Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3897
Reputatie : 4935
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 04 Dec 2015, 19:33

Este indicator de directie. Ciudat si eu am pozat semnalul tot nereusit, o sa pun poze.
Am cautat pe google earth dar e trenul lucru surprins in zona si nu se vad semnalele.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3897
Reputatie : 4935
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 04 Dec 2015, 19:55

Asadar pozele

semnal cu indicator de directie si de lipsa distanta de frinare, practic un semnal de parcurs pe directia V si semnal de iesire spre F alticeni? dar cum ca e linia 2?



apoi indicatia pentru trenul 5605, spre V adica Veresti, eu eram in 5604. Nu am reusit sa pozez mai bine.Deci care e configuratia statiei?



Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3419
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Sam 05 Dec 2015, 18:13

dan tm a scris:
Este indicator de directie. Ciudat si eu am pozat semnalul tot nereusit, o sa pun poze.
Este indicator de directie,pentru parcurs de iesire spre Falticeni de pe linia II directa, semnalul de iesire afisand la un asemenea parcurs verde galben plus directia spre Falticeni.
Cand la acea linie se face parcurs de primire( sau si expediere ) pe linia directa in directia Veresti apare indicatia galben galben cu sageata cu varful in jos, facand astfel distinctia intre cele doua situatii de expediere.
Nu are chemare la iesire pentru ca cel putin una din directii este BLA banalizat pe cale dubla( directia Veresti).
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3419
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Sam 05 Dec 2015, 18:34

Dionis a scris:
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri.
Mai am o intrebare legata de semnalul de ramificatie in afara garilor (din "camp"), care da acces pe linie infundata (sau industriala). Ce indicatie va arata unui tren care este dirijat pe acea linie infundata/industriala?.

1) Liber cu viteza redusa + indicatie lipsa distanta frânare-> daca circulatia se face in abatere in sensul de mers peste ramificatie , desi indicatorul lipsa distanta de franare poate fi absent,asa cum este in statiile terminus,indicatia data in acesta situatie fiind urmatoarea : " liber cu viteza redusa, opreste in statie!"
, indiferent de linia de primire !
2) Indicatie de chemare (Rosu + alb clipitor)-> daca circulatia se face pe directa,in sensul de mers peste ramificatie.
Ambele situatii se supun tipului de circulatie ce se desfasoara pe sectia unde este amplasat semnalul de ramificatie precum si daca este cale dubla sau simpla; alti factori ar fi daca ,sau nu exista antestatie ,dotata sau nu cu semnal/semafor de intrare ,centralizata antestatia sau nu , sunt multi factori care pot determina ce si cum afiseaza ; Stabilirea tipului de semnal ( adica a indicatiilor ce trebuiesc date de catre respectivul semnal ) se face de catre o comisie regionala , iar cel mai bine este sa te raportezi la situatia reala pe care o vrei , urmarind ce semnal este in acea situatie ,pentru ca asa cum am spus sunt multe posibilitati.
Referitor la St Dolhasca si la semnalul in cauza ,trenul respectiv se expediaza in directia Veresti, iar semnalul respectiv atunci cand a fost fotografiat afisa galben galben si sageata cu varful in jos,semnalul urmator este semnal principal ,de iesire, si atunci afisa culoarea rosu. acel galben galben cu sageta este pe semnalul de parcurs al liniei II ,care este amplasat la peron,si se pune pe liber cu indicatia data ,pentru ca trenul sa poata fi garat corespunzator la peron fiind depasit de multe ori ,cand trenul este lung , trenul fiind expediat in baza indicatiei de la semnalul de iesire .
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3897
Reputatie : 4935
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 06 Dec 2015, 13:10

@ @andrei,

semnalul de parcurs din fata statiei Dolhasca pentru ce este? ce acopera pina la semnalul de iesire pentru care are ,,lipsa distanta"?

Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3419
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 06 Dec 2015, 15:22

dan tm a scris:
@ @andrei,

semnalul de parcurs din fata statiei Dolhasca pentru ce este? ce acopera pina la semnalul de iesire pentru care are ,,lipsa distanta"?

El" acopera" sa zic asa , zona de schimbatoare ,care traverseaza statia , astfel de la linia 1 ,ce se vede in fotografie, pleaca o diagonala spre stanga,ca sa ma exprim asa ,ce traverseaza liniile directe 2 si 3 ,si duce spre linia curenta Falticeni; rolul principal al acelui semnal este de Semnal de iesire pentru directia Falticeni, de la linia 2 directa a statiei Dolhasca, acela fiind amplasamentul sau , conform RET si R 004, adica pana la marca reala a primului schimbator.
Are indicatorul lipsa distanata de franare deoarece in sensul si directia spre Veresti la acea linie mai exista un semnal, care e semnalul de iesire de la acea linie ,spre Veresti.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 3897
Reputatie : 4935
Data de inscriere : 16/07/2014

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Dum 06 Dec 2015, 21:56

M-am gindit ca asa trebuie sa fie, dar m-am gindit si la varianta ca linia de Falticeni sa ,,porneasca" mai incolo si sa aiba semnalul de iesire paralel cu celelalte.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 145
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 778
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Lun 07 Dec 2015, 10:23

@ndrey ceea ce ai spus tu nu explica prezenta lampii cu fanta alba de iesire pe stanga. Iata de fapt care este explicatia ansamblului de la Dolhasca (informatie primita de la cineva care lucra la SCB).
1) Intr-adevar, cum ai spus si tu, de la linia 1 pleaca o diagonala catre Falticeni, si deci avem semnale de "parcurs" care protejaza acele schimbatoare de cale.
2) Pe linia 2 la care este amplasat acel semnal de parcurs, exista si un semnal de iesire cred ca pe la 200m mai incolo, de unde si indicatia de lipsa distanta frânare.
3) Indicatorul de directie apare pentru ca de la acea linie se pot trimite trenuri atat spre Veresti cat si spre Falticeni.
ceea ce nu s-a explicat pana acum este:
4) De la acel semnal de "parcurs" de pe linia 2, se poate face iesire pe linia 3 care este firul din stânga al caii duble banalizate, care nu mai are alt semnal de iesire si deci semnalul de la linia 2 face si functie de semnal de iesire pentru trenurile care sunt expediate "pe stânga" spre Veresti.
5) La linia 2 este acel semnal de iesire pentru ca linia 1, dupa diagonala spre Falticeni, se uneste din nou cu linia 2. Acest lucru nu se intampla si la linia 3 de unde rezulta ca nu mai este necesar un semnal de iesire.

Sus In jos
https://train-sim.ro
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 726
Varsta : 30
Localizare : Iasi
Reputatie : 3419
Data de inscriere : 26/09/2009

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Lun 07 Dec 2015, 11:37

Dionis a scris:
@ndrey ceea ce ai spus tu nu explica prezenta lampii cu fanta alba de iesire pe stanga. Iata de fapt care este explicatia ansamblului de la Dolhasca (informatie primita de la cineva care lucra la SCB).
1) Intr-adevar, cum ai spus si tu, de la linia 1 pleaca o diagonala catre Falticeni, si deci avem semnale de "parcurs" care protejaza acele schimbatoare de cale.
2) Pe linia 2 la care este amplasat acel semnal de parcurs, exista si un semnal de iesire cred ca pe la 200m mai incolo, de unde si indicatia de lipsa distanta frânare.
3) Indicatorul de directie apare pentru ca de la acea linie se pot trimite trenuri atat spre Veresti cat si spre Falticeni.
ceea ce nu s-a explicat pana acum este:
4) De la acel semnal de "parcurs" de pe linia 2, se poate face iesire pe linia 3 care este firul din stânga al caii duble banalizate, care nu mai are alt semnal de iesire si deci semnalul de la linia 2 face si functie de semnal de iesire pentru trenurile care sunt expediate "pe stânga" spre Veresti.
5) La linia 2 este acel semnal de iesire pentru ca linia 1, dupa diagonala spre Falticeni, se uneste din nou cu linia 2. Acest lucru nu se intampla si la linia 3 de unde rezulta ca nu mai este necesar un semnal de iesire.


Eu am zis ca nu e semnal de chemare ,care ,are cu totul si cu totul alt rol ,prezenta indicatiei de iesire pe stanga caii duble ,este alta treaba , si deduce functia dubla a celui semnal, prima de semnal de parcurs ,iar a doua semnal de iesire pentru cele doua directii, in conditiile descrise.
5. Semnalul respectiv este amplasat la prima marca reala a primului schimbator , deci inaintea schimbatorului dublu de pe linia 1 peste si cu posibilitatea la si de la 2 ,spre linia 3 ,apoi iar dublu la linia 3 , inclusiv dublu la linia 4 si apoi spre LC Falticeni.
Adica pe romaneste treaba cu inca un schimbator de la linia 1 la linia 2 ,este pe langa subiect si nu are nici o valoare reala in amplasarea acestui semnal acolo unde e acum;daca exista numai acest ultim schimbator atunci semnalul de care vorbim era la circa 50m de marca de siguranta a acelui schimbator, si mult mai sus decat e acum ,si fara posibilitatea de a putea efectua parcurs la si de la liniile 1 si II pentru Falticeni.
La linia III semnalul de iesire este decalat cu circa 150-200 m fata de parcursul asta de vorbim noi .

"
Acest lucru nu se intampla si la linia 3 de unde rezulta ca nu mai este necesar un semnal de iesire."
Probabil ai vrut sa zici cu totul si cu totul altceva , "nu mai este necesar inca un semnal de parcurs", pentru ca semnalul de iesire ESTE NUMAI UNUL INDIFERENT DE SITUATIE ,si este semnalul care da acces in linie curenta ,iar aici se dovedeste clar ,ca un semnal de parcurs poate face si functia de semnal de iesire pentru o directie de mers, in cazul nostru pentru amandoua .

[img][/img]
In imaginea asta dupa semnalul de parcurs care afiseaza galben galben, V si sageata cu varful in jos ,se observa clar primul din dreapta imaginii semnalul de iesire care este pe oprire, apoi semnalul de iesire de la linia III, apoi semnalul de iesire de la linia 4.
Sus In jos
Dionis



Numarul mesajelor : 145
Varsta : 34
Localizare : Paris
Reputatie : 778
Data de inscriere : 12/05/2015

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Lun 07 Dec 2015, 12:34

@ndrey a scris:

Acest lucru nu se intampla si la linia 3 de unde rezulta ca nu mai este necesar un semnal de iesire."
  Probabil ai vrut sa zici cu totul si cu totul altceva , "nu mai este necesar inca un semnal de parcurs", pentru ca  semnalul de iesire ESTE NUMAI UNUL INDIFERENT DE SITUATIE ,si este semnalul care da acces in linie curenta ,iar  aici  se dovedeste clar ,ca un semnal de parcurs poate  face si functia de semnal de iesire pentru o directie de mers, in cazul nostru pentru amandoua .

Da asta am vrut sa zic. Ca la linia 3 semnalul de "parcurs" este de fapt semnalul de iesire din Statie atat spre Falticeni cat si spre Veresti si ca dupa el nu mai se afla alt semnal principal pana la iesirea pe bretea. Stiu ca nu poate fi decat un singur semnal de iesire. Doar asta am precizat clar si in tutorialul Semnalelor pe Doua Trepte de Viteza pentru Train Simulator 20XX. Din pacate, cazul acesta (in care un semnal de parcurs face si functie de semnal de iesire) este unul la care nu m-am gandit cand am programat acele semnale. Probabil va trebui sa fac un update ulterior pentru a lua in calcul si situatia asta.
Sus In jos
https://train-sim.ro
TonyGFR
User Dezactivat
User Dezactivat


Numarul mesajelor : 1198
Varsta : 20
Localizare : Breaza
Reputatie : 3521
Data de inscriere : 24/10/2010

MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Vin 06 Mai 2016, 02:23

Pe coridorul modernizat se va lucra cu instalatii CE de la Alstom?

Ar fi o chestie ciudata, cred ca avem cate putin din fiecare, Siemens pe 1000, AnsaldoSTS pe 300 Campina - Predeal...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Semnalizari - generalitati   Astazi la 01:25

Sus In jos
 

Semnalizari - generalitati

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» Semnalizari - generalitati
» Semnale luminoase cu trepte multiple de viteză (TMV)
» Semnalizări
Pagina 10 din 10Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: SEMNALIZARI-