea unui tunel pe sub dealul Buituri (Batiz), tunel ce va avea lungimea de cca. 1500-2000 m. Prin realizarea acestui traseu se scurteaza distanta de transport pentru marfuri ce vin dinspre Valea Jiului cu cca. 17 km, se descongestioneaza triajul c.f. Simeria si statia de calatori Simeria, diminuandu-se vizibil dificultatile din prezent cu blocarile din triajul si statia Simeria.
    De asemenea Hunedoara si Combinatul Siderurgic se vor lega direct la reteaua majora c.f., diminuandu-se actuala infundatura. Valoarea acestor lucrari este de cca. 80-100 milioane lei.
    Se propune si o legatura directa intre Hunedoara si Deva realizata din zona de depozite a municipiului Deva si racordata la linia Simeria-Hunedoara in statia Barcea Mare. De la halta Santuhalm-Barcea(n.m. h Barcea Mare) traseul se va desfasura pe malul drept al raului Cerna. Lungimea traseului nou propus va fi de 4 km. Traversarea peste DN 7  in zona intersectiei de la Santuhalm se va face printr-un pasaj denivelat, c.f. trecand peste DN 7.
    In dreptul microraionului 5 (din Hunedoara) se prevede o halta de marfuri si calatori ce va deservi sectorul Blooming si zona din aceasta parte a orasului.
    Printr-un studiu amanuntit, daca se va considera oportun, se va muta actuala gara CF ramanand disponibil o suprafata mare pentru constructii industriale si civile.[...]
    Se va imbunatati astfel foarte mult transportul de navetisti intre Deva-Hunedoara-Calan care, in prezent se face in majoritate cu mujloace auto. Valoarea legaturii Deva-Barcea Mare reprezinta cca. 30 000 000 lei."


    Sper ca nu va fi plictisit cu aceste relatari insa am dorit sa inserez si o formula oficiala legat de perspectivele transportului feroviar hunedorean de la acea vreme. Eu mai sper sa reusesc si sa iau legatura cu un prieten care a lucrat la Institutul de Priectari Hunedoara (acum pensionar) si poate am noroc de estimari si mai ...directe, ca si sursa!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Sam 02 Noi 2013, 20:13

:shock: :shock: :shock: :shock:  uau. Cum de nu prea s-a stiut de acest studiu?

Ce este/a fost acest Booming?A avut si tren.

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 202-207 o alta iluzie pierduta   Astazi la 18:15

Sus In jos
 

202-207 o alta iluzie pierduta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 202-207 o alta iluzie pierduta
» Puțin prin străinătate (cu trenul și pe jos)...
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-