Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 18 ... 33  Urmatorul
AutorMesaj
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2698
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Vin 05 Feb 2010, 17:01

Nu as vrea sa o dau in politica si sa ajung in domeniul off topic. Vreau sa spun urmatorul lucru: prima oara am calcat in Rm Valcea la eclipsa din 99. Atunci nu cunosteam deloc orasul, am campat pe Goranu, pt cei care nu stiu este suburbia prin care trece DN 7 pe langa Rm Valcea. Atunci am observat liniile. In drumul nostru spre gazdele noastre, treceam chiar pe langa o minigara sa zic asa fiind un platou cu doua sau mai multe linii. Nu imi mai aduc aminte si oricum lucrarile erau abandonate. Mi s-a explicat de catre localnici ce e cu acele linii, bineinteles ca mi-a lasat un gust amar, cand am aflat ca se abandoneaza proiectul. de doi ani locuiesc in Rm Valcea si acele linii nu mai exista. S-au scos si aici cu desavarsire, inclusiv macazul ce facea jonctiunea cu magistrala mare s-a scos. Podul peste Olt este de asemenea intr-o stare destul de precara. Concluzie: Nu vreau sa plang de mila, chit ca sunt un nostalgic, dar mai putem gasi speranta sa reinvesteasca cineva in linia asta?...Prea mare pacat
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3385
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Lun 01 Mar 2010, 19:49

Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
COSTACHE MIHAIL
ADMINISTRATOR GENERAL
ADMINISTRATOR GENERAL


Numarul mesajelor : 7920
Varsta : 44
Localizare : BUCURESTI, sector 2 in apropiere de Gara Obor
Reputatie : 12529
Data de inscriere : 06/03/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Lun 01 Mar 2010, 20:13

Citind articolul adresei postat de tine Tudor, scrie ca linia a fost deschisa in 1989 si a fost inchisa traficului feroviar in anul 1998. Chiar asa a fost? Au mai trecut trenuri pana in anul 1998? Sau atunci s-a declarat oficial ca linia a fost inchisa?

_________________
Catalog feroviar: click pe iconita

Va invitam sa vizitati un forum turistic: http://calatorii.myfreeforum.ro
Sus In jos
tudor_vl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 447
Varsta : 26
Localizare : Cluj-Napoca
Reputatie : 3385
Data de inscriere : 04/05/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Lun 01 Mar 2010, 21:34

COSTACHE MIHAIL a scris:
Citind articolul adresei postat de tine Tudor, scrie ca linia a fost deschisa in 1989 si a fost inchisa traficului feroviar in anul 1998. Chiar asa a fost? Au mai trecut trenuri pana in anul 1998? Sau atunci s-a declarat oficial ca linia a fost inchisa?

Linia a fost deschisa doar pe hartie in 1989. Practic au circulat pe acolo doar niste trenuri de proba, si alea din joi in Pasti. Trenuri de calatori nu au circulat niciodata. Niciun tren nu putea circula pe toata lungimea traseului pentru ca linia, in realitate, nu este terminata. Ei zic ca linia a fost inchisa in 1998 deoarece, in acel an, au fost desfiintate macazurile de acces la linie din ambele sensuri (Valcea si Valcele). Deci, doar pe hartie a fost deschisa linia, pentru ca realitatea e cu totul alta. A fost fortata deschiderea doar pentru a se raporta o noua realizare grandioasa la Congresul din 1989, chiar daca lucrarile nu erau finalizate.
Sus In jos
http://www.infrastructura-cfr.myfreeforum.ro
dan ciprian



Numarul mesajelor : 169
Varsta : 37
Localizare : Rm Valcea
Reputatie : 2698
Data de inscriere : 22/01/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 14 Mar 2010, 20:32

Salutare tuturor! Daca tot s-a facut vreme frumoasa m-am gandit sa

prezint macar o parte din partea valceana a acestei linii.
Asadar, iata aparatele de cale de la jonctiunea cu linia 201, in cartierul

Nord din Rm Valcea (vedere spre Calimanesti)

Vedere spre sensul catre Pitesti

Partea din fir care facea parte din trecerea la nivel

...si ne despartim de linia 201...

... o scurta privire inapoi...

... si ii dam inainte





"Ma dusei sa trec la Olt..."


...si-l trecui

De aici rambleul este plin de salcami, prin care razbate o potecuta

Urmeaza podul peste DN 7


Inca un pod ce traversa un parau;din cauza solului de tip aluvionar,

viiturile au sapat pe langa pod

Imediat dupa acest pod,subtraversam drumul Fedelesoiu, Daesti

De aici se intrezareste ceea ce a fost o statie cu cel putin doua linii










Dupa statia plina de sine si traverse, trecem printre niste case si

urmeaza ce vedeti:


Din pacate, aici m-am intalnit cu o turma de oi si a trebuit sa fac

stanga imprejur, cu mare regret fiindca nu mai aveam mult pana la

primele viaducte. Poate altadata...


Ultima editare efectuata de catre dan ciprian in Mar 16 Mar 2010, 18:23, editata de 2 ori
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4981
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Dum 14 Mar 2010, 20:37

Excelente imagini Cipri !! Inca odata ma intreb cum se poate sa existe atata nepasare in tara asta...Ce frumoasa linie, si utila ar fi fost... Sad Sad Felicitari!

_________________
Sus In jos
ferriviarius



Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 2497
Data de inscriere : 10/03/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Vin 02 Apr 2010, 03:14

Salut!

Cu niște prieteni am făcut excursia pe linia pe data de 24 și 25 mai 2009.

Dura două zile, am plecat din București de dimineață, și din Vâlcele am ajuns până la viaductul Topolog la apusul soarelui. Am sunat pentru un taxi din Lacurile–Poienarii (+40 746 8l9 864 sau 722 437 o84), și am dormit în Curtea de Argeș, se pot găsi cazări. A doua zi cu un taxi înapoi la Topolog, și pe jos până dupămasă la Râmnicu.

Erau niște porțiuni mai grele de mers (până la stația Tutana, dar era sfîrșitul lui luna mai), dar se poate merge. Pe multe porțiuni se circulă cu căruțe sau tractor. Dar cu bicicleta vă nu recomand, pe traseu nu prea merge, ci pe niște porțiuni, în general e cu pietre (andezit). La multe lucrări de artă se poate apropia numai pe jos.

Prin tunelele se poate trece fără probleme. Singura dificilitate e capătul spre est a tunelului Ploștina, de unde apa nu se scurge (mă gândesc, că depinde de vreme): dacă vă descălțați, e usor, dar noi am încercat, unde era iarba mai mare, și am nimerit.

Sunt poduri neterminate, unde nu e terasament până la culee. Se poate ușor trece văile.
Multe tablierele metalice lăsate pe pâmânt sunt fabricate în 1995 (sau 1996), era o surpiză pentru noi, că sa lucrat după 1989.

Linia e demontată aproape peste tot, dar sunt multe depozitate la stații sau în mijlocul pădurii. Nici nu înțeleg.

Niște poze:
p peste Argeș (vedere dinspre sud)


p peste drum în Crâmpotani (dinspre sud)


st Tutana (dinspre nordvest)


șine înainte de t Ploștina (vedere dinspre vest)


t Ploștina sud-sudest


t Ploștina nord-nordvest


după t Ploștina


după t Ploștina alunecare (dinspre vest)


șine și traverse după t Ploștina


tabliere pregătite (dinspre vest)


st Schitu Matei (dinspre vest)


v Topolog (dinspre vest-nordvest dintr-o curte)


t Gibei est


t Gibei vest


t Gibei vest portal (omul invinge natura)


șantier t Gibei vest


Piatra (vedere spre sudvest)


Piatra p 1995 (spre nordvest)


v Sâmnic (dinspre vest)


v neterminat (spre nordvest)


alunecare (dinspre vest)


st Blidari (dinspre vest)


v patru deschideri (dispre nordvest)


v Blidari (dispre nordvest)


v peste vale adâncă (dispre vest)


v Sâmnicel (dispre vest)


v în curbă (dispre vest)


v asupra caselor (spre nordvest)


alunecare în debleu (dinspre sud)


alunecare peste reazem (dinspre sud)


apărare (spre sud)


Râmnicu Vâlcea Est (spre nord-nordest)


p peste Olt vest


semnale de intrare Bujoreni (vedere spre vest)


Și un articol: http://issuu.com/arges/docs/ja_736 pagina 7.


Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Vin 02 Apr 2010, 03:39, editata de 1 ori (Motiv : trei poze în plus)
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4981
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Vin 02 Apr 2010, 08:11

Foarte frumoase imagini ferriviarus. Am stat si le-am studiat atent, vorbele sunt de prisos. Fotografia cu Viaductul Topolog in apus, e superba!

_________________
Sus In jos
ferriviarius



Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 2497
Data de inscriere : 10/03/2010

MesajSubiect: pe scurt   Vin 02 Apr 2010, 12:25

Sus In jos
antitren



Numarul mesajelor : 3
Reputatie : 2403
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 28 Apr 2010, 11:46

nu imi plac trenurile si in mod special urasc aceasta cale ferata care sper sa nu se realizeze niciodata.

sunt subiectiv, deoarece bunicii mei locuiesc in apropierea asa zisei lucrari, n-am suportat-o niciodata vazand-o ca pe un balaur care-mi omoara amintirile naturale ale copilariei/ insa sa sustii un asemenea proiect e lipsa totala de gandire(sau este, daca din lucrare se lasa cu comisoane adanci pentru unele buzunare)
am vazut mai sus vehicularea unor sume ridicole(50-200 milioane de euro)...o analiza realista spune ca fara cel putin 2 miliarde nici sa nu va ganditi(si nu pun aici doar spagile, lucrari umflate la pret, dar realitatea e de asa natura.)
pot spune din experienta, ca de 26 de ani urmaresc lucrarile la aceasta lucrare...iar traseul dintre budesti si viaductul de la ciofrangeni mi-e arhicunoscut, strabatandu-l de sute de ori pana acum...iar lucrurile stau asa..
inca din perioada interbelica s-au facut masuratori(asta o zicea strabunicul meu, dar a venit razboiul si gata....culmea e ca aia...mult mai inteligenti gasisera un traseu mult mai putin pretabil la alunecari de teren)..in sfarsit..la inceputul anilor 80 s-au apucat in forta...santier...baraci, rabe , betoniere, drumuri pietruite...etc...viaduct din kilometru in kilometru.acolo unde cei ce faceti cateva poze si va dati cu parerea eronat nu e niciun viaduct neterminat...toate au fost terminate in 1989...ba chiar fost timp sa inlocuiasca traversele de lemn cu unele de ciment. ba chiar au mers si 4 trenuri cu calatori(interesati-va sa zisii pasionati!), dar lucrarile s-au facut in ritm alert pentru a-l multumi pe marele faraon...iar pentru a se face economie...la toate viaductele s-au adus cantitati uriase de moloz pentru a scurta viaductul, in loc sa-i mai puna 3-4 piloni, in acel loc punea moloz...pe care-l tasau rapid( si de unde luau acest moloz/...prin ruperea versantilor din apropiere, fara a se tine cont de consecinte ulterioare)
dupa caderea regimului lucrarile sunt sistate...pamantul incepe sa se taseze si rezulta in multe cazuri diferente de peste 1 metru intre viaductul de beton si umplutura din capat...dupa cativa ani...vin niste bani...alta munca, alta distractie...iau tot molozul din capete viaductelorsi incep sa mai construiasca 2-3 piloni in ambele capete...pe alea le fotografiati voi si va mirati ca nu-s terminate...in plus, au fost cazuri in care nici nu au facut viaducte si vai intregi le-au umplut cu moloz, lasandu-le un mic tub de scurgere pentru ploaie la baza mormaului de moloz. fara a se tine cont de istoricul regiunii in domeniul alunecarilor de teren(la blidari si nu numai sunt alunecari de teren exact in locul liniei ferate de sute de ani probabil, oricum in 1977 au fost ultimele si s-au reactivat in 2005) calea ferata a fost constuita rapid pentru marirea tovarasului.
dupa abandonarea ei...din kilometru in kilometru de la tunelul gibei, pana la budesti alunecarile de teren si-au facut de cap. fiecare viaduct traverseaza o vale (de obicei seaca), dar la ploi aceste vai devin torente periculoase care mananca pamantul in jur(am vazut cazuri in care plionii de sustire in forma octogonala au fost dezveliti pana la 6-7 metri din pamant, iar pilonii viaductelor peste 10 metri, dar pe-astea nu le-ati fotografiat)...pericolul cel mare vine insa in satele blidari si linia-budesti//la blidari e simplu...toti stiu ca un versant lat de vreo 2 kilometri a luat-o la vale...si pe acest versant e si calea ferata...alunecarile s-au reactivat in 2005 si acum in 2010 isi fac iar de cap.la fel la islazul din budesti...o falie de o juma' de km a plecat de deasupra liniei si continua sub aceasta in ciuda pilonilor de sustinere a terasamentuli(in niciuna din situatii )..si sa se tina cont aceste falii existau de sute de ani...de aceea nu sunt case in zona, dar ei s-au incapatanat sa puna calea ferata acolo.
si exemplele pot continua..e clar insa ca proiectarea in zona n-a tinut cont de teren, si mai ales de istoricull alunecarilor, adanc inradacinate in memoria celor ce locuiesc acele locuri...ba mai mult ruperea versantilor impaduriti pentru a umple capetele viaductelor a agravat situatia...asa ca...a baga bani in consolidarea a 15 kilometri mi se pare o aberatie si un sac fara fund...si sper sa nu se faca vreodata..
ceea ce nu scrieti voi e o parte mult mai interesanta...prin 2003 adrian nastase a angajat o firma italiana din bergamo platita probabil regeste sa faca niste forari de mare adancime pentru a vedea situatia...s-au plantat dispozitive gps ...s-au tocat la bani intr-o veselie...tot nastase a demarat si proiectul scoaterii liniei ferate si a traverselor pe care voi acum le tot fotografiati .cand?exact in campania electorala din 2004, dand de lucru catorva mii de localnici...s-au scos liniile, s-au stivuit, si acolo au ramas...nastase s-a deplasat personal la fata locului pormitiand, ca daca e ales presedinte se va termina lucrarea...eu am vorbit cu un inginer italian care se ratacise pe dealuri urmand de fapt linia imaginara a traseului unui tunel proiectat de la viaductul gibei...prin dealul spre rm valcea care ar iesi la feteni(unde ar urma sa se construiasca nu nou viaduct urias)s-ar continua cu un nou tunel intre feteni si rm valcea, scurtand astfel traseul cu 6 kilometri si cu costuri net inferiaore (sustinea el)fata de consolidarea traseului existent de la viaductul gibei spre rm valcea, in paralel cu dn 73c si respectiv dn7.singura problema o reprezinta stabilitatea terenului de pe cele doua dealuri (dintre golesti si feteni/respectiv feteni.rm valcea)unde oricum s-au facut forari, urmand ca daca se dovedea ca terenul e propice constuctie de tuneluri sa se aleaga aceasta a doua varianta.oricum, nastase a pierdut alegerile, localnicii au devenit someri, iar peste cateva luni italienii s-au evaporat si ei.
rezumand...a termina o asemenea lucrare, indiferent de varianta aleasa, pe vechiul traseu sau cu alte 2 tunele si un viaduct presupune nu doar munca titanica, dar si sume de bani pe care romania nu le are...adica noua ne mor oamenii in spitale, cad scolile la copii in cap, nu facem un km de autrostrada intr-un an, dar visam la cai verzi pe pereti la o cale ferata care ar face ce? cat de rentabila economica este in conditiile in care oricum transportul feroviar a scazut alarmant in ultimii ani..
si eu sper sa nu se faca niciodata pentru a alimenta buzunarelor unor "nasi" lacomi sau a unor matusi ale unor ministri care ar deconta costurile, mult umflate, desigur ale unui asemenea proiect!
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3906
Reputatie : 6806
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 28 Apr 2010, 15:10

Daca esti „ antitren ” , e normal sa gandesti asa ... sustii probabil dubarii si cosciugele lor pe roti . Daca esti cu adevarat localnic ar trebui sa te rogi ca linia respectiva sa se realizeze , pentru ca orice drum national (international chiar) fie sosea , fie cale ferata , nu poate sa aduca decat dezvoltare zonei prin care trece , a se vedea Valea Prahovei care din punct de vedere economic , turistic sau cum vrei tu , reprezinta un exemplu elocvent . Insa tu iti doresti sa ramai probabil la stadiul comunei primitive , sa te deplasezi cu teleguta trasa de magari , eventual pe viaductele construite cu greutate (asa cum zici tu , si zici bine) . Nu-i pacat de banii investiti in constructia acelor lucrari de arta sa fie lasate in ruina ?
Sus In jos
didi



Numarul mesajelor : 632
Varsta : 29
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3655
Data de inscriere : 28/09/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 28 Apr 2010, 17:15

Bine punctat IonutCFR2009.Daca acest user antitren s-ar fi uitat la Romania te iubesc exact cand a fost acel episod cu trenul romanesc ar fi vazut cum nu numai statul a contribuit la distrugerea acelei capodopere arhitecturale.Ci si localnicii care au furat materialele si si-au pavat curtile si-au facut drumuri ( daca nu aveau de unde fura nu isi faceau nimica).Asa ca putina modestie nu ar strica mai ales ca pe localnici i-a prins cu mata in sac.Linkul sa vezi exact materialele in, curtile neamurilor.Multi zic sarumana ca era de luat dar probabil acuma ca nu se mai poate fura fiecare incearca sa se dea cinstit si isi scrie frustrarile pe net,
http://stirileprotv.ro/stiri/romania-te-iubesc/romania-te-iubesc-trenule-caruta-mica-partea-a-ii-a_comment_p7_a129.html?&page=7&p_all_items=129


Ultima editare efectuata de catre didi in Mier 28 Apr 2010, 17:25, editata de 2 ori
Sus In jos
stegaru



Numarul mesajelor : 225
Varsta : 30
Localizare : Brasov
Reputatie : 2925
Data de inscriere : 20/09/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 28 Apr 2010, 17:17

Mama, sa innebunesc! De cind asteptam pe cineva care sa ne "lumineze" cu privire la transportul feroviar. Eu zic ca cel mai bine ar fi sa ne reprofilam pe microbuze si dube. Sa fie poze multe numai cu microbuze...La ce ne-ar folosi noua sa circulam cu trenul?! Da-le incolo de trenuri, ca si-asa se imbogatesc nasii. Sa nu se mai faca nimic si tot ce e deja existent sa fie lasat in paragina. Eu nu inteleg gindirea unora, sincer. Rationamentele acestui domn (banuiesc ca e mai in virsta din moment ce studiaza lucrarile de 26 de ani) sint asemanatoare cu ale cirmaciului nostru iubit de astazi. Preaiubitul nostru presedinte fusese si el la un moment dat intrebat de ce nu se construiesc mai multe sosele si autostrazi in tara asta pentru a incuraja turismul. Raspuns de pus in rama: pai nu e problema asa de mare, ca si-asa turismul se face in proportie de 70% cu avionul (n-am pus ghilimele pentru ca nu stiu exact citatul). Asta e mentalitatea poporului roman de care sincer, mi-e rusine.
Sus In jos
srazvi



Numarul mesajelor : 665
Varsta : 36
Localizare : Arad
Reputatie : 3441
Data de inscriere : 20/07/2009

MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Mier 28 Apr 2010, 18:19

Mai forumul dubefanilor nu-i aici Laughing . Stiu ca acum nu suntem instare sa varuim tot ce-a construit Ceausescu :shock: dar sa gandesti ca Berceanu cu sume de miliarde, mi se pare aberant. Stiu ca se fac studii de 30 milioane euro din care rezulta nimic si sunt facute cu copy/paste, dar alea se fac sa se fure 100%, nu e nimic constructiv si vin botanistii ce cred ca de fapt astea sunt preturile affraid . Asta ca sa intelegeti ca au portocalii multi de prostit cu un mic si-o bere :bom:
Sus In jos
jionutz



Numarul mesajelor : 614
Varsta : 34
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 3085
Data de inscriere : 28/04/2010

MesajSubiect: pacat   Mier 28 Apr 2010, 18:57

Acum 10 ani eram la liceu la valcea si din intamplare am dat peste aceasta linie si am facut o mica excursie pornind chiar din valcea nord inca existau liniile pacat ca sau taiat vroiau sa refaca linia dar in starea in care a ajuns NICIODATA nu se va mai face
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea   Astazi la 10:39

Sus In jos
 

219 : Valcele - Ramnicu Valcea

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 219 : Valcele - Ramnicu Valcea
» Calea ferata Ramnicu Valcea - Valcele
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele)
» Filmulete din Ramnicu Valcea
Pagina 3 din 33Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4 ... 18 ... 33  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 200-