Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Despre vinzarea CFR Marfa

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 22:13

Adica daca mergem 5 oameni de pe forum noi o sa oprim privatizarea si va ramane la stat ? Laughing Ce castig eu ca ramane la stat sau ca o vinde lui X Laughing Pe mine personal chiar nu ma intereseaza de CFR Marfa , mie unu imi plac trenurile de calatori sa merg cu trenul , nu sunt angajat CFR nu castig nimic ca este privata sau de stat .

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1531
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 22:17

Karpaty a scris:
Adica daca mergem 5 oameni de pe forum noi o sa oprim privatizarea si va ramane la stat ? Laughing Ce castig eu ca ramane la stat sau ca o vinde lui X Laughing Pe mine personal chiar nu ma intereseaza de CFR Marfa , mie unu imi plac trenurile de calatori sa merg cu trenul , nu sunt angajat CFR nu castig nimic ca este privata sau de stat .

Nu, Miorita, stai acasa, ca viata va fi minunata pentru tine. Am mai zis: hai sa dam naibii pe-un pumn de arginti tot ce are tara asta, macar sa ne iasa de-o betie.
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 22:23

Bayazid a scris:
Laughing Laughing Laughing Bursa = piata libera. Ai fier vechi, inscrii cantitatea la bursa si o vinzi.
Nu ai chiar fier vechi, ai vagoane pentru fier vechi, care mai trebuie și dezmembrate și cărate. N-am văzut să se vândă așa ceva pe bursă la noi până acum și nu am speranțe că se va face acum așa ceva... cel mult se vor organiza licitații cu strigare sau electronice pentru vânzare.

Dr2005 a scris:
Triajele aparțin CFR S.A., nu are treabă C.F.R. Marfă cu ele (parcă așa zice HG 581/1998 privind înființarea CFR S.A., o să verific mâine versiunea consolidată).

Bayazid a scris:
Clisee nemestecate, servite pe post de cunoastere autosuficienta! Ce relevanta are ce spui tu? Exista 23 de unitati de productie PROPRIETATEA CFR Marfa, precum si unitati de productie in CONCESIUNE GRATUITA. Are vreo relevanta ca sunt sau nu proprietatea CFR Marfa?!?
Ia uite ce spune HG 581/1998:
,,Infrastructura feroviara publica, ale carei elemente concrete sunt prevazute in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare, precum si bunurile rezultate din investitii, dezvoltari si/sau modernizari ale acesteia, se atribuie in concesiune C.F.R., fara plata redeventei, pe o durata de 49 de ani de la data infiintarii C.F.R., pe baza de contract incheiat cu Ministerul Transporturilor."
Și acum să cităm din Anexa 2, alin. e): ,,Triajele de retea ale caii ferate si terenurile aferente acestora din statiile: Bucuresti Triaj,
Ploiesti Triaj, Craiova, Simeria Triaj, Caransebes Triaj, Brasov Triaj, Adjud, Dej." Deci astea rămân tot la stat.

Bayazid a scris:
DB a pus presiune pe Comisia Europeana via Merkel sa oblige toti est-europenii sa-si vanda de urgenta companiile de transport feroviar de marfa, perla coroanei fiind CFR Marfa, tocmai pentru parc si triaje si depouri. Iar guvernul nostru de trestii, dupa ce s-a batut cu caramida in piept ca nu vinde, a intors foaia de cum a venit FMI cu tema de la Comisia Europeana. Noi suntem obligati sa "fim europeni" si sa dam tot, DB si SNCF au dispensa sa ramana de stat si dupa 2019 pana cand vor ei.
Deci de aia MAV Cargo a fost cumpărat de RCA? Că aia e ,,mai perlă" prin poziția geografică. Înțeleg că tanti Merkel are o mare influență (oarecum justificată de faptul că toată zona Euro e dusă în spate de Germania), dar dacă era cum zici tu, de ce nu sărea DB să ia și MAV Cargo? În *urând o să fie și licitația pentru BDZ Cargo, ce pariezi, pe aia o ia tot DB? Laughing

Bayazid a scris:
Stiu, la scuze suntem neintrecuti! Macar daca suntem plini de scuze, e posibil ca post-factum sa nu va mai dati lebede in ibric?
O, vai, scuză-mă că nu vreau să dau cu subsemnatul pe la ANI.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1531
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 22:40

Dr2005 a scris:
Nu ai chiar fier vechi, ai vagoane pentru fier vechi, care mai trebuie și dezmembrate și cărate. N-am văzut să se vândă așa ceva pe bursă la noi până acum și nu am speranțe că se va face acum așa ceva... cel mult se vor organiza licitații cu strigare sau electronice pentru vânzare.

Aha! Tare. Ce prost sunt. Atunci ia zi, daca dau 250 EUR / t, mi-ajung 125 * 39.000 * 26 = 127 milioane EUR sa le dezmembrez si sa-mi ramana si de-o shaorma? Pai daca da, atunci inseamna ca tot i-am dat lui CFR Marfa 253 de milioane de EUR. Parca tot e mai mare ca 120 + 60, nu?

Dr2005 a scris:
Triajele aparțin CFR S.A., nu are treabă C.F.R. Marfă cu ele (parcă așa zice HG 581/1998 privind înființarea CFR S.A., o să verific mâine versiunea consolidată).

Zi-mi ce anume nu pricepi, ca-ti fac un desen. Cu ce-l afecteaza pe cumparator faptul ca nu ia triajele in proprietate, ci doar in concesiune gratuita pe inca 34 de ani?! Nu tot se foloseste gratuit de ele ca si cand ar fi ale lui, ceea ce ii produce avantaje directe de sute de milioane de EUR?

In al doilea rand, care-i diferenta pentru statul roman? Nu-i oricum ca si cand le da de tot? Ca tot nu se poate folosi de ele si tot nu ia bani pe ele.

Eu daca-ti arat o vila de 500.000 EUR si-ti spun ca-i a ta, dar nu primesti nici chirie pe ea si nici nu poti sa o foloseti pana in 2047, are vreo relevanta pentru tine?!

Triajele sunt incluse DE FACTO in privatizare!

Dr2005 a scris:
Deci de aia MAV Cargo a fost cumpărat de RCA? Că aia e ,,mai perlă" prin poziția geografică. Înțeleg că tanti Merkel are o mare influență (oarecum justificată de faptul că toată zona Euro e dusă în spate de Germania), dar dacă era cum zici tu, de ce nu sărea DB să ia și MAV Cargo? În *urând o să fie și licitația pentru BDZ Cargo, ce pariezi, pe aia o ia tot DB? Laughing

MAV Cargo era in raport 1:10 cu CFR Marfa. Nu stiu dupa ce criterii o vezi tu "mai perla". De exemplu, oricat ma uit pe harta, Portul Constanta se incapataneaza sa ramana in Romania.

Dr2005 a scris:
O, vai, scuză-mă că nu vreau să dau cu subsemnatul pe la ANI.

Exact asta ziceam si eu. Curajul nostru e numai pe gura. In rest ne tremura chilotii cei maro. De-aia a stat si Ceausescu 24 de ani. Si pana si-n 1989 romanii au avut nevoie sa fie starniti de straini, ca altfel chilotii maro nu-i lasau sa-si strige amarul, chit ca traiau flamanzi la 15 grade, in intuneric si se inchinau la bananele verzi puse la copt pe dulap.
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 03:44

Ma faci sa rad , adica 3-5-7 oameni de pe forum opresc privatizarea la CFR Marfa ? Laughing Tot ce s-a privatizat pana acum , nu au reusit angajatii respectivelor companii sa opreasca privatizarea prin proteste de strada si vine o mana de oameni sa opreasca privatizarea CFR Marfa . Hai ca esti simpatic . Laughing O mana de oameni care nu au treaba cu aceasta companie pune stop privatizarii , esti chiar culmea . Si oare de ce sa nu se privatizeze , lasa sa o ia altcineva sa nu mai manance bani de la stat la fel si cu CFR Calatori . Laughing

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 08:35

Bayazid a scris:
Dr2005 a scris:
Triajele aparțin CFR S.A., nu are treabă C.F.R. Marfă cu ele (parcă așa zice HG 581/1998 privind înființarea CFR S.A., o să verific mâine versiunea consolidată).

Zi-mi ce anume nu pricepi, ca-ti fac un desen. Cu ce-l afecteaza pe cumparator faptul ca nu ia triajele in proprietate, ci doar in concesiune gratuita pe inca 34 de ani?! Nu tot se foloseste gratuit de ele ca si cand ar fi ale lui, ceea ce ii produce avantaje directe de sute de milioane de EUR? [...]Triajele sunt incluse DE FACTO in privatizare!
Care parte din ,,triajele aprțin CFR S.A. și nu vor fi vândute o dată cu CFR Marfă" nu ai înțeles? Triajele sunt date în concesiune CFR S.A., nu se pot da încă o dată în concesiune de acolo. Asta e legea, pe care unul care pretinde a ști cum funcționează sistemul feroviar ar trebui să o cunoască. Sau poate ești unul dintre liderii ăia de sindicat care dă din gură toată iua și trimite tone de sesizări la minister, doar ca să se afle în treabă (și să-și mențină locul călduț în sindicat)?


Bayazid a scris:
MAV Cargo era in raport 1:10 cu CFR Marfa. Nu stiu dupa ce criterii o vezi tu "mai perla". De exemplu, oricat ma uit pe harta, Portul Constanta se incapataneaza sa ramana in Romania.
Dacă te-ai uita mai bine pe hartă, ai vedea că și marfa venită din fosta URSS trece prin Ungaria, la fel ca și cea venită de la Constanța, dar și cea ce sosește la Varna (și care, sperăm, va trece pe la noi pe la Vidin în *urând) sau dinspre Turcia.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1531
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 11:28

Dr2005 a scris:
Care parte din ,,triajele aprțin CFR S.A. și nu vor fi vândute o dată cu CFR Marfă" nu ai înțeles? Triajele sunt date în concesiune CFR S.A., nu se pot da încă o dată în concesiune de acolo. Asta e legea, pe care unul care pretinde a ști cum funcționează sistemul feroviar ar trebui să o cunoască.

@Dr2005, imi plac priceputii ca tine. Ma obliga sa dezvolt analize. Iar analizele imi plac de numa'. Sa analizam dara.

Atributele dreptului de proprietate sunt: posesia, dreptul de folosinta, dreptul de uzufruct si deptul de dispozitie. Sa luam cazul concret al unui triaj proprietatea CNCFR, concesionat GRATUIT catre CFR Marfa pana in 2047. CFR Marfa se privatizeaza, adica isi schimba proprietarul. Asta insa nu inseamna ca persoana juridica CFR Marfa, concesionar al triajului, isi inceteaza existenta. Prin urmare bunul ramane DE JURE concesionat CFR Marfa. DE FACTO este de fapt concesionat noului proprietar al CFR Marfa.

Ce se intampla pana in 2047 cu atributele dreptului de proprietate asupra triajului respectiv.
1. Posesia. Ramane a CNCFR. Dar concesiunea impiedica exercitarea ei pana in 2047. Practic, concesiunea fiind gratuita, chiar daca DE JURE posesorul este CNCFR, pana in 2047 posesorul DE FACTO este CFR Marfa, mai precis noul proprietar al ei.
2. Dreptul de folosinta este trasferat GRATUIT CFR Marfa pana in 2047.
3. Dreptul de uzufruct este al CFR Marfa. Concesiunea permite CFR Marfa sa inchirieze/taxeze utilizarea triajului dupa cum considera
4. Dreptul de dispozitie, adica modifica/vinde/desfiinta triajul pana in 2047 DE JURE este partial al CNCFR. DE FACTO nu e al nimanui pana in 2047.
- nici CFR Marfa, nici CNCFR nu poate modifica / desfiinta triajul de capul lui. Practic pana in 2047 cei doi pot actiona strict in acord in aceasta privinta
- CNCFR poate teoretic vinde triajul, dar instrainarea se face obligatoriu cu tot cu sarcini, adica inclusiv contractul de concesiune GRATUITA pana in 2047 catre CFR Marfa. Cine, cu mintea intreaga, ar da bani pe triajul ala? CFR Marfa n-are nici un motiv sa dea bani pe ceva ce foloseste gratuit, iar un tert nu da nici un ban pe un bun care pana in 2047 nu-i aduce nici un venit.

Deci, draga @Dr2005 eu din lista de mai sus vad ca pana in 2047 cel care va cumpara CFR Marfa va fi DE FACTO PROPRIETARUL triajului.

Dr2005 a scris:
Sau poate ești unul dintre liderii ăia de sindicat care dă din gură toată iua și trimite tone de sesizări la minister, doar ca să se afle în treabă (și să-și mențină locul călduț în sindicat)?

Nu, nu sunt lider de sindicat si n-am nici o legatura cu CFR Marfa, in afara aceea de coproprietar al ei, ca si tine de altel.

Tu in schimb, conform propriilor tale declaratii, tu esti ori functionar public ori demnitar al Statului Roman. Ca ziceai ca ti-e frica sa dai cu subsemnatul la ANI. Si sigur-sigur esti unul dintre multii habarnisti, care au senzatia ca daca spun mult cuvinte cu aer superior, le si inteleg sensul. Nu, nu intelegi nimic din nimic.
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 12:36

Bayazid, e interesantă analiza ta, dar pleacă de la o premisă greșită, în sensul că triajele cu pricina sunt concesionate până în 2047 către CFR S.A., nu către CFR Marfă. Nu am găsit un asemenea act normativ prin care CFR S.A. să fi concesionat vreun triaj către CFR Marfă. Desigur, dacă nu l-am găsit eu, nu înseamnă că nu există, deci poți să-l postezi.

---
Bostănescu, tu ai fost exclus de nenumărate ori de pe forum, motivele le cunoști foarte bine (limbaj obscen, atacuri la persoană, reclamă către alte forumuri). Nu știu cine te-a activat acum, dar poți fi sigur că eu sunt cel care tocmai te-a blocat și care-ți face o sinceră recomandare: ,,MERGI LA MEDIC!" Personalitatea multiplă e o boală.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 14:29

CFR SA vinde cladirile ca si locuinte. Terenul nu il vinde ci inscrie in CF un drept de superficie.

Adica proprietarul cladirilor are drept sa foloseasca terenul care nu este al lui.

Ai uitat sa treci asta in enumerare.

Cunosc lucrurile astea de la serviciu, ca vin oamenii sa declare cladirile. CFR le-a facut pina la urma CF la OCPI (dezmembrind si transnotind din CF caii ferate pastrate la Cluj Napoca).
Asadar CFR poate vinde catre concesionar triajul pastrind proprietatea asupra terenului.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 15:26

Dr2005 ,de cine apartine triajul combinatului din Hunedoara?Eu am observat ca a fost ori vandut ori concesionat celor de la GFR.Sunt curios cate linii au mai ramas la CFR S.A
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1483
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4535
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 15:46

Inainte de a deveni o cearta violenta si inca-un topic ce declanseaza conflicte inutile, decidentii cu privire la privatizare sunt altii, ar fi mai indicat sa se faca o lista pro-privatizare si alta anti-privatizare cu argumente. Cu privire la o remarca ce a ajuns deja la cos ce vizeaza vitejia din spatiul virtual nu am vazut inca pe nimeni in lumea reala legat cu lanturi de usa MT sau, mai patetic, sa-si dea foc in fata guvernului ca instraineaza bunul poporului, care popor l-a cam luat cu japca in 1948 de la altii care fusesera mai burghezi decat cei ce erau pana atunci ilegalisti. Pe mine, care sunt pro-privatizare, ma intereseaza sa vad o societate, fie de stat sau privata, ce aduce beneficii bugetului. Pana acum CFR Marfa n-a fost de cat o vaca laptoasa ajunsa momentan hoit, iar parazitii se vad in situatia de a fi dati la o parte. Managementul statului este deficitar, nu vad solutie de rentabilizare. Doar de dragul de a ma simti coproprietar nu vad un beneficiu in aceasta treaba.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 16:08

Acestea sunt ale CFR S.A.: București Triaj, Ploiești Triaj, Craiova, Simeria Triaj, Caransebeș Triaj, Brașov Triaj, Adjud, Dej. La Hunedoara ori nu e triaj în adevăratul sens al cuvântului.
Conform HG 581/1998, triajul reprezintă ,,Ansamblul liniilor, echipamentelor si instalatiilor de siguranta a circulatiei si a activitatii de manevra cu cladirile si terenurile aferente, necesare primirii, descompunerii, acumularii, compunerii si expedierii trenurilor de marfa"

Alte triaje poate au aparținut de unități industriale (de ex. Combinatul de la Hunedoara), caz în care unitățile respective le-au vândut/închiriat altor operatori.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat


Numarul mesajelor : 3698
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5877
Data de inscriere : 09/01/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 18:17

Daca tot se lauda ca au 40.000 de vagoane mai bine vand dracu la fier vechi vre-o 35.000 din ele ca si asa nu le folosesc iar cu banii luati scapa si de datorii, fac si reorganizare, cumpara si material rulant nou si totul este nou sub soare.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4669
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 19:50

Vad ca pina la urma s-a mai atenuat atmosfera ostila din acest subiect, ceea ce e foarte bine. Certurile intre noi nu folosesc decit altora...Bayazid a avut o interventie cam contondenta la inceput dar eu ii inteleg motivele. E pur si simplu dezesperant sa vezi cum ti se baga practic mina in buzunar, sa te uiti in jur si sa ii vezi pe ceilalti ca nu numai ca constientizeaza pe cont propriu, dar te si arata cu degetul ca esti ne*un. Unii dintre voi poate ati prins momentul '90 si nu erati fesenisti. E exact acelasi sentiment.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 19 Feb 2013, 19:52

Pai da toata lumea care a lucrat acolo a zis ca triajul ar fi apartinut de CFR Marfa .. Combinatul avea triajul lor propriu dupa cel de care vorbesc eu ,si acela a disparut de cel putin 5 ani .. Avea o cocoasa si mai multe linii,dar nu mai exista de mult .
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Astazi la 05:53

Sus In jos
 

Despre vinzarea CFR Marfa

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Despre vinzarea CFR Marfa
» Regionala CONSTANȚA
» Cateva cuvinte despre Amaryllis
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» Cateva cuvinte despre Hibiscus(Trandafir-de-China)
Pagina 2 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-