Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 209 : Mintia - Brad

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: 209 : Mintia - Brad   Sam 16 Mai 2009, 18:32






Sursa: "Constructii pentru Transporturi in Romania"


Ultima editare efectuata de catre Vlad in Sam 10 Mar 2012, 13:06, editata de 1 ori
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4983
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Deva - Brad   Sam 16 Mai 2009, 19:52

Inca un motiv in plus pt tristetea noastra, cand vedem ca un tronson atat de scurt si pitoresc zace acum in paragina...cat s-a muncit la el....Foarte frumoase pozele si articolul, multumim vlad
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Lun 18 Mai 2009, 07:48

Observati va rog poza cu constructia cantonului Valea Izvoarelor, apoi poza facuta de mine acestui canton.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12541
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Sam 23 Mai 2009, 19:35

Din cate observ. am ajuns sa traim mai mult din amintiri! Parca ne dorim sa fi trait si noi pe vremea parintilor nostri, cand CFR-ul era in plina dezvoltare, pacat, mare pacat de faptul ca acest regim isi bate joc de munca parintilor si a bunicilor nostri!!! Cum le-am primit de la ei, si cum le dam mai departe copiilor nostri??? Cat s-au chinuit ei sa construiasca aceste gari, sa faca tuneluri, magistrale, viaducte, iar noi nu suntem in stare nici sa le intretinem, ce sa mai zic de infintarea de noi magistrale! Sa spuna LDE 2100 de cat timp se screm cei care trebuie sa remedieze un mic pod la Poiana Slanic, si ca o ironie a sortii, nici macar nu s-au apucat de el!!!
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3267
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6388
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Sam 23 Mai 2009, 22:03

Sau ca de ani de zile tin inchisa linia Oradea Est - Baile Felix - Holod pentru cateva portiuni de piatra spalata.

Dar de ce sa faca linia , mai bine sa se imbogateasca dubarii.
Un bilet Beius-Oradea pe soseaua Oeadea-Deva e dublu fata de cel pe calea ferata , nu direct prin felix ci ocolit prin Salonta.....
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7930
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12541
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Dum 24 Mai 2009, 20:04

Linia Oradea Baile Felix Holod, fiind o magistrala de legatura, cred ca ar fi avut succes, mai ales ca Statiunea Baile Felix este foarte cautata si ca statiune de odihna si ca statiune de tratament. Daca nu se va relua circulatia, linia va fi poate dezmembrata, asa cum a fost scoasa si linia care duce la Dobresti.
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3387
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Vin 29 Mai 2009, 23:33

Din articolul "Romania’s Railway Development 1950-1989: Changing Priorities for Socialist Construction", am tradus fragmentul legat de linia Deva - Brad:

"Linia Deva - Brad a fost inceputa in 1939 ca parte a legaturii strategice dintre Oradea si Craiova si si-a pastrat importanta dupa pierderea Transilvaniei catre Ungaria in 1940. Constructia a avansat peste Mures la Mintia unde un pod de 301 m era necesar, dar viaductul necesar la Stoenesti nu a fost construit iar linia a fost deschisa pentru transportul calcarului de la Craciunesti in 1963. La capatul Brad, viaductul Luncoiu (217 m) a fost construit pentru ca linia sa poata avea acces la mina din Dealu Fetii, in vreme ce viaductele Hagau si Valea Arinilor au fost lasate neterminate. Aceste lucrari impresionante au fost terminate in 1987. Dar, pe langa terminarea "afacerii neterminate", este greu de vazut ce a capatat acest proiect din vreme ce traficul era intotdeauna redus iar din 1989 chiar si serviciul de pasageri modest a disparut. Este posibil ca legatura cu Oradea (via Varfuri - Vascau) sa fi fost programata pentru executie".
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Vin 22 Ian 2010, 16:49

Linia 209 în MT 89/90:

Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
srazvi



Numarul mesajelor : 665
Varsta : 36
Localizare : Arad
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Vin 22 Ian 2010, 21:34

Care se aduna sa mergem pana la Mintia cu trenul si de acolo sa trecem podul CF sa vedem ce a mai ramas din linie. Plecarea din Arad sa fie cu P2374 la 7:50 si sosirea in Mintia la 10:42. In caz ca nu se poate trece pe pod sau e prea frig ne putem intoarce cu P2711 aproximativ la 10:50(nu e sigur deoarece intre Livezeni si Baru Mare nu mai e semnalizare de vreo 10 ani)
Sus In jos
ferriviarius



Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 2499
Data de inscriere : 10/03/2010

MesajSubiect: Condiții actuale ale podurilor metalice   Lun 15 Mar 2010, 04:39

Stimați Colegi!

Anul trecut am făcut excursia de două zile între Vâlcele și Râmnicu Vălcea, și am gândul de mult să mă duc la pas și pe linia Deva–Brad.
Vă rog, să-mă ajutați cu informații recente. Am făcut rost de niște date mai noi despre următoarele poduri, dar e important: care există dintre poduri metalice și astăzi?

între stații km+m valea deschideri lungime constr. rec. suprastructură
Mintia–Păuliș Lunca 6+872 Mureș 5Ś58,35 291,75 1944 – grinzi cu zăbrele calea jos nituit (încă există)
Păuliș Lunca–Stoeneasa 9+377 Caian 1Ś18,80+2Ś2,80 24,40 1943 1963 bolți beton
Păuliș Lunca–Stoeneasa 14+078 Stoneasa 2Ś36,00+2Ś30,40 132,80 1944 1963 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată
Păuliș Lunca–Stoeneasa 14+635 Peștera 5Ś26,00 130,00 1943 1963 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă
Stoeneasa–Ormindea 16+704 2*22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Stoeneasa–Ormindea 19+157 4Ś22,00 88,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Stoeneasa–Ormindea 21+262 2Ś22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Stoeneasa–Ormindea 21+781 2Ś22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Stoeneasa–Ormindea 22+362 3Ś22,00 66,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Stoeneasa–Ormindea 23+547 1Ś50,00 50,00 1986 – grindă cu zăbrele calea sus sudat (la stația Ormindea, nu mai există)
Stoeneasa–Ormindea 24+384 Hagău 8Ś22,00 176,00 1986 – grinzi de beton pretensionați prefabricați
Dealu Fetii–Brad 28+465 Cernelii 7Ś23,50 164,50 1944 1962 bolți beton http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100321.jpg
Dealu Fetii–Brad 30+877 Luncoiu 8Ś23,50 188,00 1943 1992 bolți beton
Păuliș Lunca Gr. T 2+006 1Ś14,20 14,20 1972 – grindă de beton armat

Datele nu sunt perfect conform cartei Construcții pentru Transporturi în România.
Și de exemplu podul de la stația Dealul Fetii cu patru deschideri (Viaductul Arinilor 27+980 4Ś23,00 inima plină calea sus) nu apare în tabel
http://wikimapia.org/12103272/ro/Podul-metalic-din-statia-CFR-Dealu-Fetii (asta apare pe poza publicată pe 3. aug. 2007, nu apare pe poză făcută pe data de 24 iun. 2008)

Vă rog, să răspundeți, dacă știți ceva despre ele: starea actuală, evenimente, luați cuvânt!

Lista e fără pasaje, de exemplu nu conține nici cel peste soseaua 76 lângă Mureșul (inima plină calea sus) http://i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0076.jpg

Alte date la raportajul Deva–Vălișoara.



După aprilie nu se mai poate trece de cauza vegetației, și de cauza frunzelor e și greu de pozat.
De acea doresc să primesc informații actuale despre podurile metalice: dacă nu e târziu ci mai sunt tabliere metalice, trebiue făcut excursia imediat.
(Ce îmi părea foarte curios pentru mine: în Vâlcea erau foarte multe șine stocate și poduri nemontate pe pâmânt. Lângă Brad de ce au dispărut, dacă acolo nu?)

Dacă știți ceva despre viaductele metalice Stoeneasa și Peștera, vă rog, să-mi comunicați recent! Dacă mai se găsesc suprastructurile, le caut și apoi pot să vă dau pozele.

Mersi.


Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Lun 15 Mar 2010, 04:43, editata de 2 ori (Motiv : eroare)
Sus In jos
ferriviarius



Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 2499
Data de inscriere : 10/03/2010

MesajSubiect: Stoeneasa și Peștera 100%?   Mar 30 Mar 2010, 16:56

Salut dan tm!

Te rog, să-mi confirmi, dacă și despre viaductele Stoeneasa și Peștera ai informații precise, și chiar, că sunt demontate. De unde ai auzit, din ce sursă, și cât de sigur e? Nu prea înțeleg, în Vâlcea am văzut poduri întregi încă nemontate, zeci de tabliere, și sute de șine.

Dacă informația ne e sigură, merită, să călătoresc la fața locului, după paști.

Mersi.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Mier 31 Mar 2010, 08:01

Nu pot sa iti confirm eu cu certitudine ca viaductele mai sint sau nu in opera, dar vezi ca cel putin doua din pozele din articolul tau sint facute de mine.
daca urmaresti atent tot ce s-a scris ai sa vezi ca eu am pozat viaductele metalice iar mai apoi in acelasi loc alti pasionati au pozat pilonii sau culeele fara viaducte.

Din ceea ce s-a scris pe forumuri au ramas doar viaductele de beton, tot fierul vechi fiind demontat.Sigur ca a ramas viaductul peste DN 76 din apropierea Muresului, pentru ca linia e folosita pentru ciment pina la Paulis Lunca Gr. T.
Sus In jos
srazvi



Numarul mesajelor : 665
Varsta : 36
Localizare : Arad
Reputatie : 3443
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Joi 01 Apr 2010, 02:01

ferriviarius a scris:
și am gândul de mult să mă duc la pas și pe linia Deva–Brad.
Cred ca e ultima suta de ajuns acolo inainte sa fie vegetatie de nepatruns. Pacat ca ploua, altfel ziceam sa ne intalnim luni dimineata la Mintia Suspect
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Joi 01 Apr 2010, 07:39

Pai poate nu ploua luni.Ne bagam?
Sus In jos
ferriviarius



Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 2499
Data de inscriere : 10/03/2010

MesajSubiect: Hartă topografică   Joi 01 Apr 2010, 23:55

Din păcate mi-e foarte greu să ajung la fața locului (și luni nici nu pot).
Am văzut, că podurile metalice mai mici au dispărut, din păcate (așa se pierde patrimoniu). Dar despre cele două mari nu am găsit nici o poză, nici o veste recentă (am căutat mult). Dan tm, te rog, să-mă înțelegi: vreau să fiu sigur.

De aceea vă rog pe voi, dacă treceți pe acolo, să-ne răspundeți luni seara, dacă mai sunt sau nu tablierele metalice pe pile:
14+078 Stoneasa 2Ś36,00+2Ś30,40 grinzi cu zăbrele calea sus nituite (poză poză poză vara 2008, myster2008; pe hartă) cale aliniată
14+635 Peștera 5Ś26,00 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituite (poză; pe hartă) cale în curbă


Cred, că hărțile vă ajută în excursie: hartă topografică și atlas rutier.

Mersi frumos pentru ajutor.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 209 : Mintia - Brad   Astazi la 19:23

Sus In jos
 

209 : Mintia - Brad

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 209 : Mintia - Brad
» Brad-Criscior cu mocanita
» 317 : Arad - Ineu - Brad
» Cu mocănița de la Brad la Crișcior
» 318 : Ineu - Cermei hcv.
Pagina 1 din 8Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-