Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mar 14 Ian 2014, 12:18

Vlad pe ce sectii se circula cu BLA specializat?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11277
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mar 14 Ian 2014, 12:22

Nu am întâlnit nicăieri acest tip de BLA. E posibil să nu (mai) existe pe nicăieri. Pe liniile duble pe unde am fost am întâlnit numai BLA banalizat, simplificat sau fără BLA (cu cale liberă).
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mar 14 Ian 2014, 12:51

Din Sintana daca circula pe firul din stinga trenula iasa cu OC si semnalul de iesire pe rosu, si circula pina la Utvinisul Nou. Acolo ce semnalizare este?BLAS?

Intre ele nu este BLA, Zimandul Nou era cu semnale mecanice si nu primea pe firul din stinga decit cu OC, asa ca au ales sa o desfiinteze.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11277
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mar 14 Ian 2014, 14:57

Dacă nu mă înșel acolo e bloc de linie automat simplificat sau semiautomat.

Pe aceste tipuri de secție nu se poate expedia pe falsă cu semnal pe liber (de aceea semnalele de ieșire nu au indicatorul "fantă") ci doar pe bază de cale liberă și ordin de circulație cu depășirea semnalului de ieșire pe oprire.

Zimandu Nou nu avea semafor de intrare pe firul fals și de aceea trenul trebuia primit cu ordin de circulație.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 17 Apr 2014, 16:46

Am citit in Renasterea Banateana ca se vor moderniza mai multe treceri la nivel cu calea ferata. Nu am gasit stirea si pe saitul ziarului dar am gasit-o pe saitul radio Resita.

http://www.radio-resita.ro/bariere-cale-ferata/
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5908
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mier 14 Oct 2015, 13:05

Dionis a scris:
Teodor a scris:
Râmnicu Vâlcea : prevestitor luminos cu 3 unități în capătul spre Drăgășani, semnal de intrare luminos, în ambele capete, semnal luminos de ieșire, în ambele capete. La linia 1, cum te duci spre Sibiu, semnalul de ieșire are și inductor de 500 Hz.

Cum se poate sa aiba semnalul de iesire inductor de 500 Hz si nu de 1000/2000 Hz ?

Fii puțin mai atent. Very Happy

Teodor a scris:
La linia 1, cum te duci spre Sibiu, semnalul de ieșire are și inductor de 500 Hz.


Bineînțeles că are și inductor de 1000/2000 Hz.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 167
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 1121
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mier 14 Oct 2015, 13:50

Teodor a scris:
Dionis a scris:


Cum se poate sa aiba semnalul de iesire inductor de 500 Hz si nu de 1000/2000 Hz ?

Fii puțin mai atent. Very Happy

Teodor a scris:
La linia 1, cum te duci spre Sibiu, semnalul de ieșire are și inductor de 500 Hz.


Bineînțeles că are și inductor de 1000/2000 Hz.

My bad, m-am incurcat in exprimare. Intr-adevar inductorul de 500 Hz este dependent (si deci apartine) tot de semnalul ce-l precede, chiar daca este pus pe linie la 250 m de acel semnal. Si cred ca este normal ca unele linii (abateri) sa nu aiba acel inductor, pentru ca oricum la intrare pe acea linie ai deja viteza redusa.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5908
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mier 14 Oct 2015, 15:52

Aici este prezent deoarece este stație tip paralelogram, intri la directă și ieși în abatere, de aceea este prezent acel inductor. Very Happy
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Mier 14 Oct 2015, 21:55

Toate semnalele au inductor de 500hz aflat la 250m de semnal în afară de semnalul prevestitor pe linie fără BLA care nu poate da indicația de rosu
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5908
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 02:05

Nu e adevărat, și-ți pot aduce câte dovezi vrei. Poate așa ar trebui teoretic, dar practic diferă mult lucrurile.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 167
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 1121
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 10:50

Adrian78 a scris:
Toate semnalele au inductor de 500hz aflat la 250m de semnal în afară de semnalul prevestitor pe linie fără BLA care nu poate da indicația de rosu

Adrian,

Scopul inductorului de 500 Hz este de a controla reducerea vitezei (la V2) de catre mecanic in vederea opririi sau depasirii unui semnal cu viteza redusa. Pe abatere unde viteza este deja la 30km/h sub orice valoare a V2, amplasarea acelui inductor de 500 Hz la 250m de semnal nu mai este obligatorie, deoarece, mecanicul nu va putea atinge o viteza prea mare pe acea linie. In statia paralelogram, cum a spus Teodor, atunci cand intri pe directa, tu intri cu viteza stabilita, care poate fi si de 140 km/h. Presupunand ca la semnalul de intrare dupa ce ai influenta 1000 Hz, trebuie sa faci V1 intr-un anumit timp (depinde de regimul de franare). Iar V1 este in general cu mult peste 30 km/h, de aceea se adauga acel inductor de 500 Hz pentru a verifica incetinirea trenului. Daca trenul are peste V2, atunci distanta de 250m este suficienta (de cele mai multe ori) pentru a frana acel tren de la V1, in regim de urgenta.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5908
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 13:30

Adrian este mecanic de locomotivă, știe aceste lucruri 100 %, însă ce e în teren diferă mult de ce e în carte. De exemplu, stația Băbeni este considerată nod de cale ferată, deoarece face ieșire spre 4 direcții : Rm. Vâlcea, Piatra Olt, Alunu și Antestație CET Govora. Cum am spus și mai sus, semnalele de ieșire au și indicator de direcție. Acum vreau să mai adaug încă un aspect pe care nu l-am precizat. La liniile 1, 2 și 3, semnalele de ieșire au și inductor de 500 Hz, însă activi sunt doar cei de la linia 3, directa. Deci liniile 1 și 2, linii pe care se intră și se iese în abatere ( de fapt, linia 2 este directă pentru trenurile care vin de la Alunu și se îndreaptă spre Antestație, dar se primesc și trenuri de călători la această linie, deci în abatere ) , au inductori de 500 Hz, neactivi, dar cândva au fost activi. Asta ca și exemplu pentru Dionis, se poate amplasa inductor de 500 și pe liniile abătute.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 167
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 1121
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 15:22

Teodor a scris:
Asta ca și exemplu pentru Dionis, se poate amplasa inductor de 500 și pe liniile abătute.

Eu nu am zis ca nu se poate, am spus ca nu este vital sa ai inductor de 500 Hz activ pe linie abatuta. Probabil asta este si una din cauzele pentru care acei inductori de care vorbesti tu sunt inactivi.
Sus In jos
https://train-sim.ro
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10470
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13480
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 20:26

Dionis cum sa nu ai inductori de 500hz pe linie abatuta cum verifica instalatia daca trenul nu respecta viteza v2 si e obligat sa opreasca?
Sus In jos
Teodor



Numarul mesajelor : 3307
Reputatie : 5908
Data de inscriere : 18/04/2011

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Joi 15 Oct 2015, 23:06

Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   

Sus In jos
 

Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizari - generalitati
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
» Semnalizări
Pagina 5 din 10Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-