Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Electrificare zona de N-V a tarii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul
AutorMesaj
fugera



Numarul mesajelor : 13
Reputatie : 1314
Data de inscriere : 27/05/2013

MesajSubiect: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 10:35

salut.
sunt din Oradea si as vrea sa stiu (daca stiti si voi) daca pe viitor se va elctrifica zona de N-V a tarii, Bihor, Salaj, Satu Mare, Baia Mare. mi se pare aiurea ca au electrificat pana la Cluj si s-au oprit, au mers pana la Arad dar aici nu.
multumesc.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4978
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 11:09

Au fost in plan multe proiecte si promisiuni...Insa nici vorba de ceva concret, mai ales daca privim declinul CFR-ului...

Cluj - Oradea ar putea intra in schema anii urmatori, in caz ca toata linia Teius-Oradea sa intre in vreun proces de reabilitare gen M200... Cred insa, ca de Salaj, Satu Mare, Maramures, nu poate fi vorba. Daca mai traia Ceasca vreo 10-12 ani, poate era ceva. Spre Oradea chiar s-a inceput treaba, dar s-a lasat balta, In Mera Hm. si acum zac mormane de stalpi de electrificare.

_________________
Sus In jos
fugera



Numarul mesajelor : 13
Reputatie : 1314
Data de inscriere : 27/05/2013

MesajSubiect: Electrificare zona de N-V a tarii    Mar 13 Aug 2013, 11:32

dar stalpii aia de la Mera Hm nu sunt cam vechi. le-a cam trecut vremea zic eu. ar trebui ceva stalpi ca si pe M800 si M300 pana la Predeal. si in plus ar trebui sa modernizeze si depoul pentru reparatii si intretinere la locomotive. sau intretinerea s-ar face la Cluj.
Sus In jos
Ionutz
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 1449
Localizare : Baia Mare
Reputatie : 4978
Data de inscriere : 16/04/2009

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 11:53

stiu ca acei stalpi sunt vechi...tocmai aia am vrut sa scot in evidenta, timpul mult ce a trecut de cand au fost abandonati. Ceea ce spui tu, cu stalpi gen M800, va fi numai cand se va reabilita linia in totalitate.

_________________
Sus In jos
Balto
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1592
Reputatie : 3835
Data de inscriere : 05/12/2010

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 12:06

In viitor nu se va face nici o investitie la CFR (electrificari, reamplasare linie etc.) decat daca liniile respective vor face parte dintr-un coridor european, cu 85% finantare UE. Prin tara noastra vor trece 2 coridoare care vor fi reabilitate, IV si respectiv IX. IV este deja in lucru (vezi M800,200 etc.), iar dupa finalizarea lui va incepe si IX (ii poti gasi traseul pe net daca te intereseaza, va fi reabilitata o mare parte din M500). In rest CFR nu face minuni, nu repara podurile si liniile scadente la reparatii, de unde electrificari si alte cele.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 14:00

fugera a scris:
dar stalpii aia de la Mera Hm nu sunt cam vechi. le-a cam trecut vremea zic eu. ar trebui ceva stalpi ca si pe M800 si M300 pana la Predeal. si in plus ar trebui sa modernizeze si depoul pentru reparatii si intretinere la locomotive. sau intretinerea s-ar face la Cluj.
Aradul a fost electrificat inainte de Oradea,pentru ca asa a fost pactul.De la Oradea la granita si apoi la Bihorkerestesz,la fel nu e electrificare.In planul lui Ceasca se dorea electrificarea pana la Oradea,dar l-au impuscat.Poate dupa ce se termina Galati-Barbosi,si o intra partea aia de M300 la RK,sa miste ceva,desi ma indoiesc cum zicea Paul ca o sa mai vedem electrificari.
Sus In jos
lapsanszkitamas
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1219
Varsta : 21
Localizare : Orasul trandafirilor
Reputatie : 2886
Data de inscriere : 21/07/2012

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 17:46

din cate am inteles planul lui ceasca era ca pana in 2000 toata tara sa fie electrificata (toate liniile mai importante), dar din pacate cleptocratii l-au impuscat cu 11 ani inainte de termen
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12036
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14071
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 19:52

S-o zicem și pe aia dreaptă: nu s-ar fi meritat să fie electrificată toată rețeaua, traficul nu justifică electrificarea. Nu mai zic că s-a preferat să se electrifice tot felul de secții secundare (Cugir - Șibot, Pașcani - Tg. Neamț, Ciulnița - Călărași) de dragul unei industrii care era falimentară încă de atunci.
Mi s-ar fi părut mai normal ca, în locul acestor secundare să fi fost electrificată Valea Oltului + Sibiu - Copșa Mică și Piatra Olt - Pitești - București. Oltchimul, USG, ALRO, Arpechim, fabricile din Sibiu (Compa, Balanța etc.) și combinatul de la Copșa Mică duduiau pe vremea aia. Dar nu, electrificăm Călărașiul (cu al său combinat niciodată finalizat), electrificăm Tg. Neamț (chiar, acolo ce era?) și Cugir (ca să transportăm ușor AK-47-urile).

Cluj - Oradea probabil nu s-a electrificat din cauza faptului că la unguri nu e electrificare. Sau că nu îl suferea Tovarășul pe Janos Kadar. Sau ambele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9205
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11841
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 20:41

Ungurii o sa dubleze si electrifice linia pana la Bihorkerestez
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 20:42

Fabrica de armament avea linie separata Docotore Smile ... Linia era racordata inainte de podul de intrare in gara Orastie in M200. Dar s-au exportat masini de spalat pe banda rulanta de acolo Smile
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9205
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11841
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 21:51

DUAL se vorbea de Cugir nu de Orastie Very Happy 
La Orastie linia de la Chimica traversa drumul european apoi dupa Mecanica Orastie era un mic triaj cu 3 linii si dupa se racorda in M200
Sus In jos
Warrior12



Numarul mesajelor : 162
Reputatie : 1803
Data de inscriere : 03/06/2012

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 21:52

Dr2005 a scris:
S-o zicem și pe aia dreaptă: nu s-ar fi meritat să fie electrificată toată rețeaua, traficul nu justifică electrificarea. Nu mai zic că s-a preferat să se electrifice tot felul de secții secundare (Cugir - Șibot, Pașcani - Tg. Neamț, Ciulnița - Călărași) de dragul unei industrii care era falimentară încă de atunci.
Mi s-ar fi părut mai normal ca, în locul acestor secundare să fi fost electrificată Valea Oltului + Sibiu - Copșa Mică și Piatra Olt - Pitești - București. Oltchimul, USG, ALRO, Arpechim, fabricile din Sibiu (Compa, Balanța etc.) și combinatul de la Copșa Mică duduiau pe vremea aia. Dar nu, electrificăm Călărașiul (cu al său combinat niciodată finalizat), electrificăm Tg. Neamț (chiar, acolo ce era?) și Cugir (ca să transportăm ușor AK-47-urile).

Cluj - Oradea probabil nu s-a electrificat din cauza faptului că la unguri nu e electrificare. Sau că nu îl suferea Tovarășul pe Janos Kadar. Sau ambele.
Nu stiu cum se face dar te-ai legat de 2 orase de "suflet".. La Calarasi, intr-adevar, nu este trafic ( se merge numai cu nasul , iar acele trenuri sunt tinute in circulatie de abonamentele elevilor din Ciulnita/Stefan Voda) si combinatul de care vorbesti nu prea mai exista (au avut grija sa nu ramana nici un fier rudele cersetorilor de la turnul Eiffel si Louvre).

Cat despre Targu-Neamt , trafic exista numai la ore de varf si vinerea/duminica cu studentii de la Iasi ( unde amaratul de automotor Regiotrans este plin pana la refuz...). In timpul de glorie al CFR-ului pe aceasta ruta era foarte mult trafic si in plus pentru marfa in Targu Neamt era un gater de unde se transporta lemn ( se povesteste ca se dorea construirea unei linii pana la Pipirig, mai sus la munte..), astfel ca se explica de ce a fost electrifcata aceasta ruta. ( Acum imi pare rau sa vad Regiotrans ca plimba un "trabant" de automotor de la Targu Neamt la Iasi pe o linie 100% electrificata...si ma intreb retoric, oare nu este mult mai profitabil o locomotiva cu doua "trabante" dupa ea ? )
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10215
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 22:11

adrian78 a scris:
DUAL se vorbea de Cugir nu de Orastie Very Happy 
La Orastie linia de la Chimica traversa drumul european apoi dupa Mecanica Orastie era un mic triaj cu 3 linii si dupa se racorda in M200
Si la Orastie nu produceau nimic ? Ca si acolo aveau ceva sectie parca.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12036
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14071
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mar 13 Aug 2013, 22:59

Doar pentru trenuri de călători nu e rentabilă nici măcar înlocuirea unui șurub, d'apoi electrificarea unei secții... eu m-am referit strict la marfă, pentru că ăsta e traficul care trebuie luat în calcul când vorbești de reabilitarea unei secții de circulație. De aia și coridoarele europene în care se bagă bani sunt tot coridoare de marfă (Rail Freight Corridors).
Combinatul de la Călărași nici măcar nu a fost finalizat vreodată... cu dublarea și electrificarea s-a pus căruța în fața boilor, se credea (că doar așa era ordinul de la partid) că combinatul ăla o să rupă piața și o să aibă nevoie de un număr mare de trenuri pentru a transporta atât materia primă, cât și produsul finit. Asta deși celelalte combinate deja făceau supraproducție, că toată lumea trebuia să aibă un loc de muncă. Combinatul de la Călărași ar fi avut succes doar în ideea închiderii celui de la Galați, caz în care Galațiul ar fi ajuns cum e acum Călărași și invers.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Mier 14 Aug 2013, 02:52

Combinatul de la Calarasi trebuia sa produca sina grea pentru calea ferata pentru a nu mai importa. De aceea s-a electrificat linia, de aceea s-a facut racord direct spre Bucuresti.De aceea combinatul are canal de la Dunare si port.

Cugirul pentru armament stie toata lumea, Orastie avea o fabrica de armament si munitie cumparata de fratii Cristescu si ,,convertita " in parc de distractii http://www.arsenalpark.ro/

Linia Tirgu Neamt e interesant ca s-a construit direct electrificata,

Electrificarea Cluj Napoca -Oradea nu a inceput spre Mera cu stilpii recuperati de pe Valea Prahovei?

Multe detalii sint in cartea Constructii pentru transporturi.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Electrificare zona de N-V a tarii   Astazi la 00:23

Sus In jos
 

Electrificare zona de N-V a tarii

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Electrificare zona de N-V a tarii
» Zone Neutre
» Galerie Foto personala VrabieIonutz
» Filești (Galati-Vest) (700)
» Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]
Pagina 1 din 2Mergi la pagina : 1, 2  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-