Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Intrebarile unui incepator

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul
AutorMesaj
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6481
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Sam Mar 16, 2013 10:23 pm

Sufla aer la 2 presiuni diferite cred
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2028
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4661
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 17, 2013 12:21 am

Eu cred ca exista un sistem de alimentare dual pentru acea goarna. Am analizat cu un program special spectrograma semnalului audio si goarna produce intr-o prima faza un sunet pe frecventa fundamentala de aproximativ 387Hz plus armonicele iar in a doua faza se adauga inca o serie cu frecventa fundamentala de 689Hz.

Aici demareaza (sec. 25):



Si aici ii saluta pe forumisti (sec. 39):



Asa arata spectrul primului semnal, cel de frecventa mai joasa:



Si aici se adauga si frecventa mai ridicata, sunetul al doilea, cel "ascutit";



Se vede ca in a doua imagine apar niste virfuri in plus.

Ce sa mai...Pina nu pozez o goarna din asta cu ce are in spate nu ma las. Smile Trebuie sa lamurim misterul.

Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6481
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 17, 2013 12:35 am

Semnalele pana la 100 Hz sa fi fost induse electronic, sau chiar prinde microfonul asa frecvente joase?
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2028
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4661
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 17, 2013 12:45 am

Ar trebui sa capteze ceva dar probabil nu cu prea mare fidelitate. E mai mult zgomot acolo in cazul nostru.

Iata una cu dedicatie pentru Andu2100HP Smile Inconfundabilul fluier de Sulzer, un ecou modern al epocii aburului:



1,3kHz frecventa fundamentala. Frecventa e mai mare, sunetul mai "ascutit". Se vad si armonicele, la ~2,6kHz, ~3,9kHz, 5,2KHz, etc.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6481
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 17, 2013 12:52 am

Oare ce-i golul ala dupa armonica de gradul 5? Nu stiu de ce aveam impresia ca fluierul are frecventa mai inalta, undeva la 5-6 kHz... Very Happy
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2028
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4661
Data de inscriere : 16/01/2010

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 17, 2013 12:58 am

E de la compresie (sursa e un fisier MP3). Au fost acolo niste componente considerate ne-esentiale si au fost eliminate de algoritm. Cele mai multe mp3-uri elimina in acelasi mod orice componenta spectrala mai sus de 13 sau 15 kHz.
Sus In jos
lapsanszkitamas
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1219
Varsta : 21
Localizare : Orasul trandafirilor
Reputatie : 2886
Data de inscriere : 21/07/2012

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 24, 2013 7:13 pm

21. Care-i treaba cu privighetorile astea moderne? Si Taurusul si Traxxul cand pornesc te sperie cu sunetele alea. Adica stiu si eu... se presupunea ca LE sunt mai silentioase decat dieselurile
Sus In jos
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1526
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 24, 2013 7:40 pm

TVlad a scris:
19. Se numesc contra-sine si cred ca sint folosite pentru rigidizare suplimentara. Pe poduri e de evitat aparitia fortelor suplimentare date de oscilatii in plan orizontal sau vertical. Ceea ce nu am reusit nici eu sa inteleg, plecind de la aceasta premiza, e de ce se folosesc totusi joante pe poduri a caror lungime e mai mica decit un cupon standard.

Contrasinele pe poduri nu au rol structural (de rigidizare), ci au rolul de a impiedica deraierea pe pod, iar in caz de deraiere, de a dirija roata deraiata pana la iesirea de pe pod. E o masura de siguranta suplimentara, in asa fel incat sa se reduca riscul caderii trenului peste obstacolul traversat de pod.
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1526
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 24, 2013 7:48 pm

Vlad a scris:
Nici una. Nu mai exista. Singura, 060-EB-001, a fost retrasa din servici din cauza unor defectiuni.

Fosta 060-EB-001 este actuala 41-0931-0 a Depoului Arad Calatori. A fost convertita la finele anilor '80 intr-o EA normala. 060-EB a fost o incercare nereusita de tiristorizare in tehnologia anilor '60. Asa ca in final s-a renuntat si a fost convertita intr-o EA normala.

Vlad a scris:
Iata un fragment din mesajul user-ului Lafont de pe 16.09.2011 de la topicul 060-EA-001

"Ultima dintre cele 10 locomotive construite in Suedia si livrata de ASEA in aprilie 1967 – 060-EB-001 – era o locomotiva-prototip echipata cu punti redresoare mixte semicomandate, prevazute atat cu diode, cat si cu tiristori, permitand si franarea recuperativa. Reglajul treptelor de tensiune se efectua conventional, prin intermediul graduatorului pe inalta tensiune, tiristorii intervenind numai pentru reglajul fin, in interiorul treptelor de tensiune. Dupa cativa ani de probe si de exploatare comerciala pe linia cu profil greu Brasov–Predeal–Bucuresti, prototipul a fost transformat de catre uzinele Electroputere Craiova (EPC) intr-o locomotiva de serie 060-EA"

Citatul este din articolul despre istoria EA pe care l-am scris chiar eu prin 2008.
Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
Bayazid



Numarul mesajelor : 135
Reputatie : 1526
Data de inscriere : 18/02/2013

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Dum Mar 24, 2013 7:51 pm

lapsanszkitamas a scris:
8. Ce avantaje au semi-pantografele fata de cele in forma de romb?

Pantograful este o sursa importanta de zgomot la mersul de tren. Prin urmare, pe masura ce viteza creste peste 120 km/h, pantograful simetric (romb) este mult mai zgomotos fata de cel asimetric.

Sus In jos
http://www.construim-romania.ro
lapsanszkitamas
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1219
Varsta : 21
Localizare : Orasul trandafirilor
Reputatie : 2886
Data de inscriere : 21/07/2012

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Lun Apr 01, 2013 3:37 pm

22. De ce are Taurusul 3 pantografe? Am citit ca numai o subclasa are 3 dar n-am prea inteles de ce
23. Electricele noastre au bratul pantografului orientat spre mijlocul locomotivei :TDD: , insa ECurile si Taurusul au bratele orientate spre cabina 500308 . Care este motivul?

Si as dori sa mai reamintesc de intrebarea 21. Very Happy
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6481
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Lun Apr 01, 2013 4:27 pm

Poate daca reformulezi intrebarea 21 in termeni pe care sa nu-i intelegi doar tu, ai primi si un raspuns.
Sus In jos
lapsanszkitamas
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1219
Varsta : 21
Localizare : Orasul trandafirilor
Reputatie : 2886
Data de inscriere : 21/07/2012

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar Apr 02, 2013 5:16 pm

lapsanszkitamas a scris:
21. Care-i treaba cu privighetorile astea moderne? Si Taurusul si Traxxul cand pornesc te sperie cu sunetele alea. Adica stiu si eu... se presupunea ca LE sunt mai silentioase decat dieselurile

taurusul in ungaria ii poreclit "doremi" ... motivul e evident Very Happy Very Happy
si traxxul scoate un sunet ciudat, insa e continuu, nu "canta" ca siemensul

EAul cand porneste nu se aude nimic in plus in afara de ventilatoare, lucru care nu se poate spune despre "privighetorile" de taurus si traxx


niciuna din filmulete nu-mi apartin.
Sus In jos
cortexedge
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3112
Reputatie : 6481
Data de inscriere : 20/08/2008

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mar Apr 02, 2013 5:27 pm

La straineze, motoarele sunt actionate de niste convertizoare si sunt controlate in frecventa. De aici si sunetele respective.
La EA motoarele sincrone sun comandate in curent continuu. In mare, ce se aude la ea in demaraj sunt angrenajele reductoare montate intre axul motorului si osie.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 9195
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 11831
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Mier Apr 03, 2013 9:08 pm

lapsanszkitamas a scris:
22. De ce are Taurusul 3 pantografe? Am citit ca numai o subclasa are 3 dar n-am prea inteles de ce
23. Electricele noastre au bratul pantografului orientat spre mijlocul locomotivei :TDD: , insa ECurile si Taurusul au bratele orientate spre cabina 500308 . Care este motivul?

Si as dori sa mai reamintesc de intrebarea 21. Very Happy

Unele locomotive au 4 pantografe pentru ca functioneaza la 4 tipuri de alimentare 1.5 3 15 25kv la Siemens e clasa 1216 cu 4 pantografe clasele 1016 si 1116 au 2 pantografe

Un raspuns la intrebarea cu orientarea pantografului cu deschizatura inainte ar asigura o presiune de apasare mai mare
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Intrebarile unui incepator   Astazi la 10:09 am

Sus In jos
 

Intrebarile unui incepator

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Amintirile unui mecanic de locomotivă
» Cele mai lungi trenuri de călători care au circulat vreodată în Romînia
» TARIFE C. F. R.
» Pod feroviar peste Dunare la Braila
» Vagoane seria 19-76 si 20-76
Pagina 3 din 4Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-