Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Orient Express 2013

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
Lafont



Numarul mesajelor : 390
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti M300
Reputatie : 2681
Data de inscriere : 02/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Joi 05 Sept 2013, 16:27

Vlad a scris:
12001-2 nu a avut acum, la dus? O să aibă același număr și la întoarcere? Parcă anul trecut a avut numere diferite.
la venire a avut 12001-2, nu stiu la intoarcere...
Sus In jos
http://www.sagetzel.ro
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3589
Localizare : Brașov
Reputatie : 5757
Data de inscriere : 10/06/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Joi 05 Sept 2013, 17:56

Anul trecut era 13001.
Sus In jos
fugera



Numarul mesajelor : 13
Reputatie : 1315
Data de inscriere : 27/05/2013

MesajSubiect: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 11:36

salut. de ce a avut dubla tractiune si dupa Predeal? nu credeti ca arata mai frumos daca avea la tractiune o clasica decat o locomotiva sa zic normala? sau si un delfin daca ii punea. multumesc
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10896
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 12:01

Ca să nu piardă timp în Predeal, au dezlegat prima locomotivă în Sinaia unde trenul a stat mai mult.
Sus In jos
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4469
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 15:27

DUAL a scris:
Sunt curios cum le merge AC ul in cele 13 vagoane .. mai ales ca GM urile sunt un pic deficitare la generat curent pentru 13 vagoane =)) ...
Si pana acum se pare ca nimeni nu stie raspunsul la problema... Pot fi legate 2 generatoare de la 2 locomotive GM in paralelel,cu cele 13 vagoane.
Am intrebat un naș la un sezonier lung de anul trecut care avea doua GM-uri si mi-a zis ca 1 GM face doar tractiunea si 1 GM face doar auxiliarele, inclusiv curentul pentru AC, acum nu stiu daca e adevarat sau nu.

Raspuns si pentru Lafont

Remember Orient Express 2012...

Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10216
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 17:16

Pai asa cred ca a fost si pe VSOE,dar al 2 lea GM a si tras la nevoie .. Intrebarea e daca poti lega cele 2 GM uri cu un cablu,astfel ca cele 2 generatoare sa fie in paralel,sa asigure curent vagoanelor..
Toti cei care au fost la mare stiu cat de performant e GM ul in a asigura curent la 8 vagoane de exemplu Very Happy
Sus In jos
Lafont



Numarul mesajelor : 390
Varsta : 38
Localizare : Ploiesti M300
Reputatie : 2681
Data de inscriere : 02/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 20:32

Stie cineva cand pleaca VSOE din Bucuresti? Data si ora? Multumesc anticipat.
Sus In jos
http://www.sagetzel.ro
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Vin 06 Sept 2013, 22:46

DUAL a scris:
Pai asa cred ca a fost si pe VSOE,dar al 2 lea GM a si tras la nevoie .. Intrebarea e daca poti lega cele 2 GM uri cu un cablu,astfel ca cele 2 generatoare sa fie in paralel,sa asigure curent vagoanelor..
Toti cei care au fost la mare stiu cat de performant e GM ul in a asigura curent la 8 vagoane de exemplu Very Happy
Pai daca scazi 400kw din putere vei avea cam puterea unui H... Razz 

Am observat ca multi mecanici deconecteaza alimentarea cu energie electrica a vagoanelor la plecarea din statii pentru a avea intreaga putere disponibila pentru tractiune si o reconeteaza dupa...
Cel mai bine sa observa la capetele culoarelor vagoanelor unde e tabloul ala electric de comanda la diferitele instalatii de pe vagon... asta la cele care au asa ceva... Laughing
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10216
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 00:28

Cel mai bine vezi in compartiment ,cand pica curentul la incalzire/ventilatie si pe prize =)) .. Eu am vazut ca deconecteaza generatoarele de tensiune doar la urcusuri accentuate.Anul asta exceptand cateva trenuri am avut compuneri pana in 5 vagoane trade de GM.. Si demareaza ok cu 3,4,5 vagoane si cu generatorul pornit.Tot nu raspunde nimeni la intrebare ... Oricum nu cred ca e posibil ,ca sunt 2 generatoare de c.a .. si defazarea ar produce un scurt circuit.. cred.Deci idealul e sa repunem WIT urile in functiune Smile) .. sa avem macar vreo 3,4 sa faca litoralul vara Very Happy
Sus In jos
Bobby_TM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 676
Varsta : 33
Localizare : Timisoara
Reputatie : 2339
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 01:44

Asa cum 2 stati de tractiune nu sunt puse impreuna (au o zona neutra intre ele) asa nici la GM la cele 2 tensiuni produse de generatoare nu se "intalnesc"... Laughing

Nu iese prea bine daca faci asta, e greu ca cele 2 MD sa aibe aceasi turatie astfel incat cele 2 generatoare sa produca aceiasi tensiune, daca unul se misca mai repede il transforma in motor electric pe cel de-al doilea stiind faptul ca la GM motorul diesel este pornit cu ajutorul generatorului alimentat de la grupul de bateri...

Sulzerul original de pe DA e un motor mare ca si dimesiuni, le-a fost greu sa puna un motor GM de putere mai mare, avea loc lejer in sala si rezolvau si tractiunea si alimentarea cu energie a vagoanelor...
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 11:25

Pai cum trag doua GM-uri cuplate? nu le conduce pe amindoua mecanicul de la tractiune si atunci ar putea regla turatia motoareleor diesel sa fie egala?

Daca ele sint conduse independent fiecare de mecanicul ei, atunci doar locomotiva rotasa da curent la garnitura?
In acest caz pentru portiunile unde trebuie sa traga mai greu amindoua (Oncesti cum a scris cineva ) primul trage cu toata puterea iar al doilea trage cu puterea unui H. Tot e mai mult decit un singur GM. Si ramine si curent la garnitura.

Sau mai e varianta ca al doilea GM e pus doar ca sa aiba garnitura curent.
E totusi un tren destul de special si cu un pret mare pentru o calatorie si cred ca aceste aspecte sint studiate cu multa atentie si cu mult timp inainte de cei de la VSOE cit si de ,,specialistii " nostrii.

__________

Daca mai tin eu minte, inainte de 1989 a fost un eveniment deosebit centenarul OE cred si acesta a venit in tara tras de o aburoasa, a fost si pe coperta unui mers de tren gara Sinaia si aburoasa daca nu ma inseala memoria.

Sus In jos
DPS



Numarul mesajelor : 2010
Reputatie : 4469
Data de inscriere : 27/04/2010

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 11:58

Am intrebat un specialist si am primti cateva lamuriri:

1. Orient Express are in compunere vagon generator de curent pentru cazurile cand se produc avarii la locomotiva
2. Locomotiva (ele) asigura 1500 V c.a. la tren, e decizia celor din vagonul generator la ce o folosesc.
3. Se foloseste comanda multipla de tractiune la cele 2 GM-uri. E cea mai reusita din toate incercarile de comanda multipla la diverse locomotive
4. Orient Express are 900 tone, peste limita maxima la calatori de 850. De aceea se folosesc 2 GM-uri.

Inca nu am afla pe litoral de ce unele sezoniere au 2 GM la tractiune.
Sus In jos
http://www.youtube.com/c/DPSRomania/videos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10216
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 13:28

@Bobby_TM nu e vorba de diferenta de potential(tensiune),e vorba de defazare(deci vorbin de oscilarea frecventei)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/3-phase-ro.svg

Datorita faptului ca in general daca iei 3 statii de alimentare a liniei ele provin din acelasi generator,vei intelege ca fie care statie primeste o faza din acel generator R,S,T.. De aia daca cele 2 se ating se va declansa scurtul...
La cele 2 GM uri e alta poveste,mai ales ca ele sunt si cuplate prin comanda multipla.Si totusi eu n-am vazut ca 2 locomotive sa dea curent aceluiasi tren

@Dragos,mersi de clarificari,totusi ai nascut alte intrebari Smile)) ..
1.Exista 2 circuite individuale prin vagoanele VSOE ? Adica curentul de la locomotiva ajunge la generator prima data si apoi la vagoane ? Sau te referi ca locomotiva alimenteaza vagoanele,iar in caz de avarie,Vagonul generator care e cuplat la reteaua aceasi retea de alimentare,dar e in stand by, e pornit,comunicand mecanicului sa lase generatorul de curent al locomotivei oprit?
2.Unde se duce curentul din celalalte 2 faze ale generatorului GM ului ?In MT'uri ?
Sus In jos
Hurricane
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 509
Localizare : Iasi
Reputatie : 3352
Data de inscriere : 27/04/2009

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 18:51

La GM, motorul diesel antreneaza direct un grup de generatoare constituit din:
*generator principal
*generator de incalzire tren
*generator auxilar 2 (companion)

Toate cele 3 generatoare constituie o constructie unitara, fiind montate pe ax comun.
Generatorul principal este un generator sincron cu doua infasurari trifazate. Cele doua infasurari alimenteaza doua punti redresoare care sunt legate in paralel pe partea de c.c.. Deci la iesirea din generator ai tensiune continua, nu alternativa.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7719
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10216
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Sam 07 Sept 2013, 19:33

Ok Hurricane,asta inseamna ca teoretic cele 2 GM uri ar putea fi legate ,cum inseriezi 2 baterii(curent continuu),dar cum explici ca in vagon ajunge a.c. Stim asta pentru ca pe vegaoane scrie 1500 v ~(c.a).
Eu cred ca ce zici tu acolo ajunge la MT.. e logic ca MT urile sa mearga cu c.c,dar probabil pentru vagoane se ia direct de pe infasurarea trifazica 1 faza.
Din c.c sa faci a.c iti trebuie convertizor .. Dintr-un generator trifazic se face foarte foarte simplu c.c,cele 6 legaturi(cate 2 pentru fiecare infasurare) se leaga la o punte redreseoare cu 6 diode.Si ai c.c .. Asa merge se face si cu alternatorul masinii,care incarca bateria .. Dar noi avem nevoie de a.c in vagon .. deci nu stiu daca se scoate de unde zici tu curentul Very Happy..
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Orient Express 2013   Astazi la 10:31

Sus In jos
 

Orient Express 2013

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Orient Express 2015
» Orient Express 2016
» Orient Express 2014
» Orient Express 2012
» Filmulețul Feroviar al lunii Mai 2013
Pagina 4 din 7Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: TRENURI-