Forumul pasionatilor de trenuri din România
Bine ați venit pe Forumul pasionaților de trenuri din Romania.
Sper ca ceea ce veți gasi sa va fie de folos!

Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  ConectareConectare  InregistrareInregistrare  

Distribuiti | 
 

 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4703
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 13:59

2. Dupa 1990, cel mai bun guvern a fost cel condus de Nicolae Vacaroiu (1992-1996)- economist priceput.

A reusit sa mentina relatii bune cu Federatia Rusa pe plan extern, iar pe plan intern a reusit sa mentina in proprietatea statului roman unele intreprinderi strategice, de interes national, ce nu ar fi trebuit/nu ar trebui privatizate nicioadata (Renel, Romgaz, Petrom, SNCFR, TAROM, CNADNR, CEC, Banca Agricola, Romtelecom, Posta Romana, radiorelee, a reusit sa mentina in agricultura macar IAS-urile, dar si un nivel de trai relativ acceptabil (oricum- mai bun decat dezastrul de dupa 1996).

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4703
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 14:00

Cam atat cu off-topic- dar trebuiau explicate niste fenomene economice si sociale din istoria Romaniei, aminitite de colegii de forum.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 12038
Varsta : 27
Localizare : București, Drumul Taberei
Reputatie : 14074
Data de inscriere : 17/08/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 16:04

Asta e dovada că oamenii încă sunt nostalgici după Ceaușescu... aceiași oameni care în '89 jubilau că ,,a murit porcu'!"

Citat :
-exista unor ramuri industriale foarte competitive la export- multe produse industriale romanesti erau exportate masiv datorita calitatii lor, recunoscuta pe plan mondial (unele masini-unelte, utilaj de foraj petrolier, nave maritime si fluviale, autoturisme ARO, locomotive si vagoane, mobila, ingrasaminte chimice, materiale de constructii, etc)
Industria aia mult-lăudată avea clienți doar în URSS și prin țările arabe. Și vindea acolo din simplul fapt că ăia nu aveau voie să cumpere din alte părți. Aproape totul era o copie mai mult sau mai puțin licențiată după ceva din Occident... lomocotiva DA era copie de Sulzer, Dacia era Renault 12 ș.a.. Cum a căzut cortina de fier, s-a apucat rusul să cumpere Land Rover și Jeep, nu i-a mai trebuit Aro (de exemplu).

Citat :
Faptul ca s-au introdus in anii 1980 restrictii la aprovizionarea cu carburanti a autoturismelor personale a fost a masura buna, statul trebuind- si asa e normal- sa incurajeze transportul in comun (care este mult mai eficient, economic si care genereaza mult mai putina poluare).
S astazi ar trebui luate masuri pentru reducerea numarului de autoturisme personale si incurajarea si determinarea populatiei sa utilizeze transportul in comun (asa se procdeaza si in tari precum Elvetia sau Austria).
Reducerea cotei de combustibil a afectat și transportul în comun... transportul cu autobuze a fost decimat inclusiv în București, se ajunsese ca între Drumul Taberei - cel mai mare cartier al Bucureștiului - și Piața Unirii să mai existe doar un maxi-taxi care venea la jumătate de oră. Mama lucra în Berceni pe vremea aia, ca să ajungă acolo putea lua un autobuz... numai că autobuzul ăla uneori nu venea deloc, soluția era să iei troleul până la Eroilor și să continui cu metroul de acolo, ocolind juma' de oraș. Că mijloacele electrice de bine de rău încă circulau, dar la troleu și tramvai trebuia să mergi agățat de tampoane și uși. Așa că, ca să ajungă la 7:30 în Berceni, pleca de acasă pe la 5:30, că dacă le prindea pe ,,fetele de la Tricodava" care ieșeau la 6, nu mai prindea loc nici măcar agățată de ușa troleului.

Citat :
-Constructia a milioane de apartamente
Adică a milioane de cutii de chibrituri, înghesuite între ele. Efectul acestei politici îl vedem azi, mai ales asupra traficului. Să vedeți distracție când o veni un alt cutremur ca cel din 1977, că la cum era cincinalu' în 4 ani și jumătate, nu stătea Dorel de pe vremea aia să prepare betonul cum trebuie. Eu am găsit Scânteia prin pereți.

Citat :
faptul ca fiecare om aveea locul de munca asigurat, iar dupa ce se casatorea primea repartitie de apartament sau garsoniera (chiriile erau foarte mici), pe care si-o putea mobila si amenaja foarte avantajos prin rate la CEC.
Numai că politica asta era nesustenabilă... a rezultat supraproducție (care era și de slabă calitate), a rezultat supra-aglomerarea unor zone și părăsirea altora, ceea ce acum crează imense probleme sociale, vezi Valea Jiului, Victoria, Abrud ș.a..

Citat :
2. Dupa 1990, cel mai bun guvern a fost cel condus de Nicolae Vacaroiu (1992-1996)- economist priceput.

A reusit sa mentina relatii bune cu Federatia Rusa pe plan extern, iar pe plan intern a reusit sa mentina in proprietatea statului roman unele intreprinderi strategice, de interes national, ce nu ar fi trebuit/nu ar trebui privatizate nicioadata (Renel, Romgaz, Petrom, SNCFR, TAROM, CNADNR, CEC, Banca Agricola, Romtelecom, Posta Romana, radiorelee, a reusit sa mentina in agricultura macar IAS-urile, dar si un nivel de trai relativ acceptabil (oricum- mai bun decat dezastrul de dupa 1996).
O, da, conducerea lui Văcăroiu și a Bunicuței... noi trăgeam să intrăm în NATO și UE și ne dădeam bine cu rușii. Păi într-o asemenea perioadă, relațiile bune ar fi trebuit să fie cu Occidentul, nu cu rușii... Iar întreprinderile astea ,,strategice" nu au făcut decât să înghită bani de la stat și să îi fituiască pe tot felul de lucruri proaste sau care nu erau necesare și să se poarte cu clienții ca pe vremea monopolului (de ex. Tarom a cumpărat niște avioane prea mari, la Romtelecom așteptai și 10 ani pentru un post telefonic, la Renel se întrerupea curentul zilnic ș.a.). Că tot ai adus vorba de TAROM, hai să ne uităm puțin la ce au făcut vecinii unguri cu MALEV-ul... că tare îmi e că și TAROM va ajunge așa în câțiva ani, dată fiind situația actuală.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2353
Varsta : 34
Localizare : Husi
Reputatie : 4703
Data de inscriere : 03/11/2010

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 17:28

Imi pare rau, dar industria romaneasca exporta masiv multe produse si in tarile vest-europene, datorita calitatii acestor produse! Cateva exemple:

-Garniturile de mobila "Rococo" sau 'Bogdana" produse la Vaslui erau exportate si in Suedia, RF Germana, etc.
90% din productia fabricii de mobila Radauti mergea la export.

-Frigiderele "Arctic" erau exportate si in Marea Britanie, Franta, etc.

-Mobilierul produs la "Sectia lemn" din Husi era exportat in Olanda

-Utilajul de foraj petrolier era exportat in numeroase tari, inclusiv in multe tari capitaliste si in SUA

-Autoturismele ARO erau exportate in grecia, Spania, Portugalia, Franta, etc.

-Am exportat vagoane de calatori in SUA, autocamioane-gigant in Australia, nave maritime si fluviale in Turcia, Israel, Olanda, etc.

-Si multe altele de acest fel!

2. Intreprinderile strategice, de interes national, trebuiau pastrate in proprietatea statului roman, si nu trebuiau nicioadata privatizate.

Ca dupa 1990 au fost capusate si tepuite chiar de cei car le conduceau este perfect adevarat. Insa se puteau gasi solutii sa ramana in proprietatea statului roman si sa fie si rentabile. De exemplul in 1996 Petrom sau Romtelecom erau intreprinderi foarte profitabile, inregistrand profit.

3. Noi trebuie sa avem relatii economice in primul rand dar si politice cu Rusia. Aceasta poata fi o imensa piata de desfacere pentru produsele romanesti (asa cum de altfel era in perioada 1964-1990), iar anumite afinitati inclusiv culturale ne leaga de Rusia.

Singurele divergente in relatiile romano-ruse ar fi:

-Problema prezentei militare ruse in orasul Tighina.

-Problema tezaurului.

Dar acestea pot fi rezolvate.
Sus In jos
kristi kkk
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 1481
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 4529
Data de inscriere : 25/08/2008

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 19:51

Măh, eu sunt conștient că nu am toate țiglele pe casă dar când văd că la alții e mai gol prind curaj. @ldh80, guvernul Văcăroiu e cel care a înzecit numărul de pensionari, băga la pensie pe oricine făcea cerere, condiția fiind ca respectivul să fie angajat la societate de stat aflată pe buza prăpastiei chiar dacă perioada de cotizare era mult prea mică, doar pentru a nu băga pe pe respectivii în șomaj ca să nu raporteze procent mare de șomaj. Așa sunt nevoite guvernele contemporane să taie de la investiții și achiziții doar pentru a acoperi deficitul de la fondul de pensii. Nu mai zic nimic de faptul că nu a avut nicio idee în a dezvolta sau salva economia, în anii guvernului Vodcăroiu fiind o inflație înspăimântătoare.
Pentru admini și moderatori!!! Cu tot respectul dar ce face ldh80 se numeste trolling!
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator


Numarul mesajelor : 3903
Reputatie : 6801
Data de inscriere : 09/07/2009

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 20:58

Gata cu off-topicul, cine continua primeste sanctiune. Daca doriti sa discutati politica economiei comuniste vs. capitaliste, poftiti va rog la discutii libere. Very Happy
Sus In jos
marius664



Numarul mesajelor : 978
Varsta : 37
Localizare : Alexandria
Reputatie : 2042
Data de inscriere : 23/01/2014

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 20:59

Cred ca cel mai bine sa revenim on topic sau cei intersati de alte subiecte sa se mute cu discutia la alte topicuri care abunda in discutii care au o legatura minima cu domeniul feroviar si cu acest forum....
Sus In jos
Katalyn



Numarul mesajelor : 4724
Varsta : 26
Localizare : Ploiesti Vest
Reputatie : 5621
Data de inscriere : 09/10/2014

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Dum 20 Mar 2016, 22:30

13 beri Ciucas am bagat azi de la 10 pana la 21 si nu am nimic insa creste inima in mine cand vad alti mai slabi ca mine. Sigur discutile de acest gen vor aparea saptamana viitoare si la alte topice Very Happy

abere

Sus In jos
Silviu Sintea



Numarul mesajelor : 91
Reputatie : 2217
Data de inscriere : 11/02/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Lun 21 Mar 2016, 09:39

I-am rugat pe cei de la Regiotrans sa introduca doua perechi de trenuri pe ruta Blaj - Tarnaveni - Praid si au facut-o, orarele fiind decente.

http://www.regiotrans.ro/mersul--trenurilor--blaj-tarnaveni-praid

Ar trebui sa faca putina publicitate rutei.
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2520
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5644
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Mar 05 Iul 2016, 17:07

97-0521-1 ca R 14610 Praid - Blaj în stația Sovata H.
DSCN3845 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3846 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3847 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3849 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3850 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3852 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3853 by Tottosy Norbert, on Flickr
Sus In jos
Norbi
V.I.P Member
V.I.P Member


Numarul mesajelor : 2520
Varsta : 23
Localizare : Bistrita
Reputatie : 5644
Data de inscriere : 19/04/2009

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Mier 06 Iul 2016, 17:46

Astăzi am urmărit cu mașina trenul regio 14610 Praid - Blaj între Praid și Sovata H.
Trenul își așteaptă călătorii. Va pleca în 10 minute în direcția Blaj.
DSCN3865 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3866 by Tottosy Norbert, on Flickr
Am plecat mai departe cu mașina la bariera de la intrarea în Sovata.
Așteptând trenul... Vedere spre Praid
DSCN3867 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3868 by Tottosy Norbert, on Flickr
Și spre Blaj
DSCN3869 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3870 by Tottosy Norbert, on Flickr
Apare R 14610
DSCN3871 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3872 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3873 by Tottosy Norbert, on Flickr
Trenul oprește la pasaj, șeful de tren se dă jos ca să oprească circulația
DSCN3874 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3875 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3876 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3877 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3878 by Tottosy Norbert, on Flickr
După ce a trecut pasajul, pleacă mai departe spre Sovata H.
DSCN3879 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3880 by Tottosy Norbert, on Flickr
R 14610 ajunge în Sovata H.
DSCN3881 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3882 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3883 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3884 by Tottosy Norbert, on Flickr
DSCN3885 by Tottosy Norbert, on Flickr
Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8546
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Joi 08 Sept 2016, 14:54

Septembrie 2016, tren 14603 (Blaj 06.27 - Praid 10.00)

Partea 1/4

După Bălăușeri



Fântânele









Sângeorgiu de Pădure





Interiorul automotorului



Pod peste Târnava Mică



Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8546
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Joi 08 Sept 2016, 15:02

Partea 2/4



Cioc





Sărățeni









Sovata.



Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8546
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Joi 08 Sept 2016, 15:14

Partea 3/4

Sovata





Între Sovata și Praid linia este praf. Trenul merge foarte încet. Pe lângă asta, trenul mai și  oprește în două locuri pentru ca șeful de tren să acționeze bariera. Cu toate acestea,a avut călători între Sovata și Praid.













Ajungem în Sovata

Sus In jos
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului


Numarul mesajelor : 5662
Localizare : Timisoara
Reputatie : 8546
Data de inscriere : 08/09/2011

MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Joi 08 Sept 2016, 15:20

Partea 4/4

Sovata








Automotorul cu care am călătorit.





Trenurile care ajung în Praid. Foarte puține, din păcate.



Capătul de linie



Câteva poze cu salina de la Praid









Sfârșit...
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid   Astazi la 10:25

Sus In jos
 

307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 

 Subiecte similare

-
» 307 : Blaj - Tarnaveni Vest - Praid
» Filești (Galati-Vest) (700)
» M300:17 trenuri in 100 de minute la Ploiesti Vest[2008]
» Calatorie feroviara Baia Mare - Ploiesti Vest
» 1000. București Nord-Ploiesti Sud - Ploiești Vest
Pagina 6 din 6Mergi la pagina : Inapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 300-