Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Intrebarile unui incepator

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9195
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11830
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mier 03 Apr 2013, 21:10

cortexedge a scris:
La straineze, motoarele sunt actionate de niste convertizoare si sunt controlate in frecventa. De aici si sunetele respective.
La EA motoarele sincrone sun comandate in curent continuu. In mare, ce se aude la ea in demaraj sunt angrenajele reductoare montate intre axul motorului si osie.

La plecare se aude mai tare ventilatia la cele straine ventilatia e mai silentioasa
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 21
Reputatie : 1315
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar 22 Sept 2015, 15:18

Hello,

Datorita faptului ca sunt nou pe acest forum vreau sa salut cu respect pe toti membrii acestui forum si sa va felicit pentru treaba extraordinara pe care o faceti aici. Ca si toti cei de aici sunt foarte pasionat de trenuri si tot ce are legatura cu ele. Dar, desi am vaste cunostinte tehnice nu sunt specializat in echipamentele folosite in particular la trenuri/locomotive/infrastructura asa ca multe aspecte imi sunt neclare.
De acea sunt foarte bucuros ca aici pe forum sunt multi specialisti care pot sa imi ofere informatiile dorite. Acum vin cu prima intrebare pe care o am care se refera la anumite caracteristici ale locomotivelor electrice EA clasice folosite la noi. De ce aceste locomotive, ca si marea majoritate a locomotivelor moderne electrice au doua pantografe. Vechile locomotive electrice aveau doar un singur pantograf.
A doua intrebare este de ce la schimbarea sensului de mers trebuie schimbat pantograful ? A treie intrebare este legata de a doua, daca locomotiva poate merge doar intr-un singur sens cu un pantograf, in cazul rar si nefericit in care un mecanic ar depasi peronul si ar dori sa intoarca trenul inapoi cativa metri, ar putea folosi pantograful curent la viteza redusa sau deloc, manevra ar necesita comutarea pe celalalt pantograf. Multumesc anticipat !
Sus In jos
florin.lifticariu



Numarul mesajelor : 759
Reputatie : 2243
Data de inscriere : 09/11/2012

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar 22 Sept 2015, 17:12

La EA cred ca se merge pe sens inainte cu pantograful din spate ridicat pentru ca in caz de rupere sa nu se deterioreze aparatura electrica amplasata pe acoperisul locomotivei....teoretic ambele pantografe alimenteaza locomotiva si se poate merge cu oricare din ele ridicat...
E doar parerea mea...de nespecialist..
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1003
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 2635
Data de inscriere : 23/07/2012

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar 22 Sept 2015, 17:25

*Au două din motive de siguranță: unul nu funcționează, s-a rupt etc. intervine al doilea.
*Se merge cu cel din spate tot din motive de siguranță: dacă se rupe cel din spate, pagubele ar fi mult mai mici (nu afectează descărcător, disjunctor, izolatori).
*Practic, indiferent de viteza poate merge cu oricare ridicat. Și cu amândouă chiar, așa cum o să mai vezi la iarnă.


Ultima editare efectuata de catre Andrey_tm in Mier 23 Sept 2015, 10:46, editata de 2 ori (Motiv : corectare informatie)
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 21
Reputatie : 1315
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar 22 Sept 2015, 17:55

Multumesc mult pentru lamuriri. Banuiesc ca, totusi ruperea pantografului este un eveniment destul de rar din fericire, pentru ca ruperea lui mai ales la viteza mare poate avaria serios locomotiva si reteaua de contact.
Sus In jos
Ony_x



Numarul mesajelor : 21
Reputatie : 1315
Data de inscriere : 21/05/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mier 23 Sept 2015, 14:14

Mai am inca o intrebare tot legata de EA-uri. As vrea sa stiu cateva detalii legate de compresorul franei pneumatice al locomotivei. Din cate stiu la vechile EA compresorul genereaza acel sunet atat de specific acelor locomotive si care mie imi place nespus de mult. La noile locomotive datorita compresoarelor moderne acel sunet este mult diminuat. Intrebarile ar fi, acele compresoare au un motor de antrenare separat sau sunt antrenate de motorul principal printr-un cuplaj intermitent (ambreaj) ; unde se fabricau la noi in Romania aceste compresoare si daca acel furnizor mai exista ; in cazul in care se defecteaza compresorul, ceea ce presupun ca se intampla destul de fregvent datorita regimului dur de functionare, ce se intampla in acest caz, se repara prin forte proprii , se inlocuieste cu unul similar sau se adapteaza un compresor model nou. Prin alte parti sa mai practica din pacate si descompletarea de piese ale altor vehicule nefolosite pentru salvarea celor defecte. Sper ca nu este cazul si aici.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Astazi la 23:50

Sus In jos
 

Intrebarile unui incepator

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Amintirile unui mecanic de locomotivă
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» TARIFE C. F. R.
» Pod feroviar peste Dunare la Braila
» Vagoane seria 19-76 si 20-76
Pagina 4 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-