Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 

Suspendarea completa a circulatiei trenurilor este o decizie legala ?
NU
80%
 80% [ 36 ]
DA
20%
 20% [ 9 ]
Total voturi : 45
 

AutorMesaj
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3258
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6376
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?   Lun 03 Iun 2013, 15:51

Va invit sa cititi motivarea si sa supuneti la vot.
Cred ca avem aici o baza legala pentru inaintarea unor adresa la minister.

In loc sa se identifice cauza nerentabilitatii trenurilor pe anumite rute si sa se caute solutii pentru rentabilizare, CFR Calatori nu respecta prevederile legale in vigoare, prin masurile de reducere a costurilor prin suspendarea completa a trenurilor atat pe sectiile neinteroperabile cat si pe cele interoperabile:

Conform cu Hotărârea de Guvern nr. 643/2011
Citat :
Art. 10. — Pentru secțiile în circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfășoară și transport de călători, la care nu se pot încheia contracte de închiriere, se va proceda astfel:
a) C.F.R. va continua să asigure administrarea secțiilor respective și va relua procedura de licitație, în condițiile legii;
b) Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. — Călători” — S.A., denumită în continuare C.F.R. Călători , va continua să asigure servicii de transport public de călători, prevăzut în pachetul minim social, potrivit reglementărilor în vigoare

Nu se respecta "Contract din 02/02/2012 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 94bis din 06/02/2012 de servicii publice pentru perioada 2012-2015 al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "CFR Calatori"- S.A.
Citat :
ARTICOLUL 3
Obligatii specifice ale CFR Calatori pe perioada 2012-2015

(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, CFR Calatori se obliga sa pregateasca si sa puna in circulatie numarul si categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu public social pentru transportul feroviar public de calatori.
(2) Numarul minim si categoriile de trenuri care vor circula pe sectiile de circulatie, care reprezinta pachetul minim social, se poate modifica pentru adaptarea la conditiile concrete de piata sau la eventualele modificari intervenite la starea tehnica a infrastructurii si cu reglarea corespunzatoare a compensatiei acordate.
(3) Prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii se pot stabili sectiile de circulatie feroviare pe care nu se mai asigura pachetul minim social
(4) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de servicii publice, CFR Calatori se obliga sa puna la dispozitia publicului calator capacitatile de transport, in functie de evolutia si de cerintele pietei
(13) Prestarea serviciilor ce fac obiectul prezentului contract nu poate fi intrerupta si nici suspendata de CFR Calatori din niciun motiv, exceptie facand evenimentele exceptionale neimputabile societatii si de neevitat, in cazurile in care Ministerul Transporturilor si Infrastructurii nu a asigurat sumele compensatorii cuvenite CFR Calatori mai mult de doua luni consecutiv, ori in cazurile de forta majora prevazute de lege. In oricare din situatii, activitatea trebuie reluata in cel mai scurt timp cu putinta.
(14) In cazul in care operatorii feroviari cu capital privat sunt in situatia de a nu isi putea indeplini obligatiile de serviciu public, C.F.R. Calatori poate prelua in totalitate sau in parte executarea activitatilor operatorilor in cauza pentru asigurarea continuitatii serviciilor publice, situatie in care i se va acorda compensatia corespunzatoare acestor servicii.

ARTICOLUL 6
Lista trenurilor de calatori incluse in pachetul minim social

(1) Numarul trenurilor de calatori pe fiecare categorie, care vor fi operate pe reteaua feroviara de catre CFR Calatori, este inclus in pachetul minim social aprobat prin contractul de activitate al "C.F.R." - S.A.conform legii si este prevazut in anexa nr. 3.
(2) In scopul adaptarii la cerintele concrete de piata ale serviciului public social de transport feroviar de calatori, CFR Calatori poate face modificari in lista prevazuta in anexa nr. 3, cu respectarea instructiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren in/din circulatie si fara a depasi volumul total de tren-km din lista.

ARTICOLUL 15
Raspunderea contractuala

(1) Partile se obliga sa execute prezentul contract intocmai si cu buna-credinta.
(2) In cazul aparitiei unor situatii neprevazute in derularea contractului, partile se vor intalni pentru analiza si solutionare pe cale amiabila.
(3) Partile se obliga sa repare prejudiciului cauzat ca urmare a neexecutarii/executarii necorespunzatoare sau cu intarzierie a obligatiilor contractului, care au fost facute exclusiv din vina acestora.

ARTICOLUL 16
Forta majora

(1) Forta majora, conform prezentului contract, reprezinta orice eveniment sau cauza, imprevizibile si de neinlaturat, produse fara vina partilor contractante, ce nu au putut fi anticipate la incheierea contractului si care exonereaza oricare dintre parti de indeplinirea totala sau partiala a obligatiilor ce decurg din acest contract.
(2) Partea care invoca forta majora va notifica imediat in scris celeilalte parti producerea sau terminarea evenimentului de forta majora. Autoritatea competenta va confirma orice eveniment de forta majora, mentionand circumstantele producerii acestuia.

Hotărârea Nr.78 din 06.03.2013 pentru aprobarea actelor adiționale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 74/2012 nu modifica punctele prezentate mai sus.

Nu sunt respectate prevederile HOTĂRÂRE nr. 33 din 30 ianuarie 2013 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 2.408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători
Citat :
"Art. 1. - (1) Volumele minime de transport public de călători ce trebuie realizate pe calea ferată română pentru a se asigura libera circulație a persoanelor constituie pachetul minim pentru serviciul public social în transportul feroviar, denumit în continuare pachet minim social, pentru care operatorii de transport feroviar primesc compensație, în condițiile legii, se stabilesc de Ministerul Transporturilor, la propunerea Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A., și se aprobă anual prin hotărâre a Guvernului de aprobare a contractului de activitateaactelor adiționale al Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» - S.A. și defalcat prin hotărâre a Guvernului de aprobare a contractelor de servicii publiceaactelor adiționale ale acestora, potrivit art. 37-39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Pachetul minim social cuprinde numărul de perechi de trenuri pentru care operatorii de transport feroviar primesc compensație pe fiecare categorie de tren, care va circula zilnic pe fiecare secție de circulație deschisă traficului feroviar public de călători, precum și volumul anual de tren-km pentru fiecare secție de circulație și pentru toată rețeaua feroviară."

Nu sunt respectate prevederile Metodologia din 26.05.2008 de calcul al tarifelor maximale din tariful intern de călători pentru transportul de călători pe calea ferată - deservire generală:
Citat :
CAPITOLUL II Domeniu de aplicare
Art. 2. -

Serviciile de transport public feroviar de călători constituie un sector strategic de interes național, un serviciu public esențial pentru societate, care contribuie la libera circulație, la deplasarea persoanelor în interiorul țării și în trafic internațional, cu un grad înalt de siguranță, în condiții ecologice și eficiente, potrivit legii.
Art. 3. -

Activitățile de transport feroviar public de călători sunt realizate de către operatori de transport feroviar, persoane juridice române care au ca obiect principal de activitate transporturile de călători pe calea ferată și dețin licență acordată de Ministerul Transporturilor.
Art. 4. -

(1) Transportul feroviar public de călători are caracter de serviciu public social. Pentru această activitate Ministerul Transporturilor încheie contracte de servicii publice cu operatorii de transport feroviar în scopul furnizării de servicii de transport adecvate.

(2) Serviciul public social de transport feroviar de călători poate fi concesionat de Ministerul Transporturilor, pe bază de licitație publică, în condițiile legii.
Art. 5. -

(1) La propunerea operatorilor de transport feroviar de călători, cu acordul administratorului infrastructurii și cu consultarea organelor administrației publice locale/județene, Ministerul Transporturilor stabilește nivelul serviciului public minim pentru toate secțiile de circulație ale rețelei feroviare, exprimat în tren-km, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, conform Hotărârii Guvernului nr. 2.408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat și/sau de la bugetele locale a diferenței dintre tarife și costuri în transportul feroviar public de călători, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Nivelul serviciului public minim pentru toate secțiile de circulație ale rețelei feroviare va cuprinde pe fiecare secție de circulație numărul de trenuri, pe categorii, ce circulă pe secția respectivă și care reprezintă obligația minimă pentru operatorul feroviar, obligație cuprinsă în contractul de servicii publice încheiat cu Ministerul Transporturilor, în numele statului, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

(3) Nivelul serviciului public minim pentru toate secțiile de circulație ale rețelei feroviare se determină cu formula:
S(rețea) = SUMĂ S(i),

unde:

i = numărul secției de circulație și are valori cuprinse între 1 și n;

S(i) = pachetul minim social exprimat în tren-km pe fiecare secție de circulație, pe perioada unui an calendaristic, și se determină cu formula:
S(i) = N(si) x L(si),

unde:

N(si) = numărul de trenuri programate să circule pe o secție de circulație conform planului de mers;

L(si) = lungimea secției de circulație.

Sus In jos
http://tren.transira.ro/
rich1974



Numarul mesajelor : 398
Varsta : 42
Localizare : jud Arges
Reputatie : 2336
Data de inscriere : 20/08/2011

MesajSubiect: Re: Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?   Mar 04 Iun 2013, 14:35

eu nu ma pricep la legalitate. dar pot sa spun ca pe 16 mai s-a scos o pereche de trenuri pe ruta buc-pitesti-craiova
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3258
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6376
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?   Mar 04 Iun 2013, 14:43

Au voie sa modifice pachetul minim social sa scoata si sa introduca trenuri , dar nu scrie nicaieri ca pot anula toate trenurile de pe o anumita relatie, din ce am prezentat mai sus reiese ca nu pot anula toate trenurile de pe o anumita relatie.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?   Astazi la 19:54

Sus In jos
 

Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Suspendarea completa a circulatiei trenurilor, o decizie legala ?
» Mersul Trenurilor 2014-2015 Softrans
» Mersul trenurilor 2009-2010 la Regional
» Mersul Trenurilor 2014/2015 (1)
» Modificari in Mersul Trenurilor 2009-2010
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-