Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 313 : Nadab - Graniceri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4594
Reputatie : 5847
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Mar 23 Sept 2014, 08:35

CFR inapoi nu doar pe o linie inchisa ci inchiriata deja de RGT asta e schepsisul.

Poate vine Regiotrans de pe forum si ne lamureste. Ori poate e secretul firmei.

Una peste alta: sint calatori?
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2398
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Mier 24 Sept 2014, 00:02

Marti, 23 septembrie 2014, m-am dus pana la Graniceri pentru a vedea si savura minunea de a merge din nou pe aceasta sectie si mai ales, de a merge cu CFR-ul. Fara prea multa introducere, am sa trec direct la fotografiile pe care le-am facut. De mentionat, ca unele fotografii au iesit putin mai intunecate din cauza soarelui care batea din fata. Pentru inceput, intrarea in localitatea Nadab, din drumul principal Oradea - Arad.


Drumul care duce spre Nadab, trece mai intai peste linia de Graniceri si apoi peste cea care merge la Oradea.


De la acea trecere la nivel cu calea ferata, o fotografie spre Oradea. In prim plan, linia care merge spre Graniceri, iar in dreapta, linia spre Oradea. Se poate observa ca de pe linia de Graniceri s-au defrisat foarte bine balariile, insa aspectul liniei da inca impresia ca ar fi necirculata. Pana sa prinda putin luciu mai trebuie sa treaca cateva zile. Trenul n-are inca nici o saptamana de cand circula din nou pe aici.


Din acelasi loc, linia spre Arad - Timisoara sau, cu alte cuvinte, intrarea in Nadab dinspre Oradea.


Cladirea garii Nadab.


Iesirea din Nadab spre Arad.


Ora 17:00; trenul R 13361 Arad - Nadab, soseste in statie si opreste pe ultima linie din gara, acea linie fiind singura linie de pe care se poate merge spre Graniceri.


Trenul stationeaza 10 minute, urmand ca la 17:10 sa porneasca spre Graniceri ca tren R 3753.


Lasam in urma gara Nadab...


...si avem liber spre Graniceri.


Pentru un timp, mergem paralel cu M 310...


...dupa care ne despartim de ea...


...iar apoi trenul ia o curba mare spre stanga.


Dupa iesirea din curba, linia se intersecteaza cu drumul Oradea - Arad...


...iar dupa trecerea la nivel ne apropiem de prima gara de pe traseu si anume, Padureni Arad.


Padureni Arad.



Pornire din Padureni Arad catre Socodor.


Intre Padureni Arad si Socodor.




Renumita trecere prin mijlocul cimitirului.


Mai departe spre Socodor.


Socodor.



Intre Socodor si Siclau.





Ne apropiem de Siclau.


Siclau.


Intre Siclau si Graniceri.







Inainte de intrarea in Graniceri, trenul sperie o turma de oi.


Intrare in Graniceri.



Graniceri, statia finala.




Cateva fotografii cu automotorul in Graniceri.





Mai departe spre Ungaria.


Spre final, postez aici biletul cu care am calatorit. Initial vroiam sa postez biletul la topicul "bilete CFR", dar avand in vedere aceasta minune a redeschiderii sectiei de catre CFR, cat si faptul ca are legatura cu reportajul, am ales sa il postez totusi aici. Daca administratorii ori moderatorii doresc sa il mute la topicul dedicat biletelor CFR, o pot face. Avand in vedere ca nu exista un tren mai pe la amiaza din Oradea catre Arad cu care sa ajung pe 17:10 in Nadab, am fost nevoit ca de la Oradea la Nadab sa vin cu un microbuz.


In incheiere, as mai spune ca numarul de calatori este foarte redus pe aceasta sectie, probabil si din cauza faptului ca nu s-a mai circulat cateva luni de zile. La pornirea din Nadab spre Graniceri, nasul le-a spus celor din tren sa transmita mai departe vestea ca circula din nou trenul la Graniceri. Probabil e nevoie de ceva timp pana ca oamenii sa se invete inapoi cu ideea ca este din nou tren spre Graniceri. Un alt aspect destul de important zic eu, ar fi neinformarea calatorilor in legatura cu faptul ca trenul care nu demult circula pe ruta Arad - Chisineu Cris, acum circula pe ruta Arad - Nadab - Graniceri. Fata care a coborat la Socodor, trebuia sa ajunga la Chisineu Cris. Nu stia ca trenul nu mai merge pana acolo si ca din Nadab o ia spre Graniceri, asa ca dupa ce-am trecut de Padureni Arad si-a dat seama ca ceva nu e in regula, ca trenul a luat-o in alta directie, iar dupa ce a cerut informatii din tren si a aflat cum sta treaba, a coborat la Socodor si a mers la ocazie. Domnisoara era navetista si avea abonament. Un alt aspect ar fi viteza de circulatie care nu depaseste 25 - 30 km/h. La intoarcere, am vorbit cu seful de tren, un om foarte dragut cu care am povestit foarte multe. Spunea ca nici el nu stie cum de a reintrat CFR-ul pe aceasta sectie, ca nu stie cat va circula si nici cand va veni sau daca va mai veni Regiotrans, cu toate ca despre sectie stia si el ca e inchiriata de catre Regiotrans.
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2568
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5951
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Mier 24 Sept 2014, 19:58

Linia de fapt este inchiriata de Rc-cf Trans si nu de Regiotrans. Regiotrans este numai operator feroviar, iar Rc-cf Trans este gestionar de infrastructura. Cat timp CFR plateste TUI la Rc-cf Trans poate circula bine mersi la Graniceri.
Sus In jos
sytrus

avatar

Numarul mesajelor : 101
Reputatie : 1900
Data de inscriere : 22/09/2012

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Joi 25 Sept 2014, 17:53

Deci CFR c. circula pe o linie inchiriata de un privat. Aia da....
Poate se repeta minunea si pe Felix dupa ce pleaca TFC
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13606
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15902
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Joi 25 Sept 2014, 18:08

Linia de Felix se va întoarce la CFR S.A., care nu va avea niciun interes să o țină deschisă doar pentru 2 trenuri de călători.

În schimb, pe Nădab - Grăniceri și pe Jimbolia s-ar putea să vedem destul de mult timp trenurile CFR Călători. Secțiile au fost deja preluate de RC-CF Trans, care încasează TUI.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 4594
Reputatie : 5847
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Joi 25 Sept 2014, 20:26

Pai asta e dilema: ce cauta CFR pe o linie la care a renuntat si a fost preluata de alt operator?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13606
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15902
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Joi 25 Sept 2014, 21:26

A renunțat forțată de împrejurări, adică CFR S.A. ori o închiria, ori o închidea, iar privatul a venit cu trenurile lui. Cum, deocamdată, Regiotrans nu prea are material rulant disponibil, lui Iorgu Ganea, Costel Comana și Ion Nodea le convine mai mult să încaseze TUI de la CFR Călători decât să țină linia deschisă și fără trafic.
Am mai explicat cum e cu rentabilitatea, e strict vorba de încasările CFR S.A., nu de numărul de bilete de la trenurile CFR Călători. De exemplu, Ploiești - Urziceni este o secție nerentabilă pentru CFR S.A., dar rentabilă pentru CFR Călători. Ea oricum se va închide dacă nu o ia nimeni, indiferent de voința CFR Călători.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna



Numarul mesajelor : 1945
Reputatie : 4309
Data de inscriere : 18/03/2011

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Vin 26 Sept 2014, 04:37

Oare si aici CFR Calatori va intarzia mult si bine plata TUI ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 13606
Varsta : 28
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 15902
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Vin 26 Sept 2014, 09:51

Către CFR S.A. sunt la zi cu plata TUI de vreo juma' de an.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2398
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Lun 05 Ian 2015, 10:05

Știe cineva mai exact când a fost întreruptă circulația trenurilor pe această secție și eventual, care este motivul?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14010
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17455
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Lun 05 Ian 2015, 11:56

Inainte de sarbatori, lipsa calatorilor = incasari inexistente, trenurile circulau degeaba, deci paguba.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 591
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2398
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Lun 05 Ian 2015, 19:36

Karpaty a scris:
lipsa calatorilor = incasari inexistente, trenurile circulau degeaba, deci paguba.

Pai cum sa ai calatori cand cele trei perechi de trenuri de pe sectie nu circulau nici dimineata, nici dupamasa si nici seara, ci doar la orele amiezi, in intervalul orar 11:00 - 14:00, cand in statia Nadab nu aveai legatura la nici un tren. Ba mai mult decat atat, din cele trei perechi de trenuri, doar doua perechi ajungeau si plecau din Nadab, primul si ultimul tren fiind limitate la Padureni Arad. Si atunci ce calatori sa ai cand tu iti pui trenurile la ore total aiurea, la ore la care nu ai nici o legatura la vreun alt tren. Prin Nadab trec zilnic si opresc trei perechi de trenuri Oradea - Arad - Timisoara. Pe langa astea trei perechi, mai sunt si cele de naveta, Chiniseu Cris - Arad si retur. Pai nu puteau fi puse cele trei perechi de trenuri de Graniceri la legatura cu trenurile astea de Oradea, Timisoara sau cele de naveta? Sau ce era daca din cele trei perechi de trenuri de Graniceri, una circula chiar pana la Arad, sa soseasca dimineata la Arad si sa intoarca dupamasa. Si cu putina publicitate eu nu cred ca n-ar fi fost calatori pe Graniceri. Parerea mea e ca si aici exista o politica de care ne-am cam prins deja. Pe sectiile pe care operatorii feroviari nu si le doresc dar circula ca trebuie sa o faca, isi pun trenuri la ore cat mai absurde astfel incat sa nu vina nimeni la ele. Circula asa o luna - doua, dupa care anuleaza trenurile ori le pun sa circule cate unul pe saptamana, pe intemeiatul motiv ca n-au avut calatori si circulau in paguba. Cam ce s-a intamplat si pe Baile Felix. Doua trenuri pe zi puse la cele mai absurde ore, iar acum s-au retras, ca n-au fost calatori. Principalul motiv nu sunt calatorii ci cu totul altul, destul de clar: nu ne intereseaza sectia.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14010
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17455
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Lun 05 Ian 2015, 21:38

Hai sa o luam logic, atata timp cat 5 ani au avut trenuri la ore diferite iar numarul calatorilor nu depasea 5 maxim 10 pe cursa, ce rol are sa mai menti trenuri pe acea sectie? Blochezi un automotor, consumi motorina, cheltuieli cu angajatii, cheltuieli cu paza automotorului daca ramane peste noapte acolo plus multe alte cheltuieli, deci practic acea linie aduce pierdere nu profit. Daca trimiti acel automotor pe alta sectie, unde circula plin atunci alta e treaba, profit maxim in primul rand si altfel stau lucrurile.
RT a luat aceasta linie ca era la pachet cu Jimbolia ca altfel era abandonata si asta si cum sunt obligati sa aibe si tren in circulatie vor baga in zile de duminica o pereche sau cine stie cum fac mersul.
Oricine ar fi patron la o firma nu ii convine sa circule in pierdere, deci nu e vorba ca iau apararea la RT sau mai stiu eu ce alte intitulari dar asta e adevarul, ca patron vrei sa ai profit ceea ce cu linia de Graniceri nu ai cum sa faci, prea putini mai merg cu trenul pe acolo indiferent de ce orar vei pune lumea nu mai vine la tren, nu mai sunt vremurile de acum 20-30 de ani, asta e realitatea, trebuie sa ne obisnuim cu ea.
Ca si pasionat e greu si dureros sa vezi o linie ruginita si fara trafic dar astea sunt vremurile, nu avem ce face.

Si la Felix TFC a incercat, a pus intr-un an trenuri aproape din ora in ora, erau multe perechi pe zi, si ce crezi? Nu a facut profit deloc, in toamna au redus considerabil trenurile ca nu mergea nici dracu cu ele.
Sa fim seriosi acum, lumea in Romania cel putin nu este iubitoare de tren, s-au dus vremurile alea, inteleg ca este greu pentru un pasionat sa accepte asta dar cam asta e adevarul, sunt sectii secundare care mai devreme sau mai tarziu vor muri, nu ai ce sa le mai faci, mijloacele de transport concurente au castigat, in primul rand masina personala cu care pleci din fata casei si te duce pana in varful muntelui direct si fara sa schimbi autobuz-tramvai-tren-autobuz-caruta-magar.

Asta e, suntem in 2015 nu mai suntem in 1985, eu inca mai tin minte cum era pana in revolutie dar si dupa, te calcai in picioare prin trenuri, s-au dus vremurile alea in care un personal avea si 10 vagoane etc etc.

Deci in cazul asta, linia de Graniceri trebuie sa te bucuri ca inca 4 ani va mai fi un tren in zilele de duminica, dupa 4 ani cine stie ce va mai fi. Sa nu crezi ca nu vor urma si alte secundare, mai devreme sau mai tarziu urmeaza si alte secundare sa ramana fara trafic sau scazut drastic cu circulatie doar intr-o anumita zi.

Ca fapt divers RT are nevoie de automotoare sa intre pe Ploiesti-Urziceni, de acolo se scoate profit bun, nu de pe Graniceri. Wink

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
cristi ar



Numarul mesajelor : 556
Varsta : 39
Localizare : Arad
Reputatie : 3596
Data de inscriere : 28/05/2009

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Lun 05 Ian 2015, 22:36

De ce nu sunt calatori? In primul rand ca linia e praf, se circula cu 25-30 km/h si in al doile rand ca nu sunt directe spre Arad sau cu legatura la 10-15 minute. Cine merge cu trenu sa faca 20 km in o ora, sa fim seriosi. Daca s-ar investi putin in linie cum s-a facut pe Nadlac si s-ar ridica viteza la 40-50 km/h plus trenuri directe sau legatura buna spre Arad/Oradea alta ar fi treaba. Cele trei sate din zona plus Padureni (cartier din Ch. Cris) au legaturi aproape inexistente cu autobuse. Lumea merge cu ce poate, cu microbuse si autobuse care duc muncitorii la munca. Era un tren care mergea direct la Arad sosea pe la 11,30 si avea ceva calatori 15-20. Chestia e ca nu se vrea, mai bine baga pe sectiile unde iese banu fara investitii prea mari si restu dale dracului.
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 14010
Localizare : Бухарест
Reputatie : 17455
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   Joi 08 Ian 2015, 23:02

Noul mers pe Graniceri http://www.regiotrans.ro/mersul--trenurilor-santana-graniceri

O pereche pe zi si doar in zilele de duminica!

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 313 : Nadab - Graniceri   

Sus In jos
 

313 : Nadab - Graniceri

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 313 : Nadab - Graniceri
Pagina 6 din 7Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 300-