Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Caile Ferate din Australia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Lafont



Numarul mesajelor : 390
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti M300
Reputatie : 2685
Data de inscriere : 02/01/2011

MesajSubiect: Caile Ferate din Australia   Mier 25 Sept 2013, 02:03

Bundy's Last Great Adventure

Railway Adventures Across Australia

Steam Trains of Australia (1985 ABC Documentry)

Rail Away Australia(Sydney - Adelaide)

Rail Away Australia(Adelaide - Perth)

Sus In jos
http://www.sagetzel.ro
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 09 Oct 2013, 10:39

De remarcat ca in Australia se folosesc nu mai putin de 3 tipuri de ecartamente:

-normal 1435 mm, in: New South Wales si pe liniile principale;
-larg de 1600 mm, in Victoria;
-ingust de 1067 mm, in: Queensland (la nord de Brisbaine), Tasmania si in Australia de Vest (liniile din jurul orasului Perth si cele miniere din nord-vest).

La 4 februarie 2004 primul tren de calatori strabate cei 2970 km ai rutei Adelaide- Darwin, in 47 de ore, cu ocazia inaugurarii cai ferate de ecartament normal Tarcoola- Alice Springs- Darwin.

Ar fi interesanta o calatorie din Romania in Australia, folosind numai mijloace terestre si navale:

-Bucuresti- Moscova- tren;
-Moscova- Ulan Bator- Beijing- tren
-Beijing- Hanoi- tren
-Hanoi- Ho Chi Ming- tren (in Vietnam)
-Ho Chin Ming- Phnom Penh- autobuz (in Cambodgea)
-Phnom Penh- templul Angora Wat- Aranyaprathet- autobuz (Cambodgea)
-Aranyaprathet- Bangkok- tren (in Thailanda)
-Bankok- Kuala Lumpur- Woodlands- tren (in Thailanda, Malaezia)
-Woodlands- port Singapore- autobuz

-Singapore- Darwin- vapor

-Darwin- Adelaide- tren (in Australia)
-Adelaide- Sydney- tren (in Australia)
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 09 Oct 2013, 10:47

Harta căilor ferate din Australia:
http://www.railmaps.com.au/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Caile ferate australiene   Mier 09 Oct 2013, 18:54

O prezentare mai completa a cailor ferate australiene:

- cod feroviare pentru Australia: ANRC, RA, CR

Total km retea:

36.855 km cale ferata (loc 7 in lume), din care:
17.678 km de 1435 mm
4.017 km de 1600 mm
15.160 km de 1067 mm

-La 21 iunie 2001, „cel mai lung tren (de marfa) din lume”, a fost declarat de „Guinness Book”, un tren de marfa, apartinand companiei miniere „Australian BHP Iron”, care a circulat pe linia ferata Newman- Port Headland, in Australia de Vest. Acest tren avea 8 locomotive diesel si 682 de vagoane (incarcate cu minereu de fier), lung de 7, 353 km si cu o greutate de 100.000 tone, din care 82. 262 tone de minereu de fier!

-In 1975 este fondata „Australian National Railways” (ANR), iar, in 1997, „Australian Rail Track Corporation” (ARTC).

-Intre anii 1991-1996, in timp ce Paul Keating era prim- ministru, este lansat programul „One Nation”, ce viza si standardizarea ecartamentului cailor ferate australiene.

In Australia intalnim mai multe categorii de trenuri de calatori:

1. Trenuri de lung parcurs, multe din acestea strabatand zone foarte interesante:

-„Indian-Pacific” (Perth-Sydney);
- „The Ghan” (Darwin-Adelaide);
- „The Overland” (Sydney-Melbourne);
- „The Southern Spirit” (Adelaide- Melbourne-Sydney-Brisbaine);
- „The Tilt” (Brisbaine-Cairns) (circula pe ecartament ingust de 1067 mm)
*Intre Melbourne (East Swanston) si Devonport (Tasmania) exista feryboat.


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 09 Oct 2013, 18:57

2. In afara de aceste 5 trenuri de lung-parcurs (compuse din locomotive diesel-electrice si vagoane), mai exista si trenuri pe distante mai scurte- asa-zise de „mare viteza”. Acestea sunt:

-„XPT”. Compus din vagoane si locomotive diesel monocabina (cate doua la fiecare tren). Locomotivele au urmatoarele caracteristici tehnice: motor diesel tip „Paxman VP-185”, cu 12 cilindri, care dezvolta 2001 cp. Viteza maxima este de 160 km/h (in exploadare comerciala), desi recordul de viteza atins de acest tren a fost de 193 km/h, fiecare locomotiva si vagon avand 4 osii (doua boghiuri). In total, s-au produs 19 locomotive si 60 de vagoane, de catre „Commonwealth Engineering”. Trenul a fost produs dupa modelul trenului britanic „HST”, fiind introdus in circulatie la 8 aprilie 1982, in prezent fiind operat de „Country Link”, pe rutele: Sydney Central- Melbourne, Sydney- Brisbaine si Sydney- Dubbo.

-„Transwa Prospector”. Automotoare diesel, compuse din 3 unitati, cu 12 osii (6 boghiuri). Produs de „United Goninan”, a fost introdus in circulatie la 28 iunie 2004, inlocuind vechiul tren de linie ingusta „The Westland”, pe ruta Perth- Kalgoorlie. Viteza comerciala este de 160 km/h, dar recordul atins a fost de 200 km/h. Sunt 3 astfel de automotoare in exploadare (doua cu doua unitati si una cu 3 unitati). Primul tren „Prospector” a circulat in 1971. Circula pe ecartament normal intre East Perth si Kalgoorlie.

-„Transwa Avonlink”. Automotor diesel, compus din doua unitati cu 8 osii in total. Produs de „United Goninan” a fost introdus in circulatie in august 2005, pe ruta East Perth- Northam- Merredin (ecartament normal). Exista un singur exemplar, cu urmatoarele caracteristici tehnice: motor diesel tip „Cummins 14-L”, transmisie hidraulica „Voith”, greutate 65 tone, capacitatea de transport 138 pasageri pe scaune, frana pneumatica „Knorr Bremse”, viteza maxima 200 km/h (la teste) si 160 km/h (in exploadare comerciala).

-„Transwa Australind”. Automotoare diesel, compuse din 4 unitati (doua capete-motoare si doua unitati intermediare nemotoare), cu 16 osii in total. Exista 3 astfel de automotoare, fiind introduse in serviciul in 1987 si modernizate in 2007. Circula pe ecartament ingust de 1067 mm, intre statiile Perth si Bunbury. Serviciul a fost introdus inca din 1947 (initial cu locomotive cu aburi si vagoane), inlocuite de la mijlocul anilor 60’ cu locomotive diesel-electrice, iar din 1987 cu actualele automotoare diesel.

-„V/Locity 160”. Automotoare diesel, compuse din 3 unitati, avand 12 osii (6 boghiuri). Caracteristicile tehnice sunt: motor diesel „Cummins QSK-19-R”, care dezvolta 750 cp (cate un motor pe fiecare unitate), transmisie hidraulica tip „Voith T312”, generator electric „Cummins” de 80 KW si baterie acumulatori, greutate 144 tone, viteza maxima 160 km/h. Capacitatea de transport este de 140 (la cele cu doua unitati) sau 216 (la cele cu 3 unitati) locuri pe scaune. Trenul circula pe ecartament larg de 1600 mm (dar poate fi transformat si pentru ecartament normal de 1435 mm), fiind produs in 52 de bucati de catre „Bombardier Dandenong”, intre 2004- 2012.

-„Tilt Train”. Compus din automotoare electrice (apoi din locomotive diesel monocabina+ vagoane). Viteza maxima in exploadare comerciala este de 160 km/h, desi recordul atins a fost de 210 km/h. Trenul circula pe ecartament ingust de 1067 mm, intre Brisbaine si Cairns. Este produs de „Hitachi/Walkers” (pentru varianta electrica, introdusa in 1997) si „EDI Rail” (pentru varianta diesel, introdusa in 2003). Sunt in exploadare doua astfel de trenuri electrice (compuse din cate 6 vagoane-automotoare electrice) si doua trenuri diesel (compuse din cate 6 vagoane si doua locomotive diesel).

3. In afara de aceste 4 trenuri asa-zis de „mare viteza”, au existat si alte proiecte de introducere a unor adevarate trenuri de mare viteza in Australia:

-„VFT”- „Very Fast Train”. Proiectul apare in 1988, prevazand introducerea unui tren de mare viteza (care sa atinga 360 km/h- ar fi fost cel mai rapid tren din lume, pe sistemul clasic roata-sina), intre Brisbaine- Sydney- Canberra- Melbourne.
-In 1995 este testat pe ruta Sydney- Canberra trenul suedez de mare viteza „X-2000”.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 09 Oct 2013, 19:01

4. Trenuri suburbane

-in Sydney: 11 rute suburbane, operate de „CityRail”. Sunt deservite si de automotoare electrice „Milennium”. Acestea sunt compuse din 4 sau 8 unitati articulate (cu boghiuri cu doua osii la capete si boghiuri cu 3 osii intre unitati), fiins si etajate. Au o capacitate de 904 locuri pe scaune, fiind produse intre 2002-2005 de „EDI Rail”.

-in Melbourne: 16 rute suburbane, operate de „MetroTrains”. Sunt deservite de 4 tipuri de automotoare electrice („EMU”) , fiecare avand 3 unitati cu 12 osii (6 boghiuri): „Hitachi” (14 bucati, made in Japonia, in anii 70’), „Comeng” (187 bucati, produse de „Commonwealth Engineering” intre 1981-1989 si modernizate de „EDI Rail” si „Alstom” intre 2000-2003), „X’ Trapolis 100” (130 bucati, produse de „Alstom” intre 2002-2004 si 2009) si „Siemens” (72 de bucati, produse intre 2003-2006). Toate acestea circula pe ecartament larg de 1600 mm.

-in Perth: 6 rute suburbane (cu 69 de statii si o lungime de 173,1 km), operate de „TransPerth”. Initial, in 1986, erau deservite de automotoare diesel tip „ADK-688” si „ADB-778” (compuse din cate doua unitati), pana in 1993 fiind folosite, apoi fiind deservite de automotoare electrice de doua tipuri: „A-series” (compuse din doua unitati articulate. Au fost produse 48 de bucati, intre 1 septembrie 1990 si 1998, de catre „ABB/ADTranz sau Walkers”. Au 156 locuri pe scaune, viteza maxima de 110 km/h) si „B-series” (compuse din 3 unitati articulate. Au fost produse 45 de bucati, din octombrie 2004, de catre „Downer Rail” si „Bombardier Transport”. Au o capacitate totala de cca 700 pasageri, viteza maxima fiind de 130 km/h). Ambele circula pe ecartament ingust de 1067 mm, fiind operate de „TransPerth”.

-in Brisbaine: 7 sau 12 linii suburbane, operate de „Citytrain”. Din 1979 sunt folosite si automotoare electrice. Materialul rulant se compune din 4 tipuri: „Electric Multiple Unit EMU” (automotoare electrice, introduse din 1979. Compuse din 3 unitati, au 12 osii, 72,4 m lungime, viteza maxima 100 km/h, capacitatea de transport 500 calatori din care 252 pe scaune, frana electrica reostatica si recuperativa, frana electro-pneumatica, greutate 117 tone, producator „ABB/Walkers”, cu 87 de bucati in serviciu), „Suburban Multiple Unit SMU” (automotoare electrice, compuse din 3 unitati cu 12 osii in total, construite in 3 variante: seria 200- introdusa in 1994, 12 de bucati in serviciu, produse intre 1994-1995 de catre „ABB/Walkers”, 240 pasageri in picioare si 260 pe scaune, greutate 126 tone, lungime 72,4 m, frana electrica reostatica si recuperativa si electro-pneumatica, Seria 220- produsa intre 1999-2001 in 30 de bucati, de catre „Adtranz/Walkers”, capacitate 236 pasageri in picioare si 266 pe scaune, viteza maxima 100 km/h, greutate 122 tone, Seria 260- produsa intre 2008-2011, in 35 de bucati, de catre „ED/Bombardier”, capacitate 236 pasageri pe scaune si 222 in picioare, viteza maxima 130 km/h, greutatea 128 tone), „Interurban Multiple Unit IMU” (automotoare electrice, compuse din 3 unitati cu 12 osii in total, construite in 3 variante: seria 100- construita de „ABB/Walkers” din 1996, in 10 bucati, seria 120, construita de „ABB/Walkers” in 2002, in 4 bucati- deservesc linia spre aeroport, si seria 160, construita de „ED/Bombardier”, din 2005, cu 28 de bucati), si „InterCity Express” (trenuri compuse din 4 vagoane intermediare nemotoare si doua vagoane de capat motoare cu cabina de conducere. Produse din 1988 de „ABB/Walkers”, in 20 de bucati). Toate aceste tipuri de trenuri sunt operate de „Citytrain”, pe ecartament ingust de 1067 mm, cu 7 sau 12 linii si 146 de statii. Trenurile sunt produse sub licenta in Australia la Maryborough, fiind dotate si cu aer conditionat in salonul pasagerilor.

-in Adelaide: 5 linii suburbane, operate de „AdelaideMetro”. Sunt deservite de 4 tipuri de automotoare: „2000 class” (automotor diesel, compus din doua unitati, 8 osii, produse intre 1979-1980 de catre „Commonwealth Engineering”, in 12 de bucati. Motor diesel, transmisie hidraulica tip „Voith-T-420-R”, viteza comerciala 90 km/h, cea maxima 140 km/h, capacitate de transport 64 sau 104 pasageri), „2100 class” (18 bucati), „3000 class” (automotor diesel, compus din doua unitati, 8 osii, produs intre 1987-1996 de catre „Clyde GM” si „Commenwealth Engineering”, in 30 de bucati. Dotat cu motor diesel tip „Mercedes” cu 12 cilindri, care dezvolta 475 cp la 1500 rotatii/minut, generator electric trifazat tip „Reliance” de 400 Kva, doua electromotoare de tractiune tip „Stromberg”, de curent continuu, la 130 Kva, frana electrica, pneumatica si cu patina la sina, cupla automata „Scarfenberg”, 106 locuri pe scaune, viteza comerciala 90 km/h, greutate 48 tone), si „3100 class” (produs in 40 de bucati. Au o capacitate de transport de 113 pasageri pe scaune).

-Producatori australieni de material rulant feroviar (locomotive electrice, diesel-electrice, automotoare diesel, vagoane de calatori si marfa si tramvaie) au fost/ sunt :

*”Commonwealth Engineering- COMENG” (Fondata in 1921, la Sydney si mutata apoi la Granville. In 1990 este vanduta grupului „ABB Transport”)
*”Clyde Engineering” (fondat in 1898 la Sydney a produs material rulant feroviar si alte echipamente. In 1996 se uneste cu „Evans Deakin and Company”, devenind ulterior parte a „Downer EDI Rail”);
*”Walkers Limited” (fondata in 1863 in Maryborough, Queensland. A produs nave maritime si locomotive- din 1873)
*”EDI Rail” (fondata prin unirea primelor doua firme. Din 2007 este parte a grupului „Downer Rail”. Sediul la Sydney si produce automotoare diesel si electrice);
*”EDI Walkers” (parte a aceluiasi grup, dar cu sediul in Queensland)
*”United Group Rail UGL Rail” (Fondata in 1899, are sediul la Melbourne, Victoria, si fabrici la: Broadmeadow, Chullora, Spotswood si Bassendean. Produce: locomotive diesel, automotoare diesel, rame electrice si vagoane de marfa)
*”Avteq” (A construit cateva locomotive diesel pentru SUA intre 2007-2009)
*Sucursala „Bombardier Transport” in Australia. Are sediul la Dandenong si produce automotoare diesel si tramvaie.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 09 Oct 2013, 19:03

Locomotive diesel folosite in Australia:

*LDE= locomotive diesel-electrice
LDH= locomotive diesel-hidraulice

a. New South Wales:
-LDE: clasa: 40, 41, 42, 421, 422, 43, 44, 442, 45, 47, 48, 49, 79, 80, 81, 82, 90, 92, XPT
-LDH: clasa: 70, 71, 72, 73, X100, X200

b. ANRC
-LDE: clasa: AN, DL, BL, NR, AL, ALF, BU, CK, CL, DA (900), DE, DR, EL, GM, MDH, NB, NC, NJ (1600), NSU, NT.

c. South Australia
-LDE: clasa: 350, 500, 600, 700, 800, 830, 900, 930

d. Victoria
-LDE: clasa: A, B, C, F, G, H, N, P, S, T, U, X, XR, XRB, Y
-LDH: clasa: M, V, W.

e. BHP/AIS (operator industrial)
-LDE: „AIS Port Kembla (D1, D9, D16, D34, D35, D46), „BHP Austrac” (101, 103), „BHP Newcastle” (32, 37), „BHP Whyalla” (DE 1, 2, 3, 9, 10), „Lysaghts JL 1, 4”, „GE-AC-6000-CW” (import) si „EMD-SD-70-AC-e” (import)
-LDH: clasa: „BHP Whyalla DH”

f. Silverton Tramway” (tramvaie)
-LDE: „ST-27”, „ST-29”
-LDH: clasa „ST-26”

g. Queensland
-LDE: clasa: 1200, 1210/1300/1150, 1250, 1270, 1300, 1460, 1502, 1550, 1600, 1620, 1700, 1720, 2100, 2350, 2600, 2800, 4000, 4100, 5000, 5020, 6000.
-LDH: clasa: DH, DL

h. Freightlink (operator privat de marfa)
-FQ, FJ

i. CFCLA (operator privat)
-GL, RL, UL.


Dintre acestea, cele mai puternice sunt cele din clasele: 92 (New South Wales), NR (ANRC), N (bicabina) (Victoria), 4100 (Queensland), FQ (Freghtlink).
Aceste locomotive sunt realizate in Australia, de catre „Clyde Engineering” sau „UGL Rail” (clasa 92), avand urmatoarele caracteristici tehnice: motor diesel tip „GE-GE-7-FDL-16” (cu 16 cilindri) , „EMD-12-645E3C/B” (cu 12 cilindri) sau „EMD” (cu 16 cilindri), generator electric principal tip „GE-GMG-192/196”, „EMD-AR-10-JJD-D18” sau „AR-10-CA-5” . Acestea sunt produse in Australia, sub licenta din SUA. Viteza maxima este de 120 km/h, puterea de 2500 sau 4520 cp, iar forta de tractiune de 260 sau 535 Kn.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Joi 28 Ian 2016, 21:29

In 1854 este inaugurata prima cale ferata din Australia, care utiliza locomotive cu aburi, in statul Victoria, intre Melbourne(„Flinders Street”) si Sandridge (acum „Port Melbourne”), in lungime de 4 km.

Reteau feroviara australiana se extinde masiv ulterior (in 1917 era inagurata linia „transaustraliana” Adelaide-Perth), ajungand astazi la 36.855 km, ceea ce situiaza Australia pe locul 7 in lume, dpdv al lungimii retelei feroviare (dupa SUA, Rusia, Canada, China, India si Germania).

Din pacate aceasta reteau utilizeaza nu mai putin de 3 ecartamente: normal de 1435 mm (17.678 km, in New South Wales, Australia de Sud, Teritoriul de Nord, Australia de Vest partial), larg de 1600 mm (4.017 km in Victoria) si ingust de 1.067 mm (15.160 km, in Queensland, liniile din jurul orasului Perth si cele miniere din Australia de Vest si Tasmania).

Absurditatea acestei situatii devine pregnanta in secolul 19, cand schimburile economice dintre statele australiene se intensifica.
Dupa ce in anii 1950 un comitet parlamentar condus de William Wentworth propune trecerea la ecartament normal a principalelor cai ferate din Australia, se fac eforturi mai serioase in aceasta privinta.

Astfel, sunt trecute la ecartament normal urmatoarele tronsoane de cale ferata:

-Albury- Melbourne (prin „incalecarea” liniei existente de ecartament larg), in anul 1962 (astfel se completa linia de ecartament normal Sydney- Melbourne)
-Broken Hill- Port Pirie, in anul 1969 (astfel se completa linia de ecartament normal Sydney- Perth)
-Port Augusta- Whyalla, in anul 1972
-Tarcoola- Alice Springs, in octombrie 1980
-Crystal Brook- Adelaide, in anul 1980 (astfel, se completa linia de ecartament normal Perth- Adelaide)
-In anul 1995 se termina si trecerea la ecartament normal a liniei ferate Melbourne- Adelaide (via North Shore, Cressy si Ararat)
-In fine, la 4 februarie 2004, este terminata constructia cai ferate , de ecartament normal, dintre Alice Springs si Darwin.

Astfel, principalele orase australiene- Perth, Darwin, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbaine si Canberra, sunt legate prin cai ferate de ecartament normal.

In privinta electrificarii cailor ferate australiene, acestea este inca putin extinsa. Primele cai ferate electrificate din Australia au fost cele suburbane (Melbourne in 1919, Sydney in 1926, Brisbaine in 1979 si Perth in 1992). Prima linie principala electrificata din Australia a fost linia Dandenong- Traralgon, in Victoria, in 1954. In 1989 in Australia existau numai cca 2.100 km cai ferate electrificate (ceea ce insemna cca 7% din retea).


In privinta sistemelor SCB din Australia, acestea sunt atat mecanice (model britanic), cat si automate, luminoase (model american).


Caile ferate, de ecartament normal, care asigura legatura feroviara intre „statele” federale ce compun Australia, sunt:

1. Perth Central- East Perth- Woobridge (se iese din orasul Perth)- Herne Hill- Toodyay- Rospencer- Northam (sfarsitul liniei incalecate cu 3 sine)- Merredin- Southern Cross- Coolgardie- Kalgoorlie- Rawlina- Mundrabilla (limita dintre Australia de Vest si Australia de Sud)- Tarcoola- Pimba- Port Augusta- Stirling North- Port Pirie (Coonamia)- Crystal Brook- Gladstone- Jamestown- Yongala- Petersborough- Cockburn (limita dintre Australia de Sud si New South Wales)- Broken Hill- Roto- Bogan Gate- Gobang Jc- Parkes- Molong- Orange- Blayney- Bathurst- Tarana- Wallerawang- Newnes Jc- Lithgow- Blacktown (se intra in orasul Sydney)- Parramatta- Granville- Clyde- Auburn- Lidcombe- Homebush- Strathfield- Lewisham- Redfern- Sydney Central- Town Hall- Wynyard- Chatswood- Hornsby- Berowra (se iese din orasul Sydney)- Gosford- Morisset- Awaba- Fassifern- Adamstown- Broadmeadow- Waratah- Warabrook- Hexham- Thornton- East Maitland- Maitland- Wauchope- Coff Harbour- Glenreagh- Grafton- Casino- Border Loop (limita dintre New South Wales si Queensland)- Salisburv (inceputul liniei incalecate cu 3 sine)- Yeerongpilly- Park Road- Brisbaine Roma Station- Brisbaine Central.

*Perth Central- Northam si Salisburv- Brisbaine Central= linie incalecata cu 3 sine (1435+1067 mm).

2.Tarcoola- Kulgera (limita dintre Australia de Sud si Teritoriul de Nord)- Alice Springs- Tennant Creek- Darwin

3.Crystal Brook- ?- Snowtown- Bowmans- Salisbury (se intra in orasul Adelaide)- Dry Creek- Adelaide Keswick/Parklands- Goodwood- Belair (se iese din orasul Adelaide)- Mount Barker- Monarto- Murray Bridge- Tailem Bend- Bordertown- Wolseley- Serviceton (limita dintre Australia de Sud si Victoria)- Dimboola- Horsham- Muroa- ?- Lubeck- Stawell- Ararat- Maroona- ?- Gheringhap- North Geelong- Werribee (se intra in orasul Melbourne)- Lawerton- ?- Newport- Footscray- Melbourne Southern Cross- New Market- Jacana- Roxburgh Park- Craigieburn (se iese din orasul Melbourne)- Heathcote JC- Kilmore East- Tallaroock- Seymour- Benalla- Glenrowan- Bowser- Springhrust- Wodonga- Albury (limita dintre Victoria si New South Wales)- Culcairn- Henty- The Rock- Uranquinty- Wagga Wagga- Junee- Cootamundra- Harden Murrumburrah- Galong- Yess Jc- Joppa Jc- Goulburn- Tallong- Moss Vale- Mittagong- Picton- Campbeltown (se intra in orasul Sydney)- Glenfield- Liverpool- Cabramatta- Merrylands- Granville- Clyde- Auburn- Lidcombe- Homebush- Strathfield- Lewisham- Redfern- Sydney Central.

*Intre statiile Gheringhap si Wodonga, in paralel cu linia de ecartament normal, exista si o linie de ecartament larg de 1600 mm.

4.Joppa Jc- Bungendore- Queanbeyan- Canberra

5.Intre Melbourne (Victoria) si Devonport (Tasmania) , circula un ferry boat, denumit „Spirit of Tasmania”.






Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 31 Aug 2016, 21:26

In afara de aceste 4 mari magistrale de cale ferata, care strabat Australia si asigurata legatura (pe ecartament normal) intre resedintele de "state" federale care compun Australia, mai exista sau au mai existat si urmatoarele cai ferate secundare, in Australia:


1. In Australia de Vest

Aici linii secundare exista in doa zone:

a. In jurul orasului Perth:

-Perth Central- Clarkson- Butler (se iese din orasul Perth)- Ridgewood
Linie de ecartament ingust de 1067 mm.
Trenuri de calatori (suburbane) circula pana la Butler.


-Perth Central- Cannington- Maddington- Armadale- Mundijong (se iese din orasul Perth)- Pinjarra- Brunswick Jc- Picton Jc- Bunbury
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, inaugurate in anul 1893.
Este deservita de trenuri de calatori.


-Herne Hill- Muchea- Grainville- Moora- Dongara- Geraldton
Linie de ecartament ingust de 1067 mm.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Toodyay (Newcastle) - Bolgart- Miling
Linie de ecartament ingust de 1067 mm.
Linie inaugurata in anul 1925.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Rospencer- York
A fost o linie de ecartament ingust de 1067 mm, care facea parte din linia spre Albany. Ulterior, ca urmare a constructiei cai ferate Northam- York, aceasta linie este desfiintata.


-Northam- York- Beverley- Brookton- Narrogin- Wagin- Kataning- Bromenhill- Tambellup- Cranbrook- Mount Barker- Elleker- Albany
Linie de ecartament ingust de 1067 mm.
Inaugurata in anul 1899.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Northam- Goomaling- Amery- Wyalkatchem- Merredin
Linie de ecartament ingust de 1067 mm.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.
Face parte din asa-numitele “Wheabelt railway”, o retea de cai ferate construita pana in 1930.


-Goomaling- Wubin- Mullewa- Gerldton
Linie ingusta de 1067 mm, care face parte din “Wheabelt railway”.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Geraldton- Northampton- Ajana
Linie ingusta de 1067 mm, inaugurate in anul 1879, si inchis (iar apoi desfiintata) in anul 1957.


-Mullewa- Mount Magnet- Sandstone
Idem. Sectiunea dintre Mount Magnet si Sandstone a fost inaugurate in anul 1910, inchisa in anul 1949 si desfiintata in anul 1950.


-Mount Magnet- Meekatharra- Wiluna
Idem. Sectiunea dintre Meekatharra si Wiluna a fost inaugurate in anul 1932 si inchisa in anul 1957.


-Amery- Burakin- Kalannie
Idem


-Burakin- Bonnie Rock
Idem


- Wyalkatchem- Copperhead
Idem


-Pinjarra- Dwelingup
Idem.


-Pinjarra- Narrogin
Linie ingusta de 1067 mm, inaugurate in anul 1927.
Din anul 1984 traficul commercial inceteaza pe aceasta linie, astazi ea fiind utilizata doar in scop turistic.


-Brunswick Jc- Collie- Bowelling- Narrogin
Linie ingusta de 1067 mm, inaugurate in anul 1898.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Collie- Cardiff
Fosta linie ingusta de 1067 mm, in prezent desfiintata.


-Bowelling- Wagin
Linie ingusta de 1067 mm.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


-Picton Jc- Boyanup- Wonnerup- Busselton
Idem


-Boyanup- Donnybroook- Boyup Brook
Idem


-Boyuk Brook- Kataning
Idem


- Donnybroook- North Cliffe
Idem


-Wonnerup- Nannup
Linie ingusta de 1067 mm, inaugurate in anul 1909, si inchisa in anul 1984.


-Narrogin- Yilliminning- Merredin
Linie ingusta de 1067 mm.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


- Yilliminning- Corrigin- Bruce Rock- Merredin
Idem


-Brookton- Kunjin- Corrigin
Idem


-York- Bruce Rock
Idem


-Wagin- Lake Grace- Newdegate
Idem


-Lake Grace- Hyden
Idem


-Kataning- Nyrabing- Pingrup
Idem


-Tambellup- Gnowangerup- Ongerup
Idem


Aceasta sunt liniile de cale ferata de ecartament ingust de 1067 mm, situate in zona orasului Perth.



In afara de acestea, mai exista si 3 cai ferate secundare de ecartament normal, situate in Australia de Vest. Acestea sunt:

-Kalgoorlie- Menzies- Malcolm- Leonora

-Malcolm- Mount Morgans- Laverton

-Kalgoorlie- Esperance
Inaugurata initial in 1925 ca linie ingusta de 1067 mm, dupa 1960 este trecuta la ecartament normal.
In prezent pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.



b. Din zona miniera Dampier- Pilbara- Port Hedland- Finucane Islands
Aici exista o retea izolata de cai ferate inguste de 1067 mm, pentru transportul minereului de fier , de la mine in porturi.


*Nu am amintit de toate liniile de cale ferata (inclusiv cele utilizate de trenurile suburbane) , situate in interiorul orasului Perth.

Va urma.

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mar 06 Sept 2016, 22:01

2. In Australia de Sud


-Pimba- Woomera
Linie de ecartament normal. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori. Pana in 1976 deservea si singurul cosmodrom al Australiei.


Linii izolate din zona peninsulei Eyre:

-Port Augusta- Whyalla
Inaugurata in anul in anul 1972, cu ecartament normal. Pana in 1975 si in perioada 1986-1990 au circulat si trenuri de calatori pe aceasta linie. Astazi este utilizata numai de trenuri de marfa.

-Whyalla- ?- Iron Knob
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, inaugurate in anul 1901, pentru transportul minereului de fier. Astazi pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.

-?- Iron Baron- Iron Duke
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, inaugurate in anul 1930 pana la Iron Baron, si in anul 1990 pana la Iron Duke, folosita la transportul minereului de fier. Astazi pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Buckleboo- Kimba- Ungarra- Cummins- Port Lincoln
Linie de ecartament ingust de 1067 mm. Astazi pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.
Intre Buckleboo si Kimba linia este inchisa si inutilizabila.

-Ungarra- Sheep Hill
Linie in proiect.

-Cummins- Yeelanna- Wudinna- Wandana- Ceduna (Penong Jc)- Thevenard
Linie de ecartament ingust de 1067 mm. Intre Wudinna si Ceduna (Penong Jc) linia este utilizata numai ocazional.

-Yeelanna- Kapinnie (Dormant)- Mount Hope
Linie de ecartament ingust de 1067 mm. Linie inchisa si inutilizabila.

- Ceduna (Penong Jc)- Kevin- Penong
Linie de ecartament ingust de 1067 mm. Intre Kevin si Penong linia este inchisa.

-Wandana- Penong
A fost o linie de ecartament ingust de 1067 mm, desfiintata ca urmare a constructiei liniei Kevin- Penong.

-Proper Bay- Coffin Bay
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, utilizata in perioada 1960-1989, pentru transportul de marfa. Apoi este desfiintata si demontata din teren.




-Stirling North- Leigh Creek/Telford Cut- Marree- Oodnadatta- Alice Springs
Construita initial ca linie ingusta cu ecartament de 1067 mm, facea parte din traseul initial “The Ghan”. Inaugurata in 1883 pana la Marree, in 1891 pana la Oodnadatta si in 1929 pana la Alice Springs.
In 1957 sectorul dintre Stirling North si Marree este trecut pe ecartament normal, iar cel dintre Marree si Alice Springs este desfiintat.
In 1987 sectorul dintre Leigh Creek/Telford Cut si Marree este desfiintat.
In 2016 a circulat ultimul tren de marfa la Leigh Creek/Telford Cut.
Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Stirling North- Northern Power Station
Linie de ecartament normal. Pana in 2016 au circulat trenuri de marfa, pentru deservirea unei termocentrale.


-Stirling North- Quorn- Orroroo- Peterborough
Linie ingusta de 1067 mm, inaugurate in 1879 intre Stirling North si Quorn si in 1882 intre Quorn si Peterborough.
Inchisa in anul 1988. In prezent portiuni din aceasta linie sunt utilizate in scop turistic.


-Coonamia- Port Pirie
Linie de ecartament normal.


-Coonamia- Merriton
Fosta linie de ecartament normal, desfiintata ca urmare a realizarii nodului feroviar de la Crystal Brook, in anul 1982.


-Gladstone- Wilminghton
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, inaugurate in anul 1915. Inchisa in anul 1990.


-Salisbury (in interiorul orasul Adelaide)- Gawler Jc (se iese din orasul Adelaide)- Roseworthy- Kapunda- Eudunda- Morgan
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1860 pana la Kapunda si in anul 1878, pana la Morgan. In 1969 este inchisa sectiunea Eudunda- Morgan si in 1994 si sectiunea Kapunda- Eudunda.
Apoi linia de dupa Kapunda este desfiintata si demontata din teren.
Astazi linia pana la Kapunda mai exista in teren, dar nu mai este utilizata.


-Gawler Jc- Gawler Central (North Gawler)(se iese din orasul Adelaide)- Nuriootpa- Light Pass (Penrice Jc)- Stockwell- Truro
Linie de ecartament larg de 1600, inaugurate in anul 1911 pana la Nuriootpa, si in anul 1917, pana la Truro.
In 1968 au ajuns ultimile trenuri de calatori la Truro, in 1979 au ajuns la Truro ultimile trenuri de marfa si turistice, iar in 1981 a ajuns ultimul tren la Stockwell. Apoi linia dintre Light Pass (Penrice Jc)- Stockwell- Truro este inchisa.
Dupa anul 1987 este desfiintata si demontata din teren linia dintre Stockwell si Truro, iar dupa anul 1992 este desfiintata si demontata din teren si linia dintre Light Pass (Penrice Jc) si Stockwell.


-Nuriootpa- Angaston
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1911. In 2010 este desfiintata si demontata din teren.


-Light Pass (Penrice Jc)- Penrice Stone
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1950. A fost utilizata pana in iunie 2014, pentru deservirea unei cariere.


-Roseworthy- Hamley Bridge- Riverton- Burra- Terowie- Peterborough
Linie inaugurate pe intreg traseul in anul 1881. Initial (pana in 1970) sectorul Terowie- Peterborough aveea ecartament ingust de 1067 mm, iar restul liniei ecartament larg de 1600 mm. Din 1970 intreaga linie aveea ecartament larg de 1600 mm.
In 1986 inceteaza circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie, in 1999 linia fiind inchisa.
Intre 1992-1993 sectorul dintre Burra- Terowie- Peterborough este desfiintat din teren, iar dupa anul 2004 si sectorul dintre Hamley Bridge- Riverton- Burra.


-Eudunda- Robertstown
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1914 si inchisa in anul 1990. Ulterior este desfiintata si demontata din teren.



-Hamley Bridge- Balaklava- Brinkworth- Gladstone
Linie de ecartament ingust de 1067 mm initial, apoi din anul 1927 trecuta pe ecartament larg de 1600 mm. Inaugurata pe intreg traseul in anul 1894.
In anul 1989 este inchisa, iar ulterior, portiunea dintre Balaklava- Brinkworth- Gladstone, este demontata si desfiintata din teren.


-Balaklava- Bowmans- Port Wakefield- Kadina- Wallaroo- Moonta
Linie de ecartament ingust de 1067 mm initial, apoi din anul 1927 trecuta la ecartament larg de 1600 mm. Inaugurata in anul 1876 intre Balaklava- Bowmans- Port Wakefield, in anul 1878 intre Port Wakefield- Kadina, in anul 1880 intre Kadina- Wallaroo si in anul 1891 intre Wallaroo- Moonta.
In anul 1982 linia dintre Kadina si Wallaroo este transformata in linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament normal cat si pentru ecartament larg de 1600.
Intre anii 1984-1993 este inchisa.
A fost utilizata ultima data in anul 2009 de trenuri turistice.


-Brinkworth- Snowtown- Kadina
Linie de ecartament ingust de 1067 mm initial, apoi din anul 1927 trecuta la ecartament larg de 1600 mm. Inaugurata in anul 1879 intre Snowtown si Kadina si in anul 1894 intre Brinkworthy- Snowtown.
In anul 1982 sectiunea dintre Snowtown si Kadina este transformata in linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg de 1600 mm.
Inchisa in anii 1990 si 1993.
Ulterior portiunea dintre Brinkworth si Snowtown este desfiintata si demontata din teren.


-Riverton- Clare- Spalding
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1922. In anul 1978 a circulat ultimul tren pe aceasta linie, in anul 1984 fiind inchisa.
Ulterior a fost desfiintata si demontata din teren.


-Goodwood (in orasul Adelaide)- Woodlands Park- Hallet Cove (se iese din orasul Adelaide)- Willunga
Linie inaugurate in anul 1915, cu ecartament larg de 1600 mm. In anul 1969 portiunea dintre Hallet Cove si Willunga este inchisa, iar in anul 1972 demontata si desfiintata din teren.


-Balhannah- Mount Pleasant
Linie inaugurate in anul 1918 , cu ecartament larg de 1600 mm.
In 1953 este inchisa, iar dupa 2003 demontata si desfiintata din teren.


-Mount Barker JC- Sandergrove- Goolwa- Port Elliot- Victor Harbor- Granite Island
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1854 intre Goolwa- Port Elliot (cu tractiune cu cai), iar 1884 pe restul distantei. Tot din 1884 este introdusa si tractiunea cu aburi pe aceasta linie.
Linia este inchisa in anul 1984.
Astazi portiuni din linie sunt utilizate de trenuri turistice, in special sectorul dintre Victor Harbor- Granite Island, unde circula un vagon turistic, tras de cai!


-Sandergrove- Milang
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1914 si inchisa in anul 1970.


-Monarto South- Apamurra- Cambrai- Sedan
Linie inaugurate in anul 1919, initial cu ecartament larg de 1600 mm pe intreg traseul. In 1996 sectiunea dintre Monarto South- Apamurra este trecuta pe ecartament normal.
In 1987 sectorul Apamurra- Cambrai- Sedan este inchis, iar dupa 2001 este desfiintat si demontat din teren.
Dupa 2005 si sectorul Monarto South- Apamurra este inchis.



-Tailem Bend- Karoonda- Wanbi- Alawoona- Tookayerta- Loxton
Linie inaugurate in 1914, initial cu ecartament larg de 1600 mm. In 1996 este trecuta pe ecartament normal.
Sectorul dintre Tookayerta- Loxton este desfiintat si demontat dn teren.
La 20 iunie 2015 au circulat ultimile trenuri de marfa (cu cereal) pe aceasta linie.


-Loxton- Morkalla
A fost o linie propusa , insa nu a fost realizata.


-Karoonda- Peebinga
Linie cu ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1914. Inchisa in anul 1990.
Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Karoonda- Waikerie
Linie cu ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1914. Inchisa in anul 1994.
Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Wanbi- Moorook
Linie cu ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1925. Inchisa in anul 1971.
Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Alawoona- Wonuarra- Barmera
Linie cu ecartament larg de 1600 mm, initial, inaugurate in anul 1913. Dupa 1996 trecuta pe ecartament normal. Dupa 2015 este inchisa.


-Wonuarra- Chowilla Dam
A fost o linie ferata temporara, construita in anii 60, si desfiintata in 1967. A avut ecartament larg de 1600 mm.


-Tailem Bend- Pinaroo- Panitya (limita dintre Australia de Sud si Victoria)- Ouyen
Linie inaugurate in 1915 intre Tailem Bend- Pinaroo, initial cu ecartament larg de 1600 mm. In noiembrie 1998 este trecuta pe ecartament normal.
Apoi sectiunea dintre Pinaroo- Ouyen, care a ramas cu ecartament larg de 1600 mm, este inchisa.
Ultimul tren de marfa (cu cereale) a circulat la 31 iulie 2015, intre Tailem Bend- Pinaroo.


-Wolseley- Naracoorte- Wandilo- Mount Gambier- Millicent- Beachport
Linie inaugurate in 1879 intre Mount Gambier-Beachport si in 1887 intre Mount Gambier- Wolseley, initial cu ecartament ingust de 1067 mm, iar din anii 1950 trecuta pe ecartament larg de 1600 mm. In 1990 este inchisa.


-Naracoorte- Kingston
Linie inaugurate in 1876, initial cu ecartament ingust de 1067 mm, iar din anii 1950 trecuta pe ecartament larg de 1600 mm. In prezent este linie inchisa.


-Wandilo- Glencoe
Linie inaugurate in 1904, initial cu ecartament ingust de 1067 mm, iar din anii 1950 trecuta pe ecartament larg de 1600 mm. In 1957 este inchisa.


-Mount Gambier- Dartmor (limita dintre Australia de Sud si Victoria)- Heywood
Linie cu ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1917. In anul 1995 este inchisa.
Pana in 2006 linia a mai fost utilizata de trenuri turistice.



*Nu au fost prezentate toate liniile din interiorul orasului Adelaide, deservite de trenuri suburbane.

*Pe nici una din aceste cai ferate secundare din Australia de Sud nu circula trenuri de calatori.











Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 07 Sept 2016, 08:19

3. In Teritoriul de Nord

-Darwin (Palmerston)- Pine Creek- Katherine- Birdum.
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, inaugurata in anul 1889 pana la Pine Creek , in anul 1917 pana la Katherine si in anul 1929 pana la Birdum.
In 1976 linia este inchisa, iar apoi demontata din teren.

In anul 2001 incepe constructia liniei de ecartament normal Alice Springs- Darwin, care este inaugurata (de primul tren de calatori) in februarie 2004.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 14 Sept 2016, 20:48

4. In Victoria


-Dimboola- Jeparit- Yaapeet
Linie de ecartament larg de 1600 mm initial, construita in 1894 pana la Jeparit, in 1899 pana la Rainbow si in 1914 pana la Yaapeet. In 1995 este trecuta pe ecartament normal. In ianuarie 2011 linia este afectata de inundatii si partial distrusa. Exista planuri de reconstructive a ei.


-Jeparit- Yanac
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in anii 1920 si inchisa in 1986.


-Dimboola- Murtoa, linie propusa.


-Horsham- East Natimuk- Naradjuha- Balmoral- Cavendish- Hamilton
Linie de ecartament larg de 1600 m, construita in anii 1880 pana la Naradjuha si in anii 1920 pana la Hamilton. In anii 1970 linia dintre Naradjuha-Hamilton este inchisa, iar in anii 1990 si restul liniei.


-East Natimuk- Carpolac
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1894 si inchisa in anii 1990.


-Murtoa- Patchewollock
Linie de ecartament larg de 1600 mm initial, construita in 1886 pana la Warracknabeal, in 1893 pana la Beulah, in 1894 pana la Hapetoun si in anii 1920 pana la Patchewollock. Sectiunea dintre Hapetoun si Patchewollock este inchisa in anii 1980.
In 1995 sectiunea dintre Murtoa si Hapetoun este trecuta pe ecartament normal. In 2005 inceteaza circulatia trenurilor de marfa intre Rossebery si Hapetoun.
In prezent nu circula trenuri de calatori pe aceasta linie.


- Lubeck-Rupanyup- Marnoo- Bolangum
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1890 pana la Rupanyup, in 1910 pana la Marnoo si in anii 1920 pana la Bolangum si inchisa dupa 1983.


-Stawell- Grampians
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in anii 1880 si inchisa in anii 1930.


-Maroona- Dunkeld- Hamilton- Branxholme- Heywood- Portland
Linie de ecartament larg de 1600 mm initial, inaugurate in anul 1877. In anul 1995 este trecuta pe ecartament normal. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Dunkeld- Penshurst
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1890, dar inchisa cativa ani mai tarziu.


-Hamilton- Coleraine
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1882 , dar inchisa in 1977.


-Hamilton- Koroit
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anii 1890 , dar inchisa in 1977.


-Branxholme- Casterton
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1884 , dar inchisa in 1977.


-Heywood- Mount Gambier
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1917 , dar inchisa in 1995. Exista proiecte de trecere pe ecartament normal si a acestei linii.


-Ararat- Ben Nevis- Avoca- Maryborough
Linie de ecartament larg de 1600 mm initial, din 1996 trecuta pe ecartament normal.
Inaugurata in 1874 intre Avoca si Maryborough si in 1890 intre Ararat si Avoca.
In prezent pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Ben Nevis- Navarre
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1914 si inchisa in 1954. Demontata si desfiintata din teren.


-Ararat- Beaford- Linton JC- North Ballarat- Ballarat- Ballarat East- Warrenheip- Dunnstown- Milbrook- Bacchus Marsh- Melton (se intra in orasul Melbourne)- Sunshine- Footscray
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1862 intre Melbourne si Ballarat, in 1875 intre Ballarat si Ararat si definitiv in 1889. Cunoscuta si ca “Main Western Line” , este deservita de trenuri de calatori.


-Linton Jc- Ballarat Cattle Yards- Redan
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1886 si inchisa in 1997.


-Linton Jc- Newtown- Skipton
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1916 si inchisa in 1986.


-Newtown- Cressy- Irrewarra
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1910 si inchisa in 1953.


-North Ballarat- North Creswick- Maryborough- Dunolly- Speed- Ouyen- Nowingi- Red Cliffs- Mildura- Yelta
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita intre anii 1874-1925. In 1993 trenurile de calatori de pe aceasta linie sunt desfiintate, dar sunt reintroduse in 2010 (numai intre North Ballarat si Maryborough).


-North Creswick- Daylesford
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1887 si inchisa in 1952. Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Daylesford- Bullarto- Carlsruhe
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1880, si inchisa in 1978. Apoi sectorul dintre Bullarto si Carlsruhe este desfiintat si demontat din teren.
Din 1990 sectorul dintre Daylesford si Bullarto este utilizat in scop turistic.


-Maryborough- Moolort- Maldon JC- Castlemaine
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1874 si partial inchisa in 2004. Trenuri de marfa mai circula intre Maryborough si Moolort.


-Dunolly- Inglewood- Kurting- Korong Vale- Robinvale.
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1926. Din 1978 este suspendata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie.


-Inglewood- Eaglehawk
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1876 si inchisa in mai 2007.


-Kurting- Wedderburn
Linie de ecartament larg de 1600 mm. Astazi inchisa.


-Korong Vale- Sea Lake- Kulwin
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1920. In 1977 a ajuns ultimul tren de calatori pana la Sea Lake. In 2010 portiunea dintre Sea Lake si Kulwin este inchisa.


-Speed- Panitya (limita dintre Victoria si Australia de Sud)- Pinaroo
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1912 si inchisa in 2007.


-Nowingi- Millewa South
Linie de ecartament larg de 1600 mm, desfiintata si demontata din teren.


-Red Cliffs- Morkalla
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1931 si inchisa in 1988. Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Ballarat East- Eureka- Buninyong
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1889. In 1930 au circulat ultimile trenuri de calatori pe aceasta linie.
In 1947 este inchisa intre Eureka si Buninyong , iar in 1986 pe restul traseului. Desfiintata si demontata din teren.


-Warrenheip- Meredith- Gheringhap- North Geelong- North Shore- Werribee (se intra in orasul Melbourne)- Lawerton- Newport- Footscray
Linie de ecartament larg de 1600 mm intial, inaugurate in anul 1862. In 1978 sunt anulate trenurile de calatori intre Warrenheip si Gheringhap.
In 1995 este desfiintat nodul feroviar de la Warrenheip, linia ramificandu-se de la Ballarat.
Tot in 1995 portiunea dintre Gheringhap- North Geelong este transformata in linie incalecata cu 3 sine, atat pentru ecartament larg de 1600 mm, cat si pentru ecartament normal.


-Sunshine- Albion- Watergardens (Sydenham, se iese din orasul Melbourne)- Sunbury- Clarkefield- Carlsruhe- Kyneton- Redestale JC- Castlemaine- Bendigo
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1864. Linia face parte din “Bendigo railway line” si este deservita de trenuri de calatori.


-Clarkefield- Lancefield- Kilmore
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1881 pana la Lancefield si in 1892 pana la Kilmore.
In 1897 este inchisa portiunea dintre Lancefield si Kilmore, si desfiintata si demontata din teren in 1917.
In 1956 este inchisa pentru traficul comercial si portiunea dintre Clarkefield si Lancefield, dar mai este utilizata in scop turistic.


-Redestale JC- Redestale
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inchisa in 1954.


-Maldon JC- Maldon
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1884, si inchisa pentru traficul comercial in 1976. Din 1986 este utilizata in scop turistic.


-Maldon- Shelbourne
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1891 si inchisa in 1970. Ulterior desfiintata si demontata din teren.



-Bendigo- Eaglehawk- Kerang- Swan Hill- Piangil- Kooloonong- Yungera
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1890 pana la Swan Hill, in 1915 pana la Piangil, in 1920 pana la Kooloonong si in 1926 pana la Yungera.
In 1957 este inchisa sectiunea dintre Kooloonong si Yungera si in 1981 si cea dintre Piangil si Kooloonong.
Din 1976 este anulata circulatia trenurilor de calatori intre Swan Hill si Piangil.
In aprilie 2008 este anuntat un proiect de modernizare a sectorului dintre Swan Hill si Piangil.
Intre Bendigo si Swan Hill linia face parte din “Bendigo railway line” si este deservita de trenuri de calatori.


-Kerang- Koondrook
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1889 si inchisa in 1976. Desfiintata si demontata din teren.


-Kerang- Murrabit (limita dintre Victoria si New Soth Wales si pod peste fluvial Murray)- Stony Crossing
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1924 pana la Murrabit si in 1928 pana la Stony Crossing.
In 1932 circulatia trenurilor de calatori intre Murrabit si Stony Crossing este anulata, in 1943 linia fiind inchisa.
In 1941 circulatia trenurilor de calatori intre Kerang si Murrabit este anulata, in 1961 linia fiind inchisa.


-Swan Hill- Ouyen, linie propusa.


-Bendigo- Elmore- Echuca (limita dintre Victoria si New South Wales si pod peste fluvial Murray)-Moama- Barnes- Deniliquin
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1864 pana la Echuca si in 1876 pana la Deniliquin.
Intre Bendigo si Echuca linia face parte din “Bendigo railway line” si este deservita de trenuri de calatori.


-Elmore- Cohuna
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1915 si inchisa in 1981.


-Echuca- Toolamba- Murchison East- Seymour
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in anul 1887. In 1981 circulatia trenurilor de calatori este anulata intre Echuca si Toolamba. In 2013 linia este modernizata.
Intre Toolamba si Seymour linia face parte din “Shepparton Line” si este deservita (pe aceasta distant) de trenuri de calatori.


-Toolamba- Shepparton- Numurkah- Strathmerton- Tocumwal (limita dintre Victoria si New South Wales cu pod peste fluvial Murray)- Naranderra
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1880 pana la Shepparton, in 1881 pana la Numurkah, in 1905 pana la Strathmerton si in 1908 pana la Tocumwal.
In 1975 este anulata circulatia trenurilor de calatori intre Strathmerton si Tocumwal, iar in 1993 este anulata si circulatia trenurilor de calatori intre Toolamba si Strathmerton. In 2004 trenurile de calatori sunt reintroduse pana la Shepparton.
In 2008 apare un proiect de modernizare a liniei dintre Shepparton si Tocumwal.
Intre Toolamba si Shepparton linia face parte din “Shepparton Line” si este deservita (pe aceasta distanta) de trenuri de calatori.


-Shepparton- Dookie
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1888. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Dookie- Katamatite
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurata in 1890. Desfiintata si demontata din teren.


-Numurkah- Picola
Linie de ecartament larg de 1600 mm, in prezent linie inchisa.


-Strathmerton- Cobram
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1888 . In 1993 circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie este anulata.


-Murchison East- Rushworth- Colbinabbin
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1914 si inchisa in 1987.


-Rushworth- Girgarre
Idem


-Barnes- Caldwell- Moulamein- Balranald
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1926. In 1986 sectiunea dintre Moulamein si Balranald este inchisa si ulterior desfiintata si demontata din teren.
In 2006 este inchisa si sectiunea dintre Caldwell si Moulamein.


-Bendigo- Heathcote- Heatchcote JC
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1888 pana la Heathcote, si in 1890 pana la Heathcote Jc. In 1958 este inchisa intre Bendigo- Heathcote, si in 1968 pe restul traseului.
-North Geelong- Geelond- South Geelong- Moriac- Birregurra- Irrewarra- Colac- Camperdown- Timboon Jc- Terang- Warrnambool- Koroit- Port Fairy (denumita si “Port Fairy Line”)
Linie de ecartament larg de 1600 mm, construita in 1890. In 1977 portiunea dintre Warrnambool si Port Fairy este inchisa.
Trenuri de calatori circula pana la Warrnambool.


-South Geelong- Queenscliff (“Bellarine Railway”)
Linie de ecartament ingust de 1067 mm, construita in 1879 si inchisa in 1976. In 1979 este redeschisa ca linie turistica.


-Moriac- Wensleydale
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1890 si inchisa in 1948.


-Birregurra- Forrest
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1891 si inchisa in 1957. Demontata si desfiintata din teren.


-Colac- Beech Forest- Crowes
Linie de ecartament ingust de 762 mm, inaugurate in 1911 si inchisa in 1962. Demontata si desfiintata din teren.


-Colac- Alvie
Linie de ecartament larg de 1600 mm, in prezent linie inchisa.


-Timboon Jc- Timboon
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1892, inchisa in 1986 si demontata si desfiintata din teren in 1987.


-Terang- Mortlake
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1889, inchisa in 1978 si demontata si desfiintata din teren in 1988.


-Southern Cross- Flinders Street- Richmound- South Yarra- Caulfield- Dandenong- Pakenham (se iese din orasul Melbourne)- Warrangul- Moe- Hernes Oak- Morwell- Maryvale- Traralgon- Sale- Montgomery- Stratford Jc- Bairnsdale- Orbost (denumita si “Orbost Line”).
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1916. In anii 1930 trenurile de calatori sunt anulate intre Bairnsdale si Orbost, in 1987 aceasta portiune fiind inchisa si in 1994 fiind demontata si desfiintata din teren.
Intre anii 1994- 2004 si sectorul dintre Sale si Bairnsdale a fost inchis.
Trenuri de calatori circula pana la Bairnsdale.


-Warrangul- Noojee
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1919 si inchisa in 1958.


-Moe- Tyers River- Watson- Erica- Thomson-Walhalla
Linie de ecartament ingust de 762 mm, inaugurate in 1910 si inchisa in 1954. In 1994 este redeschisa ca linie turistica intre Thomson si Walhalla.


-Tyres River- Tyres Valley
Fosta linie ingusta de 762 mm, inchisa in 1949. Ulterior desfiintata si demontata din teren.


-Moe- Yallourn
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1953 si inchisa in 1986. Ulterior este desfiintata si demontata din teren.


-Moe- Thorpdale
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1888 si inchisa in 1958.


-Hernes Oak- Yallourn
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1922 si inchisa in 1955. Desfiintata si demontata din teren.


-Morwell- Yinnar- Mirboo North
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1886 si inchisa in 1974. Desfiintata si demontata din teren.


-Yallourn Brown Coal- Yallourn Power Station
A fost o linie ingusta electrificata izolata, cu ecartamentul de 900 mm, care asigura transportul carbunilor. Supratraversa linia Melbourne- Bairnsdale.


-Traralgon- Maffra- Stratford Jc
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1887 si inchisa in 1986 si 1994.


-Maffra- Briagolong
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1889 si inchisa in 1952.


-Dandenong- Cranbourne (se iese din orasul Melbourne)- Koo Wee Rup- Nyora- Korumburra- Leongatha- Agnes- Welshpool- Alberton- Port Albert (denumita si “South Gippsland Line”).
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1892. In 1994 este inchisa intre Leongatha si Port Albert. Trenuri de calatori (suburbane) circula numai pana la Cranbourne.


-Koo Wee Rup- Strzelecki
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1922 si inchisa in 1959. Demontata si desfiintata din teren.


-Nyora- State Mine- Wonthaggi- Kirrak
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1910 si inchisa in 1978.


-Korumburra- Outrrim
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1896 si inchisa in 1953.


-Agnes- Barry Beach
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1969 si inchisa in 1992. Demontata si desfiintata din teren in 1994.


-Lavers Hill- Crowes
Linie izolata de ecartament ingust. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Welshpool- Welshpool Jetty
Fosta linie de ecartament ingust de 762 mm. In 2003 este afectata de un incendiu si inchisa.


-Alberton- Woodside
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1923 si inchisa in 1953 si 1987.


-Linia de ecartament larg de 1600 mm, care merge paralel cu cea de ecartament normal (denumita si “North-East Line”).
Southern Cross- New Market- Jacana- Roxburg Park- Craigieburn (se iese din orasul Melbourne)- Kilmore East- Heathcote Jc- Tallarook- Seymour- Benalla- Wangaratta- Bowser- Springhurst- Wodonga
Linie construita intre anii 1860- 1883.
Este deservita de trenuri de calatori.


-Tallarook- Cathkin- Mansfield
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1891 si inchisa in 1978.


-Cathkin- Alexandra
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1909 si inchisa in 1978.


-Benalla- Tatong
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1914 si inchisa in 1947.


-Benalla- Yarrawonga (limita dintre Victoria si New South Wales, cu pod peste fluvial Murray)- Mulwala- Oaklands
Linie de ecartament larg de 1600 mm initial, inaugurate in 1886. In 1979 au circulat ultimile trenuri de calatori pe aceasta linie. In 2009 este trecuta pe ecartament normal. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Wangaratta- Whitfield
Linie de ecartament ingust de 762 mm, inaugurate in 1899 si inchisa in 1953. Desfiintata si demontata din teren.


-Bowser- Everton- Bright
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1890 si inchisa in 1987. Desfiintata si demontata din teren.


-Everton-Yackandandah
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1891 si inchisa in 1976. Demontata si desfiintata din teren.


-Bowser- Peechelba East
Fosta linie de ecartament larg de 1600 mm. Desfiintata si demontata din teren.


-Springhurst- Rutherglen- Wahgunyah
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1879 si inchisa in 1995. In 2009 este desfiintata si demontata din teren.


-Wodonga- Bandiana- Cudgewa
Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1921 si inchisa in 1981 intre Bandiana si Cudgewa. Din 1995 sectiunea dintre Wodonga si Bandiana este trecuta pe ecartament normal, dar si aceasta este inchisa in 2009 (ca urmare a reconstructiei pe un alt amplasament al liniei de ecartament normal din zona localitatii Wodonga si inaugurarii noii gari Wodonga la 20 iunie 2011), si apoi desfiintata si demontata din teren.


*Nu au fost precizate toate liniile din interiorul orasul Melbourne, pe care circula trenuri suburbane de calatori.





Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2312
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4415
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Joi 15 Sept 2016, 02:36

BRAVO!

Cred ca te-ai documentat destul pentru aceste informatii foarte utile din Australia. Se observa ca esti pasionat feroviar.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Joi 15 Sept 2016, 12:09

Va multumesc!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2364
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4718
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Mier 12 Oct 2016, 21:42

5. In New South Wales


-Culcairn- Holbrook
Inaugurata in 1902 si inchisa in 1987.


-Culcairn- Brocklesby- Corowa
Inaugurata in 1892 si inchisa in 1988. In 1991 sectorul dintre Culcairn si Brocklesby este desfiintat si demontat din teren.
Localitatea Corowa este situate pe malul fluviului Murray, care formeaza limita administrative intre New South Wales si Victoria.


-Henty- Rand
Inaugurate in 1920 si inchisa in 1987.


-The Rock- Boree Creek- Urana- Oaklands (de la Oaklands linia se continua spre Victoria, spre Mulwala- Yarrawonga).
Inaugurata in 1912. In 1974 este suspendata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. Sectorul dintre Boree Creek si Oaklands este inchis.


-The Rock- Westby
Inaugurata in 1923 si inchisa in 1961. Desfiintata si demontata din teren.


-Uranquinty- Kywong
Inaugurata in 1929. In 1975 este suspendata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1988 este inchisa.


-Wagga Wagga- Tumbarumba
Inaugurata in 1917. In 1974 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren.


-June- Narrandera- Yanco- Wilbriggie- Hay
Inaugurata in 1882. In 1986 circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie este suspendata. In 1996 trenurile de calatori sunt reintroduse pana la Yanco.
In 2004 sectorul dintre Wilbriggie si Hay este inchis.


-Yanco- Griffith
Linie deservita de trenuri de calatori.


-Cootamundra- Gilmore- Tumut
Inaugurata in 1903 si inchisa in 1984. Desfiintata si demontata din teren.


-Gilmore- Kunama
Inaugurata in 1922 si inchisa in 1984. Desfiintata si demontata din teren.


-Cootamundra- Stockinbingal- Temora- Barmedman- West Wyalong- Ungarie- Lake Cargeligo
Inaugurata in 1917. In 1983 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. In decembrie 2007, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre Ungarie si Lake Cargeligo este partial distrus si inchis.


-Stockinbingal- Parkes (asa-numita “Forbes line”)
In 1983 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.


-Temora- Griffith- Hilston- Roto
Inaugurata in 1926. In 1983 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.
Sectorul dintre Hilston si Roto este inchis.


-Barmedman- Rankin Springs
Inaugurata in 1923. In 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.
In 2004 este inchisa.


-West Wyalong- Burcher
Inaugurata in 1929 si inchisa in 1992. In 2005 este desfiintata si demontata din teren.


-Ungarie- Naradhan
Inaugurata in 1929. In 1975 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.


-Demondrille- Young- Koorawatha- Cowra- Blayney
Inaugurata in 1887. Dupa 2011 sectiunea dintre Young si Cowra este afectata de inundatii si inchisa. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Koorawatha- Greenethorpe- Greenfell
Inaugurata in 1901. In 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.
In 1991 sectorul dintre Greenethorpe si Greenfell este inchis.


-Cowra- Trajere- Eugowra
Inaugurata in 1922. In 1991 este inchisa. Dupa 1991, ca urmare a unor inundatii, sectiunea dintre Trajere si Eugowra nu mai este utilizabila.


-Galong- Boorowa
Inaugurata in 1914. In 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. Desfiintata si demontata din teren.


-Goondah- Burrinjuck “Tramway”
A fost o linie de ecartament ingust de 610 mm, izolata, care a existat intre anii 1907- 1929.


-Yass JC- Yass Town
Inaugurata in 1892 si inchisa in 1989.


-Goulburn- Roslyn- Crookwell
Inaugurata in 1902. Inchisa in 1989. Desfiintata si demontata din teren.


-Roslyn- Taralga
Inaugurata in 1926. Inchisa in 1957. Desfiintata si demontata din teren.


-Tallong- Medway Quarry
Linie care deserveste o cariera.


-Moss Vale- Unanderra
Inaugurata in 1932. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Mittagong- Braemar- Buxton- Picton (asa-numita “loop line”)
Inaugurata in 1867. Initial, pana in 1919, facea parte din vechiul traseu al magistralei Sydney- Melbourne, intre Mittagong si Picton.
In 1978 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie.
In septembrie 1987, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre Braemar si Buxton este partial distrus si inchis.


-Maldon- Dombarton
In 1983 incepe constructia acestei linii, dar este oprita in 1988.


-Campbeltown- Camden
Inaugurata in 1882 si inchisa in 1963.


Toate aceste linii secundare prezentate mai sus se ramifica din magistrala Melbourne- Sydney (care pe teritoriul New South Wales poarta numele de “Main South Line”).



-Matakana- Mount Hope
Inaugurata in 1919. Inchisa in 1924. In anii 1930 este desfiintata si demontata din teren.


-Bogan Gate- Tottenham
Inaugurata in 1916. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Goobang JC- Narromine
In anii 1970 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.


-Molong- Dubbo
Inaugurata in 1925. In 1974 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1993 este inchisa.


Aceste 4 linii secundare aratate mai sus se ramifica din magistrala Perth- Sydney, care pe teritoriul New South Wales poarta numele de “Broken Hill Line” (intre Broken Hill si Orange).



-Orange- Maryvale- Dubbo- Narromine- Nevertire- Nyngan- Byrock- Bourke (poarta numele de “Main West Line”)
Inaugurata in 1881 pana la Dubbo si in 1885 pana la Bourke. In 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata intre Dubbo si Bourke.
In 1989, ca urmare a unor inundatii, portiunea dintre Nyngan si Bourke este partial distrusa si inchisa.
Trenuri de calatori circula intre Orange si Dubbo.


-Maryvale- Gulgong
Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Dubbo- Troy JC- Coonamble
Inaugurata in 1903. Din anii 1970 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie.


-Troy JC- Merrygoen
Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Nevertire- Auscott- Warren
Inaugurata in 1898. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.
In 1995 sectorul dintre Auscott si Warren este inchis.


-Nyngan- Cobar
Inaugurata in 1886. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Byrock- Brewarina
Inaugurata in 1901. In 1974, ca urmare a unor inundatii, este inchisa. In 1982 este desfiintata si demontata din teren.


-Spring Hill- Cadia Mine
Inaugurata in 1998 si folosita exclusive pentru deservirea unei mine.


-Tarana- Oberon
Inaugurata in 1923. In 1979 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren.


-Walerawang- Portland- Cullen Bullen- Capertee- Charbon- Kandos- Gulgong- Birriwa- Merrygoen- Binnaway- Gwabegar
Linie construita intre anii 1882- 1923. Initial trenurilor de calatori sunt anulate intre Gwabegar si Gulgong, iar, de la inceputul anilor 1980, si intre Gulgong si Walerawang.
Intre anii 1992-2000 linia este reparata.
In 2007 sectorul dintre Kandos si Gulgong este inchis.


-Gulgong- Ulan- Wollar- Sandy Hallow
Inaugurata in 1985. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Merriwa- Sandy Halow- Muswelbrook
Inaugurata in 1917. In 1988 sectorul dintre Merriwa si Sandy Halow este inchis. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Birriwa- Coolah
Inaugurata in 1920. Linie inchisa din mai 1975.


-Binnaway- Gap
Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Gap- Werris Creek
Reprezinta o portiune desfiintata, din vechiul traseu al liniei de mai sus.


-Newnes JC- Newnes
Inaugurata in 1907. In 1932 este inchisa. Desfiintata si demontata din teren.


-Lithgow- Bell (asa-numita “linie in zig-zag”)
Facea parte din traseul initial al magistralei Sydney- Perth, fiind inaugurate in 1869. In 1910, o data cu inaugurarea actualului traseu al acestei magistrale, este inchisa. Din 1975 este utilizata in scop turistic.


-Blaxland- Emu Plains
Facea parte din traseu initial al magistralei Sydney- Perth.




Linii secundare care se desprind din magistrala Sydney- Brisbaine (care pe teritoriul New South Wales poarta numele de “Main North Line” intre Sydney si Maitland, respective de “North Coast Line”, intre Maitland si Border Loop):


-Gosford- Gosford Racecourse
Linie inchisa.


-Fassifern- Toronto
Inaugurata in 1920. Inchisa in 1990. Desfiintata si demontata din teren.


-Adamstown- Belmount
Inaugurata in 1892. Inchisa in 1991. Desfiintata si demontata din teren.


-Broadmeadow- Hamilton- Newcastle
Inaugurata in 1887. In 2014 sectorul dintre Hamilton si Newcastle este inchis, urmand a fi desfiintat si demontat din teren. In 2017, pe locul statiei Hamilton, urmeaza a fi inaugurat un terminal intermodal de transport, care se va numi “Wickham Transport Interchange”.
Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.


-Broadmeadow- Hanbury JC- Port Waratah
Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Hanbury JC- Wallsend
Desfiintata si demontata din teren.


-Hexham- Richmound- Pelaw Main Colliery- Weston
Construita in secolul 19, pentru transportul carbunelui. Inchisa in 1987. Demontata si desfiintata din teren.


-East Maitland- Morpeth
Inaugurata in 1864. Inchisa in 1953. Desfiintata si demontata din teren.


-Maitland- Cessnock
Inaugurata in 1893, pentru transportul carbunelui.


-Maitland- Farley- Greta- Whittingham- Singleton- Gennies Creek- Rawensworth- Muswelbrook- Koolbury- Scone- Werris Creek- West Tamworth- Tamworth- Armidale- Dumaresq- Glenn Innes- Tenterfield- Wallangarra (limita dintre New South Wales si Queensland; de aici linia se continua in Queensland, pe ecartament ingust de 1067 mm). Cunoscuta ca si “Main North Line”.
Inaugurata in 1888. In 1988 circulatia trenurilor de calatori este anulata intre Armidale si Wallangarra, iar sectorul dintre Tenterfield si Wallangarra este inchis.
Trenuri de calatori circula intre Maitland si Armidale.


-Werris Creek- Gap- Narrabri- Moree- Camurra- Weemelah- Mungindi (localitate situate la limita dintre New South Wales si Queensland)
Inaugurata in 1897 pana la Moree si in 1914 pana la Mungindi. In 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata intre Moree si Mungindi. Tot atunci sectorul dintre Weemelah si Mungindi este partial distrus de inundatii si inchis.
Trenuri de calatori circula intre Werris Creek si Moree.


-Narrabri- Burren- Walgett Wheat Terminal- Walgett
Inaugurata in 1908. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


-Burren- Merrywinebone- Pokataroo
Inaugurata in 1906. Din 1974 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. Sectorul dintre Merrywinebone si Pokataroo este inchis.


-Moree- Inverell
Inagurata in 1902. In 1983 trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. In 1994 este inchisa.


-Inverell- Glenn Innes, linie in proiect.


-Camurra- North Star- Boggabilla (localitate situate la limita dintre New South Wales si Queensland. De aici linia se continuua in Queensland, spre Goondiwindi, pe ecartament ingust de 1067 mm).
Inaugurata in 1932. In trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. In 1987 sectorul dintre North Star si Boggabilla este inchis.
Din 2013 intreaga linie este inutilizabila.


-West Tamworth- Westdale- Barraba
Inaugurata in 1908. In 2008, ca urmare a unor inundatii, este partial distrusa si inchisa.


-Glenreagh- Dorrigo
Inaugurata in 1924. In 1957 circulatia trenurilor de calatori este anulata pe aceasta linie. In 1972 este inchisa. Linie partial afectata de inundatii si desfiintata si demontata din teren.


-Casino- Old Casino- Booyong JC- Murwillumbah - Condong- Chinderah (localitate situata la limita dintre New South Wales si Queensland)- Gold Coast
Inaugurata in 1932. Inchisa in 2004.


-Booyong JC- Ballina
Inaugurata in 1932. Inchisa in 1953. Partial afectata de inundatii.



-Sydney Central- Redfern- Sydenham- Tempe- Wolli Creek- Sutherland- Loftus- Waterfall (se iese din orasul Sydney)- Helensburgh Temporary JC- Helensburgh- Lilyvale- Otford- Coalcliff- Thirroul- Wollongong- Unanderra- Kembla- Grange- Yallah- Dunmore (Shellharbour)- Bombo- Kiama- Jaspers Brush- Bomaderry (Nowra) (denumita “South Coast Line”)
Inaugurata in 1893. Pe aceasta linie circula trenuri de calatori.


-Loftus- Royal National Park
Inaugurata in 1886. Inchisa in 1991. Din 1993 utilizata in scop turistic.


-Waterfall- Helensburgh Temporary JC
Reprezinta vechiul traseu al liniei, utilizat pana in 1914.


-Helensburgh Temporary JC- Lilyvale
Idem, utilizat pana in 1915.


-Otford- Coalcliff
Idem, utilizat pana in 1920.


-Wollongong- Port Kembla
Inaugurata in 1916. Pe aceasta linie nu circula trenuri de calatori.


*Nu au fost precizate toate caile ferate din interiorul orasului Sydney.


Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Caile Ferate din Australia   Astazi la 21:20

Sus In jos
 

Caile Ferate din Australia

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Caile Ferate din Australia
» Caile ferate din India (Indian Railways)
» רכבת ישראל - Rakevet Israel - Caile Ferate Israeliene
» Caile ferate din Basarabia
» Caile Ferate Romane
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-