Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Istoria celor mai lungi tunele feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mar 27 Ian 2015, 09:21

Al treilea tunel care a detinut recordul de cel mai lung tunel feroviar din lume mai bine de trei sferturi de secol a fost Tunelul Simplon.
"Tunelul Simplon este un tunel feroviar pe sub Muntii Alpi care leaga localitatea Brigue din cantonul Valais ( Elvetia), cu satul Iselle din Piemont (Italia). Tunelul cuprindedoua galerii si masoara 19.823 km. Inaugurat la 19 mai 1906, el a ramas cel mai lung tunel feroviar din lume pana in 1982, aproape 76 de ani.
Linia este exploatata de Caile ferate federale elvetiene (CFF) pana la gara italiana Domodossola. In prezent, peste 100 de trenuri il strabat zilnic iar punerea in functiune a tunelului de baza  Lotschberg, inaugurat la 15 iunie 2007, a dus la cresterea importantei  tunelului Simplon.
Linia ofera de asemenea posibilitatea autovehicolelor si pasagerilor acestora, de a fi transportate pe vagoane, de la Brigue la Iselle si invers, pentru a evita trecerea prin Pasul Simplon.
Inceput in 1880, proiectul tunelului feroviar pe sub Muntii Alpi intre Brigue si Domodossola traversand Masivul Simplon, a prins contur in 1895 ca urmare a concluziilor unui tratat cu Italia, in ciuda multor critici ale acestei intreprinderi gigantice pentru acea  vreme.
Proiectul a inclus un tunel si o galerie de diametru mai mic, in parallel, la o distanta de 17 m, pentru evacuarea materialelor.
Compania Feroviara Jura si Simplon (JS), infiintata in 1889, a jucat un rol cheie in succesul proiectului.
- 2 august 1898 a inceput forarea din partea de nord;
- 16 august 1898 a inceput forarea din partea de sud;
- 24 februarie 1905, are loc jonctiunea celor doua galerii;
- 19 mai 1906, inaugurarea in prezenta Regelui Victor-Emanuel al III-lea al Italiei;
- 1 iunie 1906, electrificarea tunelului;
- 5 ianuarie 1913, a inceput forarea celui de-al doilea tunel in partea de nord;
- 28 martie 1913, a inceput forarea celui de-al doilea tunel in partea de sud;
- 1921, finalizarea saparii celui de-al doilea tunel;
- 9 iunie 2011- dupa incendiul unui tren de marfa al companiei BLS ce transporta otel si ceramica in interiorul tunelului, acesta este scos din exploatare. Al doilea tunel, crutat de foc, a fost redeschis la 11 iunie ora 13.
Tunelul se gaseste pe traseul liniei Simplon-Orient-Express,  care a circulat pana in 1977, legand Parisul de Istambul, via Simplon, Milano, Zagreb.

Caracteristici tehnice:
- Lungime tunel I: 19803 m;
- Lungime tunel II: 19823 m;
- Altitudine portal nordic- Brigue: 685.80 m;
- Altitudune maxima: 704.98 m;
- Altitudine portal sudic – Iselle: 633.48 m;
- Panta galeriei nordice: 2 la mie;
- Panta galeriei sudice: 7 la mie;
- Galerii de acces intre cele doua tunele din 200 in 200 metri"

Distanta dintre Brig si Domodosolla, de 50 de km, este parcursa de tren in 27 de minute, iar pe sosea timpul necesar pentru a ajunge intre cele doua localitati amintite este de doua ore si jumatate.

Sursa: Tunel Simplon
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3686
Reputatie : 4680
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mar 27 Ian 2015, 12:00

Si o zi de munca in tunelul Simplon.

https://www.youtube.com/watch?v=R_oZE-W9mLQ

batrinii inca mai folosesc expresia ,, trecut ca Simplonu" cind vor sa spuna despre ceva ca merge repede.

cred ca e de pe vremea cind circula Simplon Orient Expres
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mier 28 Ian 2015, 15:00

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mier 28 Ian 2015, 15:12

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi 29 Ian 2015, 13:32

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi 29 Ian 2015, 14:15

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Vin 30 Ian 2015, 18:02

Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Sam 31 Ian 2015, 12:38

Deschiderea tunelului Simplon  a avut parte la acea vreme de foarte multa publicitate prin presa , afise, carti postale, marci postale si medalii.
Am sa prezint in continuare cateva din aceste medalii care uneori sunt mici lucrari de arta:

Tunelul Simplon (Serbari inaugurale)

Elvetia – 1906 – Placheta souvenir – Gravor principal Tallot et Munoz – rectangular orizontala – 60 x 40 mm – bronz
Descriere:
Avers:
Pe fundalul orasului Geneva pe malul lacului Leman, o barca in primplanul din stanga, cu toate panzele sus, iese din portul marginit de un dig in dreapta. Sus in dreapta blazonul Genevei. Jos in stanga: L. TALLOT et MENOZ.
Revers:
GENEVA OASPETILOR SAI / 20 MAI 1906 / SERBARILE DE INAUGURARE / ALE / TUNELULUI SIMPLON.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Dum 01 Feb 2015, 19:33

Tunelul Simplon (Festivitatea strapungerii tunelului)

Italia – 1905 – Medalie inaugurala – Editor Johnson(S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – Rotunda cu belciug –diametrul 34 mm – bronz, cositor
Descriere:
Avers:
O panorama a muntilor care prezinta in prim plan portalul tunelului din care ies doua sine de cale ferata; deasupra, o inscriptie gravata: 1898 -1905; deasupra: Mi 19781. Circular, deasupra:  TUNELUL SIMPLON, dedesubt: IN AMINTIREA FESTIVITATILOR.
Revers:
Intr-o galerie sapata in stanca, doi mineri isi dau mana, ei sprijinindu-se pe mana stanga, cel din dreapta de un tarnacop iar cel din stanga de un ciocan, in spatele lor,un mic vagonet pe care este un tub cu aer comprimat. Circular de la stanga la dreapta, inscriptia: PROGRESUL APROPIE POPOARELE. In exerga: S. JOHNSON MILANO.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Lun 02 Feb 2015, 13:10

Tunelul Simplon (A zecea aniversare a Touring Club-ului Italiei)

Italia – 1905 – Medalie souvenir – Editor Johnson (S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – forma rotund imperfect – dimensiune 28 mm – argint.
Descriere:
Avers:
Doua femei semi-nude, isi dau mana pe deasupra unui lant de munti; cea din dreapta tinand un blazon cu insemnele Elvetiei; cea din stanga, in prim plan, personificand Italia. Jos, in dreapta, portalul tunelului, unde de o parte si de alta putem citi: 1898 -1905. La partea superioara: EXCURSIE LA / SIMPLON. Pe marginea inferioara, in dreapta: S.J. Pe exerga: Mi 19781.
Revers:
Pe margine, flori de colt; in stanga blazonul emailat in alb si rosu cu insemnele Elvetiei; in dreapta, drapelul Italian in verde, alb si rosu emailate, pe o strada un automobil poarta inscriptia C. T. I. In centru, scrise pe sapte linii urmatoarele: SARBATOAREA / UNUI / DECENIU / A / TOURING CLUBULUI / ITALIAN / MILANO 1905. Jos, in stanga: S.J.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mar 03 Feb 2015, 11:14

Tunelul Simplon (Strapungerea)

Elvetia – 1905 – Medalie inaugurala – Editor Monnaie de Paris –Gravor principal Frei (Hans) – rotunda – diametrul 38 mm – argint, bronz
Descriere:
Avers:
Interiorul tunelului in momentul intalnirii galeriilor; muncitorii celor doua parti care au atacat din nord si sud, aclama si se imbratiseaza; jos in dreapta, un bloc de stanca pe care putem citi: IN / AMINTIREA / INTALNIRII / GALERIILOR / FEBRUARIE 1905; primele cinci randuri sunt cu caracterele scobite.La stanga, vertical: HANS FREI.
Revers:
Intrarea tunelului, de unde apare o locomotiva fumegand; pe boltari inscriptia: 1898 -1905. Deasupra, blazoanele Elvetiei si Italiei, primul intr-un chenar, cel de-al doilea, are deasupra coroana regala inconjurata de cordonul Bunel Vestiri. La stanga, zeul Mercur, avand corpul infasurat intr-un un voal plutitor, tinand in mana dreapta o ramura de palmier.Mai sus, o legenda scrisa pe 11 randuri: COLABO = / RATORI = / LOR / SI / MUNCITORILOR / CARE / AU FORAT / TUNELUL / SIMPLON / - / IN LUNGIME / 19803 M. Intr-o adancitura, la stanga sus, un peisaj in care vedem intrarea unui tunel intr-un masiv muntos; in fundal rasare soarele; in fata pe marginea unui lac sunt pini umbrela. Deasupra zborul zeului Mercur: HANS FREI.
Comentarii:
Moyaux (1910):
Aaceasta medalie a fost comandata artistului prin guvernul federal, pentru comemorarea strapungerii tunelului; diverse accidente aveau sa intarzie acest eveniment fata de data prevazuta pentru octombrie 1904. Intalnirea galeriilor a avut loc la 24 februarie 1905 dimineata si sarbatoarea inaugurarii, la 2 aprilie 1905, ocazie cu care medalia oficiala a fost distribuita muncitorilor. Desavarsirea tunelului si deschiderea exploatarii dateaza din 1 octombrie 1905. Evenimentul a fost comemorat de numeroase medalii italiene, indeosebi in 1906, cu ocazia expozitiei de la Milano, data ce a fost aleasa pentru celebrarea deschiderii noiii cai de comunicatie prin tunelul Simplon, de o importanta exceptionala, pentru dezvoltarea relatiilor comerciale ale Lombardiei.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mier 04 Feb 2015, 16:56

Tunelul Simplon (Sarbatoarea deschiderii exploatarii)

Italia – 1906 – Medalie inaugurala – Editor Johnson (S.) – Gravor principal Cappuccio (Angelo) – Rotunda – diametrul 30 mm – bronz
Descriere:
Avers:
Simplon simbolizat printr-un batran culcat pe bratul drept, indoit de care-si sprijina barbia. Sub acest brat, in stanga, tunelul din care iese calea ferata pe care se rostogoleste o roata inaripata; in dreapta, panorama unui sat; de jur imprejur, flori de colt. Jos in stanga: JOHNSON MILANO.
Revers:
Blazonul Elvetiei in dreapta si a Italiei in stanga, acesta din urma avand deasupra o coroana regala; ele sunt traversate de banderole pe care putem citi: MAI 1906. , dedesubt, pe patru randuri, cuvintele: SARBATOAREA / DESCHIDERII / SI EXPLOATARII / TUNELULUI SIMPLON. De jur imprejur, flori de colt.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Joi 05 Feb 2015, 11:02

Tunelul Simplon (Omagiu constructorilor tunelului)

Italia – 1906 – Medalie omagiala – Editor Johnson(S.) – Gravor principal Ricci (F.), Riser – Rotunda cu belciug – diametru 34 mm – bronz
Descriere:
Avers:
In stanga, doua femei invesmantate dupa moda antica, simbolizand Elvetia si Italia. Ambele sunt intoarse spre stanga, unde vedem portalul tunelului din care iese un tren; Italia, a carei frunte este incoronata, are bratul drept intins, raspandind flori la trecerea trenului; Elvetia, cu pletele pe umeri, tine in mana stanga o ramura de palmier iar cu mana dreapta se sprijina de blazonul cu insemnele sale. Jos, intr-un medalion inscriptia: SIMPLON / M. 19803.
Revers:
Partea de sus prezinta o bolta;Deasupra intr-un medalion ce formeaza cheia de bolta putem citi: (Alfred) BRANDT / (Karl) BRANDAU / (Eduard) LOCHER / SULSER (firma de constructii mecanice);literele sunt cu caractere goale si numele Brandt este repetat de doua ori. In fata boltii vedem un grup animat de munca,in stanga muncitori lucrand in stanga terasamentului; in dreapta, mineri cu un perforator. Intre ei inscriptia: INTELIGENTA / SI MAINILE / M-AU / STRAPUNS. Aceste cuvinte se revarsa peste capul unui batran cu barba, ce simbolozeaza geniul muntelui.In stanga: MDCCCIIC (1898); in dreapta: MDCCCCVI (1906). Jos, in stanga: PROF.RISER; la dreapta cu caractere goale: F. RICCI SCULt.
Cele trei nume prezentate pe revers in medalion, sunt ale unor ingineri care au participat la lucrarile acestui tunel.
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mar 10 Feb 2015, 15:02

Tunelul Simplon ( Aniversarea a 50 de ani)
Italia – 1956 – Medalie aniversara – editor Johnson (S.) –gravor principal (necunoscut) – forma rotunda cu belciug – diametru 30 mm – argint
Descriere:
Avers:
Pe circumferinta: A 50 –A ANIVERSARE / TUNELUL SIMPLON. In centru, portalul cu dubla intrare a tunelului incadrata de urmatoarele date: 1906 si 1956. Sub portal  in dreapta pe contur : SJ.
Revers:
Pe circumferinta: DUPA MULTA TRUDA SINELE / (au ajuns la) DOMODOSSOLA. In centru, vederea in perspectiva a unei roti inaripate pe un cupon de sina. In dreapta inscriptia : 800
Sus In jos
Semafor
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 957
Varsta : 60
Localizare : Pascani( IS)
Reputatie : 3601
Data de inscriere : 21/02/2010

MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Mar 10 Feb 2015, 15:11

Tunelul Seikan este cel mai lung tunel feroviar din lume, având o lungime totală de 53,85 km, din care partea submarină măsoară 23,3 km. (Pentru comparație: în prezent una din cele 2 galerii ale tunelului elvețian Tunelul de bază Gotthard, de circa 57 km, a fost deja străpunsă.)
Poziție
Este situat în nordul Japoniei pe magistrala feroviară Shinkansen, care leagă orașul Tokyo - situat pe cea mai întinsă insulă japoneză, Honshu - de orașele din cea mai nordică insulă a țării - Hokkaido - orașe precum Hakodate, Muroran, Sapporo etc. Acest tunel unește, pe sub apele strâmtorii Tsugaru, cele două insule și prezintă trei secțiuni: două terestre - una sub Insula Honshu de 13,55 km și cealaltă de 17,00 km sub Insula Hokkaido, precum și o secțiune submarină, situată între acestea. În secțiunea subacvatică tunelul se află la 240 m sub nivelul mării și la 100 m sub fundul mării.
Construcție
La construcția sa, care a durat circa 20 de ani din 1964 în 1983, au lucrat 13,8 milioane de persoane și s-au folosit 168.000 tone de oțel, 1.276 km de cabluri electrice, 1.740.000 mc beton, iar volumul excavațiilor s-a ridicat la 6,33 milioane mc. Tunelul are două căi de rulare: una pentru trenurile rapide Shinkansen și alta cu ecartament îngust - de 1.067 mm. Infrastructura feroviară a fost finalizată în septembrie 1986, iar serviciile comerciale au devenit operaționale în martie 1988. Capetele tunelului sunt în dreptul localităților Tappi Saki din I. Honshu și Yoshioka din I. Hokkaido.

Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Tunelul_Seikan
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istoria celor mai lungi tunele feroviare    Astazi la 06:06

Sus In jos
 

Istoria celor mai lungi tunele feroviare

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Tunelurile din Romania
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» Tunelele abandonate de la Posada si accidentele din 1922
» Dicționar de termeni tehnici si notiuni feroviare
» Pagini din istoria Căilor Ferate Române
Pagina 2 din 3Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: INTERNATIONAL-