Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Electrificari de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1816
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Sam 21 Apr 2012, 00:49

DUAL a scris:
Teoria ta are un defect.Plantele produc si CO2,si problema majora e ca noi produce mai mult CO2 decat respira plantele alea(aia-i buba)

Nu este teoria mea, este sustinuta de oameni de stiinta. E drept ca cei care o sustin nu fac parte din curentul majoritar. Rreprezinta doar o minoritate. Dar mie unul intotdeauna mi-a placut sa ascult si ce au minoritatile de zis niciodata nu am luat drept litera de lege ce sustine majoritatea. In realitate, daca exista un dezechilibru al acestor gaze pe planeta cauza reala este defrisarea, nu arderea combustibililor fosili. Dar cred ca am facut deja destul offtopic...poate chiar as merita ban pentru asta Very Happy . Desigur fiecare este liber sa creada ce vrea. Eu nu pot forta pe nimeni sa gindeasca ca mine si nici macar nu am interesul. Singurul lucru pe care il doresc eu e sa ii fac pe oameni sa isi puna intrebari, sa incerce sa gindeasca si altfel decit au facut-o pina acum ("think out of the box"). Gata cu off-topicul imi cer scuze de la moderatori si de la toti membri pentru ca am batut destul cimpii.

Revenind cu picioarele pe pamint eu unul nu sint pentru electrificare. Imi pare ca o cale ferata ne-electrificata in primul rind ARATA mult mai bine. Parca se contopeste in peisaj, parca acelui peisaj ii lipseste ceva daca nu are si celea ferata. In schimb o cale ferata electrificata pare mult prea artificiala, parca nu e locul ei acolo..toata mataraia de sirme si stilpi este complet rupta de frumusetea mirifica a peisajului nostru mioritic. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca daca iti place sa admiri peisajele pe fereastra vagonului, pe o cale ferata electrificata vederea iti va fi intretaiata ritmic de prezenta stilpilor de sustinere ai catenarei, lucru care pe mine unul ma deranjeaza. Nu mai vorbesc si de pericolul de electrocutare. Mai stiti clipul acela cu baiatul din india care se urca pe tren si se prinde cu mina de catenara? Sigur ca nu avea ce cauta pe acoperisul trenului, dar mie unuia mi-a provocat si mila acel clip...NU inteleg limba vorbita de ei dar nu pot decit sa fac urmatoarele presupuneri:
1. Baiatul a vrut sa se sinucida si ceilalti incercau sa il impiedice. In acest caz nu am nici un motiv sa simt compasiune pentru el...a gasit ce a cautat, adica pe dracu! Problema cu teoria sinuciderii insa nu prea sta in picioare deoarece o electrocutare la 25 Kv nu se lasa intotdeauna cu moarte. Multi au supravietuit cu rani si arsuri oribile pe corp. De ce ar alege cineva o astfel de metoda de sinucidere care nu este prea sigura?
2. A doua varianta ar fi ca baiatul s-a prins de sirma doar pentru sprijin, pentru echilibru, fara a-si pune problema ce se poate intimpla. Proababil habar nu avea ca sirma aceea are curent pe ea, de fapt poate nu si-a pus niciodata problema la ce foloseste. Si in acest caz este demn de mila. NU este nimic altceva decit o alta victima a tehnologiei "moderne" care nici nu a realizat cind s-a renuntat la locomotivele cu abur si s-a trecut la diesele iar mai apoi la electrice...
In consecinta eu sint pentru cai ferate ne-electrificate, iar curentul "eco" ma lasa rece. Traim intr-o lume unde totul se bazeaza pe combustibili fosili iar asta nu se va schimba prea curind.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6487
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Sam 21 Apr 2012, 00:54

Citat :
NU este nimic altceva decit o alta victima a
tehnologiei "moderne" care nici nu a realizat cind s-a renuntat la
locomotivele cu abur si s-a trecut la diesele iar mai apoi la
electrice...
Asta se numeste selectie naturala; supravietuiesc cei mai tari... si cei care au umblat pe la scoala.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10225
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Sam 21 Apr 2012, 03:26

Defapt era `cei mai adaptati` cortexule Razz,daca zici cei mai tari/mari esti cam la un pas distanta de Hitler care credea asta cu tari,mari Very Happy,albi,blonzi.
@Sosin exista optiunea cu electrificare la a 3a sina,care nu ti strica peisajul Smile).
Si da sunt de partea lu cortex cu curentu care are multe avantaje peste diesel,mai ales cuplul.Defapt si dieselul a devenit diesel-electric ca sa dezvolte mai multi caluti Smile,si sa fie mai usor de intretinut.Chiar imi doresc din tot sufletul sa pastreze GMurile pentru surse independente de tractiune ca iubesc monstrii aia mai mult decat unele EA uri.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1816
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Sam 21 Apr 2012, 17:54

DUAL a scris:
@Sosin exista optiunea cu electrificare la a 3a sina,care nu ti strica peisajul Smile).

Electrificarea de tip 3rd rail este cel mai vechi tip de electrificare, folosit pe scara larga in Marea Britanie si la metrou. NU strica peisajul in schimb sint alte probleme. Nu se poate trece cu piciorul peste calea ferata. De aceea, de obicei caile ferate electrificate cu a treia sina sint ingradite cu garduri..o alta metoda de-a strica peisajul. Apoi electrificarea cu a treia sina trebuie sa se faca la tensiune mai mica decit cea prin catenara. De obice 750 V cc. Tensiune mai mica inseamna putere totala a locomotivei mai mica sau numar total de locomotive ce pot fi alimentate simultan de o subsectie mai mic. Alimentarea de tip 3rd rail nu poate fi continua, este absolut normal ca o astfel de electrificare sa fie intrerupta in dreptul macazelor, al trecerilor la nivel, etc, etc...asa ca rezolvam o problema si dam de multe altele. NU am zis ca asa avea vreo problema cu locomotivele Diesel Electrice. Mie alea imi plac cel mai mult. Dar le prefer pe cele cu O SINGURA cabina nu cu doua. NU resping din start ideea de electric...in acest caz ar trebui sa imi placa cele diesel hidraulice daca nu vreau sa am deloc de-a face cu electricul. Dar cea mai eficienta si performata metoda de-a transmite puterea motorului diesel la roti este tot cea folosita la locomotivele diesel electrice...nu cea folosita de locomotivele diesel hidraulice.

Este de asemenea adevarat ca in general locomotivele electrice au o putere totala mai mare decit cea a celor diesel electrice. Daca stam sa ne gindim ce "agregate" pricipale are o locomotiva in ea incepem sa ne dam seama ca este perfect normal acest lucru. O locomotiva electrica are un trasformator principal...circuite de comada si control a motoarelor electrice de tractiune, motoare electrice de tractiune. In schimb o locomotiva Diesel-electrica intr-un spatiu de dimensiuni apropiate trebuie sa aiba un motor diesel (cu 12-16 sau mai multi cilindri, in linie sau in V) in 4 sau doi timpi, un generator principal, circuite de comanda si control ale motoarelor de tractiune, motoare de tractiune. Evident ca la aceeasi putere un transformator va ocupa mult mai putin spatiu decit un ansamblu format din motor diesel plus generator de curent, sau invers la acelasi spatiu ocupat un transformator va avea putere mult mai mare decit un ansamblu motor cu ardere interna plus generator. De aceea la noi in tara diferenta este cit se poate de evidenta, DA-ul avind 2100 CP in timp ce EA-ul avind 5100 Kw, sau in CP aproximativ 6930 CP, de unde rezulta ca un EA este mai puternic decit 3 DA-uri la un loc. Dar asta nu inseamna ca DA-ul nostru este etalon de putere pentru o locomotiva diesel electrica in intreaga lume. Americanii de exemplu au o locomotiva diesel electrica de 6000 CP. Adica doar cu putin mai slaba decit un EA de-al nostru.

http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD90MAC

In plus de asta daca este nevoie de si mai multa putere, se poate folosi oricind tractiunea multipla.


Ultima editare efectuata de catre sorin_ncs in Dum 22 Apr 2012, 00:57, editata de 1 ori
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10225
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Sam 21 Apr 2012, 22:19

Electrificarea cu a 3'a linie a fost un pamflet Very Happy , asa ca trateaza-l ca atare.
Puterea nu este dependenta de Voltaj,ci de produsul AmperajxVoltaj.Adica poti scoate aceasi kw si la 750 V.(coretx o sa mi dea dreptate aici).
Poate sa aiba si 10000 de kw,intra in ecuatie tractiunea la carlig.Degeaba ai 10000 de kw daca patinezi pe loc.Adica ce vreau sa zic ca mai multi kw nu inseamna neaparat mai multa efort de tractiune la pornire.Cat despre locomotivele diesel ai dreptate etalonul se face in functie de altitudinea fata de nivelul marii.Pentru ca ,cu variatia altitudinii se modifica densitatea aerului si astfel se modifica amestecul aer motorina care intra in motor.Deci in consecinta al altitudini mai mari ai mai putini kW si CP.Si din ce am vazut chestia asta e diferita pentru anumite tari.
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1816
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 23 Apr 2012, 06:30

DUAL a scris:

Puterea nu este dependenta de Voltaj,ci de produsul AmperajxVoltaj.Adica poti scoate aceasi kw si la 750 V.(coretx o sa mi dea dreptate aici).
Poate sa aiba si 10000 de kw,intra in ecuatie tractiunea la carlig.Degeaba ai 10000 de kw daca patinezi pe loc.Adica ce vreau sa zic ca mai multi kw nu inseamna neaparat mai multa efort de tractiune la pornire.

Sint totusi inginer. Evident ca se poate obtine aceeasi putere la o tensiune mai mica marind in mod corespunzator intesitatea curentului. Dar acest lucru este nepractic deoarece este mult mai dificila manipularea curentilor de intensitati mult mai mari. Necesita cabluri mai groase, intrerupatoare/disjunctoare mult mai solide etc. De ex un bec de 100W poate fi realizat pentru tensiunea casnica de 220V sau penntru tensiunea de 24V folosita in subsoluri sau lifturi. Becul are aceeasi putere deci in consecinta lumineaza la fel de puternic. Dar in timp ce becul de 220V absoarbe un curent de 100W/220V= aproximativ 500mA cel de 24 de V absoarbe un curent de 100W/24V=4A. De 8 ori mai mare. Sau sa luam alt exemplu. In ziua de azi aspiratoarele casnice au lejer puteri de 1600-2000W. Pe vremuri (anii 80) aveau puteri mai mici de ordinul a 400-600W...Dar in ziua de azi exista aspiratoare mult mai puternice. Un aspirator de 1600W absoarbe un curent de 8 A. Dar exista si aspiratoare de masina care merg la 12V. S-ar putea face un aspirator de 12 V care sa aibe putere de 1600W? Se poate dar ar insemna sa treaca prin el cam 140 A !!! Iti dai seama ce cablu de alimentare ar trebui sa aibe pentru un asemenea curent. Ca la cablurile de SUDURA. Iti dai seama ce bobinaj ar trebui sa aibe motorul pentru un asemenea curent! Sau cit de repede ar toca bateria masinii. Ca alternatorul nici macar nu se poate pune problema sa aiba putere sa alimenteze un asemenea consumator chiar daca lasi masina cu motorul pornit. De aceea nu se fabrica asa ceva si drept urmare asiratoarele pentru masina de 12 volti au doar 100-150W cel mult. Adica de fapt nu sint bune de nimic pentru ca nu fac curatenie si tot trebuie sa tragi curent din casa. Pe masina chiar exista un motor electric cu putere de peste 2KW. Acela este electromotorul de pornire al masinii si intr-adevar are un consum de aproximativ 200A. Dar acela are un bobinaj aproape in scurt si este actionat doar citeva secunde. Si oricum de obicei este prevazut si cu reductor pentru marirea cuplului.

Revenind la locomotivele noastre, desigur ca puterea nu este acelasi lucru cu efortul tractiv. Puterea in acest caz este produsul dintre viteza si forta. In functie de raportul de transmisie de la motor la roata poti obtine viteza mai mare cu efort tractiv mai mic sau invers in functie de ceea ce se doreste. Trenuri usoare de viteza, sau trenuri de marfa grele unde nu este nevoie de viteza. A se vedea diferenta intre clasele 40 si 41 sau 60 si 62...Intre acestea singura diferenta este raportul de transmisie. Totusi patinatul locomotivei la pornire NU ARE legatura cu efortul tractiv. Are legatura cu ADERENTA locomotivei, iar aderenta locomotivei este data de raportul intre masa locomotivei si a vagoanelor precum si unghiul de inclinare (panta) caii ferate. In general locomotiva se dimensioneaza in asa fel incit efortul tractiv MAXIM sa nu depaseasca aderenta locomotivei pentru a preintimpina aparitia patinarii dar desigur ca in practica se pot intilni totusi situatii in care efortul tractiv depaseste aderenta in conditiile date si atunci apare patinarea.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10225
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 23 Apr 2012, 15:03

Da domnule inginer,dar puterea noastra aici NU este F x v(a nu se citi inmultire vectoriala,ci scalara) , ci cuplu(momentul fortei) si viteza unghiulara w a motorului , pentru ca producatorul nostru de putere este un motor care e un sistem rotativ.Si cuplul acela este dependent de tensiune Smile.Cortex stie mai bine relatiile la motoare ca e cu curentul.
Pentru diferenetele mari de tensiune cand ai nevoie de putere mare folosesti transformatoarele.De preferat sa convertesti tensiune mare in mica,ca sa obtii mai multa putere.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12083
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14124
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 04:46

DUAL a scris:
De preferat sa convertesti tensiune mare in mica,ca sa obtii mai multa putere.
Ceea ce chiar se întâmplă într-o locomotivă, cu m.e.t.-uri alimentate la tensiunea nominală de 770 V.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Re6/6



Numarul mesajelor : 425
Reputatie : 2556
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 11:07

srazvi a scris:
cortexedge a scris:
Cam asta zic si eu.
Hai, Valea Prahovei trebuia renovata, dar magistrala 800?! Se circula cu 140 si inainte!!!
Era marea realizare a lui Ceausescu, era linie de 200 pe ora in 1984, acum e de 20 :bom: E doar o sursa de imbogatire a unora, daca lasau linia aceea cu mici reparatii era linie de 2 ore Bucuresti-Constanta cel putin inca doi ani. Intre timp se distruge Brasov-Teius, deja timpii au crescut cu mai mult de o ora, linia Sibiu-Brasov e inchisa, pot zice ca infrastructura pe liniile secundara e la pamant(limitare in livret de 10 km/h linie dreapta de campie)


deci...nu trebuia decat sa respectam directivele din cadrul congreselor comuniste si acum aveam poate 50% din retzeaua feroviara electrificata.(Ce simplu era....dar ne-am complicat :sunny: )
Sus In jos
sorin_ncs



Numarul mesajelor : 103
Reputatie : 1816
Data de inscriere : 11/04/2012

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 12:17

Cit despre infrastructura aflata la pamint ia uitati-va aici ca se intimpla si la case mai mari. Iar eu unul stiam ca americanii au infrastructura serioasa nu gluma. Dar in fine...las imaginile sa vorbeasca.




Scuzati off-topicul. Spunea cineva aici ca locomotivele diesel nu vor disparea pentru ca intotdeauna vor fi necesare si locomotive care sa fie independente de sistemul de alimentare cu energie electrica. Este perfect adevarat dar pe mine nu ma deranjeaza ideea de disparitie a locomotivei diesel ci ma deranjeaza insasi ideea de cale ferata electrificata din motivele pe care le-am expus mai sus : 1 Aspect, 2 Pericol de electrocutare (pentru cei mai "neadaptati" dintre noi sau care nu au dat pe la scoala Very Happy ), 3 "vizibilitatea" de la geamul vagonului.
Mai este inca un aspect. Mie intodeauna mi-au placut lucrurile AUTONOME din punct de vedere energetic. De ce sa pun un radio in priza cind poate sa functioneze cu baterii? Prefer laptop fata de desktop deoarece are AUTONOMIE..samd. Daca masinile pe benzina s-au impus fata de cele electrice, care erau destul de multe pe la 1910, din motive de AUTONOMIE, dupa mine ar trebui sa fie la fel si in domeniul feroviar. O masina (automobil) electrica in general are o autonomie mai redusa fata de una pe benzina, dar totusi ARE o autonomie diferita de zero. Locomotiva electrica este mult mai puternica decit cea diesel, dar ce autonomie are o locomotiva electrica? Zero! In timp ce locomotivele diesel isi cara cu ele sursa de energie si de alimentare, cele electrice se alimenteaza toate prin intermediul retelei de electrificare de la o sursa de energie comuna. Daca dintr-un anume incident se opreste alimentarea cu energie electrica a catenarei (eveniment extrem de rar intilnit dar totusi nu la modul ca nu s-ar fi auzit niciodata de asa ceva) se opresc toate locomotivele din zona. Daca se defecteaza insa o locomotiva diesel celelalte isi vad nestingherite de drum.

Pina la urma revenim tot la eterna dilema intre a utiliza un lucru, o resursa etc LA COMUN sau in mod INDIVIDUAL. Mie imi place in mod INDIVIDUAL. De aceea prefer CASA la curte fata de APARTAMENT la bloc. (Cu toate acestea stau la bloc. Nu intotdeauna ne putem implini toate dorintele) Prefer masina personala fata de autobuz. Si dupa cum ceea ce se aplica in cazul oamenilor aplicam si in cazul lucrurilor prefer ca aparatele, echipamentele in general sa aibe propria lor sursa de energie (de ex radio pe baterii, nu la priza, laptop nu desktop). Desigur ca acum nu putem exagera cu aceasta situatie. Imi aduc aminte ca am vazut mai demult o reclama la TV (reclama era la un automobil electric sau hibrid ceva...) Unde arata ca frigiderul il pornesti la sfoara, mixerul are tevi de esapament pe care iese fum..etc Sigur ca aceea era o situatie exagerata in mod special pentru a fi amuzanta si a-l face pe om sa inteleaga mai bine reclama. Dar consider insa ca intr-o lume IDEALA (dupa standardele mele) ar trebui ca fiecare gospodarie sa isi produca singura energia electrica pe care o utilizeaza (din surse regenarabile (eolian, solar) sau nu (generator diesel, pe benzina) ). Sigur ca sursele regenarabile ar avea un avantaj deoarece in cazul acelora esti COMPLET AUTONOM fata de sitemul energetic national. La un generator diesel trebuie sa ii cumperi periodic carburant...nu ai obtinut cine stie ce mare independenta, poate eventual sa ramii racordat la "power grid" iar generatorul sa il ai doar de backup. In cazul surselor regenerabile insa dezavantajul ar fi costurile uriase ale investitiei initiale. Deci vedeti ca de fapt pe mine nu aspectul de cit este de ecologic/neecologic un lucru ma intereseaza ci cit este de autonom (independent) energetic. Nu sint impotriva automobilului electric deoarece acela are AUTONOMIE. Oricum motorul cu ardere interna de la bun inceput nu a fost o inventie foarte stralucita. Are multe imperfectiuni care nu au putut fi remediate cu toata electronica si computerele care s-au pus pe acesta. Dar pina vom avea alternative reale (autonome din punct de vedere energetic) pe astea le avem cu astea defilam.
Sus In jos
Re6/6



Numarul mesajelor : 425
Reputatie : 2556
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 14:58

catre - sorin_ncs



Sa lasam polemicile deoparte, ....tb sa recunosti ca electrificarea este un pas inainte din toate punctele de vedere, mai ales pe magistrale!


Mi-as fi dorit ca la ora actuala macar magistralele principale sa fie electrificate in totalitate(ex.M200,M 600,M 300,M 400)....poate stie cineva daca sunt in proiect sau studiu de fezabilitate?


Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2315
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4419
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 23:07

Mi-ar place sa-ti spun ca se vor electrifica linii dar nu cred ca sunt sanse in urmatorii anii.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12548
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15719
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 23:18

In prezent daca ar fi sa am o putere eu as electrifica :
-300 Cluj-Episcopia Bihor
-200 Brasov-Vintu de Jos
-400 Dej-Satu Mare
-310 Arad-Oradea
-402 Oradea-Halmeu
-405 Razboieni-Deda
-600 Faurei-Nicolina (macar Tecuci-Nicolina in prima faza)
-700 Bucuresti-Faurei
-800 Agigea-Mangalia
-201 Piatra Olt-Podu Olt
-910 Caracal-Piatra Olt
-901 Chitila-Craiova
-208 Sibiu-Copsa Mica
-511 Veresti-Botosani

Cam asta ar fi bine sa se faca la capitolul electrificare , iar pe unele tronsoane se poate folosii catenarea scoasa de pe 800 si 300 , conteaza mult sa se si vrea acest progres .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 1099
Varsta : 41
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 3147
Data de inscriere : 10/05/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 23:20

Re6/6 a scris:
catre - sorin_ncs



Sa lasam polemicile deoparte, ....tb sa recunosti ca electrificarea este un pas inainte din toate punctele de vedere, mai ales pe magistrale!


Mi-as fi dorit ca la ora actuala macar magistralele principale sa fie electrificate in totalitate(ex.M200,M 600,M 300,M 400)....poate stie cineva daca sunt in proiect sau studiu de fezabilitate?



Doar M300 va fi electrificata si upgradata pentru viteze 160-200km/h probabil peste 30 de ani , deoarece linia a fost propusa recent pentru acest lucru prin reteaua TEN
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10225
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 24 Apr 2012, 23:48

Electrificarile astea nu prea au rost,ca nu este marfa.

karpaty a scris:
In prezent daca ar fi sa am o putere eu as electrifica :
-200 Brasov-Vintu de Jos
-310 Arad-Oradea
-402 Oradea-Halmeu
!-405 Tirgu Mures-Deda
!-600 Faurei-Nicolina asta ar fi ok daca ar face parte Rep Moldova din Romania.
!-800 Agigea-Mangalia ,ok si dublata pe alocuri pt sezoniere.
!-901 Chitila-Craiova ok daca ar fi unita Valcea cu Valcele,ca sa muti o parte din traficul de pe M300
-208 Sibiu-Copsa Mica
-511 Veresti-Botosani
.
! au mentiuni speciale.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Astazi la 16:40

Sus In jos
 

Electrificari de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Electrificari de linii
» Linii industriale
» Constructii si reconstructii de linii
» Orasul Bucuresti
» Numerotarea liniilor cf din Romania
Pagina 5 din 11Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-