Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Istoria celor mai lungi tunele feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mier Feb 11, 2015 1:33 pm

Pentru marcarea deschiderii tunelului seikan japonezii au emis o moneda comemorativa de 500 de yeni:

Moneda tunel Seikan

De asemenea si o marca postala cu acelasi subiect:

Marca postala –tunel Seikan
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Vin Feb 13, 2015 10:42 am

Peste putin timp cel mai lung tunel feroviar din lume va fi din nou in Europa

"Tunelul de bază Gotthard (GBT) este un tunel de cale ferată prin masivul elvețian Gotthard, care se construiește începând din 1999; darea sa în folosință este planificată pentru anul 2017. Tunelul, care leagă Elveția de Italia pe direcția nord-sud, va fi format din 2 galerii principale paralele (pentru câte 1 cale de rulare) și câteva tronsoane de legătură între ele. Galeria de vest măsoară 56,978 km, iar cea de est 57,091 km, acesta fiind cel mai lung tunel din lume. Lungimea totală a galeriilor inclusiv toate galeriile de legătură și acces va fi de 153,5 km.
Înainte de acest tunel, cel mai lung tunel din lume a fost tunelul Seikan din Japonia, cu 53,9 km.
A nu se confunda cu Tunelul Gotthard, tot numai feroviar, dat în folosință încă din anul 1882.
Printre avantajele tunelului se numără scurtarea cu o oră a duratei călătoriei între Zürich și Milano (de la 3 h 40 min. la circa 2 h 40 min.). Trenurile rapide vor putea atinge viteze de 200 până la 270 km/h. De asemenea și trenurile de marfă vor putea circula prin tunel cu o viteză mai mare. Printre altele tunelul va descongestiona circulația rutieră actuală din Tunelul rutier Gotthard (dat în folosință 1980, 16,3 km). Drumul prin tunelul de bază va fi mai scurt cu cca. 30 km, iar la traversarea Alpilor el va avea altitudinea de numai 550 m deasupra n.m..
Străpungerea celor 57 km ai galeriei de est a avut loc la 15 oct. 2010. Galeria de vest a fost străpunsă în anul 2011."

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_de_baz%C4%83_Gotthard

Tunelul Gotthard – cel mai lung tunel din lume. Inginerii elvețieni au terminat de săpat în munte
Adrian Sava / 17 Oct 2010 14:24
Inginerii elvețieni au reușit, sâmbătă, după 20 de ani de la începerea lucrărilor, finalizarea săpăturilor la tunelul Gotthard, care va fi cel mai lung tunel feroviar din lume.
Uriașa mașină de forat „Sissi“, cu diametrul de peste 10 metri, a spart ultimul zid de rocă sămbătă, momentul fiind însoțit de aplauze și focuri de artificii. „De obicei, nu suntem niște oameni foarte emoționali, dar acum, că avem cel mai lung tunel din lume, suntem“, a declarat Peter Fueglistaler, directorul oficiului elvețian pentru Transport.
La săparea tunelului, au fost folosite simultan opt mașini gigantice, de 3.000 de tone. Tunelul va fi dat în folosință în anul 2017, spun constructorii elvețieni. Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 km/h, în timp ce garniturile de marfă, cu 160 km/h, viteză de două ori mai mare decât cea cu care se circulă în prezent.
Tunelul Gothard, pentru care elvețienii au cheltuit circa 7,5 miliarde de euro, va detrona cu aproximativ trei kilometri tunelul japonez Seikan (53,8 km), care face legătura între insulele Honshu și Hokkaido. Prin galerie vor putea trece circa 300 de trenuri din 2017
Lung de 57 de kilometri, tunelul a fost proiectat în anul 1947, ca o cale alternativă mai eficientă pentru transportul de marfă, în special între porturile Genova, din Italia, și Rotterdam, din Olanda.


Tunelul feroviar prin masivul Gotthard (Elveția) ar putea fi dat în folosință în 2016, cu un an înainte față de planul inițial. Oficiul Federal al Transporturilor din Elveția, constructorul  AlpTransit Gotthard SA și compania feroviară SBB au anunțat că depun toate eforturile pentru a lansa exploatarea regulată a tunelului la sfârșitul anului 2016.
Proiectul va reduce timpul de parcurs între Elveția și Italia și va crește volumul de marfă transportat.
Tunelul va avea o capacitate maximă de 7 trenuri pe oră pentru fiecare direcție.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi Iun 02, 2016 10:20 pm

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 945
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3581
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi Iun 02, 2016 11:04 pm

Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3643
Reputatie : 4629
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi Iun 02, 2016 11:20 pm

Desi l-a facut Elvetia cistigul este al UE.
lucrarile continua spre sudul Europei prin Italia.

aici interviuri cu citiva din greii Europei , inclusiv Merkaloane.

https://www.youtube.com/watch?v=l_4XIude8Gs

in mod interesant a fost si un sobor

http://www.bbc.com/news/world-europe-36423250
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3643
Reputatie : 4629
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Lun Sept 05, 2016 2:07 pm

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Astazi la 9:40 pm

Sus In jos
 

Istoria celor mai lungi tunele feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Tunelurile din Romania
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Tunelele abandonate de la Posada si accidentele din 1922
» Dicționar de termeni tehnici si notiuni feroviare
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-