Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Despre vinzarea CFR Marfa

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Despre vinzarea CFR Marfa   Sam 09 Feb 2013, 22:08

Acesta este un subiect despre care in presa se discuta destul de putin. Am gasit insa citeva informatii pe internet care m-au pus pe ginduri. Site-ul acesta prezinta niste date si argumente care par convingatoare. M-am gindit sa vi-l prezint si voua pentru ca printre voi sunt nu numai oameni direct vizati de aceasta vinzare dar si unii mai bine informati:

http://www.construim-romania.ro/impotriva-privatizarii-cfr-marfa/

Prapadul s-a dezlantuit in ultimele rinduri din aceasta pagina si continua si acum. Eu nu am avut de lucru si am citit serile trecute si m-am culcat pulbere de nervi:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=626417&page=344

Voi ce parere aveti?

Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Sam 09 Feb 2013, 22:14

CFR Marfa trebuie sa ajunga pe "maini bune" cum au ajuns BCR PETROM etc ca doar de aia am intrat in UE..Intrun an vor da jumate din oameni afara si vor intra pe profit
La ce sa mai punem intrebari aiurea cine a distrus CFR Marfa cand fostii directori se gasesc la firmele private cu tot cu contracte
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Dum 10 Feb 2013, 00:07

Nu prea cred că CFR Marfă valorează 1,5 miliarde de euro.... poate doar cu activele supraevaluate, cum se practică la stat (nu râdeți, am văzut monitoare CRT de 3000 RON și telefoane fixe de 150 RON, nu mai zic de aparate de aer condiționat de 9000 BTU la 4500 RON).
Tot parcul de vehicule valorează - ca fier vechi - cam 7 - 800 milioane de euro, iar cu tot cu terenuri și alte active nu cred că trec de 1 miliard. De ce m-am raportat la fierul vechi? Păi simplu, juma' din parc e în conservare, locomotivele oricum sunt vechi și costă prea mult reparația lor... de altfel, oricine ar cumpăra-o, primul lucru pe care o să îl facă o să fie să scape de parcurile reci. Nu mai zic de vagoane, sunt pline triajele de vagoane de pe care s-a furat totul și care, mai mult ca sigur, vor fi dezmembrate direct acolo, pentru că fără cutii de osie nu poți să le mai miști.
Mai e și problema că statul e un prost administrator... dovadă că compania are niște pierderi colosale, iar din cauza ei și CFR S.A. a ajuns pe pierdere.
BCR și Petrom nu prea mi se par exemple de privatizări reușite... mai degrabă societăți date cadou baronilor din UE (care acum ne jecmănesc cum pot mai bine). Dar cu calea ferată e mai greu, că dacă CFR Marfă ajunge undeva în afară, o să scadă numărul de plicuri date unde trebuie, iar Justiția va trebui să își facă treaba (pentru că, mai mult ca sigur, un privat se va constitui parte civilă împotriva celor care-i fură din triaje și depouri), ceea ce e de neconceput pentru țara noastră, nu-i așa?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Dum 10 Feb 2013, 10:31

Oricum se putea valorifica din activele fixe si mobile si dupa se putea vinde..Asa bine mersi vine unu taie si vinde tot si plateste din incasari datoriile pe care sigur le va mai rostogoli cativa ani oricum nu stiu ce prevede contractul de privatizare se platesc datoriile la preluarea actiunilor sau se preiau?
Probabil vor ramane 2 triaje strategice unu la Simeria sau la Coslariu restu sunt bune de vandut..
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Dum 10 Feb 2013, 12:36

Dr2005 a scris:
Nu prea cred că CFR Marfă valorează 1,5 miliarde de euro.... poate doar cu activele supraevaluate, cum se practică la stat (nu râdeți, am văzut monitoare CRT de 3000 RON și telefoane fixe de 150 RON, nu mai zic de aparate de aer condiționat de 9000 BTU la 4500 RON).
Tot parcul de vehicule valorează - ca fier vechi - cam 7 - 800 milioane de euro, iar cu tot cu terenuri și alte active nu cred că trec de 1 miliard.

Pai asta e marea problema. Nu o valora ea 1,5 miliarde dar nici 60 de milioane. Si din cite am inteles licitatia nu e cu strigare, astfel incit e foarte posibil ca un ofertant "strategic" sa cistige cu 60,00001 milioane.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 12 Feb 2013, 20:50

Din teren se aude ca o sa ajunga la GFR si pe la DB !!Acuma sa asteptam
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 12 Feb 2013, 20:52

Nu are cum. Ori la unii, ori la altii. Adica la DB...
Sus In jos
Shinkasen



Numarul mesajelor : 376
Reputatie : 3170
Data de inscriere : 30/04/2009

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mar 12 Feb 2013, 22:29

Din ce am citit acum aproape un an, printr-un articol, rusii vor sa cumpere CFR Marfa, si de asemenea mai tot ce-i de vanzare cu aspect asemanator, in zona balcanica.
Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 599
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2402
Data de inscriere : 23/01/2012

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mier 13 Feb 2013, 00:16

de pe skyscapers ala
nu stiu daca e baiazid al nostru




Baiazid
Join Date: Oct 2010
Posts: 3,138


No, dragilor, am fost la "marea" dezbatere publica pe tema privatizarii CFR Marfa de la Ministerul Transporturilor. Unde "public" am fost eu! Au fost vreo 30-40 de ziaristi, cameramani etc., vreo 10-15 oficiali de la MT, 5 lideri de sindicat din CFR Marfa si "publicul". Adica eu!

Jenant si dezamagitor sa traiesti in tara in care doar atat le pasa oamenilor despre propria lor tara si de avutia ei de miliarde de EUR. Chiar ma asteptam sa vad acolo cel putin 20-30 de sutinatori / opozanti ai privatizarii. Chiar imi faceam probleme ca n-o sa fie loc in sala de cetateni preocupati de tara lor. Si nu sunt deloc ironic. Chiar asta am crezut. Si oricum, nici prin cap nu mi-a trecut ca voi fi SINGUR.

Am un sentiment de totala inadecvare cu tara in care traiesc. Oricat sunt de convins ca in Germania sau in Austria sala ar fi fost plina de cetateni implicati si preocupati, aici ma vad jucand in absolut cu totul si cu totul alt film decat restul lumii. Pana la urma, ce naiba imi pasa mie atat de avutia noastra? Ca doar nu-i numai a mea...

Frate romane, esti complice la ceea ce ti se intampla! Ori iti place, ori, cel putin, meriti.

PS. Am retras campania impotriva privatizarii CFR Marfa, pe motiv ca este de-a dreptul ridicola pentu Romania. S-o ia cine-o stii...



//////////////////


Nu doar ca am pus intrebari, am avut una dintre cele patru luari de cuvant. Celelate trei au fost ale celor trei lideri de sindicat din CFR Marfa.

Practic, daca nu eram eu in sala, acolo era o simpla intalnire a lor cu ei. Un simulacru de toate partile. De la prezidiu unde erau exclusiv inadecvati cu functiile lor si pentru care "interesul national" e cea mai mare tampenie pe care au auzit-o in viata lor, la sindicatele cu "saru' mana, nu e bine cu privatizare, da' daca totusi e, sa facem cumva sa nu fie rau" si pana la presa care "ba, da' sper ca nu stam mult, sa mergem sa mancam o ciorba". De parca nu e vorba si de tara lor.

Evident ca in tot acest simulacru eu am fost nuca in perete. Eu am fost "cine dracu-i ma asta si ce r***t vrea"?

Cat priveste luarea de cuvant am spus ca sunt ferm impotriva privatizarii pentru 3 motive:
1. Toate tarile mari din Europa Continentala au operatorii nationali in proprietatea statului si n-au nici un gand sa le privatizeze (DB, SNCF, FS, RENFE, SBB, ÖBB)
2. CFR Marfa a fost sabotat pe fata in ultimii 5 ani exact cu scopul vanzarii pe nimic si privatizarea acum e exact atingerea scopului sabotarii companiei
3. Subevaluarea crasa, la care orice hartie de la Delloitte imi arata ei, eu le-arat tabla inmultirii si numai din fier vechi fac 400 de milioane de EUR. Iar la valoare de parc activ nu ma convinge nimeni ca CFR Marfa valoreaza sub 1.5 miliarde EUR

Si la final am citat de pe blogul lui Relu Fenechiu si i-am intrebat daca "Privatizarea CFR Marfa este incompetenta sau un nou tain platit de actuala guvernare?"

Singurul raspuns a fost sec ca e obligatie asumata cu FMI. In rest n-a zis nimeni absolut nimic.

Singurele doua enunturi bizare au fost
1. Ca 61.5 milioane e un fel de suma necesar de investitii, dar ca evaluarea nu e gata. (cum ma-sa sa enunti asa suma pe post de valoare pentru o companie de peste 1 mld. EUR, nu stiu)
2. Ca pana la privatizare va fi management privat.

Asta mi s-a parut alta gluma. Ce manager serios vine la CFR Marfa cand stie ca din iunie sigur e dat afara?

In fine, repet, am fost fix nuca in perete in toata aceasta dezbatere, pentru ca am fost singurul care am luat-o in serios. Restul erau acolo doar ca sa bifeze un ckeck-list. Subiectul nu intereseaza pe NIMENI!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9226
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11869
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mier 13 Feb 2013, 09:50

Cei mai mari vinovati sunt liderii de sindicat sau pana la urma intrebarea care sindicat?cel care strange doar fonduri pentru intruniri sindicale cu chermeze si da cadouri de 3 lei de craciun..Ne meritam soarta si oamenii care ne conduc ne complacem si suntem delasatori atata timp cate cea ce se intampla nu ne afecteaza personal..Nu am vazut nici un protest al societatii civile ca in parlament sunt alesi 600 de parlamentari care o ard aiurea pe banii nostri si ca actuala coalitie politica e la fel de gaunoasa si ca cele trecute incep sa ma bucur pe zi ce trece ca nu i-am apucat sa ii votez pentru ca toti sunt la fel

Se pare ca sindicatele mai fac ceva de ochii lumii
http://www.bursa.ro/daca-nu-se-va-tine-cont-de-avizul-negativ-din-cadrul-comisiei-de-dialog-de-la-ministerul-transpor...&s=companii_afaceri&articol=197886.html

Sus In jos
Shinkasen



Numarul mesajelor : 376
Reputatie : 3170
Data de inscriere : 30/04/2009

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mier 13 Feb 2013, 15:37

Tocmai de o astfel de gandire au nevoie cei care sunt acum la putere, "nu ma duc la vot, ca oricum toti sunt la fel si/sau rezultatul e acelasi", pana nu incercam din rasputeri sa schimbam ceva, nimic nu o sa se intample, nu iti da nimeni nimic mura-n-gura, dar romanul e oricum dezinteresat si lenes, mare parte din cei ce se duc la vot sunt niste sarantoci fara prea multa gandire care se vind pe un bol de zeama, ca altfel nu degeaba vezi rezultate de 70% sau cam asa ceva la vot, oricum scriu degeaba ca mesajul o sa imi fie ignorat.


Cat despre CFR Marfa, numai ce au furat tigani, e de ordinul milioanelor de Euro, dar si asa daca s-ar apuca sa vinda toata rugina de prin triaje si alte "depozite" s-ar gasi bani necesari pentru investitii, dar aceasi poveste peste tot management prost, facut pe interese, la cea mai mica sugestie de la cei de la FMI, "alesi" sunt de acord fara sa se opuna deloc, desi multe sunt doar sugesti, nu ordine sau obligatii.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2031
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4671
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Mier 13 Feb 2013, 22:32

Rarau, Baiazid ala nu cred ca e Baiazid al nostru Smile Al lor pare mai bine informat si e mai coerent in explicatii.
Sus In jos
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1533
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 21:12

TVlad a scris:
Rarau, Baiazid ala nu cred ca e Baiazid al nostru Smile Al lor pare mai bine informat si e mai coerent in explicatii.

Nu, n-am nici o legatura cu Baiazid de aici si nici cu alti "Baiazizi" de pe alte forumuri. Activez exclusiv pe Skyscrapercity. Iar aici am intrat pentru ca am gasit dezbatuta tema pentru care fac campanie.

Dr2005 a scris:
Nu prea cred că CFR Marfă valorează 1,5 miliarde de euro.... poate doar cu activele supraevaluate, cum se practică la stat (nu râdeți, am văzut monitoare CRT de 3000 RON și telefoane fixe de 150 RON, nu mai zic de aparate de aer condiționat de 9000 BTU la 4500 RON).

Si ce anume nu crezi "doctore"? Tabla inmultirii?! Stii ca sunt 24.000 de vagoane active la CFR Marfa? Scrie prin toate documentele oficiale. Stii ca un vagon in serviciu, in functie de tip, se comercializeaza pe piata libera cu preturi de 30 - 50.000 EUR? Daca nu stii, iti spun eu. Dupa care sper ca nu contrazici tabla inmultirii, care zice ca 24.000 x 30.000 EUR = 720 milioane EUR. Hai, ca te vad destept, zi-mi unde-i supra-evaluarea aici?

Si daca le pui la valoare de fier vechi, stii ca vagonul are macar 26t de otel inalt aliat? Macar 26, ca sunt gramezi de vagoane cu 40-50t de fier. Da' zicem minim. Pretul pe piata internationala a fierului vechi este de 375 EUR /t. E informatie de pe bursele publice, nu-i nimic secret. Si sunt 39.000 de vagoane la CFR Marfa, 24.000 active si 15.000 scoase din serviciu.

Iar te-ntreb, ai dubii la tabla inmultirii?! Ca altfel 26t x 39.000 x 375 EUR / t = 380 milioane EUR valoare de FIER VECHI pentru parcul curent de vagoane al CFR Marfa. Si vorbim doar de parcul de vagoane. Inca n-am zis nimic de locomotive, triaje, depouri, remize, vapoare, terenuri, sedii etc.

Se abereaza mult pe tema datoriilor. Ba nu pricepe lumea ca CFR Marfa se vinde fara datorii la stat ( datoriile de 288 milioane EUR catre stat se sterg prin conversia in actiuni), caz in care CFR Marfa ramane doar cu o datorie la un credit de 120 de milioane de EUR. ATAT va fi datoria CFR Marfa la vanzare. 120 milioane EUR. Ba altii abereaza si amesteca CFR Marfa cu CNCFR si pun datoriile la comun. Iar cei mai aberanti confunda datoria de 1.9 miliarde RON cu 1.9 miliarde EUR.

Deci NU! CFR Marfa are datorie 400 de milioane, din care 288 de milioane catre stat SE STERG. Ramane creditul de 120 de milioane. Deci DB o sa cumpere o balanta pozitiva de 1.4 miliarde EUR cu 61 de milioane. Clar, simplu si matematic.

In loc sa fiti guresi si priceputi, ar fi bine daca v-as vedea actionand in sensul in care va laudati. Ca daca citesc forumul asta, unu nu dormiti de grija trenurilor din Romania. Si CFR-ul va este furat de sub nas, da' nu iesiti unul "la bataie". Am scris si pe Construim Romania, si pe Skyscrapercity: am crezut ca la dezbaterea despre CFR Marfa n-o sa am loc de voi in sala! Canci! Aveati treaba in ziua aia, este?!

In cateva sapatamani se organizeaza licitatie pentru inchirierea Oravita - Anina. Precis iar o sa plangeti cu lacrimi de crocodil pe forum si-n fotoliul de acasa, da' pe strada sau la Minister n-o sa fie picior de "pasionat".

Asadar, voua va plac trenurile? Sau doar va place sa vorbiti despre ele?! Ce sunteti dispusi sa dati de la voi pentru a le salva cu adevarat de la distrugere?
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12094
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14136
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 21:40

Prețul fierului vechi pe bursă e una, prețul cu care se cumpără fierul vechi en-gros e mult mai mic... de exemplu, RATB a vândut autobuze cu cutie de aluminiu cu 0,6 RON/kg, în condițiile în care aluminiul costă de câteva ori mai mult. Oricum, o bună parte din parcul de material rulant de la CFR Marfă e numai bun de fier vechi. Există un număr mare de vagoane și locomotive conservate (și aflate în diverse stări de descompletare).
Inventarul vagoanelor scoase din funcție s-a făcut de *urând... și le-a ieșit că unele apar pe hârtie și nu mai apar în teren. Cine știe câte or lipsi și or exista doar scriptic.
Triajele aparțin CFR S.A., nu are treabă C.F.R. Marfă cu ele (parcă așa zice HG 581/1998 privind înființarea CFR S.A., o să verific mâine versiunea consolidată).
Ce te face așa de sigur că o va cumpăra DB? Sunt mai multe societăți interesate (inclusiv GFR). Mai e și varianta 2, să iasă un fiasco precum Oltchimul și apoi să o vândă pe bucăți (cu fiecare vagon/locomotivă la fier vechi sau la privați, după noroc), mai ales că la licitație, senzațional doamnelor și domnilor, va participa și DD Direct și Reluare.

Apropo de dezbaterea publică cu Marfa, poate unii din membrii forumului mai au și locuri de muncă, nu stau doar să fugă după locomotive.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1533
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Lun 18 Feb 2013, 22:01

Dr2005 a scris:
Prețul fierului vechi pe bursă e una, prețul cu care se cumpără fierul vechi en-gros e mult mai mic...

Laughing Laughing Laughing Bursa = piata libera. Ai fier vechi, inscrii cantitatea la bursa si o vinzi.

Dr2005 a scris:
de exemplu, RATB a vândut autobuze cu cutie de aluminiu cu 0,6 RON/kg, în condițiile în care aluminiul costă de câteva ori mai mult.

Adica daca RATB face jmenuri cu privati care n-au greturi sa vanda pe bursa, sa facem si cu CFR Marfa sau cum?


Dr2005 a scris:
Oricum, o bună parte din parcul de material rulant de la CFR Marfă e numai bun de fier vechi. Există un număr mare de vagoane și locomotive conservate (și aflate în diverse stări de descompletare).
Inventarul vagoanelor scoase din funcție s-a făcut de *urând... și le-a ieșit că unele apar pe hârtie și nu mai apar în teren. Cine știe câte or lipsi și or exista doar scriptic.

Era vorba de 1200 de vagoane taiate fara acte. In afara de astea au mai ramas 39.000. Acum 4 ani parcul CFR Marfa era de 51.000 de vagoane.

Dr2005 a scris:
Triajele aparțin CFR S.A., nu are treabă C.F.R. Marfă cu ele (parcă așa zice HG 581/1998 privind înființarea CFR S.A., o să verific mâine versiunea consolidată).

Clisee nemestecate, servite pe post de cunoastere autosuficienta! Ce relevanta are ce spui tu? Exista 23 de unitati de productie PROPRIETATEA CFR Marfa, precum si unitati de productie in CONCESIUNE GRATUITA. Are vreo relevanta ca sunt sau nu proprietatea CFR Marfa?!? Important e ca cine cumpara marfa le foloseste gratis si face ce vrea cu ele. Inclusiv le subinchiriaza.

Daca cel care cumpara CFR Marfa nu vrea sa le vanda sau se le desfiinteze, preluarea concesiunii gratuite ii da fix aceleasi drepturi proprietarului ca si achizitia. Ori scopul viitorului proprietar este sa se poate folosi de triaje gratuit pe inca 25-30 de ani si e perfect.

Dr2005 a scris:
Ce te face așa de sigur că o va cumpăra DB? Sunt mai multe societăți interesate (inclusiv GFR).

GFR e copilul ploii. E jmenarul local cu ifose de Al Capone. Grangurii adevarati cu ochii pe piata din Romania, ca nod strategic in transportul feroviar Asia - Europa si Port Constanta - Europa sunt DB, Rail Cargo si RZD. DB a pus presiune pe Comisia Europeana via Merkel sa oblige toti est-europenii sa-si vanda de urgenta companiile de transport feroviar de marfa, perla coroanei fiind CFR Marfa, tocmai pentru parc si triaje si depouri. Iar guvernul nostru de trestii, dupa ce s-a batut cu caramida in piept ca nu vinde, a intors foaia de cum a venit FMI cu tema de la Comisia Europeana. Noi suntem obligati sa "fim europeni" si sa dam tot, DB si SNCF au dispensa sa ramana de stat si dupa 2019 pana cand vor ei.

Dr2005 a scris:
Mai e și varianta 2, să iasă un fiasco precum Oltchimul și apoi să o vândă pe bucăți (cu fiecare vagon/locomotivă la fier vechi sau la privați, după noroc), mai ales că la licitație, senzațional doamnelor și domnilor, va participa și DD Direct și Reluare.

Oltchim a fost o gluma de 30 de milioane, care interesa niste mici gainari nemti. CFR Marfa este o miza de circa 2 miliarde de EUR, care intereseaza niste giganti.

Dr2005 a scris:
Apropo de dezbaterea publică cu Marfa, poate unii din membrii forumului mai au și locuri de muncă, nu stau doar să fugă după locomotive.

Stiu, la scuze suntem neintrecuti! Macar daca suntem plini de scuze, e posibil ca post-factum sa nu va mai dati lebede in ibric?
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa   Astazi la 15:51

Sus In jos
 

Despre vinzarea CFR Marfa

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Despre vinzarea CFR Marfa
» Regionala CONSTANȚA
» Cateva cuvinte despre Amaryllis
» Cateva cuvinte despre Anthurium(Floarea-Flamingo)
» Cateva cuvinte despre Hibiscus(Trandafir-de-China)
Pagina 1 din 4Mergi la pagina : 1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-