Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Electrificari de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10896
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Electrificari de linii   Dum 10 Mai 2009, 16:30

O lista cu liniile electrificate pana in 1980:

1. Brasov - Bucuresti 16.02.1969
2. Craiova - Caransebes - Resita 10.09.1971
3. Targu Jiu - Amaradia 27.05.1972
4. Iscroni - Livezeni 30.11.1973
5. Strehaia - Insuratei 30.12.1973
6. Filiasi - Simeria - Mintia 31.12.1973
7. Adjud - Siculeni 31.05.1974
8. Siculeni - Deda 06.01.1975
9. Caransebes - Timisoara - Curtici 30.09.1975
10. Brasov - Siculeni 01.10.1976
11. Ploiesti - Buzau - Adjud 25.05.1978
12. Bucuresti - Constanta 27.05.1978
13. Deda - Dej 03.06.1978
14. Saratel - Bistrita 03.06.1978
15. Bucuresti - Craiova 01.11.1979
16. Adjud - Bacau 27.05.1980

Daca are cineva datele la care s-a dat in exploatare celelalte tronsoane electrificate sa le posteze aici.
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3383
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 10 Mai 2009, 17:12

Alte linii electrificate pana in 1980:

- Buzau - Faurei - Galati;
- Brasov- Ciceu - Deda - Beclean pe Somes - Dej.

Linii electrificate intre 1985 - 1992:

- Pascani - Iasi - Socola;
- Pascani - Tg. Neamt;
- Ciulnita - Calarasi;
- Suceava Nord - Vatra Dornei - Ilva Mica - Beclean.
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3383
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 10 Mai 2009, 17:32

Proiecte electrificare linii:

- Cluj Napoca - Episcopia Bihor;
- Bucuresti - Aeroporul Otopeni (pe langa constructia liniei se are in vedere si electrificarea ei);
- Tecuci - Barbosi (Galati)

Cam astea l-am gasit.
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10896
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 12 Mai 2009, 20:30

Am gasit un articol despre electrificarea liniilor din Romania de pe vremea comunistilor (anii 80) in care se spunea ca pana in 2005 trebuia electrificata 100% din reteaua de cai ferate din tara... :shock:

Va dati seama ce frumos ar fi fost sa avem toate liniile electrificate...
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3383
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Mar 26 Mai 2009, 16:17

Chiar asa. Ar fi fost foarte frumos. Am fi intrat clar in randul statelor care pun accent pe protectia mediului si atunci poate investeam si noi mai mult in calea ferata. Cred ca am fi fost una din putinele state din lume care sa aiba o retea feroviara 100% electrificata. Totusi, chiar daca actualmente unele linii sunt electrificate, circula pe ele rame Desiro, care sunt Diesel. Risipa de combustibil. Din pacate, nu numai ca nu s-a electrificat intreaga retea feroviara, dar dupa Revolutie nu prea au mai fost electrificati multi kilometri. Nici macar Cluj Napoca - Episcopia Bihor, care este o magistrala importanta, nu a fost electrificata pana acum.
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
discoid21



Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 2997
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 14:06

Da, linia Cluj-Napoca - Oradea a rămas tot neelectrificată. Electrificarea acestei linii, pe lângă avantajul ecologic, ar mai avea și alte avantaje: locomotivele electrice sunt mai puternice ca cele diesel-electrice, iar pe acest tronson, cum e prin munți, ar fi nevoie de locomotive mai puternice.
Din câte am auzit, linia Cluj-Oradea, în actuala stare nu poate fi electrificată; pentru electrificarea ei, trebuie modificată infrastructura. Poate cei care cunoașteți mai bine problema, ne puteți povesti mai detaliat.
În orice caz, aștept să se electrifice odată și acest tronson
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4979
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 14:15

Da, cu toti asteptam acest moment...Acest tronson a fost luat in discutie despre electrificare si dupa 1989, spre deosebire de alte linii, ultima data prin 2002 daca nu ma insel..si se spunea ca in 2005 va fi gata... Sad Este foarte adevarat si aspectul cu infrastructura...se circula cam incet pe portiuni bune din acest tronson...dar electrificarea tot ar trebui sa se faca..macar pentru ecologizare, fiindca este flux mare de trafic.Lasa..bine ca au re-electrificat linia Buc-Constanta...cica se va merge cu 160 la ora..si se merge cu max 120...ca in anii 90...Ceea ce ma indispune este faptul ca noile linii, fiind sudate complet nu mai suna nicicum..s-a pierdut acel glas al rotilor de tren din unele curbe sau de la macaze...nu mai simti nimic...voi ce ziceti?nu acela are un farmec aparte in mersul cu trenul? macar daca ar merge cu viteze demne de asemenea linii... > 140 km/h...
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7919
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12526
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 21:02

Ai dreptate Ionutz. Sinele sudate nu mai au farmecul de altadata. Si nici vagoanele modernizate care sunt antifonate, iar in ele nu se mai aude acel zgomot care se aude la vagoanele vechi. Este adevarat ca multi isi doresc confort, cat mai mult confort, cat mai multa viteza, cat mai putin zgomot, insa mie imi plac liniile vechi, precum si vagoanele vechi.De aceea mie imi plac dimitroavele, dar mai ales automotoarele din seria 77 si 78, si chiar cele din seria 97, (purcelusi), au un zgomot deosebit de placut, si faptul ca au cate o osie la fiecare capat, te zdruncina si da un farmec specific feroviar.

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1065
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3946
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 21:24

COSTACHE MIHAIL a scris:
dar mai ales automotoarele din seria 77 si 78, si chiar cele din seria 97, (purcelusi), au un zgomot deosebit de placut, si faptul ca au cate o osie la fiecare capat, te zdruncina si da un farmec specific feroviar.

``Purcelusii`` sunt seria 79 Smile Seria 97 sunt automotoarele frantuzesti folosite de Regiotrans si ViaTerraSpedition.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7919
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12526
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 22:07

Imi cer scuze pentru confuzie. Asa este . Seria 79 am vrut sa spun. Deci seriile 77, 78, 79. La rand.

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
discoid21



Numarul mesajelor : 250
Localizare : Oradea
Reputatie : 2997
Data de inscriere : 14/07/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Dum 19 Iul 2009, 22:52

Încet încet va dispărea "muzica trenului", adică sunetul specific. Parcă îmi imaginez că peste vreo 20 de ani, această "muzică" va fi o amintire din trecut, așa cum sunt acuma locomotivele cu aburi. Tot atunci se vor pune în funcțiune diverse trenuri de epocă în care vei avea plăcerea să asculți "muzica trenului". Dar și o călătorie cu un tren de epocă va cam costa...
Dar până atunci ne vom mai putea bucura încă mulți ani de "farmecul feroviar", la preț de bilet normal
Sus In jos
pisti91



Numarul mesajelor : 332
Varsta : 25
Localizare : Oradea
Reputatie : 3419
Data de inscriere : 17/08/2008

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 20 Iul 2009, 10:02

Eu cred ca electrificarea liniei Oradea - Cluj nu e necesara.

Ionutz a scris:
Este foarte adevarat si aspectul cu infrastructura...se circula cam incet pe portiuni bune din acest tronson...dar electrificarea tot ar trebui sa se faca..macar pentru ecologizare

Si crezi ca daca in apropierea statiei Stana, unde viteza e de 60-80 la ora, dupa electrificare viteza va fi 90-100 sau chiar 120 la ora? Viteza nu consta in faptul daca linia respectiva e electrificata sau nu. Am vazut n linii cu multe restrictii, desigur din cauza sinelor slabite, a caldurii, etc...

Electrificarea zonei ar necesita foarte multi bani, cum ati zis si voi, ar trebui ca tot infrastructura sa fie reconstruita, dar atunci se vor pierde multi bani si fara rost, ca la CFR aproape nimic nu merge in profit.
Sus In jos
http://www.vehicule.uv.ro
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7919
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12526
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 20 Iul 2009, 13:49

discoid21 a scris:
Încet încet va dispărea "muzica trenului", adică sunetul specific. Parcă îmi imaginez că peste vreo 20 de ani, această "muzică" va fi o amintire din trecut, așa cum sunt acuma locomotivele cu aburi. Tot atunci se vor pune în funcțiune diverse trenuri de epocă în care vei avea plăcerea să asculți "muzica trenului". Dar și o călătorie cu un tren de epocă va cam costa...
Dar până atunci ne vom mai putea bucura încă mulți ani de "farmecul feroviar", la preț de bilet normal
Ai dreptate. Poate ca acele schimbari de care zici tu, ne va afecta si pe noi, prin faptul ca pasiunea pentru trenuri va dispare. Sau poate vom trai din amintiri. Si totul o sa coste, asa cum costa si acum sa te plimbi cu un tren de epoca. Chiar acum 2 zile am vazut la Stirile Kanal D, ca o plimbare cu trenul regal de la Bucuresti la Snagov, costa 7.500 $.

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 20 Iul 2009, 14:32

Dar sint pasionati care sa aiba atitia bani?
intre noi astia care ne spunem pasionati.
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7919
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12526
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Lun 20 Iul 2009, 20:14

Trenul Regal se poate inchiria si pe distante mai lungi. Iata cateva informatii despre el:
http://www.descopera.ro/editorial/2685960-o-garnitura-pretioasa-trenul-regal

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Electrificari de linii   Astazi la 10:28

Sus In jos
 

Electrificari de linii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Electrificari de linii
» Linii industriale
» Constructii si reconstructii de linii
» Orasul Bucuresti
» Numerotarea liniilor cf din Romania
Pagina 1 din 11Mergi la pagina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-