Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Stații centralizate electro-mecanic (CEM)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7251
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10976
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Mar Apr 30, 2013 10:44 am

Stațiile centralizate electro-mecanic sunt stațiile pe linii cu circulație pe bază de cale liberă care au macazurile manuale acționate de la distanță și semnal/semafor de ieșire pentru fiecare linie de expediere (spre deosebire de stațiile cu instalație SBW unde macazurile sunt acționate manual cu "bombă" și care au de obicei un singur semafor de iesire de grup).

Aș vrea să fac un inventar al stațiilor cu instalație tip CEM care au mai rămas la noi în țară.
Știu doar câteva din ele:

Regionala Iași: una singură: Dorohoi
Regionala Galați: stațiile fără CED de pe 501 (nu știu dacă toate)
Regionala Constanța: ???
Regionala București: I.L. Caragiale, posibil și cele de pe M700
Regionala Brașov: stațiile de pe 501,
Regionala Timișoara: Gătaia, Lovrin, Cărpiniș, stațiile de pe Lugoj - Ilia (nu știu dacă toate) si probabil sunt mai multe
Regionala Craiova: Amaradia, posibil să fie și pe 201 câteva.
Regionala Cluj: Baciu Triaj(?), Vișeu de Jos....

Atât știu. Dacă mai știe cineva și alte stații cu instalație tip CEM, îl rog să mă ajute să completez inventarul.
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Mar Apr 30, 2013 1:13 pm

Pe 201 : Calimanesti, Daesti, Bujoreni, Govora, Babeni.
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2536
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5738
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Mar Apr 30, 2013 2:34 pm

Regionala Cluj: pe magistrala 300 Baciu Triaj Hm, Mera Hm, Garbau, Aghires, Braisoru Hm, Poieni Hm, Ciucea Hm.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7251
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10976
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Mar Apr 30, 2013 2:44 pm

Multumesc.

O observatie:
Mera, Aghireș și Brăișoru au instalații CED (centralizare electro-dinamică), restul au într-adevăr instalație CEM.
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5615
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Vin Mai 03, 2013 1:40 am

Si Cozia HM. mai este pe 201.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Sam Sept 21, 2013 5:36 pm

Pana in 1961 s-au echipat cu instalatii SCB tip „CEM” (centralizare electromecanica), urmatoarele 64 statii de cale ferata din Romania: Dorohoi (regionala Iasi), Targu Ocna, Dofteana Bacau, Asau, Goioasa, Simbrea, Ghimes, Palanca, Lunca de mijloc, Livezi-Ciuc, Nadejdia, Mihaileni, Barcea, Brasov-Triaj („Cabina 6”), Giurgiu, Bucuresti-Triaj („Grupa A1”), Balotesti, Caciulati, Moara Vlasiei, Dridu, Fierbinti, Blejoi, I.L.Caragiale, Slanic-Prahova, Stefanesti, Ciumesti, Stalpeni, Lazaresti, Schitu-Golesti, Campulung-Muscel, Zlatarei, Raureni, Amaradia, Podari, Portaresti, Afumati, Gataia, Voiteni, Timiseni, Beregsau, Carpinis, Sacalaz, Lovrin, Cliciova, Faget, Manastur, Marginea, Holdea, Dobra, Zimandu-Nou, Ineu, Valea lui Mihai, Suplacu de Barcau, Acas, Ileanda, Ghilvaci (General Gheorghe Avramescu), Micula, Halmeu, Busag, Viseul de Jos, Baciu Triaj, Garbau, Poieni si Ciucea.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2531
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4959
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Sam Sept 21, 2013 5:49 pm

Pe linia 201 (pe care am calatorit o singura data de la Sibiu la Ramnicu Valcea) situatia este urmatoarea pe tronsonul Lotru- Babeni:

-Lotru: instalatie SBW si semnale Pr luminoase
*statia a fost si nod feroviar de unde se ramifica linia spre Brezoi;
-Cozia HM: instalatie CED
-fosta statie Manastirea Turnu: idem
-Calimanesti: idem
-Daesti HM: idem
-Bujoreni Valcea: idem
*statia urma sa fie nod feroviar
*intre Cozia HM si Calimanesti se circula in sistem BLAS (nu exista semnale de trecere BLA), iar intre Calimanesti si
Bujoreni Valcea exista sistem BLA
-Ramnicu Valcea: o adevarata "combinatie": macaze mecanice, semnale luminoase, o bariera mecanica si alta automata
-Raureni: instalatie CEM
*statia este nod feroviar, de aici ramificandu-se linia pentru salina "Ocnele Mari" si cea pentru platforma "Oltchim"
-Govora: instalatie CED
*de aici se ramifica linia industriala pentru platforma "OLtchim"
-Babeni: instalatie CED
*nod feroviar
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6294
Reputatie : 8266
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   Sam Sept 21, 2013 6:29 pm

N-am fost niciodata atent, elementele de infrastructura palind in fata vagoanelor de calatori si a AM-urilor in preferintele mele, si macazele de la nord de gara iese acarul de la bariera, baga cheia in cutie si apoi le schimba de langa linie, cum se intampla intre Podul de Fier si gara? Ma rog, langa podul de peste Olanesti e cabina de acar, alta decat cea de la bariera.
Sus In jos
MarianaElena66



Numarul mesajelor : 1
Reputatie : 829
Data de inscriere : 16/11/2014

MesajSubiect: Pe 201 statia Zlatarei   Mar Noi 08, 2016 6:37 pm

Vlad a scris:
Stațiile centralizate electro-mecanic sunt stațiile pe linii cu circulație pe bază de cale liberă care au macazurile manuale acționate de la distanță și semnal/semafor de ieșire pentru fiecare linie de expediere (spre deosebire de stațiile cu instalație SBW unde macazurile sunt acționate manual cu "bombă" și care au de obicei un singur semafor de iesire de grup).

Aș vrea să fac un inventar al stațiilor cu instalație tip CEM care au mai rămas la noi în țară.
Știu doar câteva din ele:

Regionala Iași: una singură: Dorohoi
Regionala Galați: stațiile fără CED de pe 501 (nu știu dacă toate)
Regionala Constanța: ???
Regionala București: I.L. Caragiale, posibil și cele de pe M700
Regionala Brașov: stațiile de pe 501,
Regionala Timișoara: Gătaia, Lovrin, Cărpiniș, stațiile de pe Lugoj - Ilia (nu știu dacă toate) si probabil sunt mai multe
Regionala Craiova: Amaradia, posibil să fie și pe 201 câteva.
Regionala Cluj: Baciu Triaj(?), Vișeu de Jos....

Atât știu. Dacă mai știe cineva și alte stații cu instalație tip CEM, îl rog să mă ajute să completez inventarul.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Stații centralizate electro-mecanic (CEM)   

Sus In jos
 

Stații centralizate electro-mecanic (CEM)

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Stații centralizate electro-mecanic (CEM)
» Amintirile unui mecanic de locomotivă
» Mecanic de Locomotiva
» Curs Mecanic Locomotiva Spania Renfe
» Turnu Roșu (201)
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-