Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Discutii generale despre Regiotrans

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Urmatorul
AutorMesaj
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:15

Daca CFR abandoneaza sectii nu e normal, dar cand RT abandoneaza sectii e foarte normal..Nu o lua ca un atac, explica-ne te rog, daca doresti, aceasta logica minunata.. Sunt foarte foarte foarte curios...
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3951
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:29

E ceva de genu ... 5-10 calatori. Daca era vorba de CFR trebuia NEAPARAT sa existe tren indiferent de cati calatori erau ca sa aiba omu` cu ce merge. Fiind vorba de privat, mai bine sa renunte la sectie, ca aia 5-10 calatori oricum nu conteaza. Privatu` trebuie sa faca profit, iar CFR sa circule indiferent daca face profit sau nu. Cam asa inteleg eu traducerea.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11865
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:29

La Cfr Călători e transport social la privați e afacere Very Happy
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:35

Exact, CFR-ul este tinut in spate de stat deci trebuie sa circule indiferent de cati calatori exista pe linia x, in schimb la privat este vorba de profit. Au profit, circula, nu au profit, nu circula. Wink
CFR-ul este transport social deci trebuie sa fie obligat sa asigure macar 2 perechi pe zi, daca se tot bat cu pumnu in piept atat ca trenul e transport social, nu sa abandoneze, dar daca CFR abandoneaza privatul de ce sa nu o faca?

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:35

Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ?
Sus In jos
Kapпaтй
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12528
Localizare : Бухарест
Reputatie : 15698
Data de inscriere : 06/12/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:40

DUAL a scris:
Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ?

Privatul nu a primit subventie de doua luni, si nu se stie cand si cat va primi pe viitor, cum vreti sa circule cu atatea cheltuieli daca cu trenul circula cei cu reduceri si biletele emise sunt foarte ieftine, din banii castigati nu se poate tine in spate o firma cu atatia angajati si atatea cheltuieli. E normal ce se intampla, nu sunt calatori se anuleaza si se inchide.

_________________
Cand pleci la drum prin tara sau strainatate singurul mijloc de transport ar trebui sa fie trenul .  Smile

Vrem trenul Bucuresti-Beograd-Bucuresti!!!
Букурешт-Крајова-Темишвар-Београд

595423
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9224
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11865
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:45

Foarte ciudat când încasau sute de milioane de lei era bine și aveau si trenuri mai putine
Sus In jos
vatmanul
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 570
Varsta : 30
Localizare : Oradea
Reputatie : 2122
Data de inscriere : 14/10/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:51

DUAL a scris:
Ce bani ia in plus CFR de la stat inafara de aceeasi subventie ca privatu ? De cine e tinut in spate ?

Subventia e aceeasi, insa diferenta aici e: CFR e de stat, privatul e privat. Privatului daca nu-i iese afacerea pleaca, pe cand CFR-ul e un serviciu social pentru care nu banii ar trebui sa fie pe primul loc ci faptul de a le asigura oamenilor tren. Evident au si banii o importanta, majora chiar. Insa la CFR mai apare problema (nu ca la privati n-ar mai aparea pe ici-colo) "mersului cu nasu". La privati se intampla mai rar. Pentru ca nasul de pe privat, ce zice? Daca fac trebui d'astea si ma prinde am zburat. Si daca nu ma prinde, n-or fi incasari si maine scot sefii trenul si eu tot sunt afectat, pe cand nasul CFR-ului pune altfel problema: si daca dau bilete si daca nu dau, trenul tot circula, eu tot am lucru, salarul tot vine. Si cu gandirea asta am ajuns si a ajuns si CFR unde e azi. Indiferent cat de stabil parea locul de munca intr-o vreme, in ciuda mersului cu nasul, mai devreme sau mai tarziu, tot s-a rupt craca de sub picioare. Asta pe langa alte fel si fel de manevre care au adus CFR si nu numai la nivelul de azi.


Ultima editare efectuata de catre vatmanul in Sam 04 Apr 2015, 12:51, editata de 1 ori
Sus In jos
alex.alexus.tm



Numarul mesajelor : 1066
Varsta : 27
Localizare : Pisa - Italia
Reputatie : 3951
Data de inscriere : 28/03/2009

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:51

Karpaty a scris:

CFR-ul este transport social deci trebuie sa fie obligat sa asigure macar 2 perechi pe zi, daca se tot bat cu pumnu in piept atat ca trenul e transport social, nu sa abandoneze

Poate nu sunt eu destul de documentat sau nu traiesc in realitatea actuala, dar n-am vazut nici unde ca CFR sa trambiteze ca transportul feroviar este un transport social. Era, pe vremea lui nenea Nicu, dar traim in secolul XXI cand ai atatea variante de transport. Tocmai de asta transportul feroviar a devenit o modalitate de transport, una dintre vastele variante de transport existente azi si nu un transport social. Sincer, eu cand aud de ``social`` automat ma gandesc la PSD si la pomeni. Era doar o comparatie, fara vreo intentie sa amestesc politica in discutie dar mi-a fost exemplul cel mai la indemana.


Ultima editare efectuata de catre alex.alexus.tm in Sam 04 Apr 2015, 12:52, editata de 1 ori
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 7723
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 10224
Data de inscriere : 05/01/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 12:52

CFR Calatori ia bani imprumut pentru salarii cand nu au bani.. Dar sa revenim ce bani are CFR in plus fata de privat?! De cine sunt tinuti in spate?
Ca pe o sectie nu sunt profitabili ca taraie DA+ 2 vagoane si 3 nasi e alta discutie, dar repet a 3-a oara intrebarea de sus .. Poate imi raspunde careva. Daca nu, ar fi bine sa o lasati mai moale cu sunt tinuti in spate, caci sunt doar vorbe fara sustinere.
Da! sa se acorde subventie pentru a plimba chiar si trenul gol indiferent de firma, caci se intampla si la case mai mari chestia asta.. Dar totusi pana la unele afirmatii total eronate pe care le vad pe forum e cale lunga.

@ Vatmanul, total eronat dragul meu.. Nu mai e ceea ce zici tu de cand s-a intrat in UE.. Orice ajutor de la stat duce la litigiu. Ar trebuii sa citesti mai cu atentie ce s-a scris in ultimii 2 ani pe aici.
Mersul cu nasul e iar alta discutie.. Care nu are treaba cu fondul problemei care se discuta.Daca ar fi cum pui tu problema dpvd al nasului, ar exista multe trenuri CFR pe secundare, deci atat tu, cat si nasul v-ati inselat amarnic.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 19:37

Subvențiile se dau de către MT, dar fondurile vin de la Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Ei bine, anul ăsta, MFP a dat bugetul împărțit pe ,,CFR" și ,,privați", nu pe ,,compensații transport călători" cum a fost anul trecut. Iar actele adiționale la contractele de servicii publice pe 2015 nici nu s-au semnat încă.
În plus, în urma unui raport al Curții de Conturi, a reieșit că, cică, trenurile ar circula goale. S-a ajuns în așa fel încât au venit operatorii cu poze și filmări cu călătorii, pentru că ăia - care n-au mers în viața lor cu trenul - să fie convinși. Peste asta, și-au mai băgat și alții coada, de riscăm ca, în câteva luni, să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR și tarif (și subvenție) de R și să nu se mai subvenționeze decât un operator pe fiecare rută (vă dați voi seama care). Na, că v-am dat bomba. Practic, tot ce s-a reușit anul trecut se va nărui din cauza unor oameni înguști la minte de la MFP și Curtea de Conturi.

Referitor la ASFR, același ASFR a făcut inspecții în decembrie - ianuarie și a dat certificat. Acum, brusc, l-a anulat... ocazie cu care le mai ies niște bănuți (200 euro de vehicul feroviar x 150 de vehicule... faceți voi calculul). Mai nou, prelungirea certificatului se face în același mod ca emiterea unuia nou, deci cu re-verificarea tuturor vehiculelor. Sunt curios cum au făcut la CFR Călători... sau unii sunt mai egali ca alții?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
DAS 2011



Numarul mesajelor : 222
Reputatie : 2135
Data de inscriere : 18/09/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Sam 04 Apr 2015, 21:19

Eu cred ca liberalizarea transportului feroviar s-a facut fara legiferarea unor reguli clare. Obtinerea traselor, corelarea mersului de tren a tuturor operatorilor, tarifele practicate, forma de eliberare a biletelor si valoarea subventiei trebuiau stabilite foarte clar. Daca mai punem la socoteala si societatea corupta in care traim, ajungem la situatii gen Regiotrans. Ca ASFR-ul este atat de "atent" cu Regiotrans-ul este datorita DNA-ului, dar pe ASFR cine ii trage la raspundere ca sunt duplicitari ? Aceleasi vehicule feroviare circulau si in ianuarie cu aceleasi probleme, bandajele rotilor nu se uzeaza toate in 2 luni de zile. Aceleasi probleme apar la toate vehiculele feroviare. De ce sa aruncam cu noroi in Regiotrans, cand orice afacere cu statul in Romania se face pe baza de spaga ? In ritmul asta ASFR-ul poate veni la fiecare 3 luni sa retraga certificatul de siguranta. Ma astept ca urmatorul pas sa fie legat de starea infrastructurii. Vina celor dela Regiotrans este a patronilor care au incasat subventii de zeci de milioane de euro / an si nu au modernizat parcul de automotoare, nu au facut aproape nimic la infrastructura. In schimb apar in TOP 300. Pentru ca afacerea sa functioneze si peste 10 - 15 ani ai nevoie de automotoare modernizate ( au Marub-ul ) si de utilaje pentru intretinerea infrastructurii. Acum depinde de cat de competenta si unita este echipa de conducere care a ramas acum la firma !
In legatura cu modul de acordare a subventiei, raman la parerea ca ea trebuie sa contina 2 componente. O componenta fixa egala ca valoare cu TUI-ului, pe care MFP- ul sa o vireze direct firmelor care intretin infrastructura ( CFR SA, RC-CF, etc.) si o componenta variabila care sa fie in functie de calator x km. Astfel, s-ar asigura numarul de trase, nu ar mai fi discutii privind numarul de calatori, nasii vor trebui sa elibereze bilete, s-ar reduce puhoiul de economisti care impart bani bugetului.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2312
Varsta : 34
Localizare : Bucharest, Romania
Reputatie : 4415
Data de inscriere : 26/05/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Dum 05 Apr 2015, 01:49

Dr2005 a scris:
Peste asta, și-au mai băgat și alții coada, de riscăm ca, în câteva luni, să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR și tarif (și subvenție) de R și să nu se mai subvenționeze decât un operator pe fiecare rută (vă dați voi seama care). Na, că v-am dat bomba. Practic, tot ce s-a reușit anul trecut se va nărui din cauza unor oameni înguști la minte de la MFP și Curtea de Conturi.

Oricum fiind guvern SOCIALIST la putere nu cred ca vor anula trenuri multe si subventii se vor oferi in continuare. Cunosc o persoana care lucreaza la Curtea de Conturi si care merge cu trenul zilnic. Or mai fi si alti...
Cred ca trenurile de la Regiotrans, TFC pot merge si fara subventii pe magistrale, caci au suficenti pasageri pentru a avea un mic PROFIT. Privatii NU realizeaza profit pe linile secundare inchiriate lor. Legile se pot schimba oricum...

In prezent sunt mai putini de 40% fara bilete si abonamente fata de acum 2-3 ani pe ruta Bucuresti - Rosiori.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12077
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14117
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Dum 05 Apr 2015, 02:56

Niciun tren nu poate circula fără subvenție... ai de plată TUI, remizare, combustibil, acciză... apoi în fiecare an alt certificat de siguranță (200 euro/vehicul verificarea AFER), o dată la câțiva ani trebuie să prelungești avizul tehnic al materialului rulant (alte sute de euro la AFER), tot personalul trebuie periodic instruit (deci, bani la CENAFER, înainte de asta verificare medicală, alți bani). Mai faci și reviziile la materialul rulant (un RG la o locomotivă te duce la vreo 30.000 euro), mai plătești și salariile și paza materialului rulant, chiria pentru dormitoare - dacă nu ai avut norocul să poți amenaja unul pe vreo neinteroperabilă ș.a.. Te rupe la bani. La un drum București - Buzău doar TUI-ul bate spre 1200 lei.

Pe București - Roșiori ultima dată când am mers au tăiat bilete de 12 lei la câte 2-3 oameni, puneau toți cât aveau la ei până se făcea de un bilet Smile)

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Alex:D



Numarul mesajelor : 16
Reputatie : 1712
Data de inscriere : 20/04/2012

MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Dum 05 Apr 2015, 23:32

Dr2005 a scris:
să nu mai fie voie să circule trenuri cu mers de IR și tarif (și subvenție) de R

De fapt, de ce n-ar putea circula in aceleasi conditii ca Regio Express ?
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Discutii generale despre Regiotrans    Astazi la 09:39

Sus In jos
 

Discutii generale despre Regiotrans

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Informatii generale despre REGIOTRANS
» Discutii generale despre transport II
» Cateva detalii generale despre locomotive
» Informatii generale despre operatorul Interregional Calatori
» INFORMATII GENERALE DESPRE TFG si TFC
Pagina 14 din 15Mergi la pagina : Inapoi  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: OPERATORI PRIVATI DIN ROMANIA :: REGIOTRANS-