Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3832
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 21:29

Dupa cum stiti ne pregatim de regionalizare iar aceasta reimpartire teritoriala a statului roman poate avea un impact mai mult sau mai putin semnificativa asupra noului mers al trenurilor care va intra in vigoare incepand cu luna decembrie 2013. Configuratia regiunilor in mare se cam stie deci putem incepe deja un dialog pe aceasta tema .

Un exemplu elocvent, viitoarea regiune propusa Dunarea de Jos compusa din actualele judete Constanta, Tulcea, Galati, Braila s.a.m.d. rupe din punct de vedere feroviar judetul Constanta de judetele Galati sau Braila, legatura realizandu-se practic prin intermediul unei alte viitoare regiuni din care face parte de exemplu judetul Ialomita.

Pornind de la definitia data rangurilor de tren in Romania se observa ca nimeni nu s-a gandit la aceste noi teritorii administrative si din punct de vedere al cailor de comunicatie, in speta cel feroviar. Este o anomalie ca un tren regio sa teaca printr-o alta regiune in drumul sau dupa care sa treaca in aceeasi regiune din care a plecat...

Pe de alta parte o legatura feroviara intre Tulcea si zona Galati-Braila nu exista iar atunci cand vorbim despre o regiune si orase atat de importante inseamna ca avem o problema legata de infrastructura deci cu siguranta o viitoare legatura feroviara cu pod nou peste Dunare ar trebui realizata.
Sus In jos
cristi CFR
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3255
Varsta : 27
Localizare : Timișoara
Reputatie : 6371
Data de inscriere : 02/11/2008

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 21:44

Rangul trenurilor preluat de la UE, a fost luat asa sub pretextul alinierii, nu are treaba cu regiunile.

De asemenea Regionalele CFR Calatori nu au nici o treaba cu Regiunile astea noi.

Regiotrans are tren Regio Brasov - Timisoara, si asa va ramane indiferent de ce regiuni fac astia de la Bucuresti.
Sus In jos
http://tren.transira.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 22:01

Există un singur proiect de extindere al rețelei feroviare: finalizarea liniei Vâlcele - Rm. Vâlcea. Va fi inclus pe rețeaua TEN-T, se va face proiect pentru fonduri europene (există și Unitate de Implementare a Proiectului). Atât și nimic mai mult, alte legături feroviare nu sunt prevăzute pentru următorii 20 de ani.

Până la regionalizare e cale lungă, eu zic să nu ne entuziasmăm prea tare. Modul de efectuare a ei va depinde de rezultatul alegerilor din 2014.

baiazid a scris:
Este o anomalie ca un tren regio sa teaca printr-o alta regiune in drumul sau dupa care sa treaca in aceeasi regiune din care a plecat...
De ce nu? Dacă relieful și traseul căii ferate o impun... în situația asta pot intra și servicii în peaj.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6143
Reputatie : 8036
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 22:13

Si Valcea-Valcele tot in 20 de ani va fi gata?
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3832
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 22:18

cristi CFR a scris:
Rangul trenurilor preluat de la UE .

:shock: De unde ai auzit tu de asa ceva, nu exista ranguri de trenuri unitare in UE, fiecare stat poate prelua ce model de ranguri doreste iar noi l-am preluat pe cel germanic deoarece este si cel mai cunoscut in Europa..



cristi CFR a scris:
, a fost luat asa sub pretextul alinierii, .

Care ,,aliniere'' ? Esti sigur ca stii despre ce se vorbeste ? Este vorba despre folosirea unor denumiri de ranguri de trenuri cu rezonanta folosite de state importante turistice din Europa ca Elvetia, Germania si Austria si atat. Nu impune nimeni nici o ,,aliniere'' de ranguri, in Cehia, Polonia, Slovacia, Slovenia s.a.m.d. exista cu totul alte denumiri, daca Romania vroia sa foloseasca in continuare rangurile personal, accelerat si rapid absolut nimeni nu avea nimic impotriva.

Este vorba mai degraba de o rebrenduire a denumirilor trenurilor romanesti in contextul viitoarei regionalizari, este la mintea cocosului ca singura ,,aliniere'' care are legatura cu subiectul este regionalizarea statului roman in euro-regiuni


cristi CFR a scris:
, nu are treaba cu regiunile..

Pai tocmai asta e ,,buba'' si de aceea am deschis threadul pentru ca are. Numai ca cei de la MT au pus intai caruta in fata cailor, adica nici nu s-au infiintat euro-regiunile si ei au dat denumiri noi la trenuri...

Si daca pana acum a fost ceva bulibaseala dupa ce se vor pune pe picioare euro-regiunile nu o sa mai vezi trenuri care sa spuna ,,regio'' si sa insemne altceva. Daca ai fost atent probabil ai observat faptul ca unele trenuri regio au inceput sa fie faramitate si poate te intrebi retoric si de ce.



cristi CFR a scris:
, De asemenea Regionalele CFR Calatori nu au nici o treaba cu Regiunile astea noi. .

Pai si cine a zis ca au ? Cert este ca dupa infiintarea regiunilor noi nu vom mai vedea tren interregio Constanta-Galati ci doar regio sau regioexpres, acesta este subiectul si despre asta trebuie sa vorbim. Restul, ca regiunile nu au treaba cu rangurile trenurilor sunt pareri personale neacoperite de niciun fel, in primul rand din cauza faptului ca regiunile nici macar nu sunt infiintate pentru a combate deja o eventuala incalcare a definitiilor acestor ranguri asa cum se prezinta in ordinul MT.

cristi CFR a scris:
, Regiotrans are tren Regio Brasov - Timisoara, si asa va ramane indiferent de ce regiuni fac astia de la Bucuresti.

Da, si ? Care-i problema ? Totul este permisiv atat vreme cat euro-regiunile nu sunt inca infiintate, daca ii intreaba cineva pe cei de la RT pot sa spuna ca trenul lor regio circula prin Ardeal, daca nu exista regiuni nu exista nici organizare conform cu regiunile.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3903
Reputatie : 6800
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 22:30

Ar fi chiar util un pod peste Dunare la Braila pentru Macin-Tulcea. Ar scurta mult distanta Galati-Constanta si ar integra foarte bine noua linie electrificata Tecuci-Barbosi, care altfel nu isi are rostul cu actualul ocol pe la Faurei-Fetesti catre Constanta si terminalul de transcontainere.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3832
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 22:33

Dr2005 a scris:
Există un singur proiect de extindere al rețelei feroviare: finalizarea liniei Vâlcele - Rm. Vâlcea. Va fi inclus pe rețeaua TEN-T, se va face proiect pentru fonduri europene (există și Unitate de Implementare a Proiectului). Atât și nimic mai mult, alte legături feroviare nu sunt prevăzute pentru următorii 20 de ani.

M-ai innebunit cu reteaua TEN-T, tu de fonduri pe programul Euro-regio nu ai auzit ? Pai asta este si esenta infiintarii acestor euro-regiuni, pentru a atrage fonduri europene aparte de cele nationale cu care iti poti intari bine-mersi infrastructura de orice fel. Daca legatura Europei cu Delta Dunarii si litoralul romanesc via zona metropolitana Galati-Braila nu este de importanta nationala asta nu inseamna ca nu poate fi de importanta regionala !

Intre Braila si Macin se poate realiza un pod mixt peste Dunare fara ajutorul statului roman ci doar cu fonduri regionale, de asemenea un tronson nou de cale ferata intre Tulcea si Macin care este in plan de foarte multi ani si care este de importanta majora in principal pentru comunitatile locale.

baiazid a scris:
Este o anomalie ca un tren regio sa teaca printr-o alta regiune in drumul sau dupa care sa treaca in aceeasi regiune din care a plecat...
Dr2005 a scris:
De ce nu? Dacă relieful și traseul căii ferate o impun... în situația asta pot intra și servicii în peaj.

Eu m-am referit doar in contextul in care euro-regiunile nu sunt inca batute in cuie insa propunerile actuale nu tin cont si de infrastructura existenta si de conexiunile de moment.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 23:08

baiazid a scris:
M-ai innebunit cu reteaua TEN-T, tu de fonduri pe programul Euro-regio nu ai auzit ? Pai asta este si esenta infiintarii acestor euro-regiuni, pentru a atrage fonduri europene aparte de cele nationale cu care iti poti intari bine-mersi infrastructura de orice fel. Daca legatura Europei cu Delta Dunarii si litoralul romanesc via zona metropolitana Galati-Braila nu este de importanta nationala asta nu inseamna ca nu poate fi de importanta regionala !

Intre Braila si Macin se poate realiza un pod mixt peste Dunare fara ajutorul statului roman ci doar cu fonduri regionale, de asemenea un tronson nou de cale ferata intre Tulcea si Macin care este in plan de foarte multi ani si care este de importanta majora in principal pentru comunitatile locale.

Păi dacă eu cu POS-T și TEN-T lucrez, ce vrei? Laughing Programul Euro-regio e gestionat la nivel regional... deocamdată nu avem nici regiuni, iar județele actuale - din motive politice - nu se înțeleg între ele. Pe de altă parte, infrastructura publică de cale ferată este a Statului Român, reprezentat prin MT, și concesionată pe o durată de 49 de ani către CNCF ,,C.F.R." S.A. (vezi OUG 12/1998 și HG 581/1998 - cu modificările și completările ulterioare). Prin urmare, nu cred că se poate apuca orice regiune să își facă propria cale ferată și să o conecteze la infrastructura publică (știu cazuri de linii industriale făcute de unitățile beneficiare și lăsate așa, nefiind aprobate de CFR S.A.).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2304
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4402
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Mier 22 Mai 2013, 23:54

Se va construi pod intre Braila si Macin dar doar rutier.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3832
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Joi 23 Mai 2013, 12:22

Dr2005 a scris:


Păi dacă eu cu POS-T și TEN-T lucrez, ce vrei? Laughing Programul Euro-regio e gestionat la nivel regional... deocamdată nu avem nici regiuni, iar județele actuale - din motive politice - nu se înțeleg între ele.

Eu chiar nu te inteleg... Maine-poimaine se face referendum pentru infiintarea euro-regiunilor si tu tot te intorci in trecut.


Dr2005 a scris:
Pe de altă parte, infrastructura publică de cale ferată este a Statului Român, reprezentat prin MT, și concesionată pe o durată de 49 de ani către CNCF ,,C.F.R." S.A. (vezi OUG 12/1998 și HG 581/1998 - cu modificările și completările ulterioare).

E bine ca stii dar totusi nu suntem la un examen. Statul roman este compus din toata lumea inclusiv viitoarele euro-regiuni.

Dr2005 a scris:
Prin urmare, nu cred că se poate apuca orice regiune să își facă propria cale ferată și să o conecteze la infrastructura publică (știu cazuri de linii industriale făcute de unitățile beneficiare și lăsate așa, nefiind aprobate de CFR S.A.).

Nu crezi sau nu esti sigur ? Conform normelor UE se dau fonduri europene pentru proiecte regio la propunerea unitatilor administrative (regiuni) dar proiectele sunt depuse impreuna cu CFR S.A., bineinteles . Din acest joint toata lumea castiga, CFR se alege cu o cale ferata noua iar autoritatile regionale dezvolta zona din punct de vedere economic.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12033
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14068
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Joi 23 Mai 2013, 12:47

Dacă tu crezi că CFR se va asocia cu vreun prefect/guvernator (sau cum s-o numi șeful unei regiuni) Laughing

Statul român e format din toată lumea, dar ordonanțele respective stabilesc exact cum e administrată calea ferată.

--
Dacă se face referendum, o să votez cu NU. Însă, la cum se fac referendumurile la noi (adică dacă nu reușim să-l mânărim cum vrem, nu se ia în calcul - vezi reducerea numărului de parlamentari), ăștia pot trece în Constituție și că se naționalizează toate proprietățile și tot o să o aprobe poporu' cu 85%.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 2236
Reputatie : 3832
Data de inscriere : 05/10/2012

MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Vin 24 Mai 2013, 21:12

Dr2005 a scris:
Dacă tu crezi că CFR se va asocia cu vreun prefect/guvernator (sau cum s-o numi șeful unei regiuni) Laughing


Nici nu este neaparat necesar, insa cateva proiecte transfrontaliere ce urmeaza a fi depuse prin programele regio deja exista chiar in Banat. De la idee la finantare nu este decat un pas.

Regiunea se poate asocia cu oricine doreste sa investeasca in infrastructura si servicii feroviare, deci CFR nu este un ,,must'' in niciun caz. De fapt, la modul in care stau lucrurile acum nu stiu daca cineva doreste CFR in vreo asociere, intrucat acesta este unul dintre cei mai slabi gestionari de infrastructura din lume.

Regiunea isi poate infiinta chiar propriul gestionar de infrastructura, CFR S.A. este doar concesionar pe infrastructura deja existenta sau pentru care s-au depus proiecte europene, in speta coridoare.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor   Astazi la 10:14

Sus In jos
 

Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Regionalizarea si impactul asupra mersului trenurilor
» Mersul Trenurilor 2014-2015 Softrans
» Mersul trenurilor 2009-2010 la Regional
» Mersul Trenurilor 2014/2015 (1)
» Modificari in Mersul Trenurilor 2009-2010
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: TRENURILE DIN ROMANIA :: MERSUL SI COMPUNEREA TRENURILOR-