Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Urmatorul
AutorMesaj
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 447
Varsta : 27
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3641
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Sam 25 Sept 2010, 23:22

In data de 22 septembrie 2010 s-a publicat pe site-ul www.argesmedia.ro un articol despre acest tronson. Dintre toate articolele care s-au publicat pana acum despre acest trosnon, dupa parerea mea acesta este cel mai realist:

Specialiștii propun un nou traseu pentru calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele

"Calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele are toate șansele să se realizeze, dar pe un nou proiect. Studiul de fezabilitate a fost deja realizat de o firmă de specialitate și a fost depus la APM Argeș în vederea aprobării, urmând ca lucrările să se termine în doi ani de la începerea lor. Ultima intenție de construire a liniei noi de cale ferată a fost în 2004, când, înainte de campania electorală pentru prezidențiale, fostul premier Adrian Năstase a venit la Ciofrângeni unde a tăiat panglica. Atunci, anumite surse din rândul constructorilor au declarat că proiectul așa cum îl dorea PSD, nu era realizabil, deoarece terenul nu permitea realizarea lucrării la maniera la care fusese proiectată pe vremuri.

Calea ferată, pericol public

Necesitatea construirii căii ferate Râmnicu Vâlcea-Vâlcele a apărut încă din 1862, aceasta fiind apoi inclusă rând pe rând în programele naționale de construcții. Linia CFR urma să rezolve o problemă majoră: scurtarea rutei Arad-București-Curtici cu 107 kilometri. Deși bun ca intenție, proiectul s-a dovedit încă de la început nefezabil, deoarece nu s-au realizat studii geologice și geotehnice solide, care ar fi putut permite proiectarea tuturor lucrărilor de susținere și consolidare necesare. Nu în ultimul rând, au apărut probleme legate de drenarea apelor de suprafață și de instabilitatea solului, care s-au manifestat prin alunecări de teren, surpări, precum și prin instabilitatea unor lucrări. În pofida acestei situații, lucrările au fost continuate, iar calea ferată a fost finalizată și dată în funcțiune pentru o scurtă perioadă de timp. Ea a fost folosită doar ca linie de șantier, însă nu a fost niciodată dată în folosință publică. În 1991, după un sezon ploios, în timp ce se executau lucrări la instalații, s-au produs prăbușiri masive, unele catastrofale, ale terasamentelor, fisuri la podețe, alunecări la viaducte, toate acestea ducând la sistarea definitivă a lucrărilor.

Adrian Năstase a știut, dar a tăcut

În 1994 lucrările au fost reluate și au vizat prelungirea unor viaducte, înlocuirea teraselor înalte cu noi viaducte și s-au executat lucrări de consolidare. Doi ani mai târziu, din lipsă de finanțare, lucrările au fost din nou sistate. În urma studiilor efectuate în 2003 și 2004 la fața locului, specialiștii au descoperit că există alunecări de teren active care au o adâncime de până la 15 metri. Ca atare, la momentul mai 2004, când Adrian Năstase tăia panglica inaugurală, știa că totul e festivism și că lucrarea nu se poate face decât cu un nou proiect. Pentru realizarea căii ferate, specialiștii au luat în calcul trei posibilități: reabilitarea vechiului aliniament, construirea unuia nou, iar cea de-a treia variantă, și cea mai bună, construirea unui tunel cu cale dublă, ea fiind însă abandonată din rațiuni economice. Specialiștii au mai descoperit că lucrarea realizată pe vremuri a fost prost făcută, și, pe deasupra, o serie de lucrări nu au fost executate. Astfel, nu s-au efectuat lucrări de colectare și evacuare a apelor, șanțurile sunt burdușite, nu au fost efectuate lucrări de corecție a torentelor, piloții forați au fost încastrați insuficient în pământ, iar pantele din amonte sunt înclinate excesiv și sunt neprotejate, fapt ce le face să fie instabile. Viaductele, podurile și podețele sunt de asemenea la pământ, parțial fiind construite prost, parțial fiind distruse de vreme și de lucrările de mântuială. Nici tunelurile nu se prezintă mai bine, ele prezentând defecte atât din construcție, cât și din cauza trecerii timpului.

În loc de concluzii

Datorită complexității construirii liniei de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele, specialiștii au propus realizarea mai multor lucrări. Constructorul va fi nevoit să refacă terasamentul total sau parțial, să construiască ziduri de sprijin din beton, să refacă șanțurile astfel încât să fie asigurată scurgerea apei, să reprofileze albiile, să corecteze torentele și să refacă drenurile din spatele zidurilor de sprijin existente. În plus, va trebui să facă lucrări de susținere a versanților și terasamentului, dar și de stabilizare a alunecărilor de teren. Pentru mai multă siguranță, firma care a realizat studiul de fezabilitate a propus schimbarea aliniamentului atât pentru siguranța traficului feroviar, cât și a călătorilor. Mai mult, specialiștii au avertizat că, în cazul în care se va merge pe vechiul proiect, chiar dacă poate fi considerat unul sigur, posibilitatea dublării căii ferate în viitor prin construirea unui aliniament alternativ printr-un tunel va fi imposibilă. Și aceasta deoarece terenul este extrem de instabil și nici nu există spațiul necesar în acest scop. Nu în ultimul rând, specialiștii au mai precizat că România nu are experiență în acest fel de cale ferată, care va fi primul de acest gen care se va construi în țara noastră."
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
jionutz

avatar

Numarul mesajelor : 614
Varsta : 34
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 3341
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: 219 valcele Ramnicu Valcea   Dum 26 Sept 2010, 13:19

Începută pe vremea comunismului și 90 la sută montată în 10 ani, înainte de Revoluție, calea ferată Vâlcea - Vâlcele, menită a scurta traseul dintre București și Sibiu cu 107 kilometri și porțiune strategică din Coridorul IV Paneuropean, a rămas în ultimele două decenii simplu subiect de campanie electorală.



Nu numai că investiția nu a fost niciodată finalizată, dar s-a ales praful și de ce se realizase până în ‘89: șinele au fost demontate și duse la fier vechi, dalele de piatră au dispărut și ele. Locuitorii din satele situate de-a lungul căii ferate n-au stat cu mâinile în sân, în toată această perioadă furându-se mai tot ce se putea fura.

De-a lungul timpului, clădirile celor cinci stații ridicate de-a lungul căii ferate Vâlcea - Vâlcele au fost demolate și furate bucată cu bucată, după care au dispărut șinele, pe porțiuni întinse. La demontarea și vânzarea lor la fier vechi, șatrele din satele de pe Valea Argeșului au muncit cu sârg, ani la rând. Nu s-au oprit nici acum, căci la mare căutare este și pietrișul din terasament, din care localnicii au cărat din greu cu căruțele.

„Au furat tot ce au putut duce. Nimic nu mai e acolo! Nu cred că vor mai fi reluate lucrările vreodată, pentru a trece trenul pe aici, fiindcă nu dă statul banii așa, pentru o construcție atât de mare. Eu am lucrat aici, la șantier, iar apoi am asistat la dispariția căii ferate prin furt. Acum nu mai este nimic. E păcat de munca de atunci, când militarii erau aduși să ridice acești coloși - viaductele -, pentru a rămâne acum doar monumente”,

a spus moș Costache, unul dintre cei care au luat parte la amenajarea căii ferate, înainte de 1989, pe raza localității Golești.



Așteptând un semn din capitală

Lucrările la linie au fost sistate complet în 1998, când au fost demontate macazurile de la Vâlcele și Bujoreni. Din 1998 până în 2004 nu s-a mai lucrat nimic la linie, spre dezamăgirea localnicilor, care sperau să aibă și ei un mijloc de transport spre Ciofrângeni și mai departe, spre Pitești. În prezent, accesul în zonă este extrem de dificil, fiind necesară traversarea pe jos a dealului sau a Tunelului Gibei ori, eventual, cu o mașină de teren.

„Ar fi bine dacă s-ar relua lucrările în zonă, pentru că s-ar crea foarte multe locuri de muncă, iar noi, cu toții, am avea de câștigat. De la nivel local nu avem ce face, rămâne doar să așteptăm decizii de la nivel central”,

a spus Gheorghe Șerban, primarul comunei Golești.



Estimare: Nicio șansă în 2010

Reprezentanții Căilor Ferate Române estimează că, pentru continuarea și finalizarea investiției, ar fi nevoie de aproape 150 de milioane de euro. Lucrările au fost, de altfel, reluate în 2004 și stopate din nou, un an mai târziu. De atunci, nu s-a mai întâmplat nimic, cu excepția emiterii unui certificat de urbanism de către conducerea Consiliului Județean (CJ) Vâlcea, document valabil timp de un an.

„Pe 1 octombrie 2009, CJ Vâlcea a eliberat un certificat de urbanism pentru reabilitarea căii ferate Vâlcea - Vâlcele, răspunzând astfel cererii adresate pe 3 septembrie de Compania Căilor Ferate Române. Însă nu cred că lucrările vor fi reluate în acest an, din cauza lipsei acute a fondurilor”,

a precizat Ion Cîlea, președintele CJ Vâlcea.



Lucrarea de reabilitare a liniei 219 a fost încredințată unei firme italiene, care s-a obligat ca în martie 2005 să înceapă lucrările, până atunci urmând a fi demontată calea ferată existentă - sau ce mai rămăsese nefurat din ea. Din păcate, după demontare nu s-a mai realizat nimic, șinele stând și acum stivuite în gări. În plus, angajamentul firmei era să dubleze și să electrifice linia, existând planuri de săpare a unui nou tunel, în apropierea Tunelului Gibei. Tot în martie 2005 urmau să înceapă și exproprierile pentru dublarea căii ferate, lucru ce nu s-a realizat nici până în prezent.

Șanse de finalizare: peste șapte ani

Din punct de vedere juridic, investiția se află în derulare, contractul a fost reactualizat, însă momentan se lucrează la proiecte, după cum susțin reprezentanții Căilor Ferate Române. Aceștia precizează că reluarea lucrărilor întâmpină dificultăți tot din cauza lipsei fondurilor.

„Avem probleme pe linie de finanțare. Proiectul nu are alocația necesară pentru a se lucra în forță. Dacă aducem în discuție criza economică pe care o traversăm, probabil se va realiza în șase - șapte ani, iar în cazul în care situația actuală se va rezolva, termenul normal ar fi de patru ani, însă numai pe baza unei finanțări ritmice, susținute, așa cum cere lucrarea. Eu nu cred că România poate fi în stare să facă această finanțare ritmică”,

a menționat Constantin Onoiu, directorul adjunct al Direcției Proiecte din cadrul CFR.



Recordul comuniștilor

În cei 10 ani din perioada predecembristă s-a reușit amenajarea căii ferate în proporție de 90 la sută, astfel încât, la finele lui 1989, lucrările se apropiau de finalizare. Se executaseră 3,7 kilometri de poduri și viaducte, 30 de milioane de metri cubi de terasamente și 165 de podețe, iar cea mai importantă lucrare este Viaductul Topolog, care a rămas și astăzi cel mai înalt (aproape 50 de metri) și cel mai lung (1,4 kilometri) din România.

Proiectul - bun, rezultatul - nul

Calea ferată Vâlcea - Vâlcele, în lungime de 38 de kilometri, avea rolul de a descongestiona traficul de pe magistralele 300 și 200 (București - Brașov - Sibiu - Deva - Arad), 900 (București - Craiova - Orșova - Timișoara) și secțiile 900/201/200 (București - Craiova - Târgu Jiu - Deva - Arad), dar și de a crea o legătură directă și rapidă între București, Pitești și Rm. Vâlcea, Valea Oltului și Sibiu. Traseul liniei începe din nordul Piteștiului, din stația Vâlcele, și se termină în nordul municipiului Râmnicu Vâlcea, în stația Bujoreni.

sursa editie.ro
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3978
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 12 Dec 2010, 15:14

Sa inteleg ca din 2006 pana acuma s-au repartizat 66 mil Eur pentru linia asta si nu s-a montat un singur surub? si pana la urma ce Doamne-Iarta-ma e asa complicat in ancheta asta, de ce se taraganeaza atata? din punctul meu de vedere (de om nedus de multe ori la biserica) treaba e simpla: ti-au intrat bani in cont? daca exista acte , inseamna ca ti-au intrat. Ce ai facut cu ei? prezinta facturi si deconturi! nu ai facturi? ai belit-o, inseamna ca 1. ori ai inca banii in cont sau 2. au disparut banii. Prezinta banii sau la parnaie. AAA, ai facturi? pai in teren nu se observa nimic. Iar ai belit-o. Si tu, si ala care ti-a emis factura. Inseamna ca 1. ori n-ai facut nimic, iar ala ti-a dat factura a facut-o "pe naspa" sau 2. ala ti-a facut treaba dar tu nu ai fost in stare sa o intretii si a lucrarea disparut cu desavarsire. Tot la parnaie ajungi.

Deci trebuie doar dovedit ca s-au alocat si virat banii. Pentru ca partea aialalta, sa dovedeasca DIICOT ca nu s-a facut ceva cu ei, e simplu. Tinand cont ca linia e praf, lucru dovedibil cu o simpla vizita in teren, asta e cea mai buna dovada din toate ca n-ai facut nimic. Ce e asa greu in asta? nu-s nici pe departe jurist, dar DACA intr-adevar sumele indicate mai sus chiar au fost alocate din buget sau de unde or venit, si un copil vede in lipsa utilizarii lor o deturnare de fonduri si bancruta frauduloasa (posibil si altele, dar astea-s singurele care-mi terc in cap acuma). Ce e asa greu?

'aaaai de capul nostru , in ce tara traim... ABB
Pe de alta parte, nu inteleg cum adica nu s-au expropriat terenurile. Pai comunistii cum de-au construit linia, au instalat-o direct prin curtile satenilor? a, nu ma mir ca nu au cerut voie sau ca nu au platit contravaloarea lor, ca stilul asta de munca e binecunoscut - ma mir doar ca nu au oficializat cu acte japca respectiva.
Sus In jos
bogdan srl

avatar

Numarul mesajelor : 626
Varsta : 29
Localizare : Brasov
Reputatie : 3547
Data de inscriere : 16/11/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 12 Dec 2010, 15:36

Linia merita terminata,traseul scurt, existenta unor lucrari de arta ar fi motive temeinice pentru a vedea roata de tren in zona.Ar trebui sa se dezbata aceasta problema public (televiuziunea publica),in acest facuta o scrisoare catre TVR si Presendentie prin care sa se aduca la cunostinta presedinteleui si populatiei aceste aspecte.Parerea mea ,poate si a altora ca fara tam tam nu se face nimic in tara asta. Crying or Very sad
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5756
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 12 Dec 2010, 15:37

si podul de la iesirea din sibot oare cand il face ca de 4 ani il tot fac
Sus In jos
Nk11

avatar

Numarul mesajelor : 294
Varsta : 21
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2735
Data de inscriere : 28/12/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Sam 08 Ian 2011, 01:07

Se mai aude ceva.. ?
Sus In jos
cont dezactivat .



Numarul mesajelor : 3053
Reputatie : 5756
Data de inscriere : 03/09/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Sam 08 Ian 2011, 07:24

de cel de la sibot zici?
ala l-au reparat de vreo 2 saptamani
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3978
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 09 Ian 2011, 23:21

Citat :
Ar trebui sa se dezbata aceasta problema public (televiuziunea publica),in acest facuta o scrisoare catre TVR si Presendentie prin care sa se aduca la cunostinta presedinteleui si populatiei aceste aspecte.
Acu' obiectiv vorbind, in acest moment poate ca nu este o urgenta de gradul 0 terminarea lui 219. La cat s-a diminuat traficul, atat de calatori cat si de marfa, variantele clasice (liniile 300+200, 101+201 si 900+ 202) fac fata chiar daca 300 e in reconstructie pana la Brasov. Asa ca mira-m-as ca se va face tam-tam si chiar daca se va face, nu va ridica nimeni vreun deget.
Totusi , dezvoltarea liniilor de cale ferata ar trebui facuta luand in calcul si ce se va intampla in viitor. Dar asta ar insemna oameni cu o anumita gandire, o viziune...oameni d-aia n-avem la momentul actual. Asa ca incet -incet linia aia se va duce de rapa de tot, oamenii vor uita de ea si isi vor aminti (poate) doar cand o sa se prabuseasca viaductul Topolog si o sa stea Catalin Radu Tanase de la ProTV calare pe vreun stalp, relatand "marea tragedie". Iar dupa vreo 30...40...n... ani, cand o sa avem nevoie intr-adevar de linia asta URGENT, o sa scoata careva un dosar prafuit din arhiva, o sa se uite unii la altii mirati...iete ma, aveam odata demult o linie pe acolo...tu stiai? habar n-aveam... si se va incepe iar reconstructia. De fapt asta e un deja-vu pentru 219, sa nu uitam ca initial constructia ei a fost pusa pe tapet de nemti prin anii 40. Iar ca exemple similare uitate de timp, cati mai stiu ca exista odata o linie (ingusta intr-adevar) intre Ramnicu Sarat si Braila? sau Sighisoara - Agnita? cati mai stiu ca s-a incercat constructia liniei Pietrosita -Sinaia? sau, mai recent, tunelul de la Flamanzi? sau linia cu cremaliera de la Portile de Fier?sigur, noi ca pasionati mai stim una -alta dar oamenii normali au uitat sau n-au stiut vreodata, si bag mana-n foc ca multi functionari de la CFR s-ar uita la noi ca la masini straine daca i-am intreba, chiar si asa, de curiozitate, ce stiu despre segmentele astea...
Sus In jos
Nk11

avatar

Numarul mesajelor : 294
Varsta : 21
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2735
Data de inscriere : 28/12/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Lun 10 Ian 2011, 00:10

E un "proiect" destul de urgent. Atata timp cat nu se mai face nimic se va degrada...
Linia e destul de utilia din multe puncte de vedere... ar trebui sa fie o prioritate.
Sus In jos
mardaryroby
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 251
Varsta : 38
Localizare : Iasi, Romania
Reputatie : 3566
Data de inscriere : 21/08/2008

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mar 11 Ian 2011, 23:10

Din punctul meu de vedere este un proiect esuat si mi-am luat demult gandul ca s-ar mai face ceva aici.
Sus In jos
http://rrt-group.com
mihaiuc



Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 2868
Data de inscriere : 14/07/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Joi 13 Ian 2011, 14:31

mardaryroby a scris:
Din punctul meu de vedere este un proiect esuat si mi-am luat demult gandul ca s-ar mai face ceva aici.

Sunt, din pacate, mai mult sau mai putin de acord cu tine. Si aici nu e vorba direct nici de lipsa de fonduri si nici de lipsa de vointa, ci pur si simplu de capacitate de transport necesara si disponibila. Cand legaturile deja existente mai au resurse abundente (si vor creste, modernizarea M300 intre Campina si Predeal a inceput sa prinda destula viteza), nu prea exista motive pentru investitii masive in trasee noi. Mai ales cand cu putinii bani disponibili se pot face lucrarile esentiale de reparatie a infrastructurii care e in starea in care e.

Veti spune poate ca este o trecere eficienta, ca scurteaza cu 100 km traversarea muntilor, si ca are avantajul celor mai mici declivitati din Romania. Dar, traseul prezinta, in conditiile actuale doua mari dezavantaje - nici macar un km al traseului Chitila - Pitesti - Valcele - Rm. Valcea - Sibiu, nu este electrificat, ceea ce creste costurile si limiteaza cantitatile de marfa transportate, de alta parte, cu exceptia segmentului Bucuresti - Pitesti, este linie simpla. Nu stiu foarte exact cum se calculeaza trasele si capacitatea in Romania, daca se foloseste UIC 406 sau alta metoda (n-am lucrat niciodata pana sa plec din Romania in feroviar, asa ca desi azi lucrez cu trenuri, cu CFR-ul doar am mers ca pasager), dar nu m-ar mira ca Bucuresti - Valcele - Sibiu - Vintu de Jos sa aiba cam 20% din capacitatea totala a liniei Bucuresti - Brasov - Vintu de Jos (n-am schemele, si n-am timpul necesar sa rulez simularea, plus ca nu cred ca blocurile de semnal sunt compatibile cu ce avem noi pre-programat). In plus, presupun, o mare parte din capacitate este ocupata de traficul deja existent (originand din Sibiu sau Rm. Valcea - sa nu uitam ca Oltchim transporta destul pe CF). Asa ca blocaj pe Valea Oltului...

In plus, mai e o problema, care tine exclusiv de Romania, si de starea CFR SA, din pacate - starea infrastructurii in zona Sibiu. Sa zicem ca linia va fi construita, si incep sa circule trenuri de marfa lungi si grele (cu masini de la Dacia, cu componente auto si industriale de la diversii furnizori din zona Arges-Valcea). Le ducem cum le-om duce pana la Sibiu, dar de-acolo spre Arad? Prin Sebes linia e nu doar grea, dar si proasta. Prin Copsa Mica linia e proasta, veche si daca nu ma insel, cu restrictii severe de tonaj. Asa ca, chiar daca trecem de V. Oltului ne blocam la Sibiu...

Asa ca, pentru a fi rentabila, linia ar trebui refacuta integral, de la Bucuresti pana la Vintu/Copsa Mica, si eventual electrificata, adaugand cateva sute bune de milioane de euro. In plus, Valea Oltului nu prea poate fi dublata (ar insemna costuri incredibile, mult mai simpla ar fi dublarea portiunii lipsa din 900, si un tunel la Balota decat dublarea pe V. Oltului, unde in viitorul apropiat - pentru sosea se gaseste finantare, ca este CIV, mai trebuie inghesuita si o autostrada). Cu banii astia, sincer, dat fiind starea CFR, as prefera, ca pasionat, si lucrator in cai ferate (chiar daca nu la CFR), sa vad reparati cati mai multi km si cat mai multe poduri si revizuite cat mai multe echipamente din dotarea existenta. Abia apoi, cand vine timpul, sa si extindem ce avem.

Dar da, as vrea sa vad linia terminata, sa ma plimb pe viaductele impresionante ale liniei si sa admir peisajul... Si sunt un pic optimist - UE vrea existente alternative la CIV, asa ca nu m-ar mira ca pana in 2020-2025 sa ma pot plimba cu un tren pe-acolo. Dar, pana atunci mai este.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10127
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13024
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Joi 13 Ian 2011, 15:17

Mai exista inca 2 tronsoane duble Sibiu-Podu-Olt si Ramnicu Valcea-Brezoi
Am mai spus si pe alt topic se poate reconfigura ruta pe un proiect Pitesti-Sud-Ionesti sau Pitesti-Sud-Babeni unde relieful e mai bland si ar fi o alternativa viabila pentru scurtarea distantei pana la Bucuresti cat ocoleste acuma un tren pana la Piatra Olt Caracal in timpul ala ar ajunge la Bucuresti pe M901
Partea cea mai critica este Valea Oltului dar soluti sunt bani sa fie si aceia exista numa sa ii luam intr-un mod de la UE..De ce fugim de tractiune diesel cand exista locomotive diesel puternice eficiente si s-ar putea salva defileul Jiului unde situatia e mai tragica si este sufocat de traficul de marfa deviat de pe valea Prahovei
Nu sunt calatori pentru ca asa s-a vrut dar daca CFR ar moderniza infrastructura si ar veni cu un marketing mai agresiv si-ar recapata calatorii


Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 447
Varsta : 27
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3641
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mar 08 Feb 2011, 21:46

Desi aproape toata lumea stie traseul liniei, ma simt dator sa il postez (ca tot l-am facut):

Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
David Marius

avatar

Numarul mesajelor : 37
Localizare : Cristur, HD / Alba Iulia, AB
Reputatie : 2432
Data de inscriere : 30/01/2011

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Vin 18 Feb 2011, 00:00

Ceva nou
http://www.anpm.ro/anunt_dezbatere_proiectul_reabilitare_cale_ferata_existenta_valcele_ramnicu_valcea-19691
Sus In jos
ATM

avatar

Numarul mesajelor : 1362
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3978
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Sam 19 Feb 2011, 00:30

Din pacate, nu e prima data in care chestiunea este repusa pe tapet, insa totul se reduce doar la nivel verbal.
Cand o sa vad reinstalate macazele de la Valcele, o sa incep sa cred ca (poate) s-o reface ceva. Deocamdata, pas.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   

Sus In jos
 

219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 219 : Valcele - Ramnicu Valcea
» Calea ferata Ramnicu Valcea - Valcele
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele)
» Plecari/sosiri Ramnicu Valcea
Pagina 6 din 32Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 19 ... 32  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-