Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
ceferistprivat

avatar

Numarul mesajelor : 5
Reputatie : 1892
Data de inscriere : 22/06/2012

MesajSubiect: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 14:22

Salutare,
Poate cineva sa imi raspunda la cateva intrebari?
1.Am observat ca mecanicii tureaza motoarele locomotivelor diesel atunci cand stationeaza. Dece fac asta?
2.Dece e necesar coborarea pantografului atunci cand se leaga/dezleaga vagon de locomotiva?
Cam atat (momentan) .
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1014
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2906
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 14:45

1. E mers la relanti. Unul dintre motive ar fi ca generatorul sa produca curent in continuare.
2. Intre locomotiva si primul vagon (la cele de calatori) se leaga cupla, semicuplarile de aer si conducta de 1500V prin care se asigura tensiunea electrica necesara incalzirii trenului. Daca s-ar lega fara pantograf coborat/disjunctor deconectat s-ar produce un arc electric periculos pentru instalatiile electrice, dar si pentru agentul care efectueaza legarea. In plus, si ca sa pornesti/opresti IT (din buton adica) trebuie ca pantograful sa fie coborat. Desi am vazut ca la locomotivele cu ICOL nu se intampla nimic daca apesi butonul si cu panto ridicat.
Sus In jos
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1584
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 3681
Data de inscriere : 30/12/2011

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 14:50

ceferistprivat a scris:
Salutare,
Poate cineva sa imi raspunda la cateva intrebari?
1.Am observat ca mecanicii tureaza motoarele locomotivelor diesel atunci cand stationeaza. Dece fac asta?
2.Dece e necesar coborarea pantografului atunci cand se leaga/dezleaga vagon de locomotiva?
Cam atat (momentan) .
Poi in cazul GM la pornire se tureaza unpic pana decupleaza Electromotorul si apoi se lasa loco in relanti pana isi ia ulei motorul sa intre printre segmenti , etc si apoi la cuplarea generatorului electric pe axul motor se ridica turarea motorului pentru a crea o anumita tensiune si intensitate necesara vagoanelor .
Si in cazul locomotivelor diesel se decupleaza generatorul de curent pentru a nu-l electrocuta pe manevrant in timpul cuplarii cuplelor de curent , apoi se cupleaza iar generatorul de curent pe axul motor printrun fel de cupla automata actionata din cabina. In cazul electricelor se lasa pantograful deoarece nu este sigura tensiunea chiar si dupa decuplarea disjunctorului si astfel eliminand orice posibilitate a unui accident .
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/servtrans888
ceferistprivat

avatar

Numarul mesajelor : 5
Reputatie : 1892
Data de inscriere : 22/06/2012

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 15:48

Va multumesc pt raspunsuri.
N-am vazut niciodata ca ii da vreo cheie. In ce cazuri/conditii ii da?

Altceva:
Am mers cu un IR in care se facea fum de il taiai cu cutitul (cand frana mecanicul).
Am inteles de la controlor ca de la sabotii de frana.
Sunt de proasta calitate?
Am mai mers si cu alte trenuri,pe alte rute,n-am mai intalnit fenomenul .
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1014
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2906
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 16:27

Ii da cheia aia pentru cupla electrica. Ii da cheia inainte sa lege loco la tren si o ia inapoi dupa. Mai da si niste foi la semnat Razz 
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 3117
Reputatie : 6745
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Mier 30 Oct 2013, 17:58

Din cate stiu, instalatia de incalzire INDA functioneaza doar de la o anumita treapta la LDE, de aia auzi ca e mai turata, mai ales in perioada asta, cand trebuie incalzite vagoanele.

Katalin, motorul ala in 2 timpi primeste ulei continuu, ca unul in 4, in functie de turatia lui. Daca merge mai incet nu inseamna ca nu mai primeste ulei.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10127
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13024
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Vin 01 Noi 2013, 13:16

La locomotivele GM am vazut dupa ce se cupleaza probabil porneste compresul pentru a alimenta CG si creste si putin turatia motorului
Sus In jos
ANDU2100HP

avatar

Numarul mesajelor : 5182
Reputatie : 7965
Data de inscriere : 16/06/2010

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Vin 01 Noi 2013, 16:51

cortexedge a scris:
Din cate stiu, instalatia de incalzire INDA functioneaza doar de la o anumita treapta la LDE, de aia auzi ca e mai turata, mai ales in perioada asta, cand trebuie incalzite vagoanele.

Katalin, motorul ala in 2 timpi primeste ulei continuu, ca unul in 4, in functie de turatia lui. Daca merge mai incet nu inseamna ca nu mai primeste ulei.
Exact asta este la dizele cu INDA , daca motorul diesel nu are 500 RPM nu declansaza incazirea tren sau daca viteza trenului este de sub 30 km/h (la o viteza de sub 30km/h un LDE nu are 500 de Rpm si iar nu functioneaza INDA) . Ceva de genul asta e si la GM-uri am vazut in nord ca stau cu ele turate la trenuri care au climatizarea pornita ,
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/ANDU2100HP
Katalin4653
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 1584
Localizare : Braila M 700
Reputatie : 3681
Data de inscriere : 30/12/2011

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Vin 01 Noi 2013, 22:32

adrian78 a scris:
La locomotivele GM am vazut dupa ce se cupleaza probabil porneste compresul pentru a alimenta CG si creste si putin turatia motorului
Am sa bag o filmare ce va contrazice chestia asta , relantiul acela mic la GM doar isi ingroasa sunetul cand cupleaza compresorul nu se tureaza, se tureaza mai mult decat doar cand cupleaza pe axul motor cupla automata pentru generatorul de curent , locomotiva pleaca de pe loc la tensiunea de relanti cu V max de 20km/h parca .
Sus In jos
http://www.youtube.com/user/servtrans888
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 754
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3657
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Sam 02 Noi 2013, 14:02

La locomotive DA cu INDA,cand se porneste INDA ,instalatia comanda automat turarea motorului diesel pentru a produce curent/tensiune la o valoare reglata minima pentru a putea debita tensiunea de ~ 1500v la iesire,asta la mers in gol,in sarcina intalatia functioneza normal de pa treapta 5( la cele care au fost montate/reglate si executate la Eelctroputerea),restul dupa cum vrea masina ( trepte superioare pozitiei 8 ).
La EGM 621 motorul diesel este turat automat la comanda dat de calculatorul locomotivei in situatiile cand masina a lansat motorul diesel, debiteaza aer compresorul( care este antrenat direct prin ax la iesirea din grupul de generatoare !),sau este cuplata instalatia INDA,calculatorul regland automat atat turatia minima cat si curentul de excitate pe generatorul de incalzire.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 754
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3657
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   Sam 02 Noi 2013, 14:18

Katalin4653 a scris:

Poi in cazul GM la pornire se tureaza unpic pana decupleaza Electromotorul si apoi se lasa loco in relanti pana isi ia ulei motorul sa intre printre segmenti , etc si apoi la cuplarea generatorului electric pe axul motor se ridica turarea motorului pentru a crea o anumita tensiune si intensitate necesara vagoanelor  .
Si in cazul locomotivelor diesel se decupleaza generatorul de curent pentru a nu-l electrocuta pe manevrant in timpul cuplarii cuplelor de curent , apoi se cupleaza iar generatorul de curent pe axul motor printrun fel de cupla automata actionata din cabina. In cazul electricelor se lasa pantograful deoarece nu este sigura tensiunea chiar si dupa decuplarea disjunctorului si astfel eliminand orice posibilitate a unui accident .
EGM foloseste doua electromotoare la lansarea MD, generatorul electric pentru inzcalzire tren este cuplat direct prin ax si aflat in aceeasi carcasa cu generatorul principal... .
La electrice cuplare prizei IT se face cu panto coborat deoarece pot exista tensiuni periculoase ( efect de tensiune remanent chiar daca nu este conectata din buton) lucru care poate duce la aparitia arcului electric si electrocutarea persoanei in cauza.
Toate cuplarile prizei IT se fac doar de persoana autorizata si numai dupa ce are in posesie cheia IT,( plus maneta inversor la electrica).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?   

Sus In jos
 

Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Motor turat in stationare (Locomotiva Diesel). Dece?
» Istoricul locomotivelor folosite in Romania
» Locomotive clasa 95
» Infrastructura
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-