Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile Ferate din Australia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Joi 13 Oct 2016, 20:07

6. In zona Districtului Federal Canberra (capitala Australiei) (ambele sunt linii de ecartament normal).

-Queanbeyan- Michelago- Chakola- Cooma- Bombala
Inaugurata in 1921. In 1986 este inchisa intre Cooma si Bombala. In 1988 este anulata circulatia trenurilor de calatori intre Queanbeyan si Cooma, iar in 1989 este inchisa si aceasta sectiune (datorita avarierii unui pod).

-Bungendore JC- Captains Flat
Inaugurata in 1940. Inchisa in 1993.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Dum 16 Oct 2016, 19:39

7. In Queensland


Toate liniile sunt de ecartament ingust de 1067 mm, cu exceptia celor pentru care se precizeaza alt ecartament.


Linii secundare care se desprind din magistrala Sydney- Brisbane:


-“Beaudesert Shire Tramway”
Beaudesert- Tabooba JC- Dulbolla (supratraverseaza magistrala Sydney- Brisbaine)- Rathdowney si Talbooba JC- Lamington
Linii inaugurate in 1903 si inchise in 1944.


-Salisbury- Bethania- Beenleigh (se iese din orasul Brisbaine)- Ernest JC- Southport
Inaugurata in 1885 pana la Beenleigh si 1889 pana la Southport. Inchisa in 1964. Sectorul dintre Beenleigh si Southport este partial desfiintat si demontat din teren.
Denumita si “South Coast Railway Line”.


-Bethania (se iese din orasul Brisbaine)- Logan Village- Beadesert
Linie inaugurate in 1888. Din 1961 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1996 este inchisa. Partial desfiintata.
In 2010 apare o propunere de reconstructive a acestei linii, pe alt amplasament.


-Logan Village- Canungra
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1955.


-“Canungra-Laheys Tramway”
Inaugurata in 1900. Inchisa in 1933.


-Ernest JC- Tweed Heads (localitate situate la limita dintre Queensland si New South Wales)
Inaugurata in 1903. Inchisa in 1961. Desfiintata si demontata din teren.
De la Tweed Heads incepe o linie de ecartament normal (in New South Wales) spre Casino.


-Beenleigh (se iese din orasul Brisbaine)- Varsity Lakes
Denumita si “Gold Coast Railway Line”
Inaugurata in 2009. Este deservita de trenuri de calatori.
Exista planuri de prelungire a ei pana la Coolangatta.



-Yeerongpilly- Corinda- Darra- Redbank- Bundamba- Ipswick -Fassifern JC- Ipswick North- Wulkuraka- Thagoona- Rosewood -(se iese din orasul Brisbaine)- Laidley- Toowoomba
Denumita si “Main Line”.
Pe aceasta linie circula de trenuri de calatori.


-Rosewood- Marburg
Inaugurata in 1911. Inchisa intre anii 1964-1995.


-Laidley- Mulgowie
Inaugurata in 1911. Inchisa in 1955.



-Toowoomba- Pengarry JC- Gowrie JC- Kingsthorpe- Oakey- Bowenville- Dalby- Chinchilla- Miles- Yuleba- Roma- Charleville- Westgate- Cunnamulla
Denumita si “Western Railway Line”
Inaugurata in 1868 pana la Dalby, in 1880 pana la Roma, in 1888 pana la Charleville si in 1898 pana la Cunamulla.
Trenuri de calatori circula intre Toowoomba si Charleville.
In 2011 sectorul dintre Westgate si Cunnamulla este inchis.


-Pengarry JC- Crows Nest
Inaugurata in 1886. Inchisa in 1961.


-Gowrie JC- Wyreema
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1961.


- Kingsthorpe- Haden
Inaugurata in 1910. Inchisa in 1964.


-Oakey- Cooyar
Inaugurata in 1913. Inchisa in 1964. Desfiintata si demontata din teren.


-Oakey- Cecil Plains
Inaugurata in 1919. Inchisa in 1994.


-Bowenville- Dalby


-Dalby- Bell
Inaugurata in 1906. Inchisa in 1994.


-Dalby- Jandowae
Inaugurata in 1914. Inchisa in 2013.


-Dalby- Meandarra- Glenmorgan
Inaugurata intre anii 1911-1931. Sectorul dintre Meandarra si Glenmorgan a fost inchis in 2013. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Chinchilla- Barakula
Inaugurata in 1912. Inchisa in 1971.


-Miles- Wandoan
Inaugurata in 1914. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Wandoan- Taroom
Linie propusa, dar nerealizata.


-Roma- Injune
Inaugurata intre anii 1916-1920. Inchisa in 1966.


-Westgate- Quilpie
Inaugurata in 1917. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.



-Toowoomba- Wyreema- Hendon- Warwick- Cottonvale- The Summit- Stanthorpe- Wallangarra
Denumita si “Southern Railway Line”. De la Wallangarra se continuua pe ecartament normal in New South Wales spre Tenterfield.
Inaugurata in 1881 pana la Stanthorpe si in 1887 pana la Wallangarra.
In 2007 linia este inchisa.


-Wyreema- Milmerran
Inaugurata in 1911. In 1969 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. Linia este inchisa.


-Hendon- Kates Siding- Goomburra
Inaugurata in 1897 pana la Kates Siding si in 1912 pana la Goomburra. Inchisa in 1961 intre Kates Siding si Goomburra si in 1995 intre Hendon si Kates Siding.


-Kates Siding- Allora
Inaugurata in 1897. Inchisa in 1995.


-Warwick- Tannymorel- Killarney
Inaugurata in 1885. Inchisa in 1964.


-“Tannymorel- Mount Colliery Tramway”
A fost o linie ingusta, care deservea o mina de carbuni. Inaugurata in 1885. Inchisa in 1964.


-Warwick- Maryvale
Inaugurata in 1911. Inchisa in 1960.



-Warwick- Inglewood- Yelarbon- Goondiwindi- Thallon- Dirrabandi
Denumita si “South Western Railway Line”
Inaugurata in 1904 pana la Thallon si in 1913 pana la Dirrabandi.
In 1993 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 2010, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre Thallon si Dirrabandi este partial distrus si inchis.


-Inglewood- Texas
Inaugurata in 1930. In 1985 inceteaza circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. Inchisa in 1994. Desfiintata si demontata din teren.


-Goondiwindi- limita dintre Queensland si New South Wales- Boggabilla
De la Boggabilla linia se continuua pe ecartament normal, in New South Wales, spre North Star- Camurra-Moree.


-Cottonvale- Amiens
Inaugurata in 1920. Inchisa in 1974.



-Brisbaine Roma Street- Brisbaine Central- Bowen Hills- Eagle JC- Toombul- Nothgate- Petrie- Caboolture (se iese din orasul Brisbaine)- Beerburrum (intre Brisbaine Roma station si Beerburrum este linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament ingust de 1067 mm)- Beerwah- Palmwoods-Nambour- Eumundi- Traveston- Monkland- Gympie North- Theebine JC- Mungar JC- Maryborough West- Colton- Isis JC- Bundaberg- North Bundaberg- Miriam Vale- Barney Point- Gladstone- Byellee- Auckland Point (Bajool)- Callemondah- Mount Larcom- Rocklands- Rockhampton- Alton Downs JC- Rockhampton North- St. Lawrence- Koumala- Yukan- Sarina - Mt Convenient- Munbura- Bakers Creek- Mackay- Fairleigh- Yakapari- Parapi- Calen- Proserpine- Bowen- Merinda- Kaili- Giru- Stuart- Townsville- Yabulu- Tully- Silkwood East- Moresby- Wangan- Innisfail- Gordon Vale- Cairns Central (denumita “North Coast Line”)
Inaugurata in 1924, pe intreg traseul. Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.


-Caboolture- Wamuran- Kilcoy
Inaugurate in 1913. Inchisa in 1964 intre Kilcoy si Wamuran si in 1996 pe restul traseului. Desfiintata si demontata din teren in 2015.


-“Palmwoods- Buderim Tramway”
Linie de ecartament ingust de 762 mm, inaugurate in 1914 si inchisa in 1935.


-“Nambour- Mapleton Tramway”
Linie de ecartament ingust de 610 mm, inaugurate in 1897 si inchisa in 2003. A fost utilizata in special pentru transportul trestiei de zahar.


-Monkland- Imbil- Brooloo
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1995. Intre Monkland si Imbil este utilizata in scop turistic.


-Monkland- Gympie Central- Gympie North
Inaugurata in 1881. Din 1989 este inaugurat noul traseu al “Nort Coast line”, intre Monkland si Gympie North, evitand statia Gympie Central. In 1998 linia dintre Gympie Central si Gympie North este inchisa.
Sectorul dintre Monkland si Gympie Central este utilizat in scop turistic.
-Theebine JC- Murgon- Kingaroy- Nanango
Inaugurata in 1914. In 1964 este inchis sectorul dintre Kingaroy si Nanango, care apoi desfiintat si demontat din teren.
In 2011 este inchis si sectorul dintre Theebine JC- Kingaroy, care este desfiintat si demontat din teren in 2014.


-Murgon- Barlil- Byee- Proston
Inaugurate in 1923. In 1964 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1993 este inchis sectorul dintre Byee si Proston, iar in 1999 este inchis sectorul dintre Barlil si Byee.


-Barlil- Windera
Inaugurata in 1925. In 1961 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren.


-Kingaroy- Tarong
Inaugurata in 1915. In 1961 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren.


-Mungar JC- Monto- Calliope (Graham)
Inaugurata in 1928 intre Mungar JC si Monto si in 1931 intre Monto si Calliope (Graham). Din 2002 sectorul dintre Monto si Calliope (Graham) este inchis. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Maryborough West- Maryborough
Inaugurata in 1878. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Colton- Takura- Kawungan- Pialba
Inaugurata in 1896. In 1972 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1993 linia este inchisa. Sectorul dintre Takura si Pialba a fost desfiintat si demontat din teren. Facea parte din “Hervey Bay Line”


-Kawungan- Urangan
Inaugurata in 1913. In 1991 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren. Facea parte din “Hervey Bay Line”.


-Isis JC- Dallarnil
Inaugurata in 1913. Inchisa in 1964. Desfiintata si demontata din teren.


-Bundaberg-Woongarra JC- Qunaba- Pemberton
Inaugurata in 1912. In 1948 este inchis sectorul dintre Qunaba si Pemberton, iar in Woongarra JC si Qunaba este inchis in 1959. Ambele sunt desfiintate si demontate din teren.
Ulterior este inchis si sectorul dintre Bundaberg si Woongarra JC.
Cunoscuta si ca “Woongarra (Pemberton) Railway Line”.


-Woongarra JC- Bundaberg Port
Linie inaugurate dupa 1912. Linie inchisa.


-North Bundaberg- Goondoon- Mount Perry
Inaugurata in 1884. Inchisa in 1960 (intre Mount Perry si Tirroan), in 1988 (intre Tirroan si Gin Gin) si in 1993 (intre Gin Gin si North Bundaberg)


-Goondoon- Wallaville
Inaugurata in 1920. Inchisa in 1964. Apoi trecuta pe ecartament ingust de 610 mm.


-Byellee- Calliope (Graham)- Earlsfield JC- Banana- Moura Mine JC
Inaugurata in 1968, este denumita “Moura Short Line”. Este utilizata in principal pentru transportul carbunilor. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Bajool (Auckland Point)- Port Alma
Inaugurata in 1912. Inchisa in 1986.


-Kabra- Mount Morgan- Wowan- Rannes- Kooemba- Baralaba- Moura Mine JC- Moura- Goolara- Theodore
Inaugurata in 1898 intre Kabra si Mount Morgan, in 1915 intre Mount Morgan si Rannes, in 1917 intre Rannes si Baralaba si in 1927 pana la Theodore.
In 1987 sunt inchise sectoarele Kabra- Mount Morgan- Wowan si Baralaba- Moura, care apoi sunt desfiintate si demontate din teren.
In 1993 este inchis sectorul dintre Goolara si Theodore.
In 1995 sunt inchise sectoarele Wowan- Rannes si Kooemba- Baralaba.
In 1997 este inchis sectorul dintre Rannes si Kooemba.
Astazi linia este utilizata numai de trenuri de marfa, si numai intre Goolara- Moura- Moura Mine JC.
Linia era cunoscuta si ca “Dawson Valley Railway Line”


-Rannes- Koornoo- Callide- Earlsfield JC- Dakenba- Biloela- Thangool- Lawgi
Inaugurata in 1924 pana la Callide, in 1925 pana la Thangool si in 1932 pana la Lawgi.
In 1955 este inchis sectorul Lawgi- Thangool, in 1988 este inchis sectorul Thangool- Biloela, iar apoi sic el dintre Biloela si Dakenba. In 1999 este inchis si sectorul Rannes- Koornoo.
Astazi linia este utilizata numai de trenuri de marfa, si numai pe doua sectoare: Koornoo- Earlsfield JC (pentru transportul cerealelor) si intre Earlsfield JC- Dakenba (pentru transportul carbunilor).
Linia era cunoscuta ca si “Callide Valley Railway Line”.


-Dakenba- Callide Coalfields Branch
Inaugurata in 1953, numai pentru transportul carbunilor.


-Rocklands- Gracemere- Kabra- Stanwell- Bluff- Blackwater- Sagitarrius- Rangal- Burngrove- Nogoa-Emerald- Jericho- Barcaldine- Longreach- Winton
Construita intre anii 1867- 1928, iar sectorul dintre Rocklands si Gracemere inaugurat in 1980.
Este cunoscuta ca si “Central Western Railway Line”.
Trenuri de calatori circula pana la Longreach.


-Rockhampton- Gracemere
Facea parte (pana in 1980) din traseul initial al liniei de mai sus. Sector desfiintat si demontat din teren.


-Blackwater- Laleham
Inaugurata in 1970. Folosita pentru transportul carbunilor.


-Sagitarrius- Curragh
Inaugurata in 1983. Folosita la transportul carbunilor.


-Rangal- Kinrolla
Inaugurata in 1967. Folosita la transportul carbunilor.


-Kinrolla- Rollestone (asa-numita “Bauhinia line”)
Inaugurata in 2005. Folosita la transportul carbunilor.


-Burngrove- Mackenzie- Fairhill- Gregory
Inaugurata in 1980. Folosita la transportul carbunilor.


-Mackenzie- Ensham
Inaugurata in 1997. Folosita la transportul carbunilor.


-Fairhill- Gordonstone
Inaugurata in 1992. Folosita la transportul carbunilor.


-Nogoa- Wurba JC- Springsure
Inaugurata in 1887. In 2013 sectorul dintre Wurba JC- Springsure este inchis. Sectorul dintre Wurba JC si Nogoa este folosit pentru transportul carbunilor (deserveste mina Minerva)


-Emerald- Cappella- Clermont- Blackridge- Blair Athol Mine
Inaugurata in 1910 si utilizata in special pentru transportul carbunilor. In 1979 este consolidate. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Jericho- Blackall- Yaraka
Inaugurata in 1917. Inchisa in 2005. A existat un proiect de prelungire a liniei de la Yaraka la Windorah.


-“Barcaldine- Aramac Tramway”
Linie inaugurate in 1913, cu ecartament de 610 mm. Inchisa in 1975. Desfiintata si demontata din teren.


-Winton- Springvale
Constructia acestei linii incepe in 1912, dar este abandonata in 1917. In 1920 se reia constructia liniei, dar este din nou abandonata datorita marii crize economice mondiale din anii 1930.

Liniile de mai sus, pentru care apare precizare “folosite la transportul carbunilor”, fac parte din asa-numitul “Blackwater Railway System”.



- Alton Downs JC- Ridgelands
Inaugurata in 1916. Inchisa in 1955.


-Rockhampton Nordh- Nankin JC- Sleipner JC- Emu Park
Inaugurata in 1888. Inchisa in 1964 intre Sleipner JC si Emu Park. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Nankin JC- Broadmount
Inaugurata in 1898. Inchisa in 1929.


-Sleipner JC- Lakes Creek- Yeepoon
Inaugurata in 1909 si inchisa intre Lakes Creek si Yeepoon in 2007. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Hay Point (port la Oceanul Pacific, folosit pentru exportul carbunilor)- Jilalan- Yukan- Mindi - Coppabella- Broadlea- Mallawa- Wotonga- Moranbah North- North Goonyella Mine
Linie inaugurate in 1971, pentru deservirea unor mine de carbuni. Linie cunoscuta ca si “Goonyella Railway Line”


-Coppabella- Dysart- Gregory
Idem


-Wodonga- Blackridge
Idem


-Mackay- Paget JC- Walkerston- Newbury JC (Marian)- Mirani- Benholme- Gargett- Pinnacles- Finch Hatton- Netherdale
Inaugurata in 1885 pana la Mirani , in 1902 pana la Pinnacles , in 1904 pana la Finch Hatton si in 1911 pana la Netherdale.
In 1977 este inchisa intre Finch Hatton si Netherdale, iar in 1990 este inchisa si linia dintre Newbury JC (Marian) – Finch Hatton, ulterior fiind trecuta pe ecartament ingust de 610 mm si utilizata numai pentru transportul trestiei de zahar.
In 2007 este inchisa si linia dintre Mackay si Paget JC.


-Newbury JC (Marian)- Eton- Victoria
Inaugurata in 1885. Inchisa in 1959 intre Eton si Victoria si in 1971 intre Newbury JC (Marian) si Eton.


-Benholme- Kirkup- Kungurri
Inaugurata in 1903 pana la Kirkup si in 1911 pana la Kungurri. In 1967 este trecuta pe ecartament ingust de 610 mm, fiind utilizata numai pentru transportul trestiei de zahar.


-Gargett- Owens Creek
Inaugurata in 1922. In 1967 este trecuta pe ecartament ingust de 610 mm, fiind utilizata numai pentru transportul trestiei de zahar.



-Merinda- Collinsville- Newlands Mine- North Goonyella Mine
Inaugurata in 1922 pana la Collinsville, in 1984 pana la Newlands Mine si in 2012 pana la North Goonyella Mine. Linie folosita pentru transportul carbunilor. Cunoscuta si ca “GAP Line”.


-Kaili- Abbot Point (port la Oceanul Pacific, folosit pentru exportul carbunilor)
Inaugurata in 1984. Folosita la transportul carbunilor.


-Stuart- Charters Towers- Rawenswood JC/Mingela- Hugheden- Cloncurry- Malbon- Devoncourt- Flynn- Duchess- Mount Isa. Cunoscuta si ca “Great Northern Railway / Mt Isa Line”.
Inaugurata in 1881 pana la Rawenswood JC/Mingela, in 1887 pana la Hugheden, in 1908 pana la Cloncurry si in 1929 pana la Mount Isa.
Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.


-Rawenswood JC/Mingela- Rawenswood
Inaugurata in 1884. Inchisa in 1930. Desfiintata si demontata din teren.


-Hugheden- Winton
Inaugurata in 1899. Inchisa in 2008.


-Cloncurry- Oona/Kalkadoon- Kajabbi/Mt. Cuthbert
Inaugurata in 1916. In 1949 este inchisa linia dintre Oona/Kalkadoon- Kajabbi/Mt. Cuthbert, iar in 1994 este inchisa si linia dintre Cloncurry- Oona/Kalkadoon


-Oana/Kalkadoon- Dobbyn
Inaugurata in 1917. Inchisa in 1961.


-Dobbyn-Burketown, linia care a fost propusa, dar nu a mai fost construita.


-Malbon- Selwyn
Inaugurata in 1910. Inchisa in 1961.


-Devoncourt- Ballara
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1926. A avut ecartament ingust de 610 mm.


-Flynn- Phosphate Hill
Inaugurata in 1976 pentru deservirea unei mine.


-Duchess- Juenburra- Dajarra
Inaugurata in 1917. Inchisa in 1993.


-Juenburra- Trekalano
Inaugurata in 1918. Inchisa in 1943.


-Yabulu- Greenvale
Inaugurata in 1974. Inchisa in 1993.


-“Innisfail Tramway”
Linie de ecartament ingust de 610 mm, inaugurate in 1883, intre Mourilyan Harbour si South Johnstone River. Pana in 1898 este extinsa.
Inchisa in 1997.



-Cairns Central- Cairns Freshwater- Redlynch- Kurada- Milla Milaa- Bibhoora- Mareeba- Stannary Hiils- Dimbulah- Boonmoo- Lappa JC- Almaden-Mount Surprise- Forsayth
Cunoscuta ca si “Tabelands Railway Line” (intre Cairns si Almaden) si respectic ca “Etheridge Railway Line” (intre Almaden si Forsayth).
Inaugurata in 1887 pana la Redlynch, in 1893 pana la Mareeba, in 1901 pana la Almaden si in 1910 pana la Forsayth.
In 1995 este anulata circulatia trenurilor mixte pe aceasta linie.
Sectorul dintre Cairns Freshwater si Kurada este utilizat in scop turistic, din 1936, iar intreaga linie este utilizata in scop turistic din 1995.


-Milla Milaa- Kairi- Tolga
Inaugurata in 1921. In 1964 este inchisa linia dintre Milla Milaa- Kairi, iar in 1987 cea dintre Kairi si Tolga.


-Bibhoora- Mt. Molloy- Rumula
Inaugurata in 1908 pana la Mt. Molloy si in 1926 pana la Rumula. Inchisa in 1964.


-Mareeba- Tolga- Atherton- Revenshoe
Inaugurata in 1903 pana la Atherton si in 1916 pana la Revenshoe. Inchisa in 1988 intre Atherton si Revenshoe si in 2013 intre Mareeba si Atherton.


-Stannary Hills- Irvinebank
Linie de ecartament ingust de 610 mm, inaugurate in 1907 si inchisa in 1937.


-Dimbulah- Mount Mulligan
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1958.


-Boonmoo- Rocky Bluffs
Linie de ecartament ingust de 610 mm, inaugurate in 1902 si inchisa in 1937.
-Lappa JC- Mount Garnet
Inaugurata in 1902. Inchisa in 1961.


-Almaden- Mungana (Red Dorme)
Inaugurata in 1901. Inchisa in 1992.



Linii izolate:

-Normanton- Croydon
Inaugurata in 1891. Inchisa in 1974 pentru traficul comercial. Utilizata in scop turistic.

-Weipa (port folosit pentru exportul bauxite)- Andoan
Inaugurata in 1962.

-St. Crispin- Port Douglas



In afara de acestea, in Queensland mai exista o retea de cca 3.000 km de cale ferata, de obicei cu ecartamentul de 610 mm, folosita in special pentru transportul trestiei de zahar (asa-numitele “sugar cane train”).


In afara de acestea, au mai existat si cateva linii propuse (sau a caror constructive a inceput), dar care nu au mai fost terminate:

-Asa-numita “Great Western Railway”
Pentru aceasta urmau sa fie construite segmentele: Quilpie- Eromanga, Yaraka- Windorah, Winton- Springvale si Malbon- spre un punct de ramificatie nedecis.

-Laura- Maytown, al carei proiect apare in 1888

-Croydon- Georgetown, al carei proiect apare in 1895

-Gladstone- Callide Coalfields, al carei proiect apare in 1900

- Miriam Vale – Glassford, idem

-Mt. Edwards- Maryvale, al carei proiect apare in 1914

- Burketown – Lawn Hill silver mine, idem

-Wandoan- Taroom, idem

-Dirrabandi- Boomie, idem

-Yarraman- Nanango, idem

-Texas- Silver Spur Mine, idem

-Glenmorgan- Surat, idem

-Lawgi- Monto, al carei proiect apare in 1920

-Brooloo- Kenilworth, idem

-Dobbyn- Burketown, idem

-Peeramon- Boonjie, idem

-Cooyar- Tarong

-Rosewood- Rosevale, al carei proiect apare in 1925

-Gatton- Mount Sylvia, idem.

-Beerwah- Maroochydore
Linie propusa.

-Wandoan- Banana (asa-numita “Surat Basin Railway”)
Linie propusa.









Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Dum 16 Oct 2016, 19:41

Nu au fost precizate toate liniile din interiorul orasului Brisbane.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 17:35

8. In Tasmania

Toate liniile sunt de ecartament ingust de 1067 mm, cu exceptia celor pentru care se precizeaza alt ecartament.

Ultimile trenuri de calatori au circulat in Tasmania in 1978.


-Western JC- Launceston
Inaugurata in 1871. Initial cu ecartament larg de 1600 mm. Din anul 1876 sectorul este reconstruita ca linie incalecata (atat pentru ecartament larg de 1600 mm, cat si pentru ecartament ingust de 1067 mm). Din 1888 intreaga linie este trecuta pe ecartament ingust de 1067 mm.


-Western JC- Evandale- Conara JC- Parattah- Brighton JC- Rogerville Siding- Bridgewater – Granton- Claremount- Berriedale- Rosetta- Derwent Park- Botanical Gardens- Hobart- Maquarie Wharf
Inaugurata in 1876. Cunoscuta si ca “South Line”.


-Launceston- Scottsdale- Branxholm- Herrick
Cunoscuta si ca “Scottsdale Line”
Inaugurata in 1889 pana la Scottsdale, in 1911 pana la Branxholm si in 1919 pana la Herrick. Linie inchisa.


-Launceston- Bell Bay (George Town)
Inaugurata in 1974.


-Conara JC- St. Marys
Cunoscuta si ca “Fingal Line”.
Inaugurata in 1886. Linie inchisa.


-Parattah- Oatlands
Inaugurata in 1885. Inchisa in 1949.


-Brighton JC- Apsley


-Rogerville Siding/ Bridgewater- Boyer- New Norfolk- Glenora- Westerwey- Kallista- Maydena- Florentine Rail Yard
Denumita si “Derwent Valley Railway Line”.
Inaugurata in 1886 pana la New Norfolk, in 1888 pana la Glenora, in 1909 pana la Westerwey, si in 1936 pana la Florentine Rail Yard.
La scurt timp de la inaugurare, sectorul dintre Kallista si Florentine Rail Yard este inchis.
In 1995, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre New Norfolk si Kallista este partial distrus si inchis.
Din 1990 este utilizata in scop turistic.


-Berriedale- Cadbury’s Chocolate Factory
Inaugurata in 1922.


-Rosetta- Tasmanian Transport Museum


-Derwent Park- Elwick


-Derwent Park- Zinifex Nyrstar Zinc Smelter
Cunoscuta si ca “Risdon Line”
Construita intre anii 1916- 1920, deservea o fabrica de prelucrare a zincului.


-Hobart- Riverline (‘Hobart CBD”)
Linie propusa.


-Western JC- Deloraine- Lemana JC- Railton- Latrobe (cea mai apropiata statie de locul in care ajunge feryboatul de la Melbourne)- Devonport- Don JC- Ulverstone- South Burnie- Burnie- Wynyard- Preolenna- Whiltshire JC- Irishtown- Smithton- Redpa
Cunoscuta si ca “Western Line”.
In 1871 este inaugurat sectorul dintre Western JC- Deloraine, cu ecartament larg de 1600 mm. In 1885 sectorul dintre Western JC- Deloraine este transformat in linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament larg de 1600 mm, cat si pentru ecartament ingust de 1067 mm. In 1888 este transformat din nou, numai pentru ecartament ingust de 1067 mm.
In 1885 este inaugurat sectorul dintre Deloraine- Devonport.
In 1922 este inaugurat sectorul dintre Devonport si Smithton, iar in ulterior este inaugurat sectorul dintre Smithton si Redpa.
Astazi sectorul dintre Burnie si Redpa este inchis.


-Lemana JC- Mole Creek
Inaugurata in 1890. Inchisa in 1985.


-Railton- Roland


-Don JC- Don- Paloona- Barrington
Denumita “Don River Railway”
Inaugurata in 1916. Inchisa in 1963.
Sectorul dintre Don JC- Don este utilizat in scop turistic.


-Don- Coles Beach
Utilizata in scop turistic.


-Ulverstone- Nietta
Inaugurata in 1915. Inchisa in 1955.


-Burnie- Rouse’s Camp - Hellyer JC/Moorey JC- Mount Farrell- Rosebery- Melba Flats- Rayna JC- Zeehan
Denumita si “Melba Line”
In 1878 este inaugurate o linie cu ecartament ingust de 912 mm intre Burnie- Rouse’s Camp , care din 1887 este reconstruita pe ecartament ingust de 1067 mm.
In 1900 este inaugurate intreaga linie pana la Zeehan.
In 1965 sectorul dintre Rosebery si Zeehan este inchis, iar in 1970 este redeschis sectorul dintre Rosebery si Melba Flats.


-Rouse’ s Camp- Waratah
Inaugurata in 1887.


-Hellyer JC/Moorey JC- Aberfoy’ le Hellyer Mine
Inaugurata in 1989. Deserveste o mina.


-Mount Farrell- Tullah
Denumita si “North Mount Farrell Tramway”.
Inaugurata in 1909 cu ecartament ingust de 610 mm, si inchisa in 1964. Din 1987 este utilizata in scop turistic.


-Rayna JC- Mount Dundas- Maestris
Denumita si “Maestris Tram”
Inaugurata in 1892. Din 1900 punctul de unde se ramifica din “Melba Line” este Rayna JC (In loc de Zeehan).
Inchisa in 1932. In 1940 este desfiintata si demontata din teren.



-Zeehan- Deep Lead/Williamsford
Denumita si “North East Dundas Tramway”.
Inaugurata in 1896. Inchisa in 1932. Desfiintata si demontata din teren in 1949.
Aveea ecartament ingust de 610 mm.


-Deep Lead/Williamsford- Hercules Mine
Denumita si “Mount Read Haulage/Hercules Haulage”.
Construita dupa 1890, cu ecartament ingust de 610 mm, si inchisa dupa 2000.


-Zeehan- Comstock
Denumita si “ Zeehan Comstock Tramway”. A avut ecartament ingust de 610 mm.


-Zeehan- Granville
A apartinut de “Tasmanian Metals Extraction Company”.


-Zeehan- West Strahan- Strahan Wharf- Regatta Poin
Denumita si “Government Railway”.
Inaugurata in 1892. Inchisa in 1960. Desfiintata si demontata din teren.


-Regatta Point- Camp Spur- Rinadeena- Lynchford- Queenstown
Denumita si “Mount Lyell Railway Line”
Linie cu cremaliera, inaugurate in 1899 si inchisa in 1963.
In 2003 este partial reconstruita si utilizata in scop turistic (la fel si portiunea dintre Camp Spur- Dubbil Barrill- Rinadeena).


- Queenstown- Comstock Mine
Era denumita si “Comstock Tramway, Mount Lyell”
A avut ecartament ingust de 610 mm.



-Wynyard- Preolenna


-Whiltshire JC- Stanley
Inaugurata in 1919.


-Irishtown- Trowutta
Inaugurata in 1919.



In zona Mount Lyell a existat o retea de cai ferate izolate, pentru transportul minereurilor. Acestea era:


-Philosophers Ridge- Mount Lyell Smelters
Denumita si “Mount Lyell Haulage”


-“Mount Lyell Quarry Railway”
A avut ecartament ingust de 610 mm.


-“Mount Lyell Underground Railway”
Idem.


-“North Lyell Tram”, intre North Lyell Mine- Mount Lyell Haulage.


-“Mount Lyell Aerial Trams”
3 sisteme, construite intre anii 1900-1901.
Unul dintre acestea era North Lyell Aerial Tram- Linda JC.


-Gormanston- Linda JC- Pilinger- Macquarie Harbor/Kelly Basin (port la ocean, folosit pentru exportul minereurilor).
Denumita si “North Mount Lyell Railway”.
Inaugurata in 1900. Inchisa in 1929. Desfiintata si demontata din teren.


In afara de acestea, mai existau inca doua linii izolate in aceea zona:


-Lake Margaret- Howards Plains
Denumita si “Lake Margaret Tram”.
Inaugurata in 1912, cu ecartament ingust de 610 mm. Inchisa in 1964. Desfiintata si demontata din teren.


-Magnet JC- Magnet Mine
Denumita si “Magnet Tramway”. A avut ecartament ingust de 610 mm.


Alta linie izolata din Tasmania a fost si linia Bellerive- Sorel (situate la est de orasul Hobart). A fost inaugurate in 1892 si inchisa in 1926. Desfiintata si demontata din teren.



De asemenea, au mai existat proiecte de constructive a inca doua linii de cale ferata in Tasmania, dar care nu au mai fost realizate:


-“Great Western Railway”.
Trebuia sa lege orasul Hobart de coasta de vest a Tasmaniei.


-Zeehan- Chudleigh
































Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 17:58

In afara de aceste cai ferate secundare, din cele 8 mari unitati administrativ-teritoriale care compun Australia (Australia de Vest, Australia de Sud, Teritoriul de Nord, Victoria, New South Wales, Queensland, Districtul Federal Canberra si Tasmania), exista si un numar de 4 magistrale feroviare de ecartament normal, care asigura legatura intre principalele orase din Australia (Perth, Adelaide, Darwin, Melbourne, Sydney, Brisbane si capitala Canberra).

Aceste magistrale sunt:

-Perth Central- Mc. Iver- Claisebrook- East Perth- Bayswater (fost nod feroviar)- Bassendean- East Guildford-Woodbridge- Midland (fost Midland Jc) (se iese din orasul Perth)- Herne Hill- Toodyay Rail Yard Triaj (Newcastle Rail Yard Triaj)- Toodyay (Newcastle)- Clackline-Rospencer (fost nod feroviar)- Northam Rail Yard Triaj-Northam (sfarsitul liniei incalecate cu 3 sine)- Tammin- Kellerberrin- Merredin Rail Yard Triaj- Merredin- Southern Cross (se intra in zona de desert)- Bonnie Vale (deserveste orasul Coolgardie)- West Kalgoorlie-Kalgoorlie- Rawlina- Mundrabilla (limita dintre Australia de Vest si Australia de Sud)- Tarcoola- Pimba- Port Augusta- Stirling North- Coonamia- Crystal Brook- Gladstone- Jamestown- Yongala- Petersborough- Cockburn (limita dintre Australia de Sud si New South Wales)- Broken Hill- Matakana- Ivanhoe- Roto- Bogan Gate- Gobang Jc- Parkes- Molong- Orange- Spring Hill- Blayney- Bathurst- Tarana- Wallerawang- Marrangaroo-Lithgow- Newnes Jc- Bell- Katoomba- Blaxland- Emu Plains (se intra in orasul Sydney)- Penrith- St. Marys-Blacktown- Toongabbie- Weastmead- Parramatta- Harris Park- Granville (se uneste cu magistrala care vine dinspre Melbourne)- Clyde- Auburn- Lidcombe- Fleminghton-Homebush- Strathfield- Lewisham- Redfern- Sydney Central- Town Hall- Wynyard- Chatswood- Hornsby- Berowra (se iese din orasul Sydney)- Gosford- Morisset- Awaba- Fassifern- Adamstown- Broadmeadow- Waratah- Warabrook- Sandgate- Hexham- Thornton- East Maitland- Maitland- Telarah- Martins Creek- Dungog- Craven- Gloucester- Taree-Wauchope- Kempsey- Coff Harbour- Glenreagh- Grafton- Casino- Border Loop (limita dintre New South Wales si Queensland)- Dulbolla- Greenbank- Acacia Ridge Yard (Triaj)- Salisbury (inceputul liniei incalecate cu 3 sine, se intra in orasul Brisbaine)- Yeerongpilly- Park Road- South Brisbane- Brisbane Roma Street.

*Perth Central- Northam si Salisbury- Brisbaine Roma Street= linie incalecata cu 3 sine (1435+1067 mm).



-Tarcoola- Kulgera (limita dintre Australia de Sud si Teritoriul de Nord)- Alice Springs- Tennant Creek- Darwin



-Crystal Brook- Merriton- Snowtown- Bowmans- Salisbury (se intra in orasul Adelaide)- Dry Creek- Adelaide Keswick/Parklands- Goodwood- Belair (se iese din orasul Adelaide)- Bridgewater- Balhannah- Mount Barker Jc- Monarto South- Murray Bridge (pod peste fluviul Murray)- Tailem Bend- Bordertown- Wolseley- Serviceton (limita dintre Australia de Sud si Victoria)- Dimboola- Horsham- Murtoa- Lubeck- Stawell- Ararat- Maroona- Cressy- Gheringhap- North Geelong- North Shore- Werribee (se intra in orasul Melbourne)- Lawerton- Newport- Footscray- Melbourne Southern Cross- New Market- Jacana- Roxburgh Park- Craigieburn (se iese din orasul Melbourne)- Kilmore East- Heathcote JC- Tallaroock- Seymour- Benalla- Wangaratta- Bowser- Springhrust- Wodonga- Albury (limita dintre Victoria si New South Wales)- Culcairn- Henty- The Rock- Uranquinty- Wagga Wagga- Junee- Cootamundra- Demondrille- Galong- Goondah- Yess Jc- Joppa Jc- Goulburn- Tallong- Moss Vale- Mittagong- Picton- Maldon- Glenlee- Macarthur (se intra in orasul Sydney)- Campbeltown - Glenfield- Liverpool- Warwick Farm-Cabramatta- Merrylands- Granville (se uneste cu magistrala care vine dinspre Perth)- Clyde- Auburn- Lidcombe- Flemington- Homebush- Strathfield- Lewisham- Redfern- Sydney Central.


*Intre statiile Gheringhap- North Geelong- North Shore exista linie incalecata cu 3 sine (atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg de 1600 mm);

*Intre statiile North Geelong- Melbourne Southern Cross- Wodonga, in paralel cu linia de ecartament normal, exista si o linie de ecartament larg de 1600 mm.


-Joppa JC- Bungendore JC- Queanbeyan- Canberra

*In 1966 este inaugurata actuala cladire de calatori a statiei Canberra (capitala Australiei).


Intre Melbourne (Victoria) si Devonport (Tasmania) , circula un ferry boat, denumit „Spirit of Tasmania”.



Asadar in Australia putem distinge urmatoarele categorii de cai ferate

-Linii magistrale

-Linii secundare din fiecare unitate administrativ-teritoriala in parte (cu ecartamente de 1435 mm, larg de 1600 mm, ingust de 1067 mm, ingust de 610 mm, etc)

-Linii din interiorul marilor orase (Perth, Adelaide, Melbourne, Sydney si Brisbane), pe care circula trenuri urbane si suburbane (dar tratarea retelelor acestor trenuri din acele orase depaseste cadrul transportului feroviar, fiind vorba de trenuri care deservesc transportul urban in comun)

-Linii utilizate in scop turistic

-Linii industriale, miniere, pentru transportul trestiei de zahar, etc.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:09

In privinta electrificarii cailor ferate din Australia, principalele date sunt prezentate mai jos.

In anul 1919 incepe electrificarea unor cai ferate suburbane din orasul Melbourne (la 1,5 Kv curent continuu), in 1926 a unor linii suburbane din orasul Sydney (la 1,5 kv curent continuu), in 1979 a unor linii suburbane din orasul Brisbane (la 25 kv curent alternativ), in 1992 a unor linii suburbane din orasul Perth (la 25 Kv curent alternativ) si in 2014 a unor linii suburbane din orasul Adelaide (la 25 Kv curent alternativ).

Prezint principalele date privind electrificarea cailor ferate din Australia, in:


1. New South Wales

Pana in anul 1956, principalele linii , pe o raza de cca 160 km in jurul orasului Sydney (pana la: Kiama, Lithgow, Newcastle) , erau electrificate.


2. Queensland

Intre anii 1979- 1988 este electrificata reteaua de cai ferate urbane si suburbane din orasul Brisbane.

In anii 1986- 1987 se termina electrificarea liniilor denumite "Blackwater Line" si "Goonyella Line", dar si a liniei denumite "Central West Line" (pana la Emerald), datorita in principal faptului ca aceste linii sunt intens utilizate pentru transportul carbunilor.

In 1988/1989, "North Coast line" este electrificata pana la Gladstone.

In 1993 linia denumita "Main Line" este electrificata pana la Rosewood.

Astfel, in Queensland, sunt electrificati 2.033 km de cale ferata (in 2014), din totalul celor 7.739 km de cale ferata, existenti in Queensland.


3. Australia de Sud

La 23 februarie 2014 circula primul tren (pe reteaua de cai ferate urbane si suburbane din orasul Adelaide) cu tractiune electrica (rama electrica) din Australia de Sud.


4. Victoria

Aici electrificarea se limiteaza la caile ferate urbane si suburbane din orasul Melbourne.

In 1956 era inaugurata electrificarea cai ferate pana la Traralgon, dar in 1987 se renunta la ea.


5. In Australia de Vest

Aici electrificarea se limiteaza la caile ferate urbane si suburbane din orasul Perth.


In Teritoriul de Nord si in Tasmania nu exista cai ferate electrificate.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:17

In privinta infrastructurii si suprastructurii cailor ferate din Australia, se utilizeaza diverse solutii tehnice, incepand de la cele mai vechi (prinderea sinei cu crampoane de traverse din lemn), pana la cele mai moderne (de exemplul prinderea flexibila tip Pandrol Fast Clip a sinei de traverse din beton).

In privinta sistemelor de semnalizare, se utilizeaza atat cele mai vechi (cu semnale mecanice de model britanic), cat si sisteme moderne (inclusiv semnale luminoase cu tehnologia Led, si instalatiile de centralizare electronica cu calculatoare de proces).
Semnalele luminoase utilizate pe caile ferate din Australia sunt de obicei de model american.

Am sa atasez si cateva fotografii, cu infrastructura feroviara din Australia.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:27



Calea ferata Allice Springs- Darwin
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:31



Calea ferata Sydney- Perth ("Transaustraliana")
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:33



Trenul Sydney- Perth la intrarea in orasul Perth (se observa linia incalecata cu 3 sine)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:37



"Main Line" in Queensland (ecartament ingust de 1067 mm)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:40



Cale ferata de ecartament larg de 1600 mm, in "Victoria"
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:41



Macaz pentru ecartament incalecat
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:47



Semnale luminoase in Australia (model american)
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2361
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4713
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 18 Oct 2016, 19:49



Semnale mecanice in Australia (model britanic)
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Astazi la 14:26

Sus In jos
 

Caile Ferate din Australia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate din Basarabia
» Caile Ferate Romane
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-