Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Poduri CF din România

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Lun Apr 14, 2014 10:04 am

Care e motivul pentru care doar tablierele dinspre maluri sint burta de peste?
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5663
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8553
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Joi Apr 17, 2014 5:05 pm

Podul Modoș peste Canalul Bega - Linia 922, Timișoara
Aprilie, 2014



Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5663
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8553
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Lun Mai 12, 2014 8:10 pm

Podul peste râul Mureș dintre Arad și Aradu Nou

Spre Aradu Nou



Râul Mureș


Spre Arad

Sus In jos
feroviar



Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 928
Data de inscriere : 11/06/2014

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Mier Iun 11, 2014 1:09 pm

TVlad a scris:
Pina sa il "betoneze" avea finisaje din piatra. Cine stie, poate ca nu erau simple finisaje ci structura insasi.
Totusi, in 1909 presupun ca cineva a ales materiale mai moderne pentru o linie principala.
Hm, de fapt si pe Brasov - Intorsura sint viaducte de piatra si linia a fost gindita ca o magistrala, fiind construita in anii '30. Nu stiu ce sa zic, ar fi foarte plauzibil sa fie si asta din piatra.

O poza de dinainte de modernizare nu are nimeni pe aici?

Bine v-am gasit. O fotografie nu foarte relevanta facuta podului inainte de modernizarea de la inceputul anilor 2000 poate fi vazuta in Gara de Nord vizavi de casa de bilete a Regiotrans (mergand pe partea stanga dinspre coloane spre linii).

TVlad a scris:
Podul de la Bobolia (M300):

Acum e folosit pentru trafic auto. Traversele au fost inlocuite cu niste profile "U", montate unul linga celalalt si acoperite cu beton.

Acele profile "U" sunt de fapt traversele metalice de care erau fixate sinele. Doua profile similare mai poti fi vazute in Bucuresti pe Bulevardul Garii Obor, fiind utilizate drept stalpi ai unei porti.

Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5663
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8553
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Dum Iul 06, 2014 12:10 pm

Viaductul Schlucht, Anina.
Iulie, 2014.





Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4382
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Dum Aug 24, 2014 2:09 pm

...Cele două poduri CF de peste râul Strei, la Simeria (Veche), M200!














...în zări, podul bretelei ce dă spre autostradă dar și unul din podurile cf ale buclei Simeria...



...aici, jos, se vede întăritura ce s-a adăugat la pilon acu vreo 20 de ani când acest pod a fost grav afectat de inundații (ciudat este că atunci, perechea lui nu a avut deloc de suferit!) ...







... ... ...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Dum Aug 24, 2014 11:07 pm

Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Sam Sept 06, 2014 11:59 pm

Podul nu e feroviar dar va rog sa imi raspundeti la intrebarea asta: dat fiind faptul ca betonul nu rezista la forte de intindere, de ce au facut tirantii din beton armat? Practic, intreaga greutate e preluata de armatura iar betonul e pus acolo mai mult ca rol de protectie impotriva coroziunii. Gresesc? Mi se pare o solutie cam dubioasa:





In mod previzibil, betonul tirantilor e macinat bine in partea inferioara:



Toata incarcatura statica si dinamica trece prin firisoarele alea de otel? Hmm.

Podul e peste Arges in zona Hotarele si scos din uz dar mai stiu unul identic si functional la Voila, peste Olt.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Dum Sept 07, 2014 2:09 am

Salut Vlad, ai dreptate , acei tiranti lucreaza pur la intindere,doar cei de pe capete e posibil sa fie comprimati in functie de incarcarile de pe pod.Acei tiranti nu au nevoie de beton pentru ca nu exista compresiune din incovoiere, dar nici intindere din incovoiere.. Atunci, practic este indindere simpla axiala.
Ok sa trecem de statica.
Se vede clar ca faptul ca lucreaza la intindere au armare foarte puternica, sunt armati la (fi max).
Sa zicem ca e practic o grinda de beton, sectiune de beton foarte economica,beton care are rol de a angrena intr-un sens toate barele.. Totusi, exista o problema din ce vad tirantii de pe mijloc au peste 12 metrii lungime.. Buun, la peste 12 metri lungime nu ai bare mai lunga, deci trebe inadinte 2 de 6+(datorita lungimilor de suprapunere).. totusi, transferul eforturilor de intindere se va face pur prin beton, s.n transfer eforturi prin biela beton.Nu am sa intru in detalii,ca nu vreau ceata, dar.. in momentul in care fisureaza betonul acolo, se reduce capacitatea de transfer a betonului, si fisureaza fisureaza, pana cand cedeaza, cedarea fiind intr-un mod de tip casant.. (big fucking problema, ca sa nu crezi ca fisureaza, si se vede, totul se petrece foarte rapid)
O sa ma intrebati, bine bine, dar de ce nu le sudeaza? Pai foarte simplu, sudatul modifica structura cristalnia a otelului, creaza tensiuni remanente, si nu se produce curgerea barelor in zona respectiva pe intindere, si la fel datorita fyd mic reduce capacitatea la intindere.
Betonul a fisruat la baza datorita vibratiilor tablierelor.. Wink
Nu sunt expert pe CFDP, de aia nu o sa iti pot spune de ce au ales pe optiunea asta si nu s-a ales crearea tirantilor pe grinzi dublu T sudate, sus se facea un guseu cu prindere in suruburi, joanta de montaj la tirantii lungi, si un sistem de agatare pentru grinzile de beton care sustin tablierul..
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Dum Sept 07, 2014 11:44 am

Merci pentru raspunsul prompt si lamuritor, Dual! abere
Am observat si eu ca sint situatii in care fierul beton se monteaza in paralel si ma intrebasem de ce nu le sudeaza; acum e clar.

Din ce am putut observa, fisurile in beton sint numai in partea inferioara dar totusi ma gindesc ca ar fi trebuit sa inchida accesul pe pod. Nemaifiind intretinut de peste 30 de ani, e foarte posibil sa se produca minunea cu tirantii cei mai lungi si sa isi rupa cineva gitul. Argesul are un debit cam mare pe acolo si sint mari sanse sa o patesti daca ajungi in apa.
Podul ar fi trebuit demolat odata cu deschiderea navigatiei pe Arges, daca s-ar fi inaugurat canalul Dunare-Bucuresti. In aval s-a construit un pod nou, situat la o inaltime mai mare pentru asigura spatiu de trecere pentru nave. Si, a propos de frumusete, cel vechi nu e cine stie ce dar asta nou e sub orice critica Smile



Dupa tehnologia de constructie, cam cind estimezi ca a fost construit podul vechi? Pe Google Earth e o poza si autorul pomeneste ceva de Anghel Saligny insa eu am mari dubii. Banuiesc ca e facut prin anii '50.

Sus In jos
feroviar



Numarul mesajelor : 14
Reputatie : 928
Data de inscriere : 11/06/2014

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Mar Sept 09, 2014 11:25 am

TVlad a scris:
Dupa tehnologia de constructie, cam cind estimezi ca a fost construit podul vechi? Pe Google Earth e o poza si autorul pomeneste ceva de Anghel Saligny insa eu am mari dubii. Banuiesc ca e facut prin anii '50.

In monografia IPTANA scrie ca podul a fost construit in 1960, adica la vreo 35 de ani de la disparitia lui Anghel Saligny.



Despre frumusetea podului nou...
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Mar Sept 09, 2014 9:25 pm

Deci asa, am aproximat destul de bine Smile De unde pot face rost de Monografia Iptana? Trebuie sa fie foarte interesanta.

PS: am gasit, era foarte simplu, chiar la ei pe site.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10226
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Mar Sept 09, 2014 10:45 pm

Nu as zice ca prezinta o problema imediata, avand in veder ca nu mai este trafic pe el.. Ca trece o caruta nu e o problema serioasa... la fel si folosit pietonal.
In momentul de fata podul ala poate fi distrus de un seism maricel, sau sa fie un uragan,desi vantul si strucurile de beton s-au impacat mereu bine, iar acesta e un pod arc cu cale mijloc, care are o stabilitate sporita la fortele laterale..

Am mai vazut tipuri de pod de genul asta, la inceputurile periodei comuniste cand au inceput si s au pus bazele structurilor de beton, si au nceput constructia la o scara masiva.. se folosea beton la aproape orice... Totusi in poduri nu e cea mai inspirata idee, erau bune drumurile betonate.. In Hunedoara blvd Republicii e gen beton armat 60+ cm .. Drumul a avut aproape 22 de ani la activ fara rearatii, pana cand acum 3 ani au dat un strat de asfalt peste el.

PS pe mine ma fascineaza reabilitarea vechilor poduri nituite de pe M200/300, si transformarea lor in structuri mixte otel beton .. sa vedem daca noile structuri rezista cel putin cat au rezistat cele vechi, adica 60,70+ ani
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4382
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Joi Sept 18, 2014 8:48 pm

...Micul pod feroviar (207/214) care trece peste M200, la iesire din Simeria, spre Deva...





Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 40
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 4382
Data de inscriere : 16/10/2013

MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Joi Noi 20, 2014 7:12 pm

Cateva poduri cf de pe 202, zona Crivadia (Banita)...













Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Poduri CF din România   Astazi la 9:57 am

Sus In jos
 

Poduri CF din România

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Poduri CF din România
» PODURI DIN SUA
» Locomotive românești în alte țări
» Cele mai urâte gări din România
» Lucrari de reabilitare poduri si podete - Regionala Constanta
Pagina 17 din 20Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: INFRASTRUCTURA-