Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Istoricul trenurilor din România

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul
AutorMesaj
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 20:47

Despre când au apărut prima dată, ce numere au avut și alte date despre trenurile de călători care circulă azi în România.


Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 20:48

Trenul 1831/1832 Iași - Cluj / Cluj - Iași

A apărut prima dată în 1993, avea numerele 455/458 respectiv 456/457 și a circulat pe relația Galați - Baia Mare
În 1994 a circulat pe relația Galați - Suceava - Beclean - Bistrița Nord
În 1995 s-a întors la Baia Mare fiind prelungit până la Satu Mare
Din 1996 i se schimbă numărul în 1931/1934 1932/1933 și e mutat pe relația Galați - Oradea pe care va circula până in 2002
Începând cu 2003 este limitat la Cluj, iar după 2007 este limitat la Iași devenind Iași - Cluj cum este și astăzi.
În 2010 circulă cu numerele 1932 și 1933, iar din 2011 primește numerele 1831 respectiv 1832.

Cu compunerea lui de-a lungul timpului poate mă ajutați voi.
Sus In jos
daniel_c



Numarul mesajelor : 411
Reputatie : 2076
Data de inscriere : 25/05/2012

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 21:36

un tren care mie mi-a ramas in minte era, probabil astazi nu mai este, trenul personal 2001/2002
mai este vreun tren cu acest rang sa bata atata drum?
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1483
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4535
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 23:06

Vlad a scris:
Trenul 1831/1832 Iași - Cluj / Cluj - Iași

A apărut prima dată în 1993, avea numerele 455/458 respectiv 456/457 și a circulat pe relația Galați - Baia Mare
În 1994 a circulat pe relația Galați - Suceava - Beclean - Bistrița Nord
În 1995 s-a întors la Baia Mare fiind prelungit până la Satu Mare
Din 1996 i se schimbă numărul în 1931/1934 1932/1933 și e mutat pe relația Galați - Oradea pe care va circula până in 2002
Începând cu 2003 este limitat la Cluj, iar după 2007 este limitat la Iași devenind Iași - Cluj cum este și astăzi.
În 2010 circulă cu numerele 1932 și 1933, iar din 2011 primește numerele 1831 respectiv 1832.

Cu compunerea lui de-a lungul timpului poate mă ajutați voi.
In 2008 l-am vazut eu in Iasi si era pe relatia Galati-Cluj, in jurul datei de 1 mai.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 23:19

Așa este. După 2008 devine Cluj - Iași. Nu știu de ce am scris 2007. Mai exact odată cu mersul trenurilor intrat în vigoare în decembrie 2008
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Vin 04 Ian 2013, 23:35

Trenul IR 1765 - 1766

A aparut in 1981 cu numărul 555/558 556/557 pe relația Suceava Nord - Cluj - Hunedoara și era la categoria trenuri cu ordin special.
Mai apoi a circulat pe relația Bacău - Suceava - Cluj - Lugoj - Buziaș - Timișoara Nord, Prin 1986 a fost mutat pe traseul actual și anume Iași - Cluj - Simeria - Aradu Nou - Timișoara Nord și i-a fost schimbat nr. în 655/658 656/657.
A avut o perioadă vagoane pentru Hunedoara iar astăzi are vagoane pentru Botoșani.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 00:30

@Vlad:

Povestea trenului Cluj-Iași a început în 1982 cu un accelerat Galați-Iași

1982/1983:

A 654.651: Galați(5:50) - Tecuci(7:08-7:10) - Vaslui(9:04-9:07) - Iași(10:15)
A 652.653: Iași(16:28) - Vaslui(17:29-17:34) - Tecuci(19:22-19:24) - Galați(20:43)

1984/1985:

A 550.547: Galați(5:30) – Tecuci(6:55-7:02) – Vaslui(8:47-8:50) – Iași(10:02-10:14) – Pașcani(11:30-11:40) – Suceava(12:31-12:32) – Suceava Nord(12:40)
C 7634: Tecuci(7:17) - Mărășești(7:41)
A 548.549: Suceava Nord(14:15) – Suceava(14:20-14:22) – Pașcani(15:12-15:24) – Iași(16:37-16:44) – Vaslui(17:56-17:57) – Tecuci(19:30-19:41) – Galați(21:00)
C 7633: Mărășești(18:35) - Tecuci(19:00)

1987.1988:

A 650.647(O.S.): Galați(5:52) - Tecuci(7:13-7:15) - Vaslui(8:42-8:44) - Iași(9:55)
A 648.649(O.S.): Iași(16:30) - Vaslui(17:36-17:39) - Tecuci(19:10-19:13) - Galați(20:38)

1988.1989:

A 568.565: Galați(4:55) - Mărășești(6:??-7:00) - Bacău(8:09-8:12) - Suceava(10:18-10:20) - Suceava Nord(10:25)
A 566.567: Suceava Nord(14:20) - Suceava(14:25-14:26) - Bacău() - Mărășești(17:45-18:05) - Galați(20:09)

1989.1990:

A 566.762: Suceava Nord(22:05) - Suceava(22:10-22:12) - Bacău(0:08-0:16) - Focșani(1:42-1:56) - Buzău(2:54-3:10) - Brăila(4:24-4:28) - Galați(5:02)
A 762.565: Galați(9:00) - Brăila(9:34-9:38) - Buzău(10:55-11:15) - Focșani(12:12-12:22) - Bacău(13:58-14:02) - Suceava(15:46-15:47) - Suceava Nord(15:52)

1990.1991:

A 762.565: Galați(8:40) - Brăila(9:16-9:20) - Buzău - Focșani - Bacău - Suceava - Suceava Nord
A 566.761:

1991.1992:

A 566.761: Suceava Nord(21:50) - Suceava(21:54-21:56) - Bacău(23:57-0:02) - Focșani(1:21-1:24) - Buzău(2:20-2:40) - Brăila(3:51-3:54) - Galați(4:30)
A 762.565: Galați(8:35) - Brăila(9:12-9:15) - Buzău(10:37-10:57) - Focșani(11:58-12:01) - Bacău(13:25-13:37) - Suceava(15:45-15:47) - Suceava Nord(15:51)

1992.1993:

A 768.567: Galați(7:20) - Tecuci(8:45-8:52) - Vaslui(10:12-10:14) - Iași(11:30-11:45) - Suceava(14:01-14:03) - Suceava Nord(14:07)
A 568.767: Suceava Nord(16:56) - Suceava(17:01-17:03) - Iași(19:14-19:29) - Vaslui(20:58-21:00) - Tecuci(22:17-22:19) - Galați(23:49)

1993.1994:

A 458.455: Galați(7:00) - Tecuci(8:22-8:24) - Vaslui(9:57-9:59) - Iași(11:07-11:22) - Suceava(13:23-13:35) - Ilva Mică(17:53-18:03) - Dej Călători(19:26-19:38) - Baia Mare(21:59)
A 456.457: Baia Mare(5:28) - Dej Călători(7:32-7:44) - Ilva Mică(9:00-9:15) - Suceava(14:17-14:28) - Iași(16:25-16:40) - Tecuci(19:44-19:46) - Galați(22:55)
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 00:47

Mulțumesc pentru completare. Very Happy abere
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 03:17

daniel_c a scris:
un tren care mie mi-a ramas in minte era, probabil astazi nu mai este, trenul personal 2001/2002
mai este vreun tren cu acest rang sa bata atata drum?

Nu , nu mai este tren cu aceste numere , 2001/2002 era Bucuresti-Brasov-Teius-Deva Arad , in 1991-1992 pleca din Bucuresti la 02:07 si ajungea in Arad la 16:38 . Tot din categoria trenurilor Personale care faceau legatura intre principalele orase sau noduri feroviare se numara :
1001/1002 Bucuresti-Rosiori-Timisoara
1003/1004 Bucuresti-Rosiori-Craiova
1005/1006 Bucuresti-Pitesti-Timisoara
1007/1007 Bucuresti-Pitesti-Drobeta Turnu Severin ulterior limitat la Craiova
2005/2006 Bucuresti-Sibiu
2011/2012 Bucuresti-Slatina-Sibiu
2021/2022 Bucuresti-Rosiori-Petrosani-Deva
3001/3002 Bucuresti-Cluj
4001/4002 Bucuresti-Oradea-Satu Mare
4005/4006 Bucuresti-Deda-Baia Mare
4201/4202 Cluj-Ilva Mica-Suceava
5001/5002 Bucuresti-Suceava
5003/5004 Bucuresti-Bacau
5005/5006 Bucuresti-Adjud-Ciceu(Siculeni)
5007/5008 Bucuresti-Ghimes
6001/6002 Bucuresti-Iasi , a circulat si prin Focsani dar si prin Urziceni-Faurei-Tecuci
6003/6004 Brasov-Ploiesti-Vaslui-Iasi
7001/7002 Bucuresti-Urziceni-Galati
8001/8002 Bucuresti-Constanta
8201/8202 Mangalia-Buzau-Brasov

Ce vremuri .................... Sad Sad Sad

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 10:09

MariusM a scris:
@Vlad:

Povestea trenului Cluj-Iași a început în 1982 cu un accelerat Galați-Iași


Apropo, că mi-am adus aminte, a existat un Acc Galați - Oradea și înainte de 1993 care circula pe 501-400. Dacă nu mă înșel acest tren este strămoșul trenului Galați - Timișoara, actualul Galați - Tg. Mureș (nu am studiat încă acest tren)
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 6149
Reputatie : 8047
Data de inscriere : 06/04/2012

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 11:49

Karpaty, ai si timpii de mers pentru trenurile pomenite? Sint curios cum arata comparativ cu ce avem azi.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7249
Varsta : 29
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 10900
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 12:03

Apropo de timpi de mers:

2008-2009 Acc 1931 Iași - Cluj 8h 31m
2009-2010 Acc 1931 Iași - Cluj 9h 06m
2010-2011 Acc 1933 Iași - Cluj 9h 21m
2011-2012 IR 1831 Iași - Cluj 9h 11m
2012-2013 IR 1831 Iași - Cluj 9h 25m
Sus In jos
ATM



Numarul mesajelor : 1358
Varsta : 36
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3720
Data de inscriere : 10/07/2010

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 12:05

Personal, nu am cunostiinta de acest tren catre Oradea, doar sa fi fost prin anii 60...

Sa mai zic ce mai am desprins si eu din context...
Trenul Galati-Buzau-Brasov, nu apare atestat in MT1973/74 sau mai devreme, dar apare in MT1975/76. Deci a aparut fie in 1974, fie in 1975. Initial, sub numarul 732/325 si perechea, a fost redenimit rapid 734/731 si perechea. Pana in 1992 inclusiv isi pastreaza neschimbat tipicul, in 1993 devine 354/351 si e prelungit la Oradea (cu grupa de Brasov, compunere totala oarecuma L+1D/TF+2B+1A+1WR+2B-pentru Oradea + 3B+1A+3B de Brasov...ma rog, asa arata pe viu, pe hartie habar n-am cum era). Apoi, in 96 isi recatapa , printr-o coincidenta birocratica (sau poate mai mult) numarul de 734/731, odata cu trecerea pe numerotarea noua, prin 97, e limitat doar pana la Cluj, mai apoi se revine doar pe trasa initiala pana la Brasov, si a fost chiar anulat un an (poate prin 2008 parca?) atunci cand se reconstruia M300 pe la Campina.

Trenul sezonier al Satu Mare. Initial 442/841, nu apare mentionat in Mt 1969, dar apare in MT1973. Ruta standard a implicat intotdeauna Satu Mare- Baia Mare-Dej-Deda-Ciceu. De aici incep variatiile:

in MT1973 si 1975 apare prin Ciceu-Brasov-Ploiesti-Slobozia-Ciulnita-Constanta
In MT 1979 si multe ulterioare apare prin Ciceu-Brasov-Ploiesti-Bucuresti (Baneasa)-Constanta
In MT1988, 1990 apare prin Ciceu-Adjud-Focsani-Buzau (racordare)-Fetesti-Constanta
In MT1991 apare prin Ciceu -Brasov-Ploiesti-Buzau-Fetesti-Constanta, ruta se mentine si in 1992-93 dar preia o trasa diferita, acoperind locullasat gol de defunctul A368/849.
Din 1994 revine la graficul lui standard, isi mentine in continuare ruta prin Buzau-Ploiesti-Brasov, cu o exceptie, parca in 2009 daca nu ma-nsel, cand pleca prin Ciceu (rutadin 1988).
De-a lungul timpului a avut grupe de Targu Mures (grupa lui clasica, care a fost chiar tren separat prin anii 1988-1991, A446/845), Baia Mare, Brasov (doar in cativa ani) si mai recent, dupa cum stim, Sighetu Marmatiei.
Ca numerotari: pana in 1996, standard 442/841 (841 a mai variat de la an la an, dar era oricum 84..si ceva), in 1991 a avut numerotare tripla 442/443/841 si perechea, din 1996 e numit A1843, apoi il transforma in rapid 941/944 Somes, dup-aia in 1941, ma rog, o bulibaseala groaznica.


Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1859
Varsta : 28
Localizare : Pitesti
Reputatie : 5069
Data de inscriere : 27/08/2008

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 15:05

Puțintică răbdare, fraților. S-o luăm metodic.

@Vlad:

În MT 1991/1992, în paralel cu celebrul A 745.748/746.747 Galați/Iași(645/646) - Adjud - Tîrgu Mureș - Alba Iulia - Deva - Timișoara Nord, apăruse acceleratul 741.744/742.743 pe ruta Cluj Napoca - Galați - Cluj Napoca astfel:

A 742.743(O.S.): Galați(22:15) – Brăila(22:52-22:56) – Buzău(0:19-0:39) – Focșani(1:30-1:34) – Ciceu(5:14-5:24) – Deda(7:50-8:02) – Târgu Mureș(8:52-9:01) – Războieni(10:08-10:20) – Cluj Napoca(11:24)
A 744.741(O.S.): Cluj Napoca(16:10) – Războieni(17:14-17:31) – Târgu Mureș(18:38-18:45) – Deda(19:58-20:15) – Ciceu(22:36-23:07) – Focșani(3:42-3:45) – Buzău(4:41-5:01) – Brăila(6:12-6:15) – Galați(6:55)

În MT 1992/1993, acceleratul 741/742 n-a mai apărut, însă celebrul 745/746 a luat o turnură ciudată circulând în acel an până la Oradea astfel:

A 745.748: Galați(5:50) – Adjud(8:14-8:26) – Ciceu(11:25-11:35) – Deda(13:46-14:01) – Tîrgu Mureș(14:54-15:05) – Războieni(16:02-16:24) – Cluj Napoca(17:32-17:45) – Oradea(20:30)

A 746.747: Oradea(7:22) – Cluj Napoca(10:22-11:00) – Războieni(12:08-12:43) – Târgu Mureș(13:44-13:52) – Deda(14:52-15:04) – Ciceu(17:21-17:31) – Mărășești(20:45-20:57) – Galați(22:50)

Interesant de știut că trenul avea încă vagoane pe ruta Galați - Timișoara care se atașau în Războieni la celebra foame Sighetul Marmației - Timișoara Nord:

A 435.438: Sighetu Marmației(9:31) – Salva(12:52-13:04) – Cluj Napoca(14:48-15:03) – Războieni(16:07-16:27) – Alba Iulia(17:15) – Simeria(18:20-18:39) – Deva(18:47-18:53) – Buziaș(21:24-21:26) - Timișoara Nord(22:02)

A 436.437: Timișoara Nord(6:50) - Buziaș(7:29-7:31) – Deva(10:04-10:07) – Simeria(10:20-10:35) – Alba Iulia(11:29) – Războieni(12:21-12:28) – Cluj Napoca(13:37-13:49) – Salva(15:23-15:35) – Sighetu Marmației(19:15)

În 1993, însă, 745/746 avea să-și reia cursul inițial Galați - Timișoara Nord inclusiv cu grupa de Iași:

A 745.748: Galați(5:50) – Adjud(8:04-8:22) – Ciceu(11:20-11:30) – Deda(13:40-13:59) – Târgu Mureș(14:52-15:03) – Războieni(16:00-16:12) – Alba Iulia(17:02-17:04) – Simeria(18:00-18:15) – Deva(18:56-18:57) – Timișoara Nord(21:47)
A 646.647: Iași(5:00) – Bacău(7:10-7:13) – Adjud(7:55)
A 746.747: Timișoara Nord(6:55) – Deva(10:20-10:24) – Simeria(10:33-10:47) – Alba Iulia(11:42-11:43) – Războieni(12:35-12:47) – Târgu Mureș(13:46-13:52) – Deda(14:48-15:00) – Ciceu(17:15-17:25) – Adjud(20:16-20:24) – Galați(22:55)
A 645.648: Adjud(20:30) – Bacău(21:10-21:13) – Iași(23:24)

Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Sam 05 Ian 2013, 15:17

adirmvl a scris:
Karpaty, ai si timpii de mers pentru trenurile pomenite? Sint curios cum arata comparativ cu ce avem azi.

In 1990 avem asa :

1001 Bucuresti-Rosiori-Timisoara pleca la 6:13 , sosire 18:42
1005 Bucuresti-Pitesti-Timisoara pleca la 14:45 , sosire la 5:30
2001 Bucuresti-Teius-Arad pleca la 2:14 , sosire la 16:30
2005 Bucuresti-Sibiu pleca 18:01 , sosire la 2:17
2011 Bucuresti-Slatina-Sibiu pleca la 11:04 , sosire la 22:27
2021 Bucuresti-Rosiori-Simeria (a fost limitat la Simeria dar a circulat si la Deva , depinde de anul in care a circulat) pleca la 9:00 , sosire la 20:45
3001 Bucuresti-Cluj pleca la 9:33 , sosire la 21:41
4001 Bucuresti-Oradea-Satu Mare pleca la 16:28 , sosire la 10:25
4005 Bucuresti-Deda-Baia Mare pleca la 3:50 , sosire la 18:50
5001 Bucuresti-Suceava pleca la 8:04 , sosire la 19:27
5003 Bucuresti-Bacau pleca la 3:10 , sosire la 10:08
5005 Bucuresti-Adjud-Ciceu pleca la 12:25 , sosire la 23:18
6001 Bucuresti-Faurei-Iasi pleca la 10:45 , sosire la 19:57
6003 Brasov-Ploiesti-Vaslui-Iasi pleca la 0:01 , sosire la 10:06
7001 Bucuresti-Urziceni-Galati pleca la 16:25 , sosire la 22:00
7005 Bucuresti-Buzau-Galati pleca la 1:55 , sosire la 7:14
8001 Bucuresti Nord-Constanta pleca la 4:00 , sosire la 8:54
8003 Bucuresti Nord-Constanta pleca la 11:25 , sosire la 16:09
8051 Bucuresti Nord-Bucuresti Est-Tulcea pleca din Nord la 22:55 , din Est la 23:42 , sosire la 6:18 , avea vagon cuseta si dormitor

Astea trenuri adevarat si bune . Sad Sad Sad

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istoricul trenurilor din România   Astazi la 11:38

Sus In jos
 

Istoricul trenurilor din România

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Istoricul trenurilor din România
» Compunerea trenurilor din România - 2012
» Compunerea trenurilor din România - 2016
» Compunerea trenurilor din România - 2016
» Numerele liniilor din România
Pagina 1 din 3Mergi la pagina : 1, 2, 3  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-