Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 33, 34, 35
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5838
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mar 12 Sept 2017, 22:18

In articol din ziarul "Romania libera" din data de 1 iulie 2003, despre aceasta linie:

"De ce mai este trecuta investitia in programul de credite externe ?

Aceasta este o intrebare la care nimeni nu a stiut sa raspunda. In ultimii patru ani, invariabil, continuuarea lucrarilor de pe tronsonul de cale ferata Valcele-Ramnicu Valcea este trecuta in filele de program "credite externe" ale companiei CFR SA. Acest tronson de cale ferata, cu o lungime de 39,5 km, a fost finalizat in 1989, ba chiar s-a circulat pe el cu o garniture de tren special pentru testari.

Din cauza reducerilor de costuri ordonate de Nicolae Ceausescu, lucrarile de consolidare si suprainaltare au fost facute de mantuiala, fara bani prea multi.

Intemperiile si slaba rezistenta a solului din zona au facut ca intrarile pe poduri, podete si viaducte sa dispara, lasandu-le in aer, iar garile si terasamentele din fata acestora au luat-o la vale, in sens propriu.

In 1996 a fost realizat in nou studio de fezabilitate, pentru licitatie international. In 1999, prin HG 1024, s-a adjudecat realizarea lucrarilor pe baza de antrepriza de catre firma italiana "Societa Edile Construzioni E. Lavori Spa Roma SECOL". Ministerul Finantelor garanteaza din partea statului roman creditul de 138 milioane dolari.

Astazi (adica la data articolului-in 2003) lucrarea se afla in programul de investitii al CFR-SA, cu finantare externa de 583 milioane euro, contributia partii romane la lucrare.

Din 1999 si pana acum nu s-a intamplat nimic. Firma italiana nu a adus nici pana acum banii pentru a porni lucrarea, care evident nu a fost contractata.


Se mai justifica economic o astfel de lucrare ?

Una dintre cele mai pertinente intrebari pe care ni le punem astazi (adica in 2003) este daca o astfel de investitie de proportii are vreo justificare economica. Specialistii din cadrul CFR sunt sceptici, aducand argumentul ca conform caruia numarul de calatori sau de marfuri at fi insuficiente pentru ca linia sa fie rentabila.
Din punct de vedere geografic, Carpatii Meridionali pot fi trecuti prin mai multe locuri. Pe Valea Prahovei, traseul este traversat la o altitudine de 1100 m, pe Valea Jiului, cota la care este realizata calea ferata este de 720 m, iar pe valea Oltului, traversarea se face la 390 m.

Tronsonul de cale ferata Bucuresti-Pitesti- Valcele- Ramnicu valcea- Podu Olt- Arad- Curtici asigura legatura intre zonele de est, sud-est, si vest cu sud-vest ale Romaniei, precum si o legatura mai scurta intre centrul Europei si zona balcanica.

Pana in 1989, lucrarea a fost executata din fonduri externe, respective de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, iar din 1990 pana in 1997 din fonduri bugetare.

De atunci si pana acum nu s-a mai facut nimic, ba mai mult, s-a furat cam tot ce s-a putut, mai putin componentele mari cum at fi sinele de cale ferata, pentru care at fi trebuit utilaje mari pentru a fi desprinse si dezmembrate, pentru o eventuala incarcare intr-un mijloc de transport.

In mare, lucrarea de cale ferata dintre Ramnicu Valcea si Valcele este compusa din: Tunelul Gibei (2400 m), Tunelul Plostina (2300 m), viaductul Topolog (1400 m), Viaductul Samnic (450 m), pod peste Arges (310 m), pod peste Olt (210 m), 100 de podete care insumeaza 3530 m, consolidari cu o lungime totala de 11.600 m, trei statii de cale ferata (respectiv: Schitu-Matei, Tutana, Ramnicu Valcea Est).

Ca o pata de culoare, trebuie sa mentionam ca acum, dupa ce oamenii din partea locului au fost pusi in posesie, pamantul pe care se afla gara Tutana si linia ferata din fata ei a fost atribuit unui cetatean, care si-a imprejmuit cu un gard proprietatea!

In continuuare nu ne mai raman decat niste intrebari: De ce nu a fost reziliat contractual cu firma SECOL ? Se mai doreste refacerea acestei linii de cale ferata ?

Articol scris de Carmen Andrei, cu fotografii (pe care le voi atasa mai jos) realizate de Silviu Ciobanu.

Articol publicat in ziarul "Romania libera" din 1 iulie 2003.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5838
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mar 12 Sept 2017, 22:20

Si fotografiile din ziar care insotesc acest articol, care cred ca sunt singurele fotografii (cel putin de pe acest forum) unde apar si sine de cale ferata, pe aceasta linie!



Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5838
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mar 12 Sept 2017, 22:22

Si a doua fotografie:

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5838
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 13 Sept 2017, 12:27

In privinta acestei linii- si mai ales a traseului pe care s-a construit linia inainte de 1989- se pune întrebarea daca exista solutii tehnice si tehnologice pe plan mondial, pentru a stabiliza definitiv un sol (cum este cel pe unde trecea linia) care in permanenta prezinta riscuri de alunecari de teren!

Acum stiu ca pe Glob s-au construit cai ferate si in zone poate mai dificile dpdv al stabilitatii solului, decat cum este stabilitatea solului pe unde s-a construit linia aceasta, insa, inainte de orice lucrari de reconstructie a acestei linii, trebuie in primul rand rezolvata problema stabilizarii solului si opririi definitive a alunecarilor de teren , din zona pe unde trecea aceasta cale ferata!

Si pentru acest lucru nu stiu daca exista solutii sau tehnologii- inclusiv cele mai avansate existente astazi pe plan mondial in aceasta privinta- pentru a rezolva aceasta problema!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 3118
Varsta : 35
Localizare : Pascani
Reputatie : 5838
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 13 Sept 2017, 13:14

Statiile si lucrarile de arta de pe aceasta linie, asa cum sunt ele marcate pe wikimapia, dinspre fosta statie Valcele spre Ram. Ramnicu Valcea Est de pe linia 201:


-Statia Valcele.
A avut 3 linii si instalatie de tip SBW.

-Pod peste raul Arges (310 m lungime)

-Pasaj denivelat peste DJ704H (in zona localitatii Crampotani)

-Fosta statie Tutana
Urma a aveea probabil 3 linii si instalatie tip SBW.

-Pasaj la nivel cu DJ704F (la marginea localitatii Tutana)

-Tunelul Plostina, realizat pentru cale simpla.
Lungimea 2300 m)

-Fosta statie Schitu-Matei (Ciofrangeni)
Urma a aveea probabil 3 linii si instalatie tip SBW.

-Viaductul Topolog, care trece si peste DJ678A
Este cel mai lung viaduct de cale ferata din Romania, avand o lungime de 1400 m.
A fost realizat cu posibilitatea montarii caii duble.

-Tunelul Gibei, realizat pentru cale simpla
Lungimea 2400 m

-La iesirea din tunelul Gibei spre vest, doua viaducte metalice nefinalizate, in zona localitatii Gibesti

-Viaductul Samnic, care trece si peste DN73C, in zona localitatii Popesti-Vale.
Are o lungime de 450 m.

-Viaductul Valea Hotarului

-Viaductul Popesti (situat pe raza localitatii Blidari)

-Viaductul Blidari

-Viaductul Linia

-Viaductul Samnicel (lungime 270 m)

-Viaductul Racovita

-Viaductul Ostroveni

-Viaductul Hogii

-Fosta statie Râmnicu-Vâlcea-Est, situata pe raza localitatii Goranu.
Urma a aveea probabil 3 linii si instalatie tip SBW

-Pasaj la nivel cu DJ703F

-Pasaj denivelat peste DN7 (Calea Bucuresti)

-Pod peste raul Olt (in lungime de 210 m)

-Apoi pe sub Calea Bucuresti

-Racordarea liniei dinspre Valcele cu linia 201 urma a se realiza la Ram. Ramnicu Valcea Est, punct de ramificatie pe linia 201 (intre statiile Râmnicu-Vâlcea si Bujoreni-Valcea), punct de ramificatie prevazut cu instalatie CED.


Asadar pentru aceasta linie s-au construit numeroase lucrari de arta (doua tunele, 10 viaducte, plus alte doua viaducte care nu au fost finalizate, doua poduri- peste râurile Arges si Olt-, doua pasaje denivelate peste sosele, 3 statii de cale ferata- Tutana, Schitu-Matei/Ciofrangeni si Ramnicu Valcea Est).


Ca suprastructura a caii, s-au utilizat: traverse din beton in cea mai mare parte, prindere indirecta a sinei de traversa tip K, sina semi-buna (recuperata) de tip 49 kg/ml.

Ca si instalatii SCB, toate cele 3 statii urmau a fi prevazute cu instalatii tip SBW si semnalizare mecanica, iar circulatia pe aceasta linie urma a se realiza in sistemul intelegerii telefonice a caii libere.


VS ar fi fost probabil de 80 sau cel mult 100 km/h.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   

Sus In jos
 

219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 219 : Valcele - Ramnicu Valcea
» Calea ferata Ramnicu Valcea - Valcele
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele)
» Plecari/sosiri Ramnicu Valcea
Pagina 35 din 35Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 19 ... 33, 34, 35

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-