Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Amintiri...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul
AutorMesaj
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Dum 12 Oct 2014, 19:05

Jhonyla a scris:
Pe R 2077 am prins Dimitroave
Veneam de la Timisoara am schimbat si in Craiova si in Piatra Olt
In Piatra Olt am prins aceasta compunere
Nu mai tin minte anul

Cu siguranță trebuie să fi fost undeva înainte de 2000 fiindcă știu sigur că în vara lui 2000 am prins în Vîlcea garnitura 2068-2078(Sibiu - Vîlcea - Piatra Olt) care se forma din 2077, dar care conținea deja "RK-uri" la clasa a doua.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Joi 16 Oct 2014, 16:56



Marius Tuca. Pe unde mai umbla ?
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Lun 03 Noi 2014, 17:58



Daca tot au fost alegerile





Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Mar 30 Dec 2014, 10:04

Ca vine revelionul Smile
Ce amintiri frumoase aveti legate de sarbatori...
Poate in arhiva voastra aveti si poze legate de sarbatorile de iarna
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Mar 24 Mar 2015, 12:15



Defileul Jiului...
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Mar 24 Mar 2015, 13:21



Brasov
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Mier 01 Apr 2015, 14:53

nici nu am stiut. Gloria Bistrita nu mai exista?



meci cu Fiorentina... ce vremuri
imi aduc aminte de meciul Dinamo Foresta 4-5


Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Sam 16 Mai 2015, 08:12

Nu pot sa inteleg ce s-a intamplat dupa 1990
Multe fabrici ajung ruine...
CAP uri IAS uri ferme silozuri etc.



Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Mier 19 Aug 2015, 15:20

ma uitam cu tata acum la imagini cu dacia aro tramvaie ....
"Toate le faceam noi, acum le fac strainii ca noi nu suntem in stare"
Din toate uzinele auto si feroviar care mai sunt functionale acum? Care produs mai este 100 % romanesc?
Sus In jos
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3271
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Joi 20 Aug 2015, 12:13

Jhonyla a scris:
ma uitam cu tata acum la imagini cu dacia aro tramvaie ....
"Toate le faceam noi, acum le fac strainii ca noi nu suntem in stare"
Din toate uzinele auto si feroviar care mai sunt functionale acum? Care produs mai este 100 % romanesc?

In primul rand nu e nevoie sa produci tu ca tara tot 100% romanesc. Niciodata n-o sa facem masini mai bune ca nemtii, ceasuri mai bune ca elvetienii sau vodka mai buna ca rusii Very Happy . Important este sa ne gasim o nisa, ceva pe care sa fim buni, si sa ne concentram pe asta. Romania nu a fost niciodata o tara cu traditie in industrie. De-aia s-a si ales praful (pe langa multe alte motive). Pe vremea impuscatului, industria romaneasca era supra-dimensionata, nu aveam resurse sa o sustinem iar calitatea produselor era indoielnica. In ultimii ani ajunsesem sa importam mai mult decat exportam pentru ca nimeni nu mai cumpara niste produse de slaba calitate dar fabricile trebuiau sa mearga si mergeau in gol, consumand bani degeaba. Slaba calitate se datora in primul rand sistemului, unul in care concurenta nu exista, chiar daca iti faceai treaba sau chiar daca nu nimeni nu te dadea afara. Nu exista concurenta nici la nivelul industriei nici la nivelul angajatilor si asta a dus la falimentul sistemului. Tot pentru sustinerea industriei s-au facut si imprumuturile, faimoasa datorie externa pe care Ceasca a dorit cu orice pret sa o plateasca integral. Doar ca balanta fiind pe minus (importuri > exporturi) rezultatul a fost infometarea populatiei pentru ca totul se ducea la export.

Noi trebuia sa ne concetram pe agricultura si n-am fi avut probleme dupa 1990, dar marea greseala a fost ca s-au spart CAP-urile. S-a dat pamantul la tarani (eterna dorinta a taranului roman, sa aibe pamant) dar nu s-au dat si ajutoare, iar terenurile arate cu calul sau cu boul evident ca nu au fost la fel de productive ca cele pe care se facea agricultura mecanizata, mare parte din ele ramand nelucrate sau au fost vandute la straini care le tin doar pentru specula.
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
JohannDB



Numarul mesajelor : 48
Reputatie : 1168
Data de inscriere : 17/11/2013

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Sam 22 Aug 2015, 23:04

Până-n 1990 problema de securitate națională (deși eram parte în ”Tratatul de la Warșovia”) se punea la cu totul alt mod...
    Doctrina militară de apărare era ”războiul întregului popor” motiv pentru care erau ”detașamentele P.T.A.P” (pregătirea tineterului pentru apărarea patriei/elevii de liceu, clasele IX-XII), erau ”gărzile patriotice” (toți muncitorii erau în fiecare uzină/fabrică/unitate a cooperației meșteșugărești/institute de cercetare/etc, organizați în detașamente, iar fiecare instituție avea aces la un depozit de armament, în caz de război/mobilizare), era armata română ce avea în 1989 în jur de 125.000 de militari (cadre active și militari în termen).....
    Pentru acest motiv (deși eram parte a unui tratat) industria națională ”trebuia” să fie capabilă să-și construiască/producă singură mijloacele de apărare....Ăsta este și motivul pentru care spitalele din țară aveau zeci/sute de paturi, care în ultimii ani (cu precădere de când a venit ”contabilul” Nicolăescu cu calculul manoperei medicale/per capita - ca la vite) au început a fi desființate, culminând cu ceea ce-a făcut ”boc” în 2010 și suntem unde suntem cu ”sănătatea”. De aceea se asimila ”totul”, care în ultimă instanță serveau tuturor; bine-nțeles că atunci nu se vorbea de...”globalizare”....

   Industria auto națională, per total n-a fost la nivelul celei germane (dacă am lua-o ca etalon), dar am excelat cu IMS/ARO, drept pentru care pentru a se scoate din piață marca a apărut în 92-93 acel investitor strategic numit ”Perez”, care a făcut praf ARO-Câmuluung Muscel sub oblăduirea ”AVAS”-ului de atunci și-a lui....Petrică (care Petrică afirma sus și tare că ”industria românească este un morman de fiare”..., iar acest morman de ”fiare” a ocupat ani și ani de zile dana ”Romtrans” din Portul Agigea unde nu soseau atât de ritmic vapoarele, cum soseau trenurile cu ”industria românească” casată și asta până târziu ...2012/2013.....
  O altă perlă a construcțiai de mașini, ”Tractorul Brașov” cu 25.000 de muncitori/trei schimburi în 1989, a stat și asta în gâtul cuiva..... Acum vreo 5/6 ani am văzut cu stupoare că un arab a montat 250 de tractoare de tip U 650 modelul cu botul radiatorului rotund (nu cel din ultimii ani, redesenat) dar nu mai rețin dacă le-a montat la Brașov sau la București.... La întrebarea reporterului, cum că de ce acest model, arabul a fost sincer : ”asta model fost foarte bun, merge și azi la noi, estem fiabil, altul nu trebe.....”  Stăteam perplex și mă întrebam, de unde a avut matrițele pentru acel model, când la data aia platforma ”Tractorul” din Brașov, era deja un mare maidan/pustiu....


   Referitor la împrumuturile făcute, da au fost grele, dar nu le-am simțit până nu s-a hotărât rambursarea lor rapidă... A nu se uita că la IABv, în anii 1972 au plecat la scolarizare (în serii întinse pe vreo 6-7 ani) la MAN în Germania sute de ingineri, tehnicieni și muncitori din ”Steagu” (cum i se spunea și-i se mai spune și azi platformei) pentru specializare, atunci când a fost luată licența ”MAN-Diesel” la noi ! În 1980 pe banda de montaj general al IABV ieșeu încă 25.000 de camioane pe benzină și 27.000 pe motorină...... La fel cu Licența pentru Renault 8 și Renault 12 ( Dacia 1100 și 1300), așa mult ”hulita” Dacie, care l-a făcut pe român ”mecanic” și cu care am și ați crescut și voi cei ce aveți acum 35-40 de ani vechime pe acest pământ.....
 Cu acele împrumuturi s-a făcut și canalul ”Dunăre-Marea Neagră”, canal făcut grăbit de (se spune în zvonistică/folclor) pretențiile ridicate de ruși asupra ”gurilor Dunării”, lucru ce n-ar fi fost chiar de lepădat și care poate avea motivarea pentru noi, că de ni se ia gura Dunării, noi tot avem o ieșire independentă la mare și devine inutilă amenințarea...
 Tot împrumuturile au dus la edificarea proiectului centralei Cernavodă și muulte alte proiecte de care azi avem (mai avem) parte....
Tradiție industrială.... Păăiiiii, numai ”Domeniile de Fier” de la Reșița cu metalurgie și locomotive..... Uzinele ”Malaxa” din București, cu locomotive, automotoare (care mai bântuie și azi pe liniile locale din țară), armament la vreme de al doilea război... Și să nu uităm, un simbol al aviației, IAR 80 construit la Brașov La ”Industria Aeronautică Română”, pe care rușii ne-au desființat-o....de am făcut apoi tractoare acolo și rulmenți (Rulmentul Bv.) în fostele hangare ale ”Flotilei de Aviație”, care mai sunt în picioare și azi.....



Am mai rămas și eu patriot și ceea ce se făcea atunci cu băncile astea ”exterioare” se face mult mai mult acum de când cu ”globalizarea”. Plata forțată (am înțeles și eu mult mai târziu) s-a vrut a fi scoaterea independenței naționale de sub tutelă/mezat.... Și ne-a costat, în pâine pe cartelă, carne 1 kg de trei ori pe an/persoană, 1 ltr ulei/lună/persoană, 1kg făină, mălai,zahăr/lună/persoană....etc....plus rația de benzină......plus...plus multe alte lipsuri și cozi de cu seară la ”lactate” sau mai știu eu ce.......................Balanța, n-a fost nicidecum mai mică...Exportam ai mult decât importam și pentru asta cei ce erau direct implicați ”răspundeau cu capul”, nu ca azi, când nici în cot nu doare pe nimeni; atunci erau puși la zid, imediat, pentru subminarea economiei naționale și activități împotriva orânduirii sociale......

Și încă ceva....atunci sistemul sanitar era ”la putere”, nu ca azi..... orice viață pierdută era luată la puricat de procurori....Fiecare-și făcea treaba, măcar de frica de-a nu fi făcut totul pentru a-și îndeplini sarcinile și-a dormi seara liniștit în propriul pat.... Nu ca azi !!!
  Încă ceva.....Erau și atunci ”găști de cartier”, dar în momentul în care cineva ”sărea peste cal”, acea hulită miliție intra cu tancul în astfel de manifestări.... Prin 1983-84 puteai umbla liniștit, la mizul nopții, să-ți conduci prietena acasă, într-uncartier din celălalt capăt de oraș, fără teama ”băieților” cărora le furai inima fetei.....


Da, asta este o mare măgărie...... Imediat cu retrocedarea a început (de zici că a fost totul calculat) marea ”sarabandă” a ridicării prețurilor, încât bieții oameni s-au trezit că de la lună la lună manopera la hectar devine insuportabilă, coroborată cu avansarea în vâstă a oamenilor..... Am avut de multe ori senzația că esaclada asta a impozitelor, a prețurilor, a manoperelor prin combustibili, îngrășaminte, semințe, se vrea a fi un pretext de a se ajunge la datorii personale enorme, îm baza cărora să se ajungă la sechestru/executare silită/deposedare, pentru ca să poate accede alții la ceea ce aveau drepțiii proprietari ....
Stimate IonutChircu...analiza și motivarea faptelor enunțate de dumneata (dacă țin cont de aproximarea vârstei din avatar)n, nu are datele ”trecerii prin viață” (vârsta fiind relativ mică) raportată la întinderea regimului suportat, faptele senzațiile, impresiile, atitudinile sunt mult mai profunde !!! Și nu fac DELOC apologia fostului regim, dar când văd astăzi divizarea oamenilor și ”partizanatul politic PĂGUBOS”, de parcă n-ar trăi cu toții aici și că sunt în stare să-și dea în cap pentru a susține pe unul sau altul din tagma clasei politice, mi-e rușine de ce a ajuns acest popor........
Sus In jos
IonutChircu



Numarul mesajelor : 767
Varsta : 35
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3271
Data de inscriere : 05/05/2010

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Lun 24 Aug 2015, 14:23

Sunt de acord cu ce spui tu in mare parte, insa nu chiar tot.

Da, ce s-a intamplat dupa 1990 se poate caracteriza scurt : JAF. Strainii au profitat de caracterul nostru "spagar" si au scos din joc anumite industrii care ar fi meritat pastrate si eficientizate. Noi ne-am "ales" conducerea in 1990, aceeasi Marie cu alta palarie care de dragul voturilor a pastrat in functiune tot, chiar daca producea pierderi (dar sa nu o dam in politica). Cu alte cuvinte ne-am furat singuri caciula.
Insa mare parte din fabricile romanesti erau ineficiente si scoteau produse proaste. In plus se si fura ca in codru.
Nu degeaba circulau bancuri de genul :

Ce este foarte mare, face zgomot foarte mult, consuma 20 l de benzina pe ora, scoate mult fum si taie marul in trei ?
– Aparatul romanesc de taiat marul in patru.


Dupa cum am spus, concurenta fiind inexistenta, multi oameni se duceau la serviciu ca sa aibe de unde sa se intoarca. Timpul trece, leafa merge noi cu drag muncim. Nu te dadea nimeni afara chiar daca nu iti faceai treaba iar asta are un singur rezultat: produse/servicii proaste.

Balanta comerciala o fi fost ea pe plus, dar cu ce sacrificii? Exact alea de care ai scris in postarea ta, rationalizarea extrema si infometarea populatiei. Cum s-a ajuns sa avem o datorie externa? Asa cum am zis eu mai devreme, imprumuturi pentru a se achizitiona materie prima sau combustibil pentru sustinerea unei industrii dezvoltate excesiv si ineficiente.

Legat de traditia noastra industriala, pe la 1900 Romania a inceput sa se dezvolte incet, dar am ramas dependenti de agricultura. Productia industriala era doar 1/5 fata de agricultura si numarul angajatilor din industrie reprezentau aproximativ 6-7% din oamenii care lucrau in agricultura.

Cu siguranta putem discuta zile intregi pe tema asta, fiecare cu argumentele lui, dar un lucru e clar, nu poti trai izolat de restul lumii (a se citi in afara economiei globale) si nici nu poti produce absolut tot de dragul independentei.
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
Vitosa



Numarul mesajelor : 4700
Reputatie : 7194
Data de inscriere : 08/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Dum 13 Sept 2015, 18:39

Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Sam 19 Sept 2015, 16:30





Smile
Sus In jos
Jhonyla



Numarul mesajelor : 1299
Reputatie : 3483
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: Amintiri...   Sam 19 Sept 2015, 17:29



...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Amintiri...   Astazi la 15:25

Sus In jos
 

Amintiri...

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» AMINTIRI DIN COPILARIE...
» Amintiri...
» Amintiri din școală...
» Amintirile unui mecanic de locomotivă
» Mecanic de Locomotiva
Pagina 7 din 8Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-