Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiți | 
 

 Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 2991
Varsta : 35
Localizare : Husi
Reputatie : 5606
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Semnalizari generalitati   Vin 26 Apr 2013, 12:33

Bun, si atunci cum explicati urmatoarea situatie:

-In MT 1984/1985 sectia Letcani- Dorohoi era trecuta ca "sectie cu conducere centralizata""! Ori la data respectiva semnalele mecanice din Dorohoi (ca si astazi!), Dangeni si Trusesti (in Trusesti se mai vad ramasite ale fostelor semnale mecanice!) functionau!
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 12:43

Păi trebuia ca toate stațiile de pe secție să aibă semafoare funcționale ca să poată fi secție cu circulație pe bază de cale liberă, nu doar una sau două stații. Eu așa cred.
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 754
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3654
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:07

Vlad a scris:
Păi trebuia ca toate stațiile de pe secție să aibă semafoare funcționale ca să poată fi secție cu circulație pe bază de cale liberă, nu doar una sau două stații. Eu așa cred.
Chiar daca ar fi avut toate statiile dotarile necesare pentru semnalizare, ele ar fi circulat pe baza intelegerii telefonice intre statii,sau la dispozitia operatorului RC,obtinerea caii libere,insa in oricare situatie operatorul conduce circulatia pe sectie,dar exista si tablita de recunoastere( a trenului expediat din punctul de sectionare anterior sau halta anterioara ? )lucru care nu ar mai duce la necesitaea expedierii trenului cu ordin de ciculatie deoarece exista semafoarele mecanice care dau indicatiile necesare pentru primirea trenului in statie,iar pentru recunoasterea trenului se folosea tablita de recunoastere( presupun ca acesta era rolul tablitei)
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:14

Tăblița de recunoaștere a existat in toate stațiile de pe toate tipurile de secții (chiar și BLA) dar a fost scoasă acum câțiva ani. Această tăbliță o folosea IDM pentru primirea trenului în stație în cazul defectarii semnalului de chemare sau în lipsa acestuia. Era un înlocuitor al ordinului de circulație.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:20

Pai stati putin, nu e o diferenta intre statiile unde este conducere centralizata si cele unde se circula la cale libera?

eu inteleg ca sistemul cale libera e o exceptie nu o regula.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:25

Secțiile cu conducere centralizată sunt secții cu trafic redus, semnalele nu exista sau sunt scoase din funcție, punctele de secționare (stațiile) sunt acoperite de "indicatorul de acoperire a punctelor de secționare pe secțiile cu conducere centralizată" (acel disc galben cu felinar galben).

Secțiile cu circulație pe bază de cale liberă sunt secțiile unde nu exista BLA de nici un fel, cum e secția Onești - Ghimeș - Mihăileni.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:46

Aha, m-am lamurit, practic sectiile pe care se circula cu semnaliyare mecanica la interval de statie.

dar pe sectiile cu conducere centralizata nu trebuie sa functioneze semnalele intr-o statie pe parcurs pentru incrucisari?

Cind am circulat pe Radna cu CFR am facut cruce in Zabrani, erau semnale mecanice si IDM despre care am inteles ca i se spune agent autorizat.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:53

Nu e neapărat să fie cu semafoare mecanice. Pot fi și stații cu semnale electrice, cum e între Vaslui și Buhăiești, în stația Eforie Sud și altele.

Pe secțiile cu conducere centralizată încrucișările se fac fără ajutorul semnalelor.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 13:54

Cum se fac? cu ordin de circulatie?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 14:03

La primire i se comunică mecanicului la ce linie intră. Când acesta trece de indicatorul de acoperire a punctelor de secționare încetinește și intră în stație cu 30 la oră pe directă sau cu 20 km/h pe abătută. La plecare i se dă ordin de circulație.
Alte amănunte nu știu.
Sus In jos
orestte
V.I.P Member
V.I.P Member
avatar

Numarul mesajelor : 364
Varsta : 43
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3611
Data de inscriere : 28/10/2008

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 26 Apr 2013, 16:15

Sa va dau un exemplu de pe TimisoaraNord - Radna, unde este tot conducere centralizata. Semnalele mecanice sunt scoase din functie iar in punctele de sectionare sunt agenti autorizati, nu e neaparat nevoie sa fie idm , poate fi si acar, el este numit agent autorizat.
La expedierea trenului din Timisoara Est, mecanicul primeste un ordin ce circulatie care zice cam asa:

Tren 14xxx liber sa circule la statia Giarmata unde gareaza la linia 2 directa. Nr xx Op. RC XXXXX. (numele operatorului regulatorului de circulatie.)

Indicatoarele permanente de acoperire a punctelor de sectionare (discul galben) au inductori activi de 1000 Hz; mecanicul da atentie cu instalatia indusi iar de la varful primului macaz , sau atacarea macazului pe la calcai circula cu viteza de 30 km/h pana la gararea trenului.

Asta e cazul in care nu este nicio incrucisare de trenuri. La Regiotrans incrucisarile de trenuri se fac la Remetea Mica. La plecarea trenului din Giarmata, mecanicul primeste un ordin de circulatie in care se specifica:

Tren 14xxx, liber sa circule la punct de sectionare Remetea Mica unde gareaza la linia 2 directa (sau 3 abatuta ) - dupa caz ; PRIMUL (sau al 2-lea)- dupa caz ; cruce cu tren 14xxx Nr. op.RC xxxx

In cazul in care trenul intra primul intra cu 30 km/h de la varful macazului pana la gararea trenului in statie, la garare da 3 fluiere scurte cu trompeta locomotivei.

In cazul in care trenul intra al 2 lea in statie agentul autorizat trebuie sa fie la varful primului macaz si sa dea semnale inainte cu instrumente portative (stegulet, lanterna ) ; daca trenul intra la linia directa intra cu 30 km/h de la varful macazului pana la gararea in statie; iar daca intra la linie abatuta , intra cu 20km/h pana la gararea trenului in statie. La plecarea trenului mai departe se poate iesi din abatare cu viteza redusa 30 km/h.

In cazul in care trenul al 2-lea ajunge la punctul de sectionare inaintea primului tren , agentul autorizat da semnale de oprire , trenul opreste la varful primului macaz si nu intra in statie decat dupa ce ce primul tren a ajuns si este garat in statie.
Sus In jos
vvmm



Numarul mesajelor : 7
Reputatie : 1549
Data de inscriere : 28/05/2013

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 02 Iun 2013, 09:34

Stie cineva, daca exista, unde pot gasi in format electronic (pdf/scanata etc.) Instructia de Semnalizare Nr.4 din 1982?

De asemenea, de unde as putea cumpara actualele Regulamente (CFR si Metrou) in format tiparit?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 10115
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13009
Data de inscriere : 05/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 02 Iun 2013, 10:20

Sus In jos
vvmm



Numarul mesajelor : 7
Reputatie : 1549
Data de inscriere : 28/05/2013

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 02 Iun 2013, 13:16

Mersi pentru raspuns, dar din pacate este vorba de cea in 2006 in link. Eu o cautam pe cea din 1982. Smile

O intrebare tehnica legata de semnalele de manevra: Avand in vedere ca sunt de "manevra", ele pot da indicatia de alb (manevra permisa) si daca blocul de linie din fata este ocupat? (de exemplu cu niste vagoane) Sau trebuie ca linia sa fie libera pentru a da indicatia de alb? (Ma refer strict din punct de vedere electric) Dupa trecerea locomotivei la manevra de acest semnal, se comuta automat pe albastru?
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
avatar

Numarul mesajelor : 7257
Varsta : 30
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 11161
Data de inscriere : 08/04/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 02 Iun 2013, 18:00

Ele se pun pe liber și când linia e ocupată (lucru normal).
Comutarea înapoi pe albastru se face automat atunci când se eliberează una din cele 2 secțiuni delimitate de semnal (ori cea de dinainte de semnal ori cea de după în cazul în care că rămân vagoane înainte de semnal).
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   

Sus In jos
 

Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizari - generalitati
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
» Semnalizări
Pagina 4 din 10Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-