Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Liniile noi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
ana imfinity

avatar

Numarul mesajelor : 63
Varsta : 33
Localizare : Piatra Olt
Reputatie : 2129
Data de inscriere : 15/10/2011

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Dum 01 Iun 2014, 06:54

adrian78 a scris:
Da mai era o varianta in locul Pitesti Valcele cum scrie mai sus ocolind Pitestiu se facea o noua gara Pitesti Sud linia continua undeva mai sus paralel cu DN Pitesti Dragasani si se ramifica cu M201 la Ionesti

Interesant. Deci, s-au studiat 5 variante de a lega Oltul cu Argesul:
Pitesti - Ionesti (Babeni) - paralel cu DN 67b
Pitesti - Rimnicu Vilcea (direct) - paralel cu DN 7
Vilcele - Bujoreni Vilcea - varianta actuala
Curtea De Arges - Rimnicu Vilcea - 1970
Curtea De Arges - Calimanesti - 1922
... iar in prezent nu este nici macar una terminata.
Am vazut o data o harta geologica a zonei. Actuala linie Vilcele - Bujoreni Vilcea este trasata prin cel mai argilos si mai instabil sol. De asemenea, am mai auzit ca, la alegerea acestui traseu, un important factor de decizie a fost un secretar de partid, care a vrut ca linia sa treaca pe linga casa lui. Nu m-ar mira, DN 65a, Rosiori - Costesti, face o bucla impresionanta si nejustificata la sud de Costesti, tot ca sa treaca pe linga casa unui inalt demnitar din vremea aceea.
 q1(3)  q1(2)  866866 
A fost o perioada cind se tot zvonea ca linia Vilcele - Bujoreni Vilcea va fi refacuta (si in final a ajuns la fier vechi). Tot in vremea aceea, se spunea ca firmele de autocare se opun reconstructiei liniei. Mai exact, ca ar fi dat 'ceva' pentru asta. Cu totii stim destule 'intelegeri' intre transportatorii auto si CFR, trenuri puse aiurea sau fara legatra. Nu stiu daca este adevarat sau nu, dar un lucru stiu sigur. Un bucurestean a vrut sa mearga la Calimanesti. Sfatuit de un prieten, a preferat transportul auto. A gasit ceva pina la Pitesti. Acolo, nu stia de unde sa gaseasca alta masina mai departe. Un taximetrist si-a batut joc de el si l-a dus undeva aiurea. A ajuns la Rimnicu Vilcea intr-un tirziu. Acolo, aceeasi problema, s-a incurcat si s-a ratacit foarte rau. A ajuns la Calimanesti mai tirziu decit daca mergea cu trenul, cu tot ocolisul prin Piatra Olt. Transportul auto este foarte avantajos numai pentru cine cunoaste. Pentru cine nu, poate fi un dezastru. Eu am facut 3 ore intre Orsova si Drobeta Severin cu transportul auto. Mai bine mergeam pe jos.
 :AA10: :AA16: :AA17: :AA14: :AA19: 619235 
Mii de multumiri pentru postarile, adaugirile si comentariile tuturor. Sint foarte multe informatii pe care nu le stiam.
 :avag: 
P.S. Mutarea statiei Pitesti la Bradu, intr-o comuna, e o uriasa aberatie. Iar construirea unui cartier acolo, in spatele rafinariei si intr-o zona foarte poluata, cea mai mare prostie. La Rociu, 20km mai la sud, fintinile au fost desfiintate, iar apa de baut vine din foraje de 150 si 200 m adincime. Chiar daca rafinaria merge la fier vechi, probabil vor trebui 1000 ani ca solul sa se curete. Daca s-ar fi facut asta, combinat cu linia Golesti - Bascov, ar fi insemnat sa nu mai treaca tren prin Pitesti. Si asa, nu prea sint calatori acolo (ma intreb la ce se mai face eurogara, probabil sa aiba hotii ce sa fure), dar la Pitesti Sud sigur nu venea nimeni. Oricum, linia 901 este folosita doar pentru trafic local si practic deserveste orasele Slatina si Pitesti. 99,9% din craioveni, ca sa mearga spre capitala, merg prin Rosiori. La fel si din Piatra Olt, sint calatori care se duc prin Caracal - Rosiori. La fel si marfa. E mai scurt.
Sus In jos
Nycolas Gabriel

avatar

Numarul mesajelor : 22
Varsta : 29
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 1109
Data de inscriere : 09/06/2014

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mar 10 Iun 2014, 04:56

ana imfinity a scris:


Interesant. Deci, s-au studiat 5 variante de a lega Oltul cu Argesul:
Pitesti - Ionesti (Babeni) - paralel cu DN 67b
Pitesti - Rimnicu Vilcea (direct) - paralel cu DN 7
Vilcele - Bujoreni Vilcea - varianta actuala
Curtea De Arges - Rimnicu Vilcea - 1970
Curtea De Arges - Calimanesti - 1922
... iar in prezent nu este nici macar una terminata.
Am vazut o data o harta geologica a zonei. Actuala linie Vilcele - Bujoreni Vilcea este trasata prin cel mai argilos si mai instabil sol. De asemenea, am mai auzit ca, la alegerea acestui traseu, un important factor de decizie a fost un secretar de partid, care a vrut ca linia sa treaca pe linga casa lui. Nu m-ar mira, DN 65a, Rosiori - Costesti, face o bucla impresionanta si nejustificata la sud de Costesti, tot ca sa treaca pe linga casa unui inalt demnitar din vremea aceea.
 q1(3)  q1(2)  866866 
A fost o perioada cind se tot zvonea ca linia Vilcele - Bujoreni Vilcea va fi refacuta (si in final a ajuns la fier vechi). Tot in vremea aceea, se spunea ca firmele de autocare se opun reconstructiei liniei. Mai exact, ca ar fi dat 'ceva' pentru asta. Cu totii stim destule 'intelegeri' intre transportatorii auto si CFR, trenuri puse aiurea sau fara legatra. Nu stiu daca este adevarat sau nu, dar un lucru stiu sigur. Un bucurestean a vrut sa mearga la Calimanesti. Sfatuit de un prieten, a preferat transportul auto. A gasit ceva pina la Pitesti. Acolo, nu stia de unde sa gaseasca alta masina mai departe. Un taximetrist si-a batut joc de el si l-a dus undeva aiurea. A ajuns la Rimnicu Vilcea intr-un tirziu. Acolo, aceeasi problema, s-a incurcat si s-a ratacit foarte rau. A ajuns la Calimanesti mai tirziu decit daca mergea cu trenul, cu tot ocolisul prin Piatra Olt. Transportul auto este foarte avantajos numai pentru cine cunoaste. Pentru cine nu, poate fi un dezastru. Eu am facut 3 ore intre Orsova si Drobeta Severin cu transportul auto. Mai bine mergeam pe jos.
 :AA10: :AA16: :AA17: :AA14: :AA19: 619235 
Mii de multumiri pentru postarile, adaugirile si comentariile tuturor. Sint foarte multe informatii pe care nu le stiam.
 :avag: 
P.S. Mutarea statiei Pitesti la Bradu, intr-o comuna, e  o uriasa aberatie. Iar construirea unui cartier acolo, in spatele rafinariei si intr-o zona foarte poluata, cea mai mare prostie. La Rociu, 20km mai la sud, fintinile au fost desfiintate, iar apa de baut vine din foraje de 150 si 200 m adincime. Chiar daca rafinaria merge la fier vechi, probabil vor trebui 1000 ani ca solul sa se curete. Daca s-ar fi facut asta, combinat cu linia Golesti - Bascov, ar fi insemnat sa nu mai treaca tren prin Pitesti. Si asa, nu prea sint calatori acolo (ma intreb la ce se mai face eurogara, probabil sa aiba hotii ce sa fure), dar la Pitesti Sud sigur nu venea nimeni. Oricum, linia 901 este folosita doar pentru trafic local si practic deserveste orasele Slatina si Pitesti. 99,9% din craioveni, ca sa mearga spre capitala, merg prin Rosiori. La fel si din Piatra Olt, sint calatori care se duc prin Caracal - Rosiori. La fel si marfa. E mai scurt.


Da ai dreptate cand ai zis ca solul tronsonului Valcele -Bujoreni este argilos si mai instabil ca in alte parti . Plus de asta acel sol si acele vai se vad de la km ca aveai avea eses , in prisma faptului ca acel tot traseu a fost gresit din punct de vdere al alegerii...rauri ..pariuri ..argile ...pamant instabil in prop de 60% la suta .... se pare ca au fost interese !! Dupa parerea mea Venirea dinspre Pitesti spre Valcea trebuia facuta pe undeva de la Curtea de Arges.... cu iesire la Manastirea Turnu ..apoi la manastirea Turnu sa fie gara ..cu despartire .. spre SIBIU si spre VALCEA ....
terenul dinspre C.de Arges spre Manastirea Turnu (Cozia) este unul cel mai stabil din tara!!
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mar 10 Iun 2014, 08:20

Este unul cel mai stabil?

Nu prea vezi ca maninci cuvinte, ca sa nu mai spun ca pari a fi unul din aia pe care se straduiesc administratorii sa ii tina la distanta.
Sus In jos
Nycolas Gabriel

avatar

Numarul mesajelor : 22
Varsta : 29
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 1109
Data de inscriere : 09/06/2014

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mar 10 Iun 2014, 15:00

dan tm a scris:
Este unul cel mai stabil?

Nu prea vezi ca maninci cuvinte, ca sa nu mai spun ca pari a fi unul din aia  pe care se straduiesc administratorii sa ii tina la distanta.

Ma baiatule numai comenta si numai fi taran prost !!! Crezi ca daca esti VIP ..poti sa mananci si *a*at ? fi DOMN MA IDIOTULE ..SI NUMAI COMENTA CE SCRIU ALTII ...CI ABORDEAZA SUBIECTUL DACA STII ..DACA NU STII DESPRE SITUATIE ..DUTE INTRUN TOPIC DE STII DESPRE CE E VB
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13282
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15493
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mar 10 Iun 2014, 15:11

Nycolas a luat o pauză... de doar 15 zile, pentru că nu am apucat să văd și mesajul de mai sus (norocul lui), altfel lua 30 de zile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ana imfinity

avatar

Numarul mesajelor : 63
Varsta : 33
Localizare : Piatra Olt
Reputatie : 2129
Data de inscriere : 15/10/2011

MesajSubiect: Adaugiri   Joi 12 Iun 2014, 07:27

Mai vin cu o mica precizare. Linia Vilcele - Bujoreni Vilcea NU iese la Rimnicu Vilcea, ci mai la nord, la halta Bujoreni. Este drept, avea o halta, Rimnicu Vilcea Est (tot intr-o comuna, ca si Bujoreni Vilcea). Mie mi s-a parut intentionata devierea asta. Cunosc zona si cred ca era posibil sa treaca macar prin Rimnicu Vilcea Nord (o halta la 1...2 km de centru). Am privit asta mereu ca pe o anomalie. Dar acum, dupa ce am auzit de celalalt plan, de mutare a statiei Pitesti la Bradu si devierea traficului pentru Curtea De Arges prin linia Bascov - Golesti, cred ca era ceva mai amplu, un plan de a scoate trenurile din marile orase. Nu am dovezi in acest sens, luati-o doar ca pe o teorie neverificata.
 :TRT: :TRT: :TRT: 
Un alt detaliu referitor la proiectele de pina la 1940 pentru o legatura intre Olt si Arges, am aflat urmatoarele: Se stia despre problemele solului in zona si calea ferata trebuia facuta cu o fundatie speciala si terenul din apropiere impadurit. Nu s-a facut nimic atunci deoarece nu se stia daca va fi rentabila investitia. Am citit un articol, conform caruia in 1940 se estima ca pentru linia Curtea De Arges - Rimnicu Vilcea sau pentru canalul Bucuresti - Dunare, costurile de executie se vor amortiza in peste 50 ani.
Daca vreodata se va finaliza legatura intre Olt si Arges, pe traseul actual, nu vad care vilcean ar merge 5 km la Bujoreni ca sa ia trenul spre Pitesti, Bucuresti sau Sibiu, exceptind citiva pasionati de trenuri. Au autocare si autogara nu e departe de centru. Sau, ar mai fi o solutie, ca trenurile Pitesti - Sibiu sa sacrifice 15 minute si sa mearga inapoi 5 km de la Bujoreni la Rimnicu Vilcea.
 :z6: 
Daca ne gindim bine, legatura de baza spre Transilvania se face pe Valea Prahovei. Am facut intr-o vreme calcule si am ajuns la concluzia ca un tren Buc-Brasov-Sibiu ar ajunge chiar mai repede decit un tren Buc-Pitesti-Sibiu (stiu ca pare paradoxal). Importanta liniei Vilcele - Bujoreni Vilcea este legata de traficul de marfa: In primul rind, trenul nu mai urca la 1000 metri altitudine (ca la Predeal), iar in al doilea rind, aceasta linie ar fi fost o binecuvintare pentru industria din zona, pentru fostele combinate Oltchim si Aprechim, iar astazi pentru Dacia. Astazi, cind Dacia vrea o autostrada spre Ardeal, o solutie mai ieftina ar fi finalizarea caii ferate Vilcele - Bujoreni Vilcea, plus o scurtatura Pitesti Nord - Gropeni.
 :TRT:  :acirc:  :AA19:  :AA10: 
De asemenea, liniile Vilcele - Bujoreni Vilcea si Alunu - Carbunesti ar scurta drumul carbunelui de Alunu. Am vazut de multe ori in Piatra Olt vagoane cu carbune venite de la Alunu si care merg fie pe ruta Caracal - Bucuresti, fie spre Craiova, probabil spre termocentralele de pe Valea Jiului. Se pierd bani grei in momentul de fata pe transport. Nu stiu daca un tren Buc.-Pitesti-Rm.Vilcea-Tirgu Jiu ar face mai putin decit un tren Buc-Rosiori-Craiova-Tirgu Jiu, dar sint convinsa ca pentru marfa ambele linii ar fi rentabile, cu tot costul ridicat de executie si intretinere.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6438
Reputatie : 8507
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Joi 12 Iun 2014, 11:23

R. Valcea Est e acum tot in oras, comuna Goranu fiind alipita.

Nu stiu pe unde ar fi putut sa duca linia ca sa o uneasca cu 201 in dreptul haltei din Nord.

De ce nu au mai bagat bani (multi, e drept) sa uneasca Alunu de Carbunesti nu prea inteleg nici eu, avand in vedere ca ar fi unite doua zone bogate in carbuni.

De luat trenul l-am lua din Est, nu am merge pana la Bujoreni. Problema e ca nu a fost prevazut un racord, pe care sa treaca trenurile dinspre Pitesti si sa ajunga direct in gara principala ca sa nu mai rebruseze in Bujoreni.
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3895
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Vin 13 Iun 2014, 00:07

Partea cu Alunu-Carbunesti cred ca nu s-a mai realizat mai mult din cauza timpului...era totusi in plan, in 1989, dar dupa caderea comunismului cam toate planurile au fost ingropate.
Drept e ca, asa cum stau lucrurile acum, chiar sa fi terminat linia, nu se stie daca mai era functionala. Traficul ar fi fost mult redus in timpurile actuale.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13282
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15493
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Vin 13 Iun 2014, 13:59

Au terminat linia pentru că rămăsese scutul în tunel... și au trebuit să termine tunelul. Dar pod peste halda de steril de la Alunu nu s-a mai făcut și nici tunelul nu știu dacă nu cumva o fi fost îngropat în steril de atunci.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ana imfinity

avatar

Numarul mesajelor : 63
Varsta : 33
Localizare : Piatra Olt
Reputatie : 2129
Data de inscriere : 15/10/2011

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Vin 13 Iun 2014, 17:35

Dr2005 a scris:
Au terminat linia pentru că rămăsese scutul în tunel... și au trebuit să termine tunelul. Dar pod peste halda de steril de la Alunu nu s-a mai făcut și nici tunelul nu știu dacă nu cumva o fi fost îngropat în steril  de atunci.
Cind am fost eu ultima data, nu era capatul tunelului ingropat in steril, dar nu m-ar mira, la cite lucruri aiurea se intimpla acum. Halda de steril ar putea fi transformata usor intr-un terasament. Era o suprafata plana, lunga si lata. S-ar putea si tronsonul Albeni - Seciuri sa nu mai fie intre timp, erau citeva alunecari de teren in zona. Din pacate nu am mai avut timp sa trec pe acolo.
 :TTT:  :TTT:  :RER:  :RER: 

adirmvl a scris:
R. Valcea Est e acum tot in oras, comuna Goranu fiind alipita.

Nu stiu pe unde ar fi putut sa duca linia ca sa o uneasca cu 201 in dreptul haltei din Nord.

De luat trenul l-am lua din Est, nu am merge pana la Bujoreni. Problema e ca nu a fost prevazut un racord, pe care sa treaca trenurile dinspre Pitesti si sa ajunga direct in gara principala ca sa nu mai rebruseze in Bujoreni.

Multumesc pentru informatii, esti localnic si stii mai bine zona. Intr-adevar, nu sint obstacole de relief (decit Oltul, care oricum trebuie trecut), dar totusi, sint vreo 500 m de oras de traversat.

 arem 

Daca linia Vilcele - Bujoreni Vilcea ar fi functionala, combinat cu un record direct spre oras, trenurile de rang superior (cel mai probabi sageti, tinind cont de traditie) ar putea intra in oras, sa stationeze 7...10 minute si sa-si continue drumul, exact ca trenurile Piatra Olt - Bucuresti la Pitesti. Si exact ca la Pitesti, ar fi un 15 minute mai lung decit daca ar circula direct, fara sa intre in oras. Un tren direct Bucuresti - Sibiu ar face probabil 5 ore, iar un tren care sa intre in Rimnicu Vilcea, 5 ore si 15 minute, oferind o pauza de o tigare si un plus de calatori. Dar, acestea nu sint decit vise, poate peste 40 ani va fi posibil. Pina atunci, va doresc tuturor sanatate si multe impliniri.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 6438
Reputatie : 8507
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Vin 13 Iun 2014, 18:56

Mai cu cap ar fi fost sa duca 219-le prin Raureni, daca tot au facut-o pe traseul ala. E drept, asta ar fi insemnat o deviere de cativa kilometri a traseului si sa aglomerezi 201-le prin oras. :-? Insa un avantaj ar fi fost ca ar fi ajuns sa se intalneasca cu 201 chiar in zona industriala din sudul orasului. In felul asta vagoanele de marfa pentru Raureni, Govora si chiar si pentru 205 ar fi putut sa ajunga mai usor la Pitesti, Bucuresti, Constanta, etc.
Sus In jos
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2695
Varsta : 21
Reputatie : 3765
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mier 25 Ian 2017, 13:02

Vlad a scris:
Asa ar fi aratat reteaua de cai ferate daca Ceausescu ar mai fi trait vreo 10 ani:

cu albastru sunt liniile existente iar cu galben sunt liniile care erau in proiect in anul 1986.

Răsfoiam forumul și am revăzut acest topic. Cred că, în prezent, singurele linii care ar mai fi relevante din acestă hartă ar fi Botoșani - Hârlău, Râmnicu Vâlcea/Bujoreni - Vâlcele și, doar pentru că ar fi o distanță mică de traversat, cu costuri reduse, Alunu - Seciurile; aceasta ar putea dezvolta puțin zona, și, din nou, nu implică dificultăți mari și nici nu ar fi fost prea lungă. Eventual, într-o situație în care s-ar dezvolta și mai mult portul și zona industrială Constanța, să se facă Galați / Brăila - Tulcea. În perioada războiului, s-ar fi început lucrul la un viaduct în acea zonă (bunicul ține minte că intenționau să-l termine cândva prin 46-47).

Altă linie scurtă care ar merita (ce-i drept, doar vara) - Mangalia - Vama Veche, ar avea trafic de persoane dar din păcate marfa ar fi inexistentă.

Și Deva - Brad ar fi fost bună, dar acum din ce știu reconstruirea ar fi practic la costurile și eforturile unei construcții de la 0, dacă nu cumva mai mari. De ce au omorât Deva - Brad mai știe cineva?

Am mari semne de întrebare legate de construcția căii ferate Nehoiașu - Întorsura Buzăului. Da, înainte de comuniști ar fi fost posibilă și faptul că nu s-a terminat nu e tocmai fericit. În schimb, la cum s-a lucrat după 65-70, cu economie și răs-economie, ar fi fost imposibil efectiv de făcut. O lucrare de asemenea amploare nu se putea face în perioada aia din cauza finanțelor. Diferența între o lucrare făcută la economie și una făcută cum trebuie se vede dacă privim calea ferată Bar - Belgrad, făcută cu costuri uriașe, atât materiale cât și omenești.

Iar Zărnești - Argeșel ar fi fost relativ inutilă, acum cel puțin nu văd niciun motiv rezonabil pentru care s-ar construi așa ceva. Ar costa fenomenal de mult că terenul e dat dracului acolo și nici nu prea ar lega mari orașe sau mari zone industriale. Eventual, prelungită linia de la Zărnești la Brad doar așa, de turism.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13282
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15493
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mier 25 Ian 2017, 13:13

La Nehoiașu - Întorsura Buzăului chiar și comuniștii renunțaseră. Mai ales că s-a realizat barajul Siriu, ocazie cu care a fost înălțat și DN10. Practic, trenul nu mai poate să ajungă de la Nehoiașu până la nivelul barajului. În plus, traseul este relativ aproape de zona seismică Vrancea, de aceea s-a și ezitat asupra realizării acestei linii.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

avatar

Numarul mesajelor : 2695
Varsta : 21
Reputatie : 3765
Data de inscriere : 07/09/2014

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mier 25 Ian 2017, 13:20

Tocmai asta am spus, ar fi fost posibilă la cum se lucra înainte de 1941, dar după clar nu, când s-a trecut la economie. Da, puteau trânti o serie de tuneluri de 6-7 km și se scoteau cumva, doar asta au făcut iugoslavii.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4351
Reputatie : 5518
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Liniile noi   Mier 25 Ian 2017, 13:36

Deva -Brad a fost realizata si au lasat sa se strice apoi au demontat-o.Problema e ca trebuia continuata cu linia Virfurile-Vascau, dar acuma a cazut si linia Holod-Oradea deci nu mai avem ce discuta.

tunele ca in Jugoslavia nu cred ca s-au vrut construite de catre Romania.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Liniile noi   

Sus In jos
 

Liniile noi

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» RENFE-Spania
» Trenuri pe Google Earth/maps
» Magistrala 700 și liniile adiacente
» Vitezele de circulatie pe liniile din Romania
» Magistrala 300 și liniile adiacente
Pagina 7 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-