Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia
Bine aži venit pe Forumul pasionažilor de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veži gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Reglementari specifice de numerotare a trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
danlascau



Numarul mesajelor : 22
Reputatie : 2203
Data de inscriere : 25/12/2010

MesajSubiect: Reglementari specifice de numerotare a trenurilor   Vin 23 Noi 2012, 22:30

Ordin 1584/2012 privind aprobarea Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane. Ordin nr. 1584/2012


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 763 din 13 noiembrie 2012

MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII

In temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) lit. b) si j) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 12 lit. b) si n) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul transporturilor si infrastructurii emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Reglementarile specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Prevederile prezentului ordon se aplica Companiei Nationale de Cai Ferate "CFR" � S.A., gestionarilor de infrastructura feroviara care gestioneaza sectiile neinteroperabile, precum si tuturor operatorilor de transport feroviar din Romania.

Art. 3
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" � S.A. va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4
Pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" � S.A., gestionarii de infrastructura care gestioneaza sectiile neinteroperabile, precum si operatorii de transport feroviar din Romania vor asigura instruirea intregului personal cu responsabilitati in siguranta circulatiei trenurilor, privind aplicarea prevederilor Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane.


Art. 5
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 54/2003 privind aprobarea Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane*), precum si Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 547/2003 privind aprobarea Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane**) isi inceteaza aplicabilitatea.
-----------
*) Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 54/2003 privind aprobarea Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
**) Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.221/2008 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 547/2003 privind aprobarea Reglementarilor specifice de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Anexa nr. 1 - REGLEMENTARI SPECIFICE de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane



Capitolul I - Reguli generale


Sectiunea 1 - Reguli generale privind sistemul de numerotare a trenurilor pe reteaua cailor ferate romane


Art. 1
(1) Sistemul de numerotare a trenurilor asigura in principal:
a) identificarea numerica a trenurilor internationale si interne de calatori si de marfa pe intregul parcurs;
b) inlesnirea informarii calatorilor pentru traficul de calatori si facilitarea gestionarii electronice centralizate a traficului de calatori si de marfa;
c) informarea prin structura sa analitica a personalului de cale ferata asupra caracteristicilor trenurilor;
d) posibilitatea prelucrarii electronice a datelor, furnizand un criteriu precis de identificare in toate domeniile de activitate feroviara (circulatie, rezervari de locuri, statistici etc.).
(2) Numarul analitic de tren este format din maximum 5 cifre.
(3) Fiecarui tren i se atribuie un numar stabilit prin graficul de circulatie al trenurilor.
(4) Pentru trenurile neprevazute in graficul de circulatie al trenurilor numerele se atribuie prin dispozitie de punere in circulatie.

Art. 2
(1) Regula generala de numerotare a trenurilor este:
a) in sensul de la Bucuresti, numar fara sot;
b) in sensul spre Bucuresti, numar cu sot.
In anumte cazuri, numerele trenurilor pot fi precedate sau urmate de un indicativ sau o denumire.
(2) Trenurile de calatori si de marfa circula pe intreaga ruta cu un singur numar.
(3) Pe sectiile de circulatie pe care numarul trenului nu corespunde cu sensul de circulatie in vigoare la C.F.R., la numarul trenului se adauga dupa acesta cifra "1" pentru sensul impar sau cifra "2" pentru sensul par. Intre numarul trenului si cifra care indica sensul pe reteaua C.F.R. (1 sau 2) se introduce "-" (linie).

Sectiunea 2 - Reguli generale privind numerotarea trenurilor internationale conform fiselor UIC nr. 419-1, 419-2


Art. 3
(1) Fisele UIC nr. 419-1, 419-2 definesc principiile si conditiile de aplicare ale unui sistem analitic de numerotare a trenurilor internationale de calatori si marfa.
(2) Numerotarea trenurilor internationale se va adapta in permanenta, in conformitate cu modificarile fiselor UIC 419-1, 419-2.

Art. 4
Caracteristicile trenurilor internationale:
a) Numarul analitic de tren este format din maximum 5 cifre.
b) Semnificatia cifrelor din cadrul numarului unui tren international de calatori este urmatoarea:
- cifra unitatilor arata sensul de mers;
- cifra zecilor arata relatia de mers;
- cifra sutelor arata categoria trenului;
- cifra miilor arata categoria trenului si caracterul permanent sau nu al trenului;
- cifra zecilor de mii arata caracterul permanent sau nu al trenului.
c) Semnificatia cifrelor din cadrul numarului unui tren international de marfa:
- cifra unitatilor arata sensul de mers;
- cifra zecilor arata o specificare suplimentara la relatia principala de trafic;
- cifra sutelor arata relatia principala de trafic;
- cifra miilor arata categoria trenului;
- cifra zecilor de mii este cifra 4.

Art. 5
(1) Pentru trenurile internationale de calatori si de marfa numarul se atribuie in cadrul Conferintelor de coordonare si armonizare a traseelor trenurilor internationale de calatori si de marfa ale Forum Train Europe � FTE. Exceptie fac trenurile internationale de calatori si marfa in traficul de frontiera limitrof, pentru care se pot stabili de comun acord cu caile ferate din tarile vecine si alte criterii de numerotare.
(2) Trenurile internationale de marfa primesc numere de la 40.000 la 49.999, conform fisei IUC 419-2, numerele ramase disponibile afectandu-se trenurilor de marfa din traficul intern.


Capitolul II - Numerotarea trenurilor de calatori si marfa in trafic intern


Sectiunea 1 - Numerotarea trenurilor de calatori in trafic intern


Art. 6
(1) Numerele ce indica zonele de circulatie pe baza carora se atribuie numerele trenurilor de calatori in trafic intern sunt:
a) Zona 2 � Brasov-Curtici, prin Fagaras;
b) Zona 3 � Bucuresti-Episcopia Bihor, prin Sighisoara si Cluj-Napoca;
c) Zona 4 � Brasov-Satu Mare, prin Siculeni si Baia Mare;
d) Zona 5 � Ploiesti Sud-Vicsani, prin Bacau;
e) Zona 6 � Faurei-Iasi, prin Tecuci;
f) Zona 7 � Bucuresti-Galati, prin Urziceni;
g) Zona 8 � Bucuresti-Constanta;
h) Zona 9 � Bucuresti-Timisoara Nord, prin Rosiori Nord.
(2) Sectiile de circulatie adiacente fiecarei zone de circulatie se stabilesc de Serviciul mersuri de tren, din cadrul Directiei trafic.

Art. 7
(1) Trenurile de calatori in trafic intern primesc numere pereche pe relatia dus-intors in functie de ultima zona de circulatie parcursa in sensul fara sot. In principiu perechile de trenuri sunt caracterizate prin numere consecutive. Toate trenurile care circula pe aceeasi relatie, incepand cu ora 0.00, primesc numere in ordine crescatoare.
(2) Trenurile de calatori garnituri goale, care circula intre statia de intrumare sau sosire a trenului si statia de formare si pregatire tehnico-sanitara, se numeroteaza cu numarul trenului precedat de litera "G".
(3) Numarul trenului compus numai din locomotive izolate de calatori va fi precedat de litera "L".

Sectiunea 2 - Numerotarea trenurilor de marfa in trafic intern


Art. 8
(1) Numerele alocate trenurilor de marfa indica:
a) operatorul de transport feroviar;
b) tipul trenului (trenuri de containere, trenuri navete, trenuri locale, trenuri convoaie, trenuri de serviciu etc.);
c) circulatia acestora pe una sau mai multe sucursale regionale de cale ferata.
(2) Toate trenurile de marfa care circula pe aceeasi relatie, incepand cu ora 0.00, primesc numere consecutive in ordine crescatoare.
(3) Numarul trenului compus numai din locomotive izolate de marfa va fi precedat de litera "L".
(4) Numarul trenurilor de serviciu va fi precedat de litera "S".


Capitolul III - Dispozitii finale


Art. 9
Gamele de numere pentru trenurile de calatori si marfa se stabilesc in functie de rangul acestora de catre CFR pentru fiecare plan de mers. In acest sens, in functie de cerintele de exploatare se vor actualiza plajele de numere, iar modul de repartizare al acestora va fi cuprins in dispozitia de punere in aplicare a planului de mers.

Art. 10
Stabilirea numerelor trenurilor se face astfel:
a) Serviciul mersuri de tren din cadrul Directiei trafic pentru toate trenurile de calatori de rang II � Inter City, III � Inter Regio si IV � Regio, pentru trenurile de marfa in trafic international si in trafic intern interregional si pentru trenurile de serviciu in trafic interregional;
b) diviziile trafic din cadrul sucursalelor CNCF "CFR" � S.A. pentru trenurile de marfa in trafic regional si trenurile de serviciu in trafic regional, pe baza plajelor de numere puse la dispozitie de catre Directia trafic � Serviciul mersuri de tren.

Art. 11
Din plaja de numere primita si ramasa neutilizata la elaborarea planului de mers, diviziile trafic din cadrul sucursalelor CNFC "CFR" � S.A. repartizeaza regulatoarelor de circulatie plajele de numere necesare trenurilor suplimentare care vor circula pe raza regulatorului de circulatie.
Sus In jos
 

Reglementari specifice de numerotare a trenurilor

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Reglementari specifice de numerotare a trenurilor
» Compunerea trenurilor din Romania - 2015
» Reguli numerotare trenuri
» Mersul Trenurilor 2014-2015 Softrans
» Mersul trenurilor 2009-2010 la Regional
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din Romānia :: INFORMATII GENERALE-