Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Dum 11 Aug 2013, 19:08

Da, dar inainte nu se spunea "ceapa costa 2 ROL". Aia e prescurtarea in codul financiar/bursier. A intrat in vorbirea curenta dupa denominare ca sa evite confuzia cu leii vechi. Dar denumirea oficiala e in continuare "leu/lei" si nu cred ca mai e pericol sa inteleaga cineva ca valorile acelea sint in lei vechi.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6391
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Vin 21 Feb 2014, 01:32

Proiectul de HOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea și completarea Anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condițiilor de închiriere de către Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părți ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum și gestionarea acestora


Data publicarii: 18.02.2014
Data limita pentru primirea de propuneri/observatii:28.02.2014

Grup țintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ

Documente
Instrument de motivare
Textul proiectului
Anexa

Documentele pot fi consultate si în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G

Elaborarea si transmiterea propunerilor/observatiilor/opiniilor
Propunerile vor fi elaborate in conformitate cu Fisa Proiect

Coordonate de contact

Propunerile/opiniile/sugestiile cel interesați pot fi transmise prin cel puțin una din următoarele modalități:

   Prin poștă la adresa Ministerul Transporturilor – Directia Comunicare, Relatii cu Parlamentul si Sindicatele – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti
   Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti, Poarta G
   Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
   Prin poșta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro

În redactarea propunerilor se vor avea în vedere următoarele recomandări

Propunerile primite pot fi consultate în cadrul Registrului
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6391
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Vin 21 Feb 2014, 01:36

Proiectul de HOTARARE de Guvern privind aprobarea Actului Adițional pe anul 2014 la Contractul de activitate a Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012


Data publicarii: 17.02.2014
Data limita pentru primirea de propuneri/observatii:27.02.2014

Grup țintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ

Documente
Instrument de motivare
Textul proiectului
Anexa

Documentele pot fi consultate si în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G

Elaborarea si transmiterea propunerilor/observatiilor/opiniilor
Propunerile vor fi elaborate in conformitate cu Fisa proiect

Coordonate de contact

Propunerile/opiniile/sugestiile cel interesați pot fi transmise prin cel puțin una din următoarele modalități:

   Prin poștă la adresa Ministerul Transporturilor – Directia Comunicare, Relatii cu Parlamentul si Sindicatele – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti
   Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti, Poarta G
   Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
   Prin poșta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro

În redactarea propunerilor se vor avea în vedere următoarele recomandări

Propunerile primite pot fi consultate în cadrul Registrului
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6391
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Vin 21 Feb 2014, 01:43

I. Probleme descoperite la Proiectul de HOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea și completarea Anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 643/2011 pentru aprobarea Condițiilor de închiriere de către Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor părți ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, precum și gestionarea acestora.

In anexa sectiilor de circulatie neinteroperabile se propune inchirierea a 2 sectii care au tronsoane lipsa :
1. IL Caragiale - Ditesti - Moreni. (Lipsa tronson Ditesti - Moreni)
2. Campina - Campinita - Telega. (Lipsa tronson Campinita - Telega)

In locul acestor tronsoane care lipsesc ar putea fi introdusa linia Vama - Vatra Moldovitei h.

II. Problema descoperite la Proiectul de HOTARARE de Guvern privind aprobarea Actului Adițional pe anul 2014 la Contractul de activitate a Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012

1. A fost omisa trecerea pachetului minim social aferent sectiei Oravita – Anina in Anexa nr.7  la actul adițional nr.1 pe anul 2014  (Anexa nr.8 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R.) 7.1 Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice. Trenuri cu circulație regulată.
Calea ferată Oravița-Anina este unicat în România, percum și în sud-estul Europei, este monument istoric încadrat în grupa valorică „A”  CS-II-a-A-10949.02 “Porțiunea de cale ferată Oravița-Anina - 33,4 km (14 tunele, viaducte, gări: Oravița, Brădișoru de Jos,Lișava, Ciudanovița, Gârliște, Anina)” si in prezent este operata de catre SNTFC CFR CALATORI SA.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Mar 19 Mai 2015, 00:59

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/844-omt18052015dtf

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 153/2011 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.816/2005, și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători


,, III. Trenuri regio (R)
Regio (R) :
- Pentru asigurarea legăturii, trenurile Regio vor fi solicitate și trasate la un interval suficient de timp pentru a permite îmbarcarea/debarcarea călătorilor în/din trenurile de legătură din stațiile/nodurile de cale ferată.
- Viteza medie comercială este în principiu de minimum 35 km/h;
- Asigură condiții de transport pentru arii geografice restrânse, distanța maximă de circulație fiind de 230 km +/- 10%, sau prima stație de cale ferată dacă se depășește această distanță.
- Oprește în halte, haltele de mișcare, haltele comerciale și stațiile de cale ferată din parcursul trenului, în proporție de minim 70% din numărul total al acestora.
- Pentru trenurile care circulă în intervalul 23.00 – 05.00, în vederea asigurării traficului de zi, se poate circula fără oprire în acest interval orar."

Totodată, din 2017 devine obligatorie climatizarea pe secțiile interoperabile, deci adio 20-50, 20-54, 20-55, 21-80, 21-47.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6157
Reputatie : 8057
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Mar 19 Mai 2015, 01:16

Cam adio si Malaxe in cazul asta. Da' parca vad ca mai arunca o gramada de bani sa le puna AC. amuzi
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12555
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15727
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Mar 19 Mai 2015, 03:23

Adirmvl a scris:
Cam adio si Malaxe in cazul asta. amuzi

Ar fi cazul sa fie adio si astea ca au mers mult prea mult. Mad

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
cristy79



Numarul mesajelor : 1256
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2682
Data de inscriere : 27/02/2013

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Mar 19 Mai 2015, 07:15

Eu unul am trimis cateva propuneri de modificare pe adresa indicata de ei.

Va rog pe aceasta pe cale si pe voi, stimati colegi de forum care aveti propuneri, sa le transmiteti. Nu stiu cat vor fi ele luate in considerare, dar macar noi am incercat.

Dupa parerea mea, aplicarea ad-literram a acestui ordin asa cum este el acum privitor mai ales la limitarea trenurilor R va conduce la scaderea din nou a numarului de calatori transportati. Va fi mare pacat in conditiile in care tocmai erau si ei pe un trend bun, aveau o buna oportunitate acum cu patania cu Regiotransul etc.

Ma gandesc in special la R 2021 care il vad mereu plecand plin daca nu mai exista concurenta RT; daca il vor face IR va ajunge de maxim 3 vagoane in conditiile in care inaintea lui cu o ora exista R 9001. Asta se cheama a iti trage un glontz in picior.

In esenta propunerile mele se refera la cresterea distantei minime a unui Regio la 300 km /+- 10% si impunerea unor astfel de criterii si pt trenurile IR: numar maxim de opriri si nr minim de km parcursi. Sa nu mai vedem batai de joc botezate IR pe 60-80 de km sau altele care abia se taraie si opresc in toate haltele cu mers de Regio si tarif aberant de InterRegio pt jumulirea calatorilor. Eu am propus o limita minima pt trenurile IR de 100 km.
Sus In jos
Costin.B



Numarul mesajelor : 125
Reputatie : 1967
Data de inscriere : 04/12/2011

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Dum 24 Mai 2015, 12:56

Către: Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

            Email: consultare.publica@mt.ro

    Propunere referitoare la Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor privind modificarea Ordinului ministrului transporturilor si infrastructurii nr 153/2011 privind modificarea si completarea Regulamentului pentru circulația trenurilor și manevra vehiculelor feroviare –nr 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor,construcțiilor si turismului nr. 1816/2005 și pentru definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători

 

Nu eliminați trenurile Regio Expres (RE)!

    Această subcategorie de trenuri trebuie redefinită ținând seama de nevoia reala a călătorilor  de servicii de transport feroviar pe distante medii si lungi care sa fie accesibile din punct de vedere al costurilor.Serviciul de transport feroviar pe distante medii și lungi trebuie să rămână accesibil si călătorilor cu venituri sub medie,categorie care,de altfel, formează baza clientelei  CFR Călători.

     Cresterea masivă a tarifelor de tren accelerat care s-a produs începând cu anul 2001 la care se adagă redefinirea rangurilor trenurilor din 2011,au condus practic la dispariția serviciului de transport feroviar de lung parcurs la un pret accesibil.Din acest motiv,multi călători au fost obligați să renunțe să mai folosească trenul pentru deplasările pe distante lungi si medii,în favoarea mijloacelor de transport rutier care au devenit mai ieftine și mai rapide.Așa se și explică scăderea drastică a numarului de călători pe calea ferată din ultimii ani.Această stare de fapt  este incompatibilă cu orice politică de încurajare a transportului de călători pe calea ferată. Serviciul de transport de călători pe calea ferată este subventionat tocmai  cu scopul de a-l face accesibil publicului larg, fiindcă doar astfel își poate îndeplini rolul de  protecție a mediului.Însă rolul acestui serviciu public nu se rezumă doar la atât.El are și menirea de a stimula mobilitatea populației, ceea ce generează creștere economică. Subvenționarea acestui serviciu poate fi considerată o investiție în protecția mediului numai cat timp îl face larg accesibil. Altfel,subvenția devine risipă de resurse publice.Actualele tarife de tren IR nu sunt accesibile publicului larg,ba dimpotrivă,sunt chiar prohibitive pentru persoanele cu venituri sub medie.Serviciul de transport cu astfel de trenuri se adresează,mai degrabă,persoanelor cu venituri peste medie la fel ca cel cu fostele trenuri rapide.

    Trenurile RE trebuie să fie trenuri de scurt,mediu si lung parcurs cu opriri mai dese decât trenurile IR, dar care să aibă mers accelerat (să nu oprească în toate stațiile din parcurs), asigurând cel puțin o legatură de zi  între principalele centre urbane ale țării. Parcursul acestor trenuri nu trebuie limitat arbitrar la 230 de km. Eliminarea completă a serviciului de transport feroviar pe distanțe lungi si medii la tarife larg accesibile va  afecta  negativ atât călătorii care vor fi obligați să caute alte variante de transport,cât și principalul operator de transport feroviar de călători din România (CFR Călători) ale cărui venituri din vânzarea legitimațiilor de călătorie vor scădea.

   Având în vedere cele mai sus mentionate, propun modificarea si completarea definitiilor categoriilor  de trenuri Regio  si Interregio din Anexa nr.2 la OMTI nr.153/2011 după cum urmează:

 

   ANEXA

(ANEXA Nr. 2 la OMTI nr. 153/2011)

 

 

    Definirea categoriilor de trenuri de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii
de transport feroviar de călători







  1. Operatorii de transport feroviar de călători vor solicita prin cererea de alocare a traselor sau prin cererea de punere în circulație a trenurilor, după caz, categoria trenurilor iar CN CF CFR SA are obligația de a verifica încadrarea acestor solicitări în condițiile prevederilor prezentului ordin, referitoare la viteza comercială, distanța maximă de circulație și procentul minim de opriri specifice fiecărei categorii de tren.


 



  1. Definirea trenurilor de călători pe categorii este:


 

I.            Trenurile intercity (IC) se clasifică astfel:

a)    Intercity Eurocity (IC-EC)

b)    Intercity Euronight (IC-EN)

c)    Intercity (IC)

d)    Intercity Night (IC-N)

 

II.           Trenurile interregio (IR) se clasifică astfel:

a)    Interregio (IR)

b)    Interregio Night (IR-N)

 

 

III.          Trenurile Regio  se clasifică astfel:

a)    Regio (R)

b)    Regio Expres (RE)

...............................................................................................................

 

II. Trenuri interregio (IR)

a)    Interregio (IR)

-         Sunt trenuri de mediu și lung parcurs.Distanța pe care circulă nu poate fi mai mică de  100 de km.

-        Au mers rapid.Opresc numai în stațiile principale care deservesc municipii,orașe,și noduri feroviare importante.

-        Viteza medie comercială/tren este de minimum 45 km/h.

-        În principalele stații feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători.

...............................................................................................................

 

b)    Interregio Night (IR-N)

-        Trenurile Interregio Night (IR-N) au parcurs de noapte și oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit și/sau cușetă.

-        Trenurile Interregio Night de lung parcurs (peste 350 de km) au obligatoriu în compunere cel puțin un vagon de dormit și/sau cușetă.

-        Trenurile Interregio Night (IR-N) pot avea în compunere vagoane aparținând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii.

-        Au opriri frecvente (în majoritatea orașelor din parcurs).

-        Viteza medie comercială/tren este de minimum 40 km/h.

-        Pot avea serviciu opțional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.

...............................................................................................................

 

     III. Trenuri regio (R)

a)    Regio (R) :
-        Pentru asigurarea legăturii, trenurile Regio vor fi solicitate și trasate la un interval suficient de timp pentru a permite îmbarcarea/debarcarea călătorilor în/din trenurile de legătură din stațiile/nodurile de cale ferată.
-        Sunt trenuri de scurt si mediu parcurs,asigurând condiții de transport pentru arii geografice restrânse,distanța maximă pe care pot circula fiind de 250 de km +/-10% sau pâna la prima stație în cazul în care se depășește această distanță.
-        Opresc,în general, în toate stațiile și haltele din parcurs.
-        Viteza medie comercială este în principiu de minimum 35 km/h;
-        Pentru trenurile care circulă în intervalul 23.00 – 05.00, în vederea asigurării traficului de zi, se poate circula fără oprire în acest interval orar.
...........................................................................................................
b)    Regio Expres (RE):
-  Pentru asigurarea legăturii, trenurile Regio Expres vor fi solicitate și trasate la un interval suficient de timp pentru a permite îmbarcarea/debarcarea călătorilor în/din trenurile de legătură din stațiile/nodurile de cale ferată.
-        Sunt trenuri de scurt,mediu și lung parcurs.
-        Au mers accelerat.Nu opresc în toate stațiile și haltele din parcurs decat limitativ.Opresc obligatoriu în toate stațiile care deservesc municipii,orașe,localități-stațiuni indiferent de rang(inclusiv cele de interes local) și noduri feroviare.Pot opri și în stații și halte ce deservesc comune și sate care generează trafic.
-        Viteza medie comercială este în principiu de minimum 35 de km/h;
-        Trenurile RE care circula pe distanțe mai mari de 100 de km trebuie să oprească obligatoriu în minim 40% din totalul stațiilor și haltelor de pe parcurs pentru a putea fi subvenționate ca trenuri regio.
-        Rezervarea locurilor la trenurile RE este  facultativă.
-        În principalele stații feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători.  
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3268
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6391
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Sam 30 Mai 2015, 16:41

Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor privind modificarea și completarea Ordinului Ministrului Transporturilor și Ministrului Economiei și Finanțelor nr. 695/2935/2008 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al tarifelor maximale din Tariful intern de călători pe calea ferată – deservire generală

Data publicării: 26.05.2015

Data limită pentru primirea de propuneri/observații: 08.06.2015

Grup țintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Textul proiectului

Documentele pot fi consultate și în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G.

Elaborarea și transmiterea propunerilor/observațiilor/opiniilor
Persoanele sau organizațiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului

Fișa proiect

Coordonate de contact

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesați pot fi transmise prin cel puțin una din următoarele modalități:

   Prin poștă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcția Comunicare și Relația cu Sindicatele – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București

   Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G

   Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

   Prin poșta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro
   Prin formularul E-consultare


Ultima editare efectuata de catre cristi CFR in Sam 30 Mai 2015, 17:21, editata de 1 ori
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3839
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Sam 30 Mai 2015, 17:20

Costin.B a scris:
Nu eliminați trenurile Regio Expres (RE)!

Problema in sine nu consta in denumire (rangul trenului) . Unele trenuri interregio pot avea tarife scazute procentual din tariful de baza, asta daca doreste operatorul. (vezi operatorii privati care practica astfel de tarife).

Pe viitor trenuri precum 2801/2802 vor fi interregio, dar vor avea un tarif apropiat de cel regio de acum. Sincer as prefera ca trenul 2801 sa aibe denumirea de interregio si sa nu mai opreasca intre Cernavoda Pod si Constanta in toate haltele, astfel incat timpul de deplasare sa fie de cca 2h30' in fiecare sens dupa terminarea lucrarilor pe m800.

Apoi se poate lucra si la compunere, pentru ca etajatele sunt o.k. de la Bucuresti la Constanta dar incomode de la Sibiu la Constanta.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12093
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14135
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Sam 30 Mai 2015, 19:18

baiazid a scris:
Pe viitor trenuri precum 2801/2802 vor fi interregio, dar vor avea un tarif apropiat de cel regio de acum. Sincer as prefera ca trenul 2801 sa aibe denumirea de interregio si sa nu mai opreasca intre Cernavoda Pod si Constanta in toate haltele, astfel incat timpul de deplasare sa fie de cca 2h30' in fiecare sens dupa terminarea lucrarilor pe m800.
2801/2 e preferat de cei cu reduceri... pe care nu o să îi încălzească cu nimic reducerea la biletele întregi și de copil. Singura soluție ar fi să se modifice și legea educației, iar reducerea de 50% să se dea la tariful perceput unui adult, nu la cel maxim posibil. Probabil îți mai aduci aminte că acest tren a fost accelerat într-un an... și a cărat aer.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12555
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15727
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Sam 30 Mai 2015, 21:28

baiazid a scris:


Pe viitor trenuri precum 2801/2802 vor fi interregio, dar vor avea un tarif apropiat de cel regio de acum. Sincer as prefera ca trenul 2801 sa aibe denumirea de interregio si sa nu mai opreasca intre Cernavoda Pod si Constanta in toate haltele, astfel incat timpul de deplasare sa fie de cca 2h30' in fiecare sens dupa terminarea lucrarilor pe m800.


E nasol daca toate R si RE de lung parcurs le face IR chiar daca le baga oferte, nu vom mai putea merge cu VSD, acum mergi Bucuresti-Mangalia cu 36 de lei dus-intors, mergi Bucuresti-Sibiu cu 47.50 dus-intors, deci unde sunt R si RE de lung parcurs mergi cu VSD si iesi cel mai ieftin posibil, daca il face IR s-a dus dracu tot, dar asa e la noi si la CFR, ce e bun se duce dracu. Mad

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Costin.B



Numarul mesajelor : 125
Reputatie : 1967
Data de inscriere : 04/12/2011

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Dum 28 Iun 2015, 15:44

Iată răspunsul Ministerului Transporturilor la propunerea privind modificarea și completarea definițiilor trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite, astfel încât să fie menținute trenurile Regio Expres (RE):
Urmare petiției dumneavoastră înregistrată la Registratura Generală a Ministerului Transporturilor cu nr. ………………,vă comunicăm punctul de vedere al direcției de specialitate:
În transportul feroviar public de călători prin Legea bugetului de stat se acordă compensație pentru susținerea transportului feroviar de călători doar pentru trenurile Interregio și Regio,trenuri pentru care tarifele se aprobă în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgentă a Guvernului nr. 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generală în transportul feroviar public de călători,prin ordin de ministru.
Măsurile propuse prin proiectul de act normativ au fost propuse tocmai pentru a răspunde cerințelor la transport a publicului călător.
Așa cum se menționează și în referatul de aprobare,serviciile feroviare regionale pentru transportul feroviar de călători diferă prin natura lor de serviciile pe distanțe lungi.Astfel,cererea de transport arată că trenurile din cadrul serviciilor regio sunt utilizate ca:
-servicii de transport pentru naveta zilnică,pentru asigurarea transportului la/de la locul de muncă(39%),zilnic(21%) sau numai în zilele lucrătoare(20%).
-servicii de transport cu costuri reduse pe distanțe de pană la 230 km+/- 10% în cazul trenurilor regio,care în intervalele orare de circulație îndeplinesc funcții de transport pentru diverse categorii de populație (navetiști,elevi,studenți,pensionari),se pot realiza pe raza uneia sau cel mult două regionale CFR.
În acest sens,s-a propus eliminarea în totalitate a subcategoriilor trenurilor regio R, pentru asigurarea cumulativă a următorilor factori:
-utilizarea în condiții de maximă eficiență a resurselor de material rulant,personal,locații,existente;
-asigurarea si păstrarea caracteristicilor tradiționale ale transportului feroviar în percepția clienților (disponibilitatea,stabilitatea,accesibilitatea);
-realizarea unui plan de mers de tren si servicii stabil care să includă întregul pachet social,adaptat cerințelor și nevoilor de transport ale călătorilor;
-îmbunătățirea efectului de sistem al transportului feroviar prin sporirea numărului de conexiuni posibile și ale corespondențelor între trenuri;
-reducerea numărului de călători refuzați la transport în stații și halte;
-reducerea duratei de călătorie;
Față de cele de mai sus,considerăm că trenurile regio astfel definite prin proiectul de act normativ răspund în integralitate cerințelor la transport ale publicului călător.
Cu stimă,
Director
Adrian Olteanu
Sus In jos
060-DA-001



Numarul mesajelor : 2
Reputatie : 2493
Data de inscriere : 16/02/2010

MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Vin 03 Iul 2015, 15:55

Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea actelor adiționale nr. 1 pe anul 2015 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015 aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012, prin Hotărârea Guvernului nr. 455/2014 și prin Hotărârea Guvernului nr. 1.112/2014

Data publicării: 01.07.2015

Data limită pentru primirea de propuneri/observații: 12.07.2015



Grup țintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.



Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Textul proiectului
Anexa


Documentele pot fi consultate și în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G.



Elaborarea și transmiterea propunerilor/observațiilor/opiniilor
Persoanele sau organizațiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului



Fișa proiect



Coordonate de contact



Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesați pot fi transmise prin cel puțin una din următoarele modalități:

   Prin poștă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcția  Comunicare, Relația Cu  Sindicatele, Patronatele si Organizațiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București

   Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G

   Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

   Prin poșta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro
   Prin formularul E-consultare

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proiectul de Hotarare a Guvernului privind aprobarea Actului Adițional pe anul 2015 la Contractul de activitate a Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012

Data publicării: 01.07.2015

Data limită pentru primirea de propuneri/observații: 12.07.2015



Grup țintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.



Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Textul proiectului
Anexa


Documentele pot fi consultate și în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G.



Elaborarea și transmiterea propunerilor/observațiilor/opiniilor
Persoanele sau organizațiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menționând data trimiterii și datele de contact ale expeditorului



Fișa proiect



Coordonate de contact



Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesați pot fi transmise prin cel puțin una din următoarele modalități:

Prin poștă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcția Comunicare, Relația Cu Sindicatele, Patronatele si Organizațiile Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București

Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, București, Poarta G

Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

Prin poșta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro
Prin formularul E-consultare
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare   Astazi la 11:59

Sus In jos
 

Dezbateri publice MT. Acte normative in avizare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Restricții și limitări de viteză
» Discutii CENAFER
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-